Antoi ssri lääke reseptin. Oli puhetta että seksihalut vähenevät ja seksi ei kiinnosta tuon lääkkeen aikana.. Kysyin sitten ihan suoraan, että voisin tämä jäädä pysyväksi. Psykiatr vastasi ettei voi jäädä pysyväksi ja seksi alkaa taas kiinnostamaan 2 viikkoa lääkken lopettamisesta... Kusettaako lekuri tolleen päin naamaa? Onhan noita juttuja ollut paljonkin, että ssri tappaa pysyvästi seksin... Pssd??
kävin perjantaina psykiatrilla
25
669
Vastaukset
- ffdfdfdvvv
Olen kuullut, että joillain olisi jäänyt pysyväksikin.. ei kuitenkaan omakohtaisia kokemuksia..
Eipä kannata kaikkea niälläkkään mitä psykiatri selittelee..kyse on ammattiryhmä jolla tarkoitus pyhittää keinot eli puhuu roskaa jotta noudattaisit heidän tahtoaan. - .............
Kyllä ne halut pikku hiljaa lääkkeen lopettamisen jälkeen alkavat elpyä. Ja vielä yksi juttu:
Jos seksihalujen tai seksistä nauttimisen vähenemisestä on selvää haittaa esim. parisuhteessa, voisi harkita buspironi nimistä ahdistuslääkettä, joka kokemukseni mukaan kumoaa SSRI-lääkkeiden seksihaitat. (Olen mies, en osaa naisista sanoa auttaako). - SSRI:n ABC
"Kysyin sitten ihan suoraan, että voisin tämä jäädä pysyväksi. Psykiatr vastasi ettei voi jäädä pysyväksi ja seksi alkaa taas kiinnostamaan 2 viikkoa lääkken lopettamisesta..."
Lääkärisi on väärässä. Seksuaalitoimintahäiriöt ja haluttomuus voivat jäädä pitkäaikaisiksi, tarkoittaen vuosia, tai pysyväksi SSRI:n lopettamisesta huolimatta. Joko psykiatrisi on tietämätön asiasta tai ei kerro sinulle totuutta. Lisätietoa saat googlettamalla juuri, kuten jo tiesitkin, PSSD eli post SSRI sexual dysfunction. Tässä pari linkkiä aiheesta näin alkuun, jotta saat heti totuuden jyvästä kiinni. Voit siten tehdä omat päätöksesi siitä haluatko ottaa riskin. Voit vaikka viedä nämä paperit lääkärillesi näytille, jos ei meinaa uskoa.
Sexual Dysfunction Enduring After Treatment Halts: Sexual-DEATH
http://wp.rxisk.org/sexual-dysfunction-enduring-after-treatment-halts-sexual-death/
PSSD: If a Drug caused Blindness?
http://wp.rxisk.org/pssd-if-a-drug-caused-blindness/
http://www.youtube.com/watch?v=0v1zevxOc64
Huomaa, että seksuaalitoimintahäiriöt eivät ole ainoa mikä voi jäädä pysyväksi vaan riskinä on laajempi aivovaurio, joka voi näkyä ja tuntua muun muassa kyvyttömyytenä tuntea tunteita ja mielihyvää sekä kognitiivisten taitojen ja kykyjen surkastumisena. - Kalju Pitkätukka
10mg annostus vähentää haluja, mutta ei vie täysin.
Ensimmäinen kuukausi mene kyllä tosin aika eunukkina...
Muutenkin alussa sivuvaikutukset ovat voimakkaammat, helpottavat pidempään käytettäessä.
Eilen oli hyvää seksiä, nytkin tuossa vaimo pyllöttää houkuttelevan näköisenä...
Vaikutukset tietty ovat yksilöllisiä, kuinka kova libido on ollut ennemmin jne.
Mutta ei se masennuskaan hääviä ole, mitä iloa on rakastella joka toinen päivä ja vartti seksin jälkeen miettiä itsaria?- panne
Sepä se. Kun ei mulla ole niin pahaa masennusta että miettisin itsaria... On vain ahdistusta ja sos tilanteiden pelkoa.. Nytkin kun alkaa miettiä esim töihin menoa niin tulee semmonen hemmetin ikävän ilkeä ahdistava olo... Jaa luulen kyllä että lääkärikin tuosta tietää kun vielä heti tuli vastaus niin tuimana. Ei voi jäädä halut palautuu. Justiisa joo...
- tony
ootko jagiksesta KaljuPitkätukka?80-90luvuilla marssit homojen puolesta ja pidit poninhännällä tukkaasi yrittäen "tukkaa keräämällä" peitellä kaljuasi..
- Kalju Pitkätukka
tony kirjoitti:
ootko jagiksesta KaljuPitkätukka?80-90luvuilla marssit homojen puolesta ja pidit poninhännällä tukkaasi yrittäen "tukkaa keräämällä" peitellä kaljuasi..
En ole.
En ole myöskään marssinut minkään puolesta enkä mitään vastaan.
90- luvulla oli tukka lyhyt, kaljua on alkanut
tulla vasta viime vuosina.
- Anne P
Mikset paiskannu kysymyksiä psykiatrille vaan tuut tänne inisemään?
- 1+5
Kysyihän aloittaja psykiatrilta.Ongelma taitaa olla siinä että nim.panne ei taida täysin luottaa lekuriin.Eikä hän ainakaan minun mielestä inise.
- panne
Kysyinhän mä psykiatrilta, niin kuin tuossa ekassa viestissä lukee (osaatko lukea)? Aika monen mielestä hänen vastaus on valetta.. Jos yhtään ymmärrät mitä tässä tarkoitetaan...
- SSRI:n ABC
Koska psykiatrit eivät tiedä näitä asioita (ja osa ei ole rehellisiä). Tietämys psykofarmakologian vaikutuksista on valitettavasti usein parempi valveutuneen kansan ja entisten käyttäjien keskuudessa, mikä on tragikoomista.
- .........
panne kirjoitti:
Kysyinhän mä psykiatrilta, niin kuin tuossa ekassa viestissä lukee (osaatko lukea)? Aika monen mielestä hänen vastaus on valetta.. Jos yhtään ymmärrät mitä tässä tarkoitetaan...
Valetta ja valetta! Ihmisillä on erilaisia kokemuksia, ja monet suoltavat tänne kokemuksia ja ohjeita, vaikkei mitään kokemusta oliskaan. Järjen käyttö on sallittua psyykepotilaillekin!
- Mätäsuu
Oman kokemuksen mukaan, miehenä, seroxat niminen lääke vei kyvyn laueta. Tai lähinnä siihen meni piiiiiiiiiitkääääään. Itse halut eivät kadonneet, oikeastaan vain lisääntyivät kun ei kyennyt saamaan orgasmia, joskus harvoin. Tuosta on jo aikaa, itse masennus sitten vienytkin kaikki halut ajan kanssa. Muistaakseni jo se auttoi että jätti yhen pillerin väliin ihan mahdollisen seksin takia, sitten sitä olikin vain tosi kestävä kaveri :) sain jopa kehuja, hahaha. Itse hiki hatussa vaan vääntää ja haluaa että laukeaisi nyt jo perkele, pääsis nukkumaan.....heh. Oi niitä aikoja kun oli vielä haluja....
- ...
Oman kokemukseni perusteella kaikki kokeilemani masennuslääkkeet vievät halut ja kyvyn.
- Kokemusta on
Kaikki on yksilöllistä.
Kyllähän se seksihaluja vähentää muttei vie täysin. Omalla kohdallani on vain hillinnyt sitä liiallista panetusta mikä joskus haittasi keskittymistä. Kestoakin on tullut enemmän eli jaksaa touhuta naisen kanssa pisempään kun ei laukea niin nopeasti. Toisinaan haittaa laukeamista ja toisinaan taas saa kunnon orkut kun on pannut pitkään. Riippuu päivästä ja vuorokauden ajasta tämäkin.
Seksihalut palaavat kyllä lääkkeen lopettamisen jälkeen lähes normaaleiksi eli jotain pysyviä haittoja siitä voi tulla. Sitä voi jokainen punnita mielessään, kärsiikö mieluummin alentuneista seksihaluista vai huonosta psyykkisestä voinnista. - hrr
Se on niin yksilöllistä. Oletko mies vai nainen? Itse (nainen) aloitin kyseisen lääkityksen tammikuussa. Ensimmäinen kk tai jopa kaksi kk oli vaikeuksia orgasmin kanssa. Alussa myös halujen kanssa, mutten ole varma oliko se lääkkeen syytä vai sen, minkä takia aloitin lääkityksen. Nykyään seksi kyllä luistaa ja orgasmitkin tulee ihan normaalisti. Ja minulla on edelleen sama lääkitys. Eli minulla ei ollut ensimmäisten kk jälkeen mitään ongelmaa sen osalta. :)
- SSRI:n ABC
Pidän tärkeänä vielä huomauttaa, että pysyvistä vaurioista ei tiedä vielä käytön aikana. Monella SSRI:t lisäävät haluja ja "kestävyyttä" käytön aikana (vertaa MDMA:han), mutta lopettamisen jälkeen kyvyt ja halut katoavat. Parhaillaan ainetta käyttävien kokemuksia kannattaa arvioida siis tässä valossa hyvin kriittisesti. Käytön aikainen vaikutus ei kerro mitään aineen vaikutuksista pidemmällä aikavälillä! Monelle yllätys on ikävä, kun lääkitys lopetetaan ja ongelmat tulevat esiin. Sitten ihmetellään ja itketään miten tässä näin kävi. :(
- 1+8
Mitä se sulle semmosta meni sanoon. Hyvällä tuurilla ei tuu mitään. Ei ainakaan mun haluja oo häirinnyt. Jokapäivä tekee mieli joskus kolmekin kertaa. Saan ketjuorgasmeja kuten ennenkin. Mikään ei muuttunut
- ukotonakka
Minä oon puolen elämääni syönyt ssri-lääkkeitä eikä oo ikinä seksihalut mennyt, päinvastoin jopa lisääntyneet. Sinänsä vittumaista, kun kuitenkaan mitään ukkoa en oo onnistunut näin hulluna saamaan. Joten todellakin TOIVOISIN että seksihalut häviäis kun mitä niillä ilman ukkoa tekee, mutta ei, lisääntyy vaan :((
- Akaton mies
Minä en kyllä enää ikinä suostu mitään masennuslääkkeitä syömään olin sitten kuinka hullu tahansa. Elättelen edelleen pieniä toiveita siitä että joskus vielä saisin naisen vaikka ei sellaista onnea taideta tällaiselle hullulle koskaan suoda.
- yhteyksiä
Ukotonakka ja Akaton mies,jospa täältä saisi alkunsa vuosisadan rakkaustarina.
Aikamoista hömppää; ei kai se psykiatri oikeasti noin sanonut. Seksihalut saattavat kai vähentyä, mutta automaattisesti niin ei todellakaan tapahdu. Minulla Venlafaksiini (SNRI mutta lähellä SSRI:tä kai vaikutuksiltaan) ei ole vaikuttanut haluihin kyllä mitenkään, tai korkeintaan lisäävästi.
- maiseli
Kummallista, minulla on haluja, vaikka käytän ssri lääkettä.
Halut on ehkä siirtyneet super sarjasta normaaliin?
Mutta ne syyt miksi käytän, painaa paljon, apua on.- nössö
vaikuttaaks ne testoihin tms.? tai samanlaista sivuvaikutusta et kuin olis kokoajan matalissa testoissa..?
- halukaskas
Sekin vaikuttaa tupakoiko ja/tai käyttääkö paljon alkoholia. Siiis lääkkeiden lisäksi, kun ne ilman lääkitystäkin vaikuttavat ainakin kykyihin. Odottele, ja jos halut eivät palaa, niin kerro ongelmasta psykiatrillesi.Voit saada jotain muunlaista lääkettä. Usein pitää kokeilla useampaa, että löytyy sopiva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 666391
- 715818
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1345045- 624035
- 143895
- 383309
- 713093
- 642957
- 792725
- 492027