en kehity ratsastuskouluissa

mielipiteitäääääää

Hello!
Mulla ois pikkune ongelma:
En kehity ratsastuskoulussa. Paikassa missä käyn, on vain yksi ratsastuksenopettaja, joka ei ole mielestäni tarpeeksi hyvä, vaikka on suorittautunut ratsastuksenoppettajaksi jossain. Muut tallit ovat liian kaukana, joten kyseinen talli on ainut jossa voin käydä. Tuntuu että junnaan vain paikallani. Olen ratsastanut ainakin viisi vuotta säännöllisesti ratsastuskoulussa, ja lisäksi ratsuttanut itsenäisesti samalla vähintään vuoden. Ratsutettavien ponien omistaja opetti myös paljon hevosen hoidosta. Ratsastuskoulussa ei järjestetä ollenkaan teoriatunteja, ja myös leireillä ei ollut ollenkaan teoriatunteja tai niitä oli vain vähän. Olen nyt 11-vuotias, samanikäinen kuin silloin kun oma äitini sai ensimmäisen poninsa. Hän harrastaa nykyäänkin ratsastusta. Eli mietin, kehittyisinkö enemmän oman ponin kanssa. Onhan äitini hevosihmisiä joka voisi auttaa ongelmatilanteissa, tai myös ratsastuksessa. Asun maatilalla, isovanhempieni luona henk. koht. syistä. Eli tänne saisi ponin mutta en olisi täällä aina. Mutta pointtina siis se että kehittyisinkö nopeammin oman ponin kanssa vai ratsastuskoulussa?

1

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lilja_

      Jos et kehity ratsastajana huonon opettajan opastuksessa, niin en usko että ilman ohjausta ratsastaminen on yhtään parempi. Olisiko jossain lähialueilla toista ratsastustallia, jossa voisit käydä vaikka pari kertaa kuukaudessa, lähitallin lisäksi? Itse käyn ratsastamassa 40 km:n päässä n.1krt viikossa. Vaikka matkustaminen maksaa, niin kulut eivät ole kovin suuret verrattuna hyvän ponin hankintahintaan ja ylläpitokuluihin verrattuna. Lisäksi ponia ei voi oikein pitää yksin, hevoset kun ovat laumaeläimiä ja kaipaavat lajitoverin seuraa. Etsihän vielä vaikka netistä ratsastuspaikkoja, joihin sinun olisi ehkä mahdollista kulkea asuinpaikastasi. Voithan käydä myös ratsastusleireillä muutaman kerran vuodessa saamassa parempaa opetusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4590
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe