Suomessa oli taannoin sellainenkin puolue kuin liberaalit, mutta se on ilmeisesti hävinnyt sukupuuttoon Pekka Tarjanteen myötä. Liberaaleja kutsuttiin kansanomaisesti lipilaareiksi. Liberaalien edistysmieliset puolue-edustajat olivat oiva vastapaino kokoomuksen paikalleen jähmettyneelle oikeistopolitiikalle.
Liberaalien sukupuuton jälkeen ei kokoomukselle ole löytynyt vastapainoa, koska vasemmiston Paavo Arhinmäki on osoittautunut huomatttavasti oikeistolaisemmaksi kuin koti-uskonto-isänmaa-kokoomuslainen.
Keskusta edustaa edelleen jyväjemmareita, vaikka valehtelee kansalle kaupunkilaistuneensa. SDP on putoamassa puoluekartalta kokonaan. Puolueen loppulaskenta on jo alkanut. Kristilliset veisaavat vain virsiä, kun pitäisi auttaa köyhiä kansalaisia ihan konkreettisesti.
Perussuomalaiset on maailmanlopun puolue, joka kaatuu ennen pitkää johtajansa mukana. Jos eivät kristilliset saa maailmanloppua aikaan, niin persut tekevät sen sen kristilisten puolesta.
Hävisivätkö liberaalit sukupuuttoon?
3
<50
Vastaukset
Liberaalit eivät hävinneet sukupuuttoon, vaan päinvastoin, kaikista tuli liberaaleja eikä sellaista puoluetta sitten enää tarvittu. Demareilla sama juttu piakkoin.
- Ei liberaali
Liberalismilla (etenkin ääriliberalismilla) on taipumus kaatua omaan mahdottomuuteensa.
Liberalismin vaiheet:
1) Julistetaan yksilöllisyyden ilosanomaa, ja monen on helppo olla samma mieltä.
2) Toisilta vaaditaan jossakin vaiheessa (kuten nyt) suvaitsevaisuutta ilosanoman takaamiseksi, mutta sen taustalla ovat omat mieliteot ja uskomukset. Samalla äänekkäät vaativat, että niistä eivät saa muut esittää negatiivisia ajatuksia, jotka ovat myös väistämätön osa heidän yksilöllisyyttään.
3) Muut alkavat puhumaan äänekkäästi vastaan että heidän yksilöllisyyttään on rikottu, kun he eivät saa väitellä mielipiteistään ja joutuvat muuttamaan elintapojaan ja perinteitään vastentahtoisesti pakkotoleranssin varjolla. Pakkotoleranssi siis rikkoo muiden oikeuksia olla yksilöllisiä ja/tai yhteisöllisiä, mikä toimii liberalismin perusideaa vastaan.
4) Todetaan, että liberalismin harjoittama pakkosuvaitsevaisuus ei toimi ihmisluonnon kanssa joka on usein minäkeskeinen, eikä mitään ei voi oikeastaan käskeä rakastamaan keinotekoisesti.
5) Palataan vanhempaan systeemiin.
Aivan kuten kommunismi, liberalismi voi tuntua viehättävältä ajatukselta paperilla, mutta sen toimimaan saaminen on lähes mahdoton tehtävä, ja usein tuppaa systeeminä tuhoamaan itsensä. - PIRAATIT
Ovat olleet ehdolla Piraattipuolueen listoilla nykyään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905187
- 534066
- 252179
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271907Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161795- 151444
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281250Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201046T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21980