Asunto pääkaupunkiseudulta, kämppis?

aigol

Hei olen juuri lukiosta valmistunut tyttö ja syksyllä pitäis lähtä jatko-opiskelemaan pääkaupunkiseudulle. Itse olen Pohjois-Pohjanmaalta ja on siis muutto etelään edessä. Varmaan aika monella muullakin on sama tilanne ja aattelin kysellä teidän asunnonhaku kokemuksista ja suunnitelmista.
Ite huomasin että yksiöitä ei todellakaan löydy kohtuuhinnalla tuolta kolmoskehän sisältä, mutta kolmioita ja kaksioita senkin eestä. Kaikista järkevintä ja edullisinta ois varmaan ettii joku kämppis ja muuttaa kolmioon. Mutta ei nämä pohjosen nössöt täällä uskalla jättää mammojensa aamupalapöytiä, joten aattelin että yrittänyttä ei laiteta ja kokeilla onneani netin kautta :D
Ite oon saanut koulupaikan Espoon Otaniemestä, mutta oottelen vielä vastauksia Vantaan Tikkurilasta.

10

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miyazz
    • Vastausautomaatti

Jos tähtäisit kuitenkin opinnoissasi tarkemmin kuin palstan valinnassa. Tällä tarkkuudella ei tenttejä läpäistä.

• En ymmärrä

Miksi tikkurilasta? Sulla menee koulu matkoihin yhteen suuntaa 1h aikaa. Eli 2h matkoissa jos tikkurilaa meet asumaan.

• et osaa lukea

Toinen koulu on Tikkurilassa.

• antinäsäviisas

Ööö kirjoitus ihan selvästi liittyy opiskeluun sillä kirjoittaja haluaa selvittää muiden samassa tilanteessa ( jatko-opiskelun aloittaminen ) olevien henkilöiden suunnitelmia muunmuassa asunnonhausta mutta myös muista suunnitelmista koulun alkuun liittyen if im right aigol?
      Mä sain ite kämpän aikoinaan Hoasin kautta. Tähän aikaan vuodesta niillä on kyllä kauhee tungos, mutta luulen että ulkopaikkakuntalaiset huomioidaan ekana.

• antinäsäviisas

www.hoas.fi

• Näsäviisas

Mutta ei millään tavalla akateemiseen jatko-opiskeluun, sillä tohtoriopiskelija osaa itse etsiä kämpän itselleen, vaikka olisikin tullut uudelle paikkakunnalle. Sen verran monen vuoden kokemus itsenäisestä yliopisto-opiskelusta hänellä on takanaan.

• dfgdg
        Näsäviisas kirjoitti:

Mutta ei millään tavalla akateemiseen jatko-opiskeluun, sillä tohtoriopiskelija osaa itse etsiä kämpän itselleen, vaikka olisikin tullut uudelle paikkakunnalle. Sen verran monen vuoden kokemus itsenäisestä yliopisto-opiskelusta hänellä on takanaan.

Asunnon hakemistako siellä yliopistossa opetellaan? HOAS tarjoaa fukseille heti asuntoa ja siinä voi asua valmistumiseen asti.

• aigol

Joo Otaniemeen mennään, ei ottanutkaan Tikkurila mua :P Ja kämppä vielä hakusessa.

• PerusDI

Väärä palsta, palaa sitten, kun aloitat JATKO-OPINNOT, ts. lisensiaatin- tai tohtorintutkinnon opiskelun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      160
      6981
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4088
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      47
      3397
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      135
      3138
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2906
    6. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2286
    7. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      43
      2256
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      272
      2013
    9. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      55
      1975
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1856
    Aihe