Kokemuksia XXL.fi:n nettikaupasta?

Hivenen pettynyt

Tilasin 9 päivää sitten XXL.fi:n verkkokaupasta kohtuukokoisen tilauksen ja maksoin sen heti kortilla. Yrityksen nettisivut mainostavat tuotteiden saapuvan yleensä 5 päivän sisällä, tilauksen tilana on kuitenkin edelleen - Tilauksenne on rekisteröity. Onko muilla kokemuksia toimitusaikatauluista ja yleensäkin toimitusvarmuudesta?

Joillakin yrityksillä tilaushan lähtee vielä hankintaan, mutta ymmärtäisin että XXL.fi myy varastotuotteita (varsinkin kun osa tuotteista jotka olin onnistunut valitsemaan ostoskoriin katosivat matkalla kassalle)

Harmittaa, matkaa kyseiseen yritykseen olisi parisenkymmentä kilometriä nyt tuotteet ovat maanneet varastossa jo reilun viikon ja käyttöäkin olisi jo ollut osalle tuotteista.

82

17969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osteri34

      Oletko saanut tuotteesi jo? Itsellä mennyt myös jo pari viikkoa ja ei kuulu.

    • huijattu3

      älkää missään tapauksessa tilatko taikka ostako mitään.. varastivat minun rahat.. 2kk jo odottanut

    • köyhä

      Sama kävi minulle..:( Ihme toimintaa noinkin isolta puljulta. Ja tuntuu ettei kukaan
      ota asiaa hoitaakseen.

    • elli7

      Tilasin, sain puolet tilaamistani ja maksamistani tuotteista kuukauden ja kymmenien asiakaspalvelun kanssa käytyjen sähköpostikeskustelujen jälkeen. Olivat kuulemma lähettäneet tilaukseni vahingossa alunperin väärälle henkilölle ja osa tuotteista oli ehtinyt jo loppua. Vieläkään en ole saanut hyvitystä tuotteista, joita en koskaan saanut. Täyttä huijausta koko pulju, en voi suositella kenellekkään.

    • Anna1234

      Älä suotta sure, että tilasit, ehkä saatkin tuotteet joskus. Itse olen kolmesti koittanut matkan varrella hakea, jotakin, mitä "tarkasta saatavuus liikkeessä" toiminnon mukaan pitäisi olla, mutta eipä vaan ole ollut. Viimeksi eilen lasten tarakkaa, jota ei kuulemma ole ollut aikoihin, mutta niin vaan sivut tänäänkin vielä lupaavat olevan... Kolmannella kerralla nyt viimein uskon, ei tarvitse enää vaivautua...

    • up!

      Samat kokemukset täälläkin.
      Eivät pidä lupauksia. Viiden päivän toimituslupaus mennyt umpeen ja tilaukseni roikkuu edelleen statuksella "rekistöröity".

      Asiakaspalveluun laittamaani tiedusteluun ei ole tullut vastausta.

      Et tällainen ensikosketus XXL:n ja viimeinen!

    • simopekkakaisa

      Huijaavaa mainontaa. Esim tämän päivän hesarissa oli Scotin fillari hyvään hintaan.
      Tosin tuote oli loppunut jo toissapäivänä. Näitä on sattunut aika usein.
      Ei kovin mukavaa toimintaa kauppiaalta. Kyllä niitä alennustuotteita pitäisi olla sitten edes muutama varastossa. Kaiken lisäksi kyseistä tuoteeta oli ollut vain yksi koko.

    • Ei paniikkia

      2-3 tilausta olen tehnyt nyt kesällä ja syksyllä eikä mitään ongelmaa. Tilauksen seuranta nettisivuilla tosin ei toimi, tilauksessa lukee "Tilaus on rekisteröity" tjsp alusta loppuun saakka (eli vanhat jo toimitetut tilaukset on täsmälleen samassa tilassa kuin uunituoreet tilauksetkin), mutta sähköpostiin tulee kyllä viestejä tilauksen etenemisestä.

      Harhaanjohtavasti tilausvahvistuksen jälkeen tuleva sähköposti, jossa seurantakoodi on, on otsikoitu "Pakettisi on lähetetty", mutta seurantakoodin (kuljetusliike Bring) perusteella paketti on kyllä alkanut liikkua vasta "Kuitti tilaukselle" viestin jälkeen. Seurantakoodi toimii Itellan seurannassa.

      Ensimmäisestä paketista en muista milloin tuli, mutta toinen tuli perjantaina kun viikonloppuna tilasin ja viimeisimmän paketin sain perjantaina, kun keskiviikkona tilasin.

      Yhden palautuksen olen tehnyt. Tulostin palautuslomakkeen jonka laitoin kenkien kanssa laatikkoon jossa tulivatkin, vein laatikon postiin ja lähti asiakaspalautuksena. 2 viikkoa taisi mennä, kun tuli viesti sähköpostiin että rahat on hyvitetty kortille.

      • Ei paniikkia

        Kävin tänään XXL:n liikkeessä ja harmillisesti verkkokaupassa ei ilmeisesti ole kaikkia myymälässä myytyjä tuotteita.

        Tilauksissa pitää huomioida, että 5 päivän toimitusaika koskee arkipäiviä, eli viikonloppua ei lasketa. Ei tuolla luvata 5 päivän toimitusta, vaan sanotaan että se on yleensä n. 5 päivää, mutta "toimitusaikaan saattaa aiheutua pieniä viiveitä suurien alennuskampanjoiden tai uusien tavaratalojen avajaisten vuoksi". Itsellä itse asiassa juuri Tampereen XXL:n avajaisten aikana oli tuo kahden päivän toimitus, tarjoustuotteita oli varmaan varattu nopeasti toimitettavaksi. Mutta joka tapauksessa jo Postin toiminta vaikuttaa siihen, kuinka nopeasti paketit liikkuvat. Ei nettikauppojen kohdalla vaan voi olettaa, että saisi takuuvarmasti edes viikossa paketin itselleen.


    • ostajan asialla

      Ja se suomen postin kulku surkeaa välillä.Helsingistä paketti Vaasaan on usein kestänyt jopa 12 arkipäivää sen jälkeen kun paketti näkynyt postin järjestelmässä.
      Eli keräävät aina autot täyteen ennen, kuin lasti lähtee eteenpäin.
      Saksasta tullut paketti samalla hinnalla kotiovelle aina vähintäin 4 päivässä(kyseessä parinkilon paketit)ja Kiinasta tullut pienemmän viikossa.Jenkeistä tulee aina viikossa kotiovelle.
      Todennäköisesti nuo valittajat jotka ei ole muka saanut mitään ovat vähittaiskaupan,tai syuomalaisen nettikaupan yrittäjien agitaattoreita sillä noin 50 tuttua eräässä ryhmässä tilannut tuolta jo usein ja aina tullut ja noin viikossa.

    • nimimerkki9

      Nettikauppa toimi juuri niin kuin pitikin. Sain tilaamani tarjoustuotteet yhtä lukuunottamatta, ja siitäkin minulle ilmoitettiin erikseen ja tarjottiin tilalle korvaavaa tuotetta. En halunnut korvaavaa tuotetta,mutta koin tämän melko huomioonottavaiseksi toiminnaksi. Joskus tuotteet vaan loppuvat, kaupassakaan ei aina ole saatavilla kaikkia kokoja ja värejä! Tilaan uudelleenkin, kun jotain urheilukampetta joskus tarvitsen=)

    • hiemanpettynyt

      Joo todella hidasta ja epäselvää toimintaa! :(

      Sähköposteja tulee kummallisessa järjestyksessä eikä mitään varmuutta tavaroiden oikeasta tilasta saa. Olen saanut jo kolme postia, missä sanotaan että tilaukseni on lähetetty (seurantakoodeineen päivineen) ja päivää myöhemmin tulee viesti, että tilaustasi käsitellään ja kohta pakataan.

      Tilauksen käsittelykin kesti ihmeen kauan heidän omassa seurannassaan.

      Ei voi käsittää. Tuskin tilaan jatkossa.

    • Jonskilainen

      Tilasin ison paketin (14 tuotetta) ja paketti tuli tosi nopeesti (tilasin pe illalla myöhään, sain hakea postista tiistaina). Kaikki tavarat oikein, hyvät ja halvat tuotteet! Oli silloin joku extra-tarjous joten oon tosi tyytyväinen!

      • Jonskilainen

        Eikä mitään häikkää sähköpostien eikä muunkaan kanssa.


    • ei enää!

      Täällä tilaus on mennyt aivan metsään. Lähetys oli toimitettu väärälle paikkakunnalle väärälle ihmiselle. Pitkän väännön jälkeen tuotteet ovat ilmeisesti saapumassa minulle.. Paketin olen maksanut etukäteen. Hui hai sanon minä, sillä jos olisin tajunnut mennä myymälään ostoksille ei olisi tämmöistä kolmen viikon odottelusoppaa syntynyt.
      Asiakaspalvelu myös hyvin tylyä ja kaupan purku ehdotukseeni sain hyvin negatiivisen vastauksen.

    • makeeeh

      Näköjään seurantakoodit kusee. Menee seurantaan norjan kuljetusliikkeisiin (bring). ilmeisesti kuitti tulostetaan sieltäkäsin. Ja paketti ei sen mukaan ole edes saapunut kuljetettavaksi. mutta tuo ct alkunen koodi toimii suomen postin seurannassa ja siellä liikkuu....

    • Kunnollinen_juoksumatto

      Minulla on tuosta asiakaspalvelusta vain kertakaikkiaan positiivisia kokemuksia. Eilen meni umpeen varastotyhjennystarjous (haluamani laadukas juoksumatto vain 600 e, alennusta n 70%) enkä ollut toope tajunnut aikarajoitusta. Tänään hinta oli jo tonnin (vaikka tämäkin edelleen tarjoushinta). Kyllä aamulla **tutti niin että sydämestä otti ja happi meinasi loppua.

      MUTTA, sekä myymälästä (soitin sinne) että verkkokaupasta (sähköpostitin) suostuttiin vielä poikkeuksellisesti myymään eiliseen hintaan (olin esim. laittanut matosta kysymyksiä asiakaspalveluun eilen, ostoaikomuksissa) ja kohdeltiin äärimmäisen ymmärtävästi ja ystävällisesti, kerrottiin vielä lisää ominaisuuksista ja oltiin tosi sympaattisia (olin sen tarpeessa).

      En voi edes uskoa että nyt se matto on ostettu ja otsasuonen tykytys voi laskea ;) ;) Ehdin myös varata pakun, kun luulin että lähden sitä mattoa hakemaan, mutta sitten tuli pian vastaus myös verkkokaupasta (kotiinkuljetus on niin halpa että pakun vuokra bensat olisivat olleet 3x kalliimmat, kuluvasta ajasta puhumattakaan).

      Näin hyvää palvelua saa niiiiin harvoin, että oikein erikseen etsin firmaan liittyvän viestiketjun mihin kommentoida. Täältä ostan kyllä jatkossakin että saavat rahnansa takaisin (on tulossa toimipiste tähän lähellekin tänä vuonna, yes).

      Ehkä noi yllä listatut häröilyt johtuu siitä, että on niin tuore henkilökunta Suomessa ja alussa aina helpommin sätätään. Ainakin kilpailevilla liikkeillä puntit niin tutisee (oikeen sanomalehdessä marmattavat katteista), että kyllä sen varteenotettavan firman täytyy kaikkiaan olla? Suuri se ainakin on.

    • AnnukkaK

      Just lueskelin viime viikonloppuna näitä arvosteluja kun oli hyvä takki tarjouksessa ja pohdin uskoltaako tilata. Tulin siihen tulokseen, että lähetyksellä ei ole kiire joten lauantaina pistin tilaukseen, maanantaina sain ilmoituksen lähetetystä paketista ja tänään torstaina tuli saapumisilmoitus, eli tulikin paljon nopeammin kuin olin uskoltanut odottaa! :)

    • Huuhhh

      Tilasin eilen XXL:stä. Tilaus meni heti päin prinkkalaa. Maksoin debit-kortilla. Summa näkyy katevarauksena. Mitään tilausvahvistusta ei tullut, eikä tilaus näy XXL:n tilaushistoriassa. Yritän nyt vain kytätä, että ottavatko tuon varatun summan tililtä. Aiemmassa tilauksessa ei ollut mitään ongelmia.

      • KuivanaKakkoseenVedetty

        Pankkiin ilmoitus. Lisäksi jos ei ala rahoja tai tavaraa kuulumaan, niin rikosilmoitus petoksesta.

        Olen itse yrittänyt saksasta tilata laskulle näiden viivästyksien ja väärien kokojen takia. Yrittämiseksi on jäänyt vaikka lasku on vaihtoehtona. Tilisiirtona olen joutunut tilaamaan. Toimitusaika kahdeksan päivää. Joutunut palauttamaan ja rahoja ei ole kuulunnut. Korttivaihtoehtoa ei ole edes ollut. Syykin on nyt ilmeisesti selvä.

        Nämä kyseiset verkkokauppiaat pilaavat rehellisten maineen. Tilatkaa vain laskuun tai luottokortilla. Ainakin saapumattomat tilaukset eivät tule maksettavaksenne.

        Suomalaisia kusetetaan, koska olemme lampaita emmekä tee millekään mitään. Tosin suurin syy kusetukseen ovat omat lakimme sekä virkamiehemme. Olen suomalaisten firmojen kanssa tullut huijatuksi (omistajat ruotsalaisia) ja kuluttaja-asiamies jne... on vain levitellyt käsiään. Kun olen sanonut, että teen rikosilmoituksen vaikka laittomasta ennakkolaskutuksesta, on tilaus jota en edes ole tilannut katkennut välittömästi.

        Älkää odottako. Julkiseen mediaan, mediaan, rikosilmoitusta jne...


      • Anonyymi

        Minulla kävi sama. Sain kyllä sähköpostin, mutta se oli vain siitä, että tilini on luotu. Laitoin asiakaspalveluun viestiä. En tiedä vaikuttiko se, mutta uskoisin, että ei näin nopeasti. Tilaus ilmestyi joidenkin tuntien päästä tuonne xxl:n sivuille omiin tilauksiin ja sain myös sähköpostina tilausvahvistuksen. Ilmeisesti ne käsitellään vaan viivellä.

        Siitä huolimatta todella iso miinus, koska tuosta pitäisi ilmoittaa tilauksen yhteydessä, että sähköpostin saamisessa voi kestää. Yleensä tilausvahvistus tulee kuitenkin välittömästi tilauksen tehtyään.


    • muutenokhinnat

      oon kokemuksia aspasta puhelinpavelu ei vastaa vaikka 10-15x soittan ueri aikoijin päivästä 3pv sisällä. automaattityttö vaan siellä et paina 1 paina 2

      tämän takia tarjoustuote jäi ostamatta kun on niin huonosti speksit ja tuotekuvaukset sivuilla!! kaiken lisäks

    • hahaahpissatusta

      kierää kaupaunkäyntiä. alennukset saa näyttämään isoilta kun ne lasketaan suosituishinnoista eli hinnoista joilla xxl ei ole koskaan myynytkään. ei kyllä monessa lafkassa kyl tämmöstä harjoitetta. ostin kengät 49ella suositushinta 169 ja normi hintajotian 80-90. no meni parikuukautta ja tarjoushinta oli tuo normihinta.
      yleesäkin suositushinnat on noin puolet lisää-tuplat normihintoihin ja 50% alennus on100 esta 50e kun taas normaali myyntihinta on 75e joten oikea alennus on-33%

    • oujei

      Itse tilasin tuotteet eilen yöllä (heh :D) ja heti seuraavana päivänä tuotteet oli jo matkalla! Nyt vaan odotellaan pakettia... :)

    • ollipekkai

      Itse sain tuotteet tuolta muutamassa päivässä tilauksesta. Ja otin laskulla jossa eräpäivään on vielä reilu viikko. Homma toimii toisin kuin gigantissa. Alla opettavainen kertomus.

      Tapahtui heinä-elokuu 2015
      Tilasin PS4 konsolin yli 7 viikkoa sitten. Eivät toimittaneet siinä ajassa. Ensimmäisen kuukauden odoteltuani soitin asiakaspalveluun. Siitä kului noin viikko kun alkoi tippua ilmoituksia toimituspäivästä. Aina kun toimituspäivä läheni niin tuli ilmoitus että ei voida toimittaa sovittuna päivänä ja uusi toimituspäivä on se ja se. Tätä jatkui 3 viikkoa.
      Sitten kun taas oli tullut ilmoitus toimituspäivän muutoksesta niin tarkistin gigantin verkkokaupan sivuilta mikä on laitteen saldo. Yllätys ylläty saldo oli 25 .
      Samana päivänä soitin asiakaspalveluun ja peruin tilaukseni. Saldo gigantin sivuilla on huijausta tai sitten huijaavat jo tuotteen maksaneita asiakkaita jotka ovat odotelleet tuotetta 7 viikkoa.
      Älä usko gigantin verkkokaupan saldoa!!!!
      En tilaa tuolta enään mitään koska olivat vielä poistaneet arvostelun jossa mainitsin tuon tilauksen historian.
      Älä osta jos muualta saat.

    • 71kati

      Minä en ole tilannut täältä mitään, mutta topstreetwear:lla oli ihan samanlaista toimintaa. Piti odottaa kuukausi kaupalla, sitten tuli mitä sattuu, sellaista jota ei ollut tilattu, vaihtaminen tosi monimutkaista ja aikaa vievää. Kun itse halua palauttaa jonkun joka ei vastannutkaan odotuksia piti maksaa itse postimaksut ja rahoja sain odottaa ja kysellä toista kuukautta.

    • Ihmettelijä11

      Onpa ikävä kuulla.. onko teillä muuten tietoa, miten tämän kaupan toimitukset toimivat? http://www.brantti.fi Tarvitsisin työmiehille tilata uudet työhaalarit.

    • PettynytXXL

      Tilasin viime viikolla tuotteita verkkokaupasta, XXL:n omien sivujeni kautta pääsin postin sivuille seuraamaan lähetystäni lähetystunnuksella, paketti on toimitettu väärälle paikkakunnalle ja postiin soitettuani (XXL:n asiakaspalvelu kiinni) kuulemma paketti ei edes ole minun nimelläni. Omalla nimelläni ei löydy postin järjestelmästä yhtäkään pakettia. Olen maksanut tuotteet etukäteen, huomenna soitto asiakaspalveluun ja toivottavasti löytyy..! Ikinä ei ole ollut ongelmaa minkään muun verkkokaupan kanssa.

    • hyvä_kokemus

      Tein pari viikkoa sitten ensimmäisen tilaukseni XXL.fi verkkokaupasta. Tilasin urheilukengät, joita jalkojeni koon takia on vaikea etsiä katutason myymälöistä pääkaupunkiseudultakaan. Olin aikaisemmin ostanut katutasosta saman valmistajan eri varrenpituudella olevat kengät, joten lestin koko oli tuttu. Normaalisti en tilaa mitään jalkineita netin kautta, koska on liian iso mahdollisuus saada epäsopivat. Palauttelu tai vaihtaminen on liian hankalaa.

      Tilauksen tein keskiviikkoiltana. Paketti tuli Ruotsista. Seurantanumero oli jostakin syystä Norjan postin. Lauantaina paketti oli jo Postin lajittelukeskuksessa lajiteltuna. Maanantaina sain lähetyksen. Yllätys oli, että lähetys saapui noin nopeasti. Lisäksi oli sitä, mitä tilasin ja kunnossa. Eli kokemus oli hyvä.

    • surkea_asiakaspalvelu

      Lähettivät väärän tuotteen. Rahoja ei kuulu takaisin vaikka sittemmin myönsivät virheensä. Todella ala-arvoista touhua verrattuna yleiseen nettikauppojen toimintamalliin.

    • autonremppaajanäiti

      Tilasin lauantaina XXL-verkkokaupasta otsalampun pojalleni joululahjaksi. Tilauksen séurantanumerosta seurasin, että paketti oli posti kuljetettavana 15.12. Eilen 16.12. oli seurannassa merkintä, että paketti on noudettavissa postista ja ilmoitus vastaanottajalle on lähetetty tekstiviestillä ja sähköpostitse. Aloin ihmetellä kun en mitän ilmoitusta ole vastaanottanut. Tutkin tarkemmin seurantaa ja siinähän lukee, että paketti on noudettavissa Piikkiön postista ja minäpä asun Lahdessa!!!! Osoitteet ym. olen ilmoittanut ihan oikein. Laitoin asiakaspalveluun heti palautetta mutta eipä ole vastausta kuulunut ja nyt jo lähes vuorokausi kulunut. Kävin tänään ostamassa samanlaisen otsalampun Kärkkäiseltä, maksoi pari euroa enemmän. XXL:n lampun tulen palauttamaan, mikäli se joskus tulee, syynä nämä toimitussotkut. XXL:n asiakaspalvelu on koko jouluviikon suljettuna, että tällaista palvelua. Oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen ostokseni kyseisestä verkkokaupasta. Olen aikaisemmin asioinut paljon verkossa ilman mitään ongelmia.

    • Turskanhajua

      Ostin xxl liikkeestä 11.12.2015 kuntopyörän asuinkumppanilleni kotiinkuljetettuna joululahjaksi. Liikkeessä ilmoitettiin, että toimitukseen voi mennä viisikin päivää. Kun pyörää ei alkanut kuulumaan soittelin perään ja liikkeestä ilmoitettiin, että he ottavat yhteyttä kotiinkuljetuksen toimittajan ja ilmoittavat huoleni eteenpäin. Tuli jo joulun aaton aatto ja kun ei pyörää ollut kuulunut niin ilmoitin peruuttavani kaupan (kaupan ehdoissa oli 100 päivän palautusoikeus, joten minulla täytyi olla tuohon oikeus). Nyt alkoi kuljetuskin järjestymään ja pyörä tuli samana päivänä. Olin tehnyt sopimuksen xxl liikkeen kanssa myös pyörän kotiinkuljetuksesta, joten vetoaminen minkäänlaiseen alihankkijan tai -suorittajan toimintaan ei ole voinut olla minua vastaan tehokas. Nyt kun puhelinlaskuani katselen niin huomaan vielä että, olen saanut myyjältä muutaman euron takautuvan joululahjan, kun olin soittanut heidän kalliisiin puhelinnumeroihin. En ole tyytyväinen saamaani palveluun, enkä astu enää tähän liikkeeseen asiakkaana.

      • Kusetusta

        Tilasin polkupyörän joka ei runkokooltaan vastannut verkkosivujen kuvausta, palautin tuotteen 10 päivän sisällä. Kaupasta tuli viesti muuteman päivän päästä viesti ettei palautusta voida hyväksyä koska tuotteessa naarmu. Naarmu syntynyt kuljetuksessa ja nyt minun pitäisi ottaa laite takaisin joka siis minulle sopimaton, eli siinä sitä 100 päivän tyytyväisyystakuuta ja 14 päivän palautusoikeutta! No onneksi on ilmainen lakimies joka mielellään kurittaa näitä ylimielisiä aaseja...


    • Eiikinä

      XXL:n verkkokauppa perseestä. Ostin kaverilleni nettikaupasta 150 € lahjakortin 7 pv ennen kaverin synttäreitä. Lahjakortti ei tullut siihen mennessä niinpä minun piti käydä hakemassa liikkeestä toinen lahjakortti. Lahjakortti tuli kotiini 10 pv kuluttua tilauksesta. Menin XXL:n liikkeeseen kuluttamaan tuota ylimääräistä lahjakorttia jolloin kassa sanoi että sen arvo on 0 €. Kauhean kiroilun taistelun ja myymälä päällikön kanssa käydyn neuvottelun jälkeen sain ostokseni maksettua. Jos tuo lahjakortti olisi tullut ajoissa olisi ollut pirun noloa että päivänsankari olisi saanut arvottoman lahjakortin. Älkää ikinä ostako mitään XXL:n nettikaupasta niin säästytte suurilta ongelmilta.

    • Hermotmenee

      Itselle tuli kohtuu kallis polkupyörä omalle paikkakunnalle alle viikossa mutta nyt seurantakoodissa lukee "lähetys vaurioitunut postin käsittelyssä" pyörän maksoin jo tilatessa ja nyt koittanut asiasta tiedustella postista sekä xxl:stä niin ei mitään vastauksia tule.

      • wth2

        Oletko kuullut pyörästä mitään? Jos (tai siis toivottavasti) maksoit sen luottokortilla, tällöin voit soittaa luottokunnalle ja kokeilla vaatia rahojasi takaisin. Suosittelen.


    • whatthehag

      Vaikuttaa kyllä ihan ihme meiningiltä! Itseä kovasti ihmetyttää, miksi tuolta verkkokaupasta on muka aina kaikki lopussa, lisää ei tule vaikka kuukaudet kuluu. Myymälöiden saldotkin näyttävät aina yhtä ja samaa, toimiiko tuo systeemi ollenkaan?

      • Kauniskakka

        Siksi, koska xxl pitää tuotteensa halpana ostamalla suuria eriä eri tuotteita, eikä välttämättä osta samaa erää uudestaan, vaan odottaa ettå kaikki on saatu myytyä loppuun :)


    • Slsls

      Olen tilannut varmaan viisikin kertaa kyseisestä verkkokaupasta niin aina kaikki tiotteet ovat tulleet 3-6 arkipäivän sisällä. Palautuksia on tullut reilusti, tietenkin rahojen saamisessa menee vähän aikaa, mutta aina ovat toimittaneet tilille oikeat summat! Kerran reklamoin halppis juomapullosta (3€) joka meni liian helposti rikki, asiakaspalvelu oli erittäin ystävällinen ja välitti vastaanotettuaan tuotteen reklamointini eteenpäin klarnalle, josta sain sitten vaivaiset 3€ takaisin :) ei ole mitään ongelmia ollut tämän kaupan kanssa!

    • tosityytyväinen

      ostin pyörän sunnuntaina ja matkalla on vielä mut luottavaisin mielin, pakettitrakkeri toimii ja norjasta päästy jo turkuun asti. eipä voi rahaa pyydellä etukäteen ku maksuaikaa 14 päivää. joten kyllä se paketti varmaa ennen sitä tulee, ei kannata vinguttaa visaa joka paikassa vaa maksaa siitä mitä saa :D hyvin toimi ja hieno kauppa! taisin saada helluntaina vielä pyörästä superalea ku hinnat oli eri sunnuntaina, oli hinnat vähä noussu seuraavana päivänä verkkosivuilla. olis harmittanu henkkoht jos olisin menny xxl sivuille/kauppaan "myöhässä" ja vinkunu ettei tavaraa enää oo ja kallistuneet hinnat :)

      • jännitykselläOdotanMyös

        Joko fillari tuli? Kuulostaa jo vähän liiankin nopealta jos joku seuranta näyttää että tiistai aamuna Turussa ollut lähetys. Sunnuntaina tosiaan oli -20% kaikki pyörät.


      • kuopunki

        Täällä ei vieläkään ole pyörä tullut vaikka 15.5 tilattu


      • 13-14

        Oletko saanut tietoa, että on edes lähetetty vielä?


      • kuopunki

        Seurantakoodi norjanpäähän vasta. Tuttu tilasi samaan aikaan ja sama homma, ei kovin luotettavalta vaikuta


      • 13-14
        kuopunki kirjoitti:

        Seurantakoodi norjanpäähän vasta. Tuttu tilasi samaan aikaan ja sama homma, ei kovin luotettavalta vaikuta

        Pienemmät paketit ovat itselleni tulleet nopeasti. Olen tilannut sunnuntaina, maanantaina paketti on lähtenyt Ruotsista Bringin kyydissä, tiistaina paketti on ollut Suomen Postilla ja keskiviikkona haettavissa lähipostista. En ole itse edes sitä Bringin seurantaa katsonut, vaan suoraan Suomen Postin seurannasta. Norjan Postin seurantanumero on toiminut jo Suomen Postissa ennen kuin paketti on ollut edes Suomen Postilla. Se on ollut merkitty tietona tulevasta lähetyksestä.

        Polkupyörä ilmeisesti tuodaan kotiin Suomen Postin toimesta. Pitäisi kuitenkin näkyä Suomen Postin seurannassa viimeistään, kun on maassa.

        Hitaus viittaa siihen, että polkupyörien pakkkaamossa on ruuhkaa. Tullut ilmeisesti tarjousten takia paljon tilauksia.


      • HiemanEpämääräistä

        Onko muilla käynyt näin ja tietoa mistä on kyse:

        Tilasin tiistaina, eilen tuli sähköpostiin seurantakoodi ilmoituksen "Nyt tilauksesi on matkalla!" kera.

        Mutta tänään tuli taas sähköposti, jossa oli kaksi erillistä seurantakoodia (monipakettilähetys siis) ja myöskin eri lähetysnumero.

        Joko siis
        a) ensimmäisessä sähköpostissa puhuttiin puuta heinää ja oikeasti paketti lähtikin vasta tänään (Ruotsista?)
        tai
        b) paketit lähtivät kyllä jo eilen, ja nyt tiedot vasta päivittyivät/tarkentuivat järjestelmään.

        Hieman epämääräistä touhua.


    • JaPöh

      Tilasin XXL:n nettikaupasta parinsadan euron tuotteen, jonka kylkeen sitten muutaman kylkiäisen. Paketti tuli ihan ok ajassa, mutta siinäpä ei ollut muuta kuin kylkiäiset. Itse päätavara ei siis tullut ollenkaan. Asiakaspalvelu otti yhteyttä varastoon, jossa ei kuulemma ollut saldoheittoa, joten minun piti lähettää kuva saamastani paketista ja näin jotenkin "todistaa" etten ollut saanut tuotetta. Jotenkin uskomatonta ja huijattu olo, toivon todella että saan tilaamani tuotteen! En olis uskonut, että näinkin voi käydä.

    • asdfasdfasdfasdfasdf

      Tilasin XXL:stä eilen tuotteen ja edelleenkään sitä ei ole lähetetty edes varastosta eteenpäin, vaikka kaikkia tuotteita piti löytyä. Olisinpa googlettanut XXL hidas? ennen tilausta :(

    • Mylber

      Kaksi tilausta nyt peräkkäin tullut ihan mitä sattuu. Ensimmäisellä kerralla tilasin pelastusliivejä niin tuli korvakuulokkseita, toisella kerralla tilasin L-koon paidan ja sain S-koon koska oikea koko oli loppunut..

      Eniten harmittaa todella surkea asiakaspalvelu. Asian selvittelyyn on mennyt kolme viikkoa ja minulla ei vieläkään ole pelastusliivejä, ei taida tälle kesää keretä.

      Näyttää siltä että etenkin alennuksessa olevia tuotteita myydään enemmän kun niitä heillä on ja lähettävät varastojen loputtua mitä nyt sattuu käteen osumaan ja toivotaan että asiakas on laiska eikä jaksa reklamoida...

    • Kaduttaajo

      Ensimmäinen ja viimeinen tilaus tuosta puulaakista. Maantiepyörä yli viikon tilauksessa, ja käsittely kesken. Asiakaspalvelu vastannut kerran että on ruuhkaa, asiaa selvitellään. Tyhmänä menin maksamaankin jo. No tuntuu että asiasta ei tiedä kukaan mitään!! Noi vastaukset olisin voinut itsekin keksiä unissani.

      • JaaJuuJoo

        Samaa ongelmaa tääl. Ite tilasin pyörän maanantai yönä ja vieläkin käsittelyssä, aspasta sanottiin että on ruuhkaa jne. Okei voin kyllä uskoa tuon, koska varaston tyhjennys. Voisivat ees kuitenkin vastata puhelimeen. Ehkä tulevaisuudessa jos ostan tuolta jotakin niin en ainakaan verkkiksen kautta.


    • Sannanna

      Toukokuussa-16 tilasin pari vaatetta, jotka palautin suoraan myymälään. Kokematon myyjä tuskaili palautusasian kanssa pidemmän aikaa, ja toinen myyjä neuvoi vieressä. En saanut palautuksesta mitään tositetta, mutta asian piti olla ok. Klarna on nyt kesän mittaan lähettänyt karhulaskuja maksamattomasta laskusta, ja selviteltyäni asiaa XXL:n asiakaspalvelun kanssa, laskun mitätöinti piti taas olla ok. Klarnan päädyssä ei sitten ilmeisesti kuitenkaan ole, vaan prosessia tutkaillaan edelleen. Vielä kolme kuukautta tilauksen ja palautuksen jälkeen!! Ja minä joudun välikädessä selvittämään ties monennettako kertaa tilausnumeroita ja tapahtuman kulkua, vaikka tuotteet ovat olleet takaisin myymälässä jo muutama päivä tilauksen saapumisen jälkeen. En tiedä, onko tämä XXL:n vai Klarnan ongelma, minun se ei pitäisi olla, mutta ilmeisesti kuitenkin edelleen on.
      En enää jalallani astu XXL:än enkä varsinkaan nettikauppaan, enkä missään nimessä suosittele sitä kenellekään muullekaan. Ainakaan, jos mahdollisesti joutui palauttamaan tilauksen!

    • skifödiweinau

      Tuotteiden vaihto postitse ei voi olla kovin nopea.
      Väärän kokoiset kengät lähti takaisin, käsittääkseni Örebrohon. Siinä menee viikko.
      Käsittelyaika XXL:llä tässä tapauksessa viikko. Varmaan joskus pidempikin. Paketti kulkee taas viikon asiakkaalle. Ts.vähintään kolme viikkoa voi laskea, ennen kuin on syytä ihmetellä palautuksen toimivuutta.
      No, sitten voi tietysti hakea paikallisesta erä- tai urheiluliikkeestä vaelluskengät tarjottuun hintaan, jos on kokoja ja haluamaansa mallia. Ei osunut kohdalle haluamaani, vaikka kaupungista löytyy tunnetuimpia toimijoita kiitettävästi.

    • OstankoVAIenENenEN

      Kiitos näistä, en tilaa!

    • otus1976

      Ite tilasin pikku ukolle fillarin ja kypärän eilen. E
      Hillo läks tililtä kyl mut en saanu mitää tilaus vahvista tms. Verkkokauppa vastaa vitun nihkeesti asiallisee tiedusteluu asiasta

    • pavosenheskaxxl

      ihan huijari kauppa myy suksipaketteja ilman sauvoja eikä kerro missään ja tarjous tavaroita ei oo ollu ikinä jäljellä vaikka ois eka ostaja oli vähällä lentää myyjä tiskin yli

    • KVA2017

      Minun asiani lähti tänään kuluttaja-asiamiehelle. XXL ei vastaa virheistään. Toimitti väärän tuotteen ja kielsi palauttamisen. Sukset joissa siteet kiinni - ei saa palauttaa vaikka väärä tuote! Olkaa varovaisia ostosten kanssa!

    • pekez

      Tilasin viime vuoden helmikuussa luistimet, joita tarvitsin työssäni. Sitten kävikin niin että työsopimustani ei jatkettu, ja jouduin peruuttamaan tilauksen saman tien noudon yhteydessä. Olin tilannut teroituspalvelun luistimille, ja vaikka sopimusehdoissa luki ettei kyseisellä palvelulla ole peruutusoikeutta, niin olin sitä mieltä ettei minun tarvitse mitään teroitusta maksaa täysin käyttämättömistä luistimista jotka voi myydä teroitettuina eteenpäin seuraavalle asiakkaalle - nehän pitää teroittaa joka tapauksessa ennen käyttöä.

      No, tästä sitten vähän aikaa vängättiin, ja kaksi kertaa jouduin toistamaan asiani melkein sanasta sanaan ennen kuin se upposi myyjän tajuntaan, ja sitten lähdettiin myymäläpäällikön puheille. Hän kysyi, onko tilaus maksettu etukäteen vai laskulla (laskulla oli). Sanoi sitten, että asia on okei. Lasku tuli myöhemmin, ja siinä oli myös teroituspalvelun hinta. Laitoin sitten meiliä jossa kerroin mitä myymäläpäällikkö oli sanonut, ja sieltä vastattiin ettei myymäläpäällikkö muistanut asiasta mitään (sattuipa sopivasti, muisti palailee pätkitellen). Silloin selvisi miksi myymäläpäällikkö oli kysynyt maksutapaa: jotta pääsisi eroon vittumaisesta asiakkaasta, eikä tarvitsisi alkaa kiistelemään =)))

      Meinasivat kusettaa, mutta olin ovelampi =)

    • Johanneskor

      Ostin xxl:lästä pyörän ja katsoin että siellä lukee että se pyörä tarkistetaan

    • JanninaR

      Huonoja kokemuksia nettikaupasta. Lähetys kesti toimittaa useita viikkoja, joten lähdin lomalle enkä voinut noutaa pakettia. Ilmoitin peruutuksesta asiakaspalveluun, sain sakon noutamatta jääneestä paketista. Liikkeissäkin huonoa asiakaspalvelua, myyjät seisoo keskenään ringissäja juttelevat

    • 3.8 tilasin pyörät kolme kahden hinnalla. Selittelyjen kera vastauksia xxl asiakaspalvelusta. Posti on ikävä kyllä hukannut paketin. Selvitin postin kanssa tilausta. Pakettia ei ole koskaan toimitettu postin vietäväksi, vaan he edelleen odottavat pakettia heille. Nyt sain uuden viestin asiakaspalvelusta, että pakettini on hävinnyt ja he lähettävät uuden. Vanhan tilauksen paino oli kolmelle pyörälle 75kg ja nyt tämän uuden tilauksen paino on 1kg. Mitäköhän nyt saan...varmaankin hiekkalaatikolle leikkipyörät. =) Aivan käsittämätöntä paskaa koko pulju! Jäi viimeiseksi nämä ostokset nettikaupasta!

    • XXL_sucks

      "Ota kolme maksa kaksi". No, yksi paita lähti vaihtoon (liian ISO), mutta XXL:n varasto käsitteli homman palautuksena. Otin yhteyttä asiakaspalveluun, he myönsivät kämmin ja sanoivat, että tuote hyvitetään laskulle.
      VIikko kului ja hyviystä ei kuulunut. Otin taas yhteyttä asiakaspalveluun ja sieltä sanottiin, että he eivät palauta rahoja jos yksittäinen tuote on palautettu (t.s. pitää palauttaa kaikki KOLME), mutta tässä tapauksessa he tekevät poikkeuksen, sillä niin... varasto oli tehnyt kämmin. Anyway, kyseistä summaa ei ole palautettu vaan laskuun hyvitettiin kaupanpäällinen, eli ILMAA! Eli päädyin maksamaan kahdesta tuotteesta täyden hinnan.

    • Clio1

      Ei mitään ongelmia, kakki sujui mallikkaasti. Ostin sähköpyörän ja kolmantena virkapäivänä tilaus toimitettiin kotiin. Pyörä toimii. Asiakaspalvelu oli hyvä.

    • tjtjtjtjtjtjtj

      Jos erehdyt tuolta jotain ostamaan, sen palautus on mahdotonta. kiero yritys. jäi paha maku suuhun tästä. en käy siellä enää ikinä tai jos käyn niin otan ison tonkan bensiiniä ja tulitikun mukaan. tosin tästä kirjotuksestakin ne varmaan keksii ottaa rahaa ja ei ole palautusoikeutta.

    • uniikkiifäijönii

      XXL myy ylihintaista krääsää. Ei mitään erikoista, ulkomailta saa tilattua uniikimpaa urheilumuotia.

    • Yffjkgkkg

      Ihme ryssä pulju, valehtelivat lähettävänsä 25% ale koodin e- mailiin, heillä kun on 9.-10.5. 2018 "ystävänmyynti". Ei ne sieltä mitään lähettäny, xxl:n touhut pelkkää kusetusta.

    • kusetettu_asiakas

      XXL on kyllä suurinta kusetusta mitä löytyy. Mitä järkeä ilmoittaa esim kuntolaite 350€ kun siihen tulee aina rahti kulut vaikka haet itse myymälästä!!!! eli ei ole olemassa konstia saada sitä tuohon hintaan.. Välttäkää kaikki tuossa liikkeessä asioimista. Kyseenalaista markkinointia ja epäselviä takuita ja palautuksia. #xxlkokemuksia xxxl kokemuksia. xxl hinta huijaus

    • Urheilija124155345

      Koskaan ollu mitään ongelmia. Tilaukset ajallaan ja myymälässä loistavaa palvelua.

    • Eroi

      Itse olen ihmetellyt tuota heidän hintapolitiikkaansa. Kuinka he voivat myydä kaikkea 20€ halvemmalla kuin muut? Toinen ihmetyksen aihe on, miksi tilatessa kysytään henkilötunnusta?

    • Anonyymi

      Juuri nyt kun tilasin, niin myivät olemattomia. Ostan paljon netistä ja ani harva putiikki myy olemattomia tuotteita.

    • Anonyymi

      Ostin 2 potkulautaa mitkä piti tulla samassa lähetyksessä, mutta tuli vain yksi.... Ja asiakaspalvelu väitti että olen noutanut molemmat.
      Maksoin suoraan verkkopankissa ja vieläkään en ole saanut toisesta rahojani takaisin.
      Lupasivat lähettää uuden potkulaudan mutta ei ole tullut.
      Joka kerta eri asiakaspalvelija käsitteli viestejä ja sekoitti asioita.
      Älkää missään tapauksessa ostako mitään.
      Huijareita.
      Menen tekemään rikosilmoituksen

    • Anonyymi

      Tehokkaasti tuo firma lopettaa tarjouksensa ennen, kun tarjouksen voimassaolopäivämäärä umpeutuu. Ja sit hinta nousee kahden viikon aikana 50€/vko. Eli hintaan tupsahti kahdessa viikossa 100€ lisää.
      Taitaavat olla pelkkiä kusettajia.

    • Anonyymi

      Saitko tilauksen kuonka nopeasti?

    • Anonyymi

      Minulla pyörä siellä huollissa, luvattiin ilmoitella seuraavana päivänä. Mutta ei kuulu mitään vaikka mennyt jo monta päivää? Eivät vastaa puhelimeen eikä sähköpisteihin.
      Hyvät ihmiset varokaa TÄTÄ liikettä!!!

    • Anonyymi

      Joku sekaanus kun palautin tuotteen ja tilasin uuden tilalle, minkä maksoin heti. Nyt on 100 päivän aika, ennenkuin palautettu näkyy heille. Ihan outoa. Kyllä oli viime en kerta.

    • Anonyymi

      Pysykää kaukana tästä puljusta. Ei mitää järkee verkkokaupassa ja asiakaspalvelu on lastentarhan tasolla. Piiloudutaan täysin valmiiden viestipohjien taakse.

    • Anonyymi

      Älkää ostaako xxl mitään,,,,käsittämätöntä touhua eivät ota yhteyttä viesteihin.rikos ilmoitus pitää alkaa tekemään.
      varokaa varokaa,,,😡

    • Anonyymi

      Aloitus vanha, mutta meininki näköjään sama..."Tavallisille" tuotteille luvataan toimitusaika 2-4 päivää. Kun oli mennyt 6 arkipäivää, aloin kysellä ja lopulta sain vastauksen, että teknisiä ongelmia, tilaukseni postitetaan uudelleen. Noh, noinkohan on alunperin postitettu ollenkaan. Lopulliseksi toimitusajaksi tulee ainakin kaksi viikkoa, jos se tuote sieltä nyt lopulta tulee edes nyt uuden postituksen jälkeen siinä 2-4 päivässä. Aika surkea suoritus nykypäivänä. Myymälästä olen sen sijaan saanut aina todella hyvää ja osaavaa palvelua.

    • Anonyymi

      Jatkan edellistä viestiä. Sain siis viestin, että tuote postitettu eilen. Kas kummaa, sain kuitenkin sellaisen automaattisen ilmoituksen, että "tuote on postitettu, tässä seurantakoodi jne." vasta "eilen postitettu"- viestin kanssa saman päivän iltana. Eli ei todellakaan ole postitettu silloin kun on sanottu eikä varsinkaan "uudestaan", koska yhtään lähetysilmoitusta ei ole aiemmin tullut. Noh, edelleen jännityksellä odotan.

    • Anonyymi

      Älkää sitten luulko että tilauksen ongelmista voi keskustella asiakaspalvelijan kanssa, pelkän copy-paste automaattivastauksen saa mutta ei vastausta kysymykseen

    • Anonyymi

      Tilasin,maksoin,en koskaan tuotetta nähnyt. Vai onkohan se sit 9arkivuotta toimitus..viimeisellä sain heidät kiinni s postilla ja kerroin kuluttajaasiamiehestä,,vastaus oli..Sitä odotellessa. Älkää rahottako tätä rosvoo

    • Anonyymi

      Myyvät verkkokaupassa olemattomia tuotteita alennuksella. Siis nyt kaikki merkin xx tuotteet -50% ja kun yrität lisätä ostoskoriin, tulee ilmoitus että tuotteen lisääminen ostoskoriin epäonnistui vaikka sivut ilmoittaa nettikaupalle hyvää saatavuutta. Asiakaspalvelu chatin vastaus: joo ollut joissain tuotteissa ongelmia ja asiaa korjaillaan, kokeile myöhemmin uudelleen. Eipä onnistu myöhemminkään ja seuraavana päivänä koko tuote poistettu vaivihkaa sivustoilta. Otin sivun osoitteen talteen ja ilmoitus seuraavana päivänä: Valitettavasti pyytämääsi sivua ei löydy, ei siis näytä edes 0 saldoa/loppuunmyyty

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe