Asunto pääkaupunkiseudulta, kämppis?

aigol

Hei olen juuri lukiosta valmistunut tyttö ja syksyllä pitäis lähtä jatko-opiskelemaan pääkaupunkiseudulle. Itse olen Pohjois-Pohjanmaalta ja on siis muutto etelään edessä. Varmaan aika monella muullakin on sama tilanne ja aattelin kysellä teidän asunnonhaku kokemuksista ja suunnitelmista.
Ite huomasin että yksiöitä ei todellakaan löydy kohtuuhinnalla tuolta kolmoskehän sisältä, mutta kolmioita ja kaksioita senkin eestä. Kaikista järkevintä ja edullisinta ois varmaan ettii joku kämppis ja muuttaa kolmioon. Mutta ei nämä pohjosen nössöt täällä uskalla jättää mammojensa aamupalapöytiä, joten aattelin että yrittänyttä ei laiteta ja kokeilla onneani netin kautta :D
Ite oon saanut koulupaikan Espoon Otaniemestä, mutta oottelen vielä vastauksia Vantaan Tikkurilasta.

10

227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miyazz
    • Vastausautomaatti

Jos tähtäisit kuitenkin opinnoissasi tarkemmin kuin palstan valinnassa. Tällä tarkkuudella ei tenttejä läpäistä.

• En ymmärrä

Miksi tikkurilasta? Sulla menee koulu matkoihin yhteen suuntaa 1h aikaa. Eli 2h matkoissa jos tikkurilaa meet asumaan.

• et osaa lukea

Toinen koulu on Tikkurilassa.

• antinäsäviisas

Ööö kirjoitus ihan selvästi liittyy opiskeluun sillä kirjoittaja haluaa selvittää muiden samassa tilanteessa ( jatko-opiskelun aloittaminen ) olevien henkilöiden suunnitelmia muunmuassa asunnonhausta mutta myös muista suunnitelmista koulun alkuun liittyen if im right aigol?
      Mä sain ite kämpän aikoinaan Hoasin kautta. Tähän aikaan vuodesta niillä on kyllä kauhee tungos, mutta luulen että ulkopaikkakuntalaiset huomioidaan ekana.

• antinäsäviisas

www.hoas.fi

• Näsäviisas

Mutta ei millään tavalla akateemiseen jatko-opiskeluun, sillä tohtoriopiskelija osaa itse etsiä kämpän itselleen, vaikka olisikin tullut uudelle paikkakunnalle. Sen verran monen vuoden kokemus itsenäisestä yliopisto-opiskelusta hänellä on takanaan.

• dfgdg
        Näsäviisas kirjoitti:

Mutta ei millään tavalla akateemiseen jatko-opiskeluun, sillä tohtoriopiskelija osaa itse etsiä kämpän itselleen, vaikka olisikin tullut uudelle paikkakunnalle. Sen verran monen vuoden kokemus itsenäisestä yliopisto-opiskelusta hänellä on takanaan.

Asunnon hakemistako siellä yliopistossa opetellaan? HOAS tarjoaa fukseille heti asuntoa ja siinä voi asua valmistumiseen asti.

• aigol

Joo Otaniemeen mennään, ei ottanutkaan Tikkurila mua :P Ja kämppä vielä hakusessa.

• PerusDI

Väärä palsta, palaa sitten, kun aloitat JATKO-OPINNOT, ts. lisensiaatin- tai tohtorintutkinnon opiskelun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      102
      4867
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3962
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      213
      3886
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2265
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1354
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      170
      1353
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1269
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1145
    Aihe