Koneviestissä tavara-auto testi

herherhre

Dacia tuli toiseksi ja testin voitti 6te kalliimpi mersu.

Kumma kun jossain Start-ohjelmassa tämä sama auto lytättiin maan rakoon.
Vaikuttaa siltä että ohjelman tekijöitä harmittaa kun halvallakin voi tehdä hyvän.

Yleensä nämä auto-ohjelmat testailevat jotain 40te täysin turhia autoja, joista ei kukaan normaali ole kiinnostunut.

20

452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ristiriitoja....

      Tekniikan Maailmassa puolestaan Dokkerista kirjoitettiin erittäin positiiviseen sävyyn. TM oli myös Dokkerin kanssa samaan perusratkaisuun perustuvasta tila-auto Lodgystä sitä mieltä, että kyseessä on kaikinpuolin etenkin hintaan nähden varsin erinomainen tuotos, enimmäkseen kehuja tuli osaalueelta kuin osaalueelta. Jopa ne tällä palstalla parjatut levy/rumpu-jarrutkin todettiin kiitettäväksi. Kuten odotettua, TM:n perusteellisesta koeajosta poiketen Lodgy lytättiin startissa miltei täysin, mitään hyvää ei pitkin hampain kehutun moottorin ja tilojen lisäksi autosta löytynyt ja autolle jopa naureskeltiin, mikä kertoo ohjelman nykytasosta. Jupeille suunnattua lifestyle-paskaa.

      Mercedes Citan muuten perustuu 100% Renault Kangoohon, joka puolestaan on teknisesti sukua Dokkerille, joten Mersun voitto ei kaukaa liipannut..:)

      Autot kannattaa käydä nykyään itse testaamassa ja jopa haastatella omistajia, jos vähänkin kiinnostaa. Lehtien jutut ja autoohjelmat ovat aika ristiriitaisia ja palvelevat aina jonkun toimittajan omaa näkemystä. Itse ainakin mielelläni olen kertoillut autostani jos jotakin on kiinnostanut.

      • Moottori

        MB:ssä ja Dacia:ssa sama moottori.


      • Pukki kaalimaalla
        Moottori kirjoitti:

        MB:ssä ja Dacia:ssa sama moottori.

        Älkää nyt unohtako kehaista poljintuntumalta erinomaisia rumpujarruja. Ne tuntuvat olevan ilmeisesti ainoa hehkutuksen paikka näissä kirnuissa.


      • Kehaistaan toki.
        Pukki kaalimaalla kirjoitti:

        Älkää nyt unohtako kehaista poljintuntumalta erinomaisia rumpujarruja. Ne tuntuvat olevan ilmeisesti ainoa hehkutuksen paikka näissä kirnuissa.

        Jarrujen poljntuntumaa kehui Tekniikan Maailma, joka koeajoi Dacia Lodgyn syksyllä numerossaan. Auto pysähtyi mittauksissa erittäin hyvin ja poljintuntumaa kehuttiin erinomaiseksi. Jopa S-Mersuun verrattiin pysähtyvyyttä sekä poljintuntumaa... vie pulloja kauppaan ja osta se numero jostain kierrätyskeskuksesta, jos et muuten usko.
        Uusinta S-Mersua en ole ajanut, joten siihen en voi verrata, mutta allekirjoittaneen mielestä Dacian jarrut ovat Renaulteista tuttuun tapaan hyvin purevat ja tuntuma on kieltämättä erittäin hyvä. Ei ainakaan mitään negatiivistä eroa muihin saman luokan autoihin, joissa takana käytetään rumpujen sijasta levyjä.


      • toimiva yhtälö
        Kehaistaan toki. kirjoitti:

        Jarrujen poljntuntumaa kehui Tekniikan Maailma, joka koeajoi Dacia Lodgyn syksyllä numerossaan. Auto pysähtyi mittauksissa erittäin hyvin ja poljintuntumaa kehuttiin erinomaiseksi. Jopa S-Mersuun verrattiin pysähtyvyyttä sekä poljintuntumaa... vie pulloja kauppaan ja osta se numero jostain kierrätyskeskuksesta, jos et muuten usko.
        Uusinta S-Mersua en ole ajanut, joten siihen en voi verrata, mutta allekirjoittaneen mielestä Dacian jarrut ovat Renaulteista tuttuun tapaan hyvin purevat ja tuntuma on kieltämättä erittäin hyvä. Ei ainakaan mitään negatiivistä eroa muihin saman luokan autoihin, joissa takana käytetään rumpujen sijasta levyjä.

        Rellun diesel on vähäkulutuksellinen, Dacia autona on tilava ja perusterpeet täyttävä. hankintahinta on tavattoman edullinen, mitä muuta tarvitsee ?


      • ,,,ssss,,o
        toimiva yhtälö kirjoitti:

        Rellun diesel on vähäkulutuksellinen, Dacia autona on tilava ja perusterpeet täyttävä. hankintahinta on tavattoman edullinen, mitä muuta tarvitsee ?

        MB c mallissa valinnaisena sama Renaultin 1,6 diesel.


      • osssss
        Kehaistaan toki. kirjoitti:

        Jarrujen poljntuntumaa kehui Tekniikan Maailma, joka koeajoi Dacia Lodgyn syksyllä numerossaan. Auto pysähtyi mittauksissa erittäin hyvin ja poljintuntumaa kehuttiin erinomaiseksi. Jopa S-Mersuun verrattiin pysähtyvyyttä sekä poljintuntumaa... vie pulloja kauppaan ja osta se numero jostain kierrätyskeskuksesta, jos et muuten usko.
        Uusinta S-Mersua en ole ajanut, joten siihen en voi verrata, mutta allekirjoittaneen mielestä Dacian jarrut ovat Renaulteista tuttuun tapaan hyvin purevat ja tuntuma on kieltämättä erittäin hyvä. Ei ainakaan mitään negatiivistä eroa muihin saman luokan autoihin, joissa takana käytetään rumpujen sijasta levyjä.

        Eipä häviä jarrut sateessakaan kun on rummut..On siitä hyötyäkin.Pysyy lumi ja jää paremmin pois jos hyvä rakenne..


      • osssss
        osssss kirjoitti:

        Eipä häviä jarrut sateessakaan kun on rummut..On siitä hyötyäkin.Pysyy lumi ja jää paremmin pois jos hyvä rakenne..

        Et sinä ole osssss.


      • totta...
        osssss kirjoitti:

        Eipä häviä jarrut sateessakaan kun on rummut..On siitä hyötyäkin.Pysyy lumi ja jää paremmin pois jos hyvä rakenne..

        Takajarruissa rumpu ovat erittäin hyvä, huoltovapaa, pitkäikäinen ja toimiva pitkät perinteet omaava rakenne. Etenkin pohjoisissa suolakura-olosuhteissa takarummuilla toteutetut jarrut toimivat usein selvästi paremmin kuin huonosti suunnitellut juuttuvat ja ruostuvat takalevytrakenteet. usein takalevyt aiheuttavat enemmän harmia kuin hyötyä varsinkin ikääntyessään.
        Lisäksi käsijarrulle ei tarvita itsessätyvissä rummuissa erillistä usein säätöjen suhteen ongelmallista rakennetta, kuten levyissä.
        Tehokin riittää normaaleissa henkilöautoissa, rummut kykenevät tuottamaan nykyaikaisten avustimien avulla aivan riittävän jarruvoiman menemättä yllättäen lukkoon. Daciossahan on vakiona nykyään mm. EBD, ABS, ESP ja hätäjarrutustehostin, kuten muissakin saman luokan autoissa.
        Edessä Dacioissa on tietenkin Renaultin malleista lainatut jäähdytetyt levyjarrut.

        Upouudessa Citroen C4 Cactuksessa on muuten päädytty myös levy/rumpu-rakenteeseen. Cactuksessa on se ero Dacian järjestelmään, että etulevyt ovat jopa jäähdyttämättömät, mikä on jo perin harvinaista nykyään. Silti testeissä auton jarruja on kuvailtu riittäviksi. Eikä Cactusta voi muuten sanoa mitenkään erityisen halvaksi tai vanhanaikaiseksi autoksi ratkaisuiltaan.


      • hukassa.
        totta... kirjoitti:

        Takajarruissa rumpu ovat erittäin hyvä, huoltovapaa, pitkäikäinen ja toimiva pitkät perinteet omaava rakenne. Etenkin pohjoisissa suolakura-olosuhteissa takarummuilla toteutetut jarrut toimivat usein selvästi paremmin kuin huonosti suunnitellut juuttuvat ja ruostuvat takalevytrakenteet. usein takalevyt aiheuttavat enemmän harmia kuin hyötyä varsinkin ikääntyessään.
        Lisäksi käsijarrulle ei tarvita itsessätyvissä rummuissa erillistä usein säätöjen suhteen ongelmallista rakennetta, kuten levyissä.
        Tehokin riittää normaaleissa henkilöautoissa, rummut kykenevät tuottamaan nykyaikaisten avustimien avulla aivan riittävän jarruvoiman menemättä yllättäen lukkoon. Daciossahan on vakiona nykyään mm. EBD, ABS, ESP ja hätäjarrutustehostin, kuten muissakin saman luokan autoissa.
        Edessä Dacioissa on tietenkin Renaultin malleista lainatut jäähdytetyt levyjarrut.

        Upouudessa Citroen C4 Cactuksessa on muuten päädytty myös levy/rumpu-rakenteeseen. Cactuksessa on se ero Dacian järjestelmään, että etulevyt ovat jopa jäähdyttämättömät, mikä on jo perin harvinaista nykyään. Silti testeissä auton jarruja on kuvailtu riittäviksi. Eikä Cactusta voi muuten sanoa mitenkään erityisen halvaksi tai vanhanaikaiseksi autoksi ratkaisuiltaan.

        Ootko multinikkimiestä nähnyt?


      • rehtori?
        totta... kirjoitti:

        Takajarruissa rumpu ovat erittäin hyvä, huoltovapaa, pitkäikäinen ja toimiva pitkät perinteet omaava rakenne. Etenkin pohjoisissa suolakura-olosuhteissa takarummuilla toteutetut jarrut toimivat usein selvästi paremmin kuin huonosti suunnitellut juuttuvat ja ruostuvat takalevytrakenteet. usein takalevyt aiheuttavat enemmän harmia kuin hyötyä varsinkin ikääntyessään.
        Lisäksi käsijarrulle ei tarvita itsessätyvissä rummuissa erillistä usein säätöjen suhteen ongelmallista rakennetta, kuten levyissä.
        Tehokin riittää normaaleissa henkilöautoissa, rummut kykenevät tuottamaan nykyaikaisten avustimien avulla aivan riittävän jarruvoiman menemättä yllättäen lukkoon. Daciossahan on vakiona nykyään mm. EBD, ABS, ESP ja hätäjarrutustehostin, kuten muissakin saman luokan autoissa.
        Edessä Dacioissa on tietenkin Renaultin malleista lainatut jäähdytetyt levyjarrut.

        Upouudessa Citroen C4 Cactuksessa on muuten päädytty myös levy/rumpu-rakenteeseen. Cactuksessa on se ero Dacian järjestelmään, että etulevyt ovat jopa jäähdyttämättömät, mikä on jo perin harvinaista nykyään. Silti testeissä auton jarruja on kuvailtu riittäviksi. Eikä Cactusta voi muuten sanoa mitenkään erityisen halvaksi tai vanhanaikaiseksi autoksi ratkaisuiltaan.

        Voisiko lomilta palannut rehtori kertoa "totta" nimimerkille, että lauseet alkavat isolla kirjaimella.


      • Jarrut kuntoon
        totta... kirjoitti:

        Takajarruissa rumpu ovat erittäin hyvä, huoltovapaa, pitkäikäinen ja toimiva pitkät perinteet omaava rakenne. Etenkin pohjoisissa suolakura-olosuhteissa takarummuilla toteutetut jarrut toimivat usein selvästi paremmin kuin huonosti suunnitellut juuttuvat ja ruostuvat takalevytrakenteet. usein takalevyt aiheuttavat enemmän harmia kuin hyötyä varsinkin ikääntyessään.
        Lisäksi käsijarrulle ei tarvita itsessätyvissä rummuissa erillistä usein säätöjen suhteen ongelmallista rakennetta, kuten levyissä.
        Tehokin riittää normaaleissa henkilöautoissa, rummut kykenevät tuottamaan nykyaikaisten avustimien avulla aivan riittävän jarruvoiman menemättä yllättäen lukkoon. Daciossahan on vakiona nykyään mm. EBD, ABS, ESP ja hätäjarrutustehostin, kuten muissakin saman luokan autoissa.
        Edessä Dacioissa on tietenkin Renaultin malleista lainatut jäähdytetyt levyjarrut.

        Upouudessa Citroen C4 Cactuksessa on muuten päädytty myös levy/rumpu-rakenteeseen. Cactuksessa on se ero Dacian järjestelmään, että etulevyt ovat jopa jäähdyttämättömät, mikä on jo perin harvinaista nykyään. Silti testeissä auton jarruja on kuvailtu riittäviksi. Eikä Cactusta voi muuten sanoa mitenkään erityisen halvaksi tai vanhanaikaiseksi autoksi ratkaisuiltaan.

        Jarrut huolletaan siksi, että ne ei jumiudu.Rumpu ei ole huoltovapaa.


      • juupa juu..
        Jarrut kuntoon kirjoitti:

        Jarrut huolletaan siksi, että ne ei jumiudu.Rumpu ei ole huoltovapaa.

        No ei ehkä ihan täysin, sen verran myönnettäkköön, joskushan ne kengät sinnekkin on vaihdettava ... mutta huomattavasti toimintavarmempi kuin levy/rumpu-yhdistelmät joihin nykyään on jostain syystä usein päädytty. Takalevyissä esiintyy valitettavan usein ruostumista, satuloiden jumiutumista, käsijarrumekanismin takeltelua, käsijarrun säätöjen löystymistä...tavallinen ongelma on myös lumen pakkautuminen ja sitä seuraava jäätyminen....Tähän yhdistettynä sähköinen käsijarru niin eipä vikaherkemmäksi voi rakenne enää mennä.
        Takarummut voi toimia todella pitkään ilman minkäänlaisia ongelmia. Joskus saattoi kohdalle sattua 10 - 15 vuotta vanhoja japsiautoja, joissa takarumpuja ei oltu ikinä avattu, jopa jarrukengät alkuperäiset.
        Takalevyjen rassaus kuuluu enemmän tai vähemmän joka huoltoon ja miltei joka katsastukseen niitä saa vekslata etenkin vanhemmiten.


      • Ei oo näkyny
        hukassa. kirjoitti:

        Ootko multinikkimiestä nähnyt?

        Eipä netin keskustelupalstoilla voi ketään nähdä. Ainoastaan lukea kirjoitettuja kommentteja.


      • Rehtoria odottava
        rehtori? kirjoitti:

        Voisiko lomilta palannut rehtori kertoa "totta" nimimerkille, että lauseet alkavat isolla kirjaimella.

        Kaippa hän voisi. Samalla hän voisi kertoa sinulle, että kysymys päätetään yleensä kysymysmerkkiin, eikä pisteeseen.


      • myönnettäkköön
        juupa juu.. kirjoitti:

        No ei ehkä ihan täysin, sen verran myönnettäkköön, joskushan ne kengät sinnekkin on vaihdettava ... mutta huomattavasti toimintavarmempi kuin levy/rumpu-yhdistelmät joihin nykyään on jostain syystä usein päädytty. Takalevyissä esiintyy valitettavan usein ruostumista, satuloiden jumiutumista, käsijarrumekanismin takeltelua, käsijarrun säätöjen löystymistä...tavallinen ongelma on myös lumen pakkautuminen ja sitä seuraava jäätyminen....Tähän yhdistettynä sähköinen käsijarru niin eipä vikaherkemmäksi voi rakenne enää mennä.
        Takarummut voi toimia todella pitkään ilman minkäänlaisia ongelmia. Joskus saattoi kohdalle sattua 10 - 15 vuotta vanhoja japsiautoja, joissa takarumpuja ei oltu ikinä avattu, jopa jarrukengät alkuperäiset.
        Takalevyjen rassaus kuuluu enemmän tai vähemmän joka huoltoon ja miltei joka katsastukseen niitä saa vekslata etenkin vanhemmiten.

        Tarkkaavaisuutta pilkkujen ja pisteiden käyttöön, turhan pitkiä lauseta tulee.


      • Ei voi vaatia.
        myönnettäkköön kirjoitti:

        Tarkkaavaisuutta pilkkujen ja pisteiden käyttöön, turhan pitkiä lauseta tulee.

        Impivaaran suunnalla ei koulutuksen taso ole yhtä korkea, kuin täällä ihmisten ilmoilla.


      • ifi
        Jarrut kuntoon kirjoitti:

        Jarrut huolletaan siksi, että ne ei jumiudu.Rumpu ei ole huoltovapaa.

        Eihän sitä kukaan ole väittänytkään,mutta kun nää palikat pakkaa
        katkeilemaan soitellessa...


    • Dacia yes

      Start sälli elää poikasten unelmaa, palkanedestä höpisee. Mitä kehuja sillä jäis 50,000 e autoille jos kolmanneksen/puolen hintaisia kehuis. Muutenkin melko lapsellisia nää testit, makuasioista tehdään muka ehdotonta faktaa.

    • kof

      Mossen lava-auto on kestävä työjuhta.
      Riittää aivan hyvin Suomen sudenkusemataipaleille...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe