Autoni rikottiin. Tekijä tiedossa. Mutta en saanut korvausta?

Hyundai

3 päivää sitten autoni etulasi rikottiin Vaasassa (Hyundai sonata 2002). Olin klo 3:00am nukkumassa. Auto oli parkissa ihan niinkuin joka päivä. Heräsin klo 11:00am ja huomasin että autoni etulasi oli rikottu kovasti! Ja näin teipin jossa luki POLIISI sivu peilien päällä. Soitin poliisin ja ne sanoi että ne sai hänet kiinni se joka rikkoi autoni etulasi. Se oli minun naapuri. Olen vakuuttanut minun autoni vain liikennevakutuuksena 7 kuukautta sitten. Saanko mitään korvausta? Mitä minun pitää tehdä kun tekijä on jo tiedossa!

7

681

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ripe10

Sinun pitää korjata auton lasi. Kertomuksesi mukaan tämä on nk. ilkivalta vahinko. Sinulla olisi pitänyt olla vapaaehtoinen autovakuutus, jos korvauksia ajattelet. Nyt kun ei sellaista ollut, haet kuluja takaisin naapurilta.

• Hyundai

Mitä jos naapuri sanoo ett sil ei oo rahaa ollenkaan?

• no niin

Ihan simppeliä. Jos vahingon aiheuttajalla ei ole rahaa korvauksiin eikä sinulla vakuutusta, niin kärsit vahingon itse. Näinhän se menee vai kuvittelitko, että valtio=veronmaksajat tulisivat apuun??

• Hyundai
        no niin kirjoitti:

Ihan simppeliä. Jos vahingon aiheuttajalla ei ole rahaa korvauksiin eikä sinulla vakuutusta, niin kärsit vahingon itse. Näinhän se menee vai kuvittelitko, että valtio=veronmaksajat tulisivat apuun??

Hä! Tarkotat sitä että täällä pitää maksaa, että saa turvaa? Mitä poliisit sit tekee? Outoo

• hohohohohoho

Kuten tuohon on jo vastattu, niin vain kasko korvaa moisia vahinkoja ja niissäkin on omavastuuosuus, joka meinaa sitä, että maksaisit jokatapauksessa... melkein sen uuden tuulilasin hinnan itse. :-) Jos nyt yhtään lohduttaa tuo. 150e omavastuu ja mietitäänpä mitä se uusi lasi maksaisi ehkä kaksinkertaisesti... eli maksaisit jokatapauksessa. Nuo vakuutukset on niin nerokkaita, ettet ikinä saisi niistä takaisin sinne maksamaasi summaa, ellei autolle käy täysihävitys ja eihän sen arvokaan enää ole kummoinen.

Eli suotta murehtia kaskosta, kun kalliimmaksihan tuo tulisi vakuutettuna korjauttaa... noin ihan euromääräisesti laskettuna vähemmän kärsit kun maksat itse kokonaan.

Mitäs se poliisi sanoi? Oletko yrittänyt viedä asiaa eteenpäin. Kyllä tuosta sakkoja kirjoitetaan ihan varmasti ja korvausvelvollisuus on sulle päin...

• Hyundai

Kyllä mä ymmärsin mitä tarkotit,
      mutta se ongelma on ett naapurilla ei ollu rahaa ollenkaan ja mulla ei ollu kun pelkästään liikennevakuutus.
      Mä tarkoitan että mistä mä saan mun oikeus?
      Poliisit sanoo niin ett mä en saa ikinä mun korvaus mistään.
      Eikö se on paska laki jos ei suojaa ihmisten ominaisuutta muutakun maksamalla!

• laki laki

Totta kai laki suojaa sinua. Voit vaatia korvausta vahingon tekijältä. Voit laittaa korvaussumman ulosottoon. Mutta jos syyllinen on rahaton, niin sitten et saa mitään. Kuten nyt kävi.

Poliisin tehtävä on saada syyllinen kiinni (kuten nyt kävi). Lain (oikeusistuimen) tehtävä on tuomita rangaistus ja määrätä vahingonkorvaus (kuten nyt kävisi). Laki (ulosotto) jopa auttaa korvauksen perimisessä. Mutta "laki" ei maksa sinulle korvausta syyllisen puolesta. Se ei ole sen tehtävä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      243
      4629
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      76
      3065
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2473
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1777
    5. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1753
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      80
      1456
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1285
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      948
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe