Asunto pääkaupunkiseudulta, kämppis?

aigol

Hei olen juuri lukiosta valmistunut tyttö ja syksyllä pitäis lähtä jatko-opiskelemaan pääkaupunkiseudulle. Itse olen Pohjois-Pohjanmaalta ja on siis muutto etelään edessä. Varmaan aika monella muullakin on sama tilanne ja aattelin kysellä teidän asunnonhaku kokemuksista ja suunnitelmista.
Ite huomasin että yksiöitä ei todellakaan löydy kohtuuhinnalla tuolta kolmoskehän sisältä, mutta kolmioita ja kaksioita senkin eestä. Kaikista järkevintä ja edullisinta ois varmaan ettii joku kämppis ja muuttaa kolmioon. Mutta ei nämä pohjosen nössöt täällä uskalla jättää mammojensa aamupalapöytiä, joten aattelin että yrittänyttä ei laiteta ja kokeilla onneani netin kautta :D
Ite oon saanut koulupaikan Espoon Otaniemestä, mutta oottelen vielä vastauksia Vantaan Tikkurilasta.

10

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miyazz
    • Vastausautomaatti

      Jos tähtäisit kuitenkin opinnoissasi tarkemmin kuin palstan valinnassa. Tällä tarkkuudella ei tenttejä läpäistä.

    • En ymmärrä

      Miksi tikkurilasta? Sulla menee koulu matkoihin yhteen suuntaa 1h aikaa. Eli 2h matkoissa jos tikkurilaa meet asumaan.

      • et osaa lukea

        Toinen koulu on Tikkurilassa.


    • antinäsäviisas

      Ööö kirjoitus ihan selvästi liittyy opiskeluun sillä kirjoittaja haluaa selvittää muiden samassa tilanteessa ( jatko-opiskelun aloittaminen ) olevien henkilöiden suunnitelmia muunmuassa asunnonhausta mutta myös muista suunnitelmista koulun alkuun liittyen if im right aigol?
      Mä sain ite kämpän aikoinaan Hoasin kautta. Tähän aikaan vuodesta niillä on kyllä kauhee tungos, mutta luulen että ulkopaikkakuntalaiset huomioidaan ekana.

      • antinäsäviisas

        www.hoas.fi


      • Näsäviisas

        Mutta ei millään tavalla akateemiseen jatko-opiskeluun, sillä tohtoriopiskelija osaa itse etsiä kämpän itselleen, vaikka olisikin tullut uudelle paikkakunnalle. Sen verran monen vuoden kokemus itsenäisestä yliopisto-opiskelusta hänellä on takanaan.


      • dfgdg
        Näsäviisas kirjoitti:

        Mutta ei millään tavalla akateemiseen jatko-opiskeluun, sillä tohtoriopiskelija osaa itse etsiä kämpän itselleen, vaikka olisikin tullut uudelle paikkakunnalle. Sen verran monen vuoden kokemus itsenäisestä yliopisto-opiskelusta hänellä on takanaan.

        Asunnon hakemistako siellä yliopistossa opetellaan? HOAS tarjoaa fukseille heti asuntoa ja siinä voi asua valmistumiseen asti.


    • aigol

      Joo Otaniemeen mennään, ei ottanutkaan Tikkurila mua :P Ja kämppä vielä hakusessa.

    • PerusDI

      Väärä palsta, palaa sitten, kun aloitat JATKO-OPINNOT, ts. lisensiaatin- tai tohtorintutkinnon opiskelun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1908
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      409
      1476
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1270
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1059
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      69
      986
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      956
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      953
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      929
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      239
      884
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe