Kansion luonti ei onnaa

eki85

juu. mul ei pysty luomaan uutta kansiota missään.. mistä hitosta se voi johtua.. viimeviikolla sain laajakaistan tähän koneeseen ja asentaja laitto soneratietoturva palomuurin F-securen.

windowsin käynnistyttyä tulee vika ilmoitus "fsguiexe" on suorittanut laittoman toiminnon ja ohjelma lopetetaan..

koneella oli AntiVir 9x ja sen poistossa ilmeni ongelmia ennen f-securen asennusta.. epäilen että se tukkii rekisteriä jotenkin.. mistä pitäs ettiä..

poistin sonera palomuurin ja asensin F-securen kokeiluversion "f-secure internet security 2005" sen asennus myös tökki ja konekin jumi monta kertaa ennenkuin sain toimimaan sen kunnolla..

kone jumii välillä edelleen ja buutattani koneen skandiski ei toimi tai ainakin se jaksais skannata tuntitolkulla jos antas sen tehä.. se ei osaa lopettaa.. olen käynnistänyt konee peruuttamalla skandiskin..

hijackthis softan ajoin ja kysyin tuolta forumista logi kommentia ja se on hoidettu.. SWShrebberi on kans ajettu mut ei auta kaikkiin ongelmiin.

tällästä.. toivottavasti ees joku sanoo tähä jotai..

17

873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • inteloutside

      Poista kaikki F-Secure ja Antivir -asennukset, jos ei onnistu muuten niin tee se vikasietotilassa.

      Käynnistä uudelleen vikasietotilaan ja varmuuden vuoksi tarkista levy Scandiskilla. Siivoa seuraavaksi rekisteri esim. JV16PT:llä http://puntocr.softriz.it/jv16pt.html tai RegCleanerilla http://www.majorgeeks.com/download.php?det=460 ja poista sitten c:\windows\TEMP -kansio kokonaan.

      Käynnistä normaalisti, asenna Cacheman http://www.outertech.com/index.php?_charisma_page=product&id=2 ja suorita kaikki wizardit ja tallenna lopuksi. Käynnistä kone uudelleen.

      Asenna palomuuriksi Sygate http://smb.sygate.com/products/spf_standard.htm

      Asenna virustorjunnaksi AVG http://free.grisoft.com/freeweb.php/doc/2/ tai AntiVir, jos välttämättä haluat - mielestäni AVG on kätevämpi.

      Käynnistä vikasietotilaan ja eheytä C-asema.

      • kommentti

        Kysyjällä on Soneran tietoturvapalvelu (F-secure) jossa on erinomaisen hyvä Palomuuri ja Virustentojunta ohjelmisto,
        joten älä sentään edes viitsi kehoittaa kysyjää asentelemaan mitään ilmaisia palomuuri ja virustentorjunta ohjelmia koska Soneren tietoturvapalvelu ohjelmat päihittää ilmaiset mennen tullen!


      • inteloutside
        kommentti kirjoitti:

        Kysyjällä on Soneran tietoturvapalvelu (F-secure) jossa on erinomaisen hyvä Palomuuri ja Virustentojunta ohjelmisto,
        joten älä sentään edes viitsi kehoittaa kysyjää asentelemaan mitään ilmaisia palomuuri ja virustentorjunta ohjelmia koska Soneren tietoturvapalvelu ohjelmat päihittää ilmaiset mennen tullen!

        Joo, kyllä se yhteensopimattomuudessa ja raskaudessa päihittääkin. Jos välttämättä haluaa maksaa, löytyy mainituista ohjelmista myös maksulliset versiot ja laatu pysyy edelleen korkeana.

        Tyylisi "koska minulla on Lada, sen täytyy olla paras" ei ole erityisen vakuuttavaa...


      • eki85
        inteloutside kirjoitti:

        Joo, kyllä se yhteensopimattomuudessa ja raskaudessa päihittääkin. Jos välttämättä haluaa maksaa, löytyy mainituista ohjelmista myös maksulliset versiot ja laatu pysyy edelleen korkeana.

        Tyylisi "koska minulla on Lada, sen täytyy olla paras" ei ole erityisen vakuuttavaa...

        joo hauskaa.. mut tarkotus olis saada tää kone toimii F-securella niiku pitää koska se mahollista on.. toi antivir oli ohittanu jo aika monta virusta ja kun f-securella ajoin niin löyty ainaki viis uutta virusta koneesta mitä antiviruksen uusin päivitys ei ollu löytäny.. mut en mä mee sanoo et mikään saatavilla olevista softista olis paras mut enkä luota yhteenkään.. mut mä nyt käytän tätä F-securee..

        mun käyttis on muuten ME.. jos en sitä maininnu..

        ja tietoo on lisää hitjackthis keskustelussa et jos on ammattitaitoo ni käykää lukee toi läpi..

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000628&posting=22000000004940797


      • inteloutside
        eki85 kirjoitti:

        joo hauskaa.. mut tarkotus olis saada tää kone toimii F-securella niiku pitää koska se mahollista on.. toi antivir oli ohittanu jo aika monta virusta ja kun f-securella ajoin niin löyty ainaki viis uutta virusta koneesta mitä antiviruksen uusin päivitys ei ollu löytäny.. mut en mä mee sanoo et mikään saatavilla olevista softista olis paras mut enkä luota yhteenkään.. mut mä nyt käytän tätä F-securee..

        mun käyttis on muuten ME.. jos en sitä maininnu..

        ja tietoo on lisää hitjackthis keskustelussa et jos on ammattitaitoo ni käykää lukee toi läpi..

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000628&posting=22000000004940797

        No tee sitten muuten samoin, mutta AVG:n ja Sygaten sijaan asenna Fsecure.

        Tai jos osaat itse laittaa oikeat internet asetukset käytä järjestelmänpalautusta (sammuta ensin kaikki prosessit).


      • intelout
        inteloutside kirjoitti:

        No tee sitten muuten samoin, mutta AVG:n ja Sygaten sijaan asenna Fsecure.

        Tai jos osaat itse laittaa oikeat internet asetukset käytä järjestelmänpalautusta (sammuta ensin kaikki prosessit).

        EasyCleanerilla saat Me:n helposti rikki. AVGCTRL.EXE:n saat siivottua JV16 'käynnistyvät ohjelmat' -kohdasta. Paljon sulla on muistia, on meinaan aika paljon käynnistyviä ohjelmia - siinä auttaa Cacheman.


      • inteloutside
        intelout kirjoitti:

        EasyCleanerilla saat Me:n helposti rikki. AVGCTRL.EXE:n saat siivottua JV16 'käynnistyvät ohjelmat' -kohdasta. Paljon sulla on muistia, on meinaan aika paljon käynnistyviä ohjelmia - siinä auttaa Cacheman.

        Samoin tuo rundll16-viittaus on enää rekisterissä ja pitäis lähteä pois samalla tavalla. Mitään virusta ei näytä olevan käynnissä ja kyllähän f-securen semmoiset pitäisi huomata. Suurin osa noista logien "paskoista" oli ihan harmitonta kamaa. Hanki vielä troijalaistorjunta: http://www.emsisoft.com/en/software/free/ ,koska nuo virustorjunnat ei ymmärrä kaiken päälle.

        Veikkaan, että muisti on vähissä.


      • i-o

      • eki85
        inteloutside kirjoitti:

        Samoin tuo rundll16-viittaus on enää rekisterissä ja pitäis lähteä pois samalla tavalla. Mitään virusta ei näytä olevan käynnissä ja kyllähän f-securen semmoiset pitäisi huomata. Suurin osa noista logien "paskoista" oli ihan harmitonta kamaa. Hanki vielä troijalaistorjunta: http://www.emsisoft.com/en/software/free/ ,koska nuo virustorjunnat ei ymmärrä kaiken päälle.

        Veikkaan, että muisti on vähissä.

        compag amd duron 750
        256 RAM
        kovalevy tilaa 20 megaa jaettuna 15/5
        järjestelmäresursseja vapaana 41% kun auki
        explorer-ikkuna, msn messenger, palomuuri, ad-monitor, ctrl/alt/del ja löytyy n.13-15 prosessia

        en ole vielä kokeillu noita neuvoja.. sit kun ehtii paremmin..


      • inteloutside
        eki85 kirjoitti:

        compag amd duron 750
        256 RAM
        kovalevy tilaa 20 megaa jaettuna 15/5
        järjestelmäresursseja vapaana 41% kun auki
        explorer-ikkuna, msn messenger, palomuuri, ad-monitor, ctrl/alt/del ja löytyy n.13-15 prosessia

        en ole vielä kokeillu noita neuvoja.. sit kun ehtii paremmin..

        Sulla on muisti aika kovassa käytössä, että kannattais laittaa swappi kiinteäksi 512Mt ja sit tosiaan asentaa toi Cacheman, se kun raivaa tilaa aktiivisille prosesseille.

        Kaiken kaikkiaan aika paljon käynnistyviä ohjelmia tuolle muistimäärälle ja prosessorille. F-secure on kohtalaisen raskas ohjelma ja yksi mahdollinen syy, että fsgui.exe (f-securen osa) kaatuu on juuri muistin "loppuminen". Joskus levyn eheyttäminen korjaa käynnistyvien ohjelmien ristiriidat. Updreg.exe ja QTTASK.EXE voi poistaa käynnistyvistä ohjelmista.

        Kaatuminen voi kyllä johtua tosta rundll16-örkistäkin, mutta missähän se piilottelee? Kokeile poistaa sen rekisteriavaimet Easycleanerin tai JV16:a käynnistyvät ohjelmat -kohdasta. Jos rekisteriarvot tulee aina vaan takaisin, on prosessi aktiivinen tai käynnistyksessä on joku örkkiapuri. F-secure näytti löytäneen yhden rekisteriarvon, että luulis sen löytäneen muutkin.

        Tsekkaa löytyykö c:\windows\win.ini -fileestä rundll16-riviä. Sitten tsekkaa löytyykö näitä:

        c:\windows\winfile.dll
        c:\windows\system\RunDll16.exe


      • eki85
        inteloutside kirjoitti:

        Sulla on muisti aika kovassa käytössä, että kannattais laittaa swappi kiinteäksi 512Mt ja sit tosiaan asentaa toi Cacheman, se kun raivaa tilaa aktiivisille prosesseille.

        Kaiken kaikkiaan aika paljon käynnistyviä ohjelmia tuolle muistimäärälle ja prosessorille. F-secure on kohtalaisen raskas ohjelma ja yksi mahdollinen syy, että fsgui.exe (f-securen osa) kaatuu on juuri muistin "loppuminen". Joskus levyn eheyttäminen korjaa käynnistyvien ohjelmien ristiriidat. Updreg.exe ja QTTASK.EXE voi poistaa käynnistyvistä ohjelmista.

        Kaatuminen voi kyllä johtua tosta rundll16-örkistäkin, mutta missähän se piilottelee? Kokeile poistaa sen rekisteriavaimet Easycleanerin tai JV16:a käynnistyvät ohjelmat -kohdasta. Jos rekisteriarvot tulee aina vaan takaisin, on prosessi aktiivinen tai käynnistyksessä on joku örkkiapuri. F-secure näytti löytäneen yhden rekisteriarvon, että luulis sen löytäneen muutkin.

        Tsekkaa löytyykö c:\windows\win.ini -fileestä rundll16-riviä. Sitten tsekkaa löytyykö näitä:

        c:\windows\winfile.dll
        c:\windows\system\RunDll16.exe

        siis joo.. nyt on rundll16 karkotettu koneelta mutta mutta.. en löytäny tos listassa olevia juttuja ollenkaan.. mitä nyt kazaan mukana on tullu kaikkee paskaa ja joita olen poistellukin erinäisten softien avulla..

        skandiski ei osaa toimia.. se valittaa 10 kertaa uudelleen käynnistyttyään että wintoosa tai jokin ohjelma on kirjottanu asemaan plaa plaa plaa..

        jne.. kansion luonti ei onnistu vieläkään.. kyselkää jos tarviitte lisätietoja..


      • inteloutside
        eki85 kirjoitti:

        siis joo.. nyt on rundll16 karkotettu koneelta mutta mutta.. en löytäny tos listassa olevia juttuja ollenkaan.. mitä nyt kazaan mukana on tullu kaikkee paskaa ja joita olen poistellukin erinäisten softien avulla..

        skandiski ei osaa toimia.. se valittaa 10 kertaa uudelleen käynnistyttyään että wintoosa tai jokin ohjelma on kirjottanu asemaan plaa plaa plaa..

        jne.. kansion luonti ei onnistu vieläkään.. kyselkää jos tarviitte lisätietoja..

        No se on hyvä, ettei löytynyt.

        Et oo ilmeisesti vikasietotilassa kokeillu scandiskia? F8 käynnistyksen jälkeen ja valikosta em. kohta. Poista samalla Temp-kansio. Mä tekisin kyllä jo uuden puhtaan asennuksen vastaavassA tilanteessa.


      • eki85
        inteloutside kirjoitti:

        No se on hyvä, ettei löytynyt.

        Et oo ilmeisesti vikasietotilassa kokeillu scandiskia? F8 käynnistyksen jälkeen ja valikosta em. kohta. Poista samalla Temp-kansio. Mä tekisin kyllä jo uuden puhtaan asennuksen vastaavassA tilanteessa.

        no tottakai mie kokeilin skandiskin vikasiedossa.. ei vaan osaa toimia.. valittaa sitä uudelleen käynistymistä ja sillee.. tempit poistin kans jo ajat sitte.. tilaa piti muuteki saaha koneeseen.. ja sit viel..
        mulla ei sattuneesta syystä perskules ole sitä ME-asennuslevyä kun sattuu olemaan OEM kone.. (52782-OEM-0009147-00560) nihihihii ja viel kaike lisäks compaq presario amd duron 750mghz 265ram..

        järjestelmänpalautustakin testasin mutta väittää ettei koneeseen ole tehty muutoksia.. ja toisella kerralla valitti jo levytilan puutetta.. kokeilen varmaan viel sitä jossain vaihees uudestaan..


      • inteloutside
        eki85 kirjoitti:

        no tottakai mie kokeilin skandiskin vikasiedossa.. ei vaan osaa toimia.. valittaa sitä uudelleen käynistymistä ja sillee.. tempit poistin kans jo ajat sitte.. tilaa piti muuteki saaha koneeseen.. ja sit viel..
        mulla ei sattuneesta syystä perskules ole sitä ME-asennuslevyä kun sattuu olemaan OEM kone.. (52782-OEM-0009147-00560) nihihihii ja viel kaike lisäks compaq presario amd duron 750mghz 265ram..

        järjestelmänpalautustakin testasin mutta väittää ettei koneeseen ole tehty muutoksia.. ja toisella kerralla valitti jo levytilan puutetta.. kokeilen varmaan viel sitä jossain vaihees uudestaan..

        Hehheh, melkein tekis mieli säälistä lähettää Me-romppu sulle.

        Kun scandisk ei toimi vikasiedossakaan on järjestelmän oltava korruptoitunut ja siihen ei taida paljon muu auttaa kuin uudelleenasennus. Tai ihme, koska niitäkin tapahtuu windoussin kanssa...

        Tai sitten siellä on vielä ärhäkkä örkki, joka yrittää käynnistyä/toimii vikasiedossakin ja "kirjoittaa levylle".

        Joo, mut tässä on hyvä ratkaisu:
        http://koti.mbnet.fi/sankalah/levyt.php


      • intelout
        inteloutside kirjoitti:

        Hehheh, melkein tekis mieli säälistä lähettää Me-romppu sulle.

        Kun scandisk ei toimi vikasiedossakaan on järjestelmän oltava korruptoitunut ja siihen ei taida paljon muu auttaa kuin uudelleenasennus. Tai ihme, koska niitäkin tapahtuu windoussin kanssa...

        Tai sitten siellä on vielä ärhäkkä örkki, joka yrittää käynnistyä/toimii vikasiedossakin ja "kirjoittaa levylle".

        Joo, mut tässä on hyvä ratkaisu:
        http://koti.mbnet.fi/sankalah/levyt.php

        http://www.huuto.net/fi/cats/atkdpckayttoj.php3


    • ---

      ,,,

    • testtttttttttttttttttttttttt

      testtttttttttttttttttttttttt

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7441
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      82
      4423
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      58
      2887
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2156
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1689
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1667
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      350
      1447
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      13
      1322
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1099
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      275
      1048
    Aihe