Koneviestissä tavara-auto testi

herherhre

Dacia tuli toiseksi ja testin voitti 6te kalliimpi mersu.

Kumma kun jossain Start-ohjelmassa tämä sama auto lytättiin maan rakoon.
Vaikuttaa siltä että ohjelman tekijöitä harmittaa kun halvallakin voi tehdä hyvän.

Yleensä nämä auto-ohjelmat testailevat jotain 40te täysin turhia autoja, joista ei kukaan normaali ole kiinnostunut.

20

702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ristiriitoja....

      Tekniikan Maailmassa puolestaan Dokkerista kirjoitettiin erittäin positiiviseen sävyyn. TM oli myös Dokkerin kanssa samaan perusratkaisuun perustuvasta tila-auto Lodgystä sitä mieltä, että kyseessä on kaikinpuolin etenkin hintaan nähden varsin erinomainen tuotos, enimmäkseen kehuja tuli osaalueelta kuin osaalueelta. Jopa ne tällä palstalla parjatut levy/rumpu-jarrutkin todettiin kiitettäväksi. Kuten odotettua, TM:n perusteellisesta koeajosta poiketen Lodgy lytättiin startissa miltei täysin, mitään hyvää ei pitkin hampain kehutun moottorin ja tilojen lisäksi autosta löytynyt ja autolle jopa naureskeltiin, mikä kertoo ohjelman nykytasosta. Jupeille suunnattua lifestyle-paskaa.

      Mercedes Citan muuten perustuu 100% Renault Kangoohon, joka puolestaan on teknisesti sukua Dokkerille, joten Mersun voitto ei kaukaa liipannut..:)

      Autot kannattaa käydä nykyään itse testaamassa ja jopa haastatella omistajia, jos vähänkin kiinnostaa. Lehtien jutut ja autoohjelmat ovat aika ristiriitaisia ja palvelevat aina jonkun toimittajan omaa näkemystä. Itse ainakin mielelläni olen kertoillut autostani jos jotakin on kiinnostanut.

      • Moottori

        MB:ssä ja Dacia:ssa sama moottori.


      • Pukki kaalimaalla
        Moottori kirjoitti:

        MB:ssä ja Dacia:ssa sama moottori.

        Älkää nyt unohtako kehaista poljintuntumalta erinomaisia rumpujarruja. Ne tuntuvat olevan ilmeisesti ainoa hehkutuksen paikka näissä kirnuissa.


      • Kehaistaan toki.
        Pukki kaalimaalla kirjoitti:

        Älkää nyt unohtako kehaista poljintuntumalta erinomaisia rumpujarruja. Ne tuntuvat olevan ilmeisesti ainoa hehkutuksen paikka näissä kirnuissa.

        Jarrujen poljntuntumaa kehui Tekniikan Maailma, joka koeajoi Dacia Lodgyn syksyllä numerossaan. Auto pysähtyi mittauksissa erittäin hyvin ja poljintuntumaa kehuttiin erinomaiseksi. Jopa S-Mersuun verrattiin pysähtyvyyttä sekä poljintuntumaa... vie pulloja kauppaan ja osta se numero jostain kierrätyskeskuksesta, jos et muuten usko.
        Uusinta S-Mersua en ole ajanut, joten siihen en voi verrata, mutta allekirjoittaneen mielestä Dacian jarrut ovat Renaulteista tuttuun tapaan hyvin purevat ja tuntuma on kieltämättä erittäin hyvä. Ei ainakaan mitään negatiivistä eroa muihin saman luokan autoihin, joissa takana käytetään rumpujen sijasta levyjä.


      • toimiva yhtälö
        Kehaistaan toki. kirjoitti:

        Jarrujen poljntuntumaa kehui Tekniikan Maailma, joka koeajoi Dacia Lodgyn syksyllä numerossaan. Auto pysähtyi mittauksissa erittäin hyvin ja poljintuntumaa kehuttiin erinomaiseksi. Jopa S-Mersuun verrattiin pysähtyvyyttä sekä poljintuntumaa... vie pulloja kauppaan ja osta se numero jostain kierrätyskeskuksesta, jos et muuten usko.
        Uusinta S-Mersua en ole ajanut, joten siihen en voi verrata, mutta allekirjoittaneen mielestä Dacian jarrut ovat Renaulteista tuttuun tapaan hyvin purevat ja tuntuma on kieltämättä erittäin hyvä. Ei ainakaan mitään negatiivistä eroa muihin saman luokan autoihin, joissa takana käytetään rumpujen sijasta levyjä.

        Rellun diesel on vähäkulutuksellinen, Dacia autona on tilava ja perusterpeet täyttävä. hankintahinta on tavattoman edullinen, mitä muuta tarvitsee ?


      • ,,,ssss,,o
        toimiva yhtälö kirjoitti:

        Rellun diesel on vähäkulutuksellinen, Dacia autona on tilava ja perusterpeet täyttävä. hankintahinta on tavattoman edullinen, mitä muuta tarvitsee ?

        MB c mallissa valinnaisena sama Renaultin 1,6 diesel.


      • osssss
        Kehaistaan toki. kirjoitti:

        Jarrujen poljntuntumaa kehui Tekniikan Maailma, joka koeajoi Dacia Lodgyn syksyllä numerossaan. Auto pysähtyi mittauksissa erittäin hyvin ja poljintuntumaa kehuttiin erinomaiseksi. Jopa S-Mersuun verrattiin pysähtyvyyttä sekä poljintuntumaa... vie pulloja kauppaan ja osta se numero jostain kierrätyskeskuksesta, jos et muuten usko.
        Uusinta S-Mersua en ole ajanut, joten siihen en voi verrata, mutta allekirjoittaneen mielestä Dacian jarrut ovat Renaulteista tuttuun tapaan hyvin purevat ja tuntuma on kieltämättä erittäin hyvä. Ei ainakaan mitään negatiivistä eroa muihin saman luokan autoihin, joissa takana käytetään rumpujen sijasta levyjä.

        Eipä häviä jarrut sateessakaan kun on rummut..On siitä hyötyäkin.Pysyy lumi ja jää paremmin pois jos hyvä rakenne..


      • osssss
        osssss kirjoitti:

        Eipä häviä jarrut sateessakaan kun on rummut..On siitä hyötyäkin.Pysyy lumi ja jää paremmin pois jos hyvä rakenne..

        Et sinä ole osssss.


      • totta...
        osssss kirjoitti:

        Eipä häviä jarrut sateessakaan kun on rummut..On siitä hyötyäkin.Pysyy lumi ja jää paremmin pois jos hyvä rakenne..

        Takajarruissa rumpu ovat erittäin hyvä, huoltovapaa, pitkäikäinen ja toimiva pitkät perinteet omaava rakenne. Etenkin pohjoisissa suolakura-olosuhteissa takarummuilla toteutetut jarrut toimivat usein selvästi paremmin kuin huonosti suunnitellut juuttuvat ja ruostuvat takalevytrakenteet. usein takalevyt aiheuttavat enemmän harmia kuin hyötyä varsinkin ikääntyessään.
        Lisäksi käsijarrulle ei tarvita itsessätyvissä rummuissa erillistä usein säätöjen suhteen ongelmallista rakennetta, kuten levyissä.
        Tehokin riittää normaaleissa henkilöautoissa, rummut kykenevät tuottamaan nykyaikaisten avustimien avulla aivan riittävän jarruvoiman menemättä yllättäen lukkoon. Daciossahan on vakiona nykyään mm. EBD, ABS, ESP ja hätäjarrutustehostin, kuten muissakin saman luokan autoissa.
        Edessä Dacioissa on tietenkin Renaultin malleista lainatut jäähdytetyt levyjarrut.

        Upouudessa Citroen C4 Cactuksessa on muuten päädytty myös levy/rumpu-rakenteeseen. Cactuksessa on se ero Dacian järjestelmään, että etulevyt ovat jopa jäähdyttämättömät, mikä on jo perin harvinaista nykyään. Silti testeissä auton jarruja on kuvailtu riittäviksi. Eikä Cactusta voi muuten sanoa mitenkään erityisen halvaksi tai vanhanaikaiseksi autoksi ratkaisuiltaan.


      • hukassa.
        totta... kirjoitti:

        Takajarruissa rumpu ovat erittäin hyvä, huoltovapaa, pitkäikäinen ja toimiva pitkät perinteet omaava rakenne. Etenkin pohjoisissa suolakura-olosuhteissa takarummuilla toteutetut jarrut toimivat usein selvästi paremmin kuin huonosti suunnitellut juuttuvat ja ruostuvat takalevytrakenteet. usein takalevyt aiheuttavat enemmän harmia kuin hyötyä varsinkin ikääntyessään.
        Lisäksi käsijarrulle ei tarvita itsessätyvissä rummuissa erillistä usein säätöjen suhteen ongelmallista rakennetta, kuten levyissä.
        Tehokin riittää normaaleissa henkilöautoissa, rummut kykenevät tuottamaan nykyaikaisten avustimien avulla aivan riittävän jarruvoiman menemättä yllättäen lukkoon. Daciossahan on vakiona nykyään mm. EBD, ABS, ESP ja hätäjarrutustehostin, kuten muissakin saman luokan autoissa.
        Edessä Dacioissa on tietenkin Renaultin malleista lainatut jäähdytetyt levyjarrut.

        Upouudessa Citroen C4 Cactuksessa on muuten päädytty myös levy/rumpu-rakenteeseen. Cactuksessa on se ero Dacian järjestelmään, että etulevyt ovat jopa jäähdyttämättömät, mikä on jo perin harvinaista nykyään. Silti testeissä auton jarruja on kuvailtu riittäviksi. Eikä Cactusta voi muuten sanoa mitenkään erityisen halvaksi tai vanhanaikaiseksi autoksi ratkaisuiltaan.

        Ootko multinikkimiestä nähnyt?


      • rehtori?
        totta... kirjoitti:

        Takajarruissa rumpu ovat erittäin hyvä, huoltovapaa, pitkäikäinen ja toimiva pitkät perinteet omaava rakenne. Etenkin pohjoisissa suolakura-olosuhteissa takarummuilla toteutetut jarrut toimivat usein selvästi paremmin kuin huonosti suunnitellut juuttuvat ja ruostuvat takalevytrakenteet. usein takalevyt aiheuttavat enemmän harmia kuin hyötyä varsinkin ikääntyessään.
        Lisäksi käsijarrulle ei tarvita itsessätyvissä rummuissa erillistä usein säätöjen suhteen ongelmallista rakennetta, kuten levyissä.
        Tehokin riittää normaaleissa henkilöautoissa, rummut kykenevät tuottamaan nykyaikaisten avustimien avulla aivan riittävän jarruvoiman menemättä yllättäen lukkoon. Daciossahan on vakiona nykyään mm. EBD, ABS, ESP ja hätäjarrutustehostin, kuten muissakin saman luokan autoissa.
        Edessä Dacioissa on tietenkin Renaultin malleista lainatut jäähdytetyt levyjarrut.

        Upouudessa Citroen C4 Cactuksessa on muuten päädytty myös levy/rumpu-rakenteeseen. Cactuksessa on se ero Dacian järjestelmään, että etulevyt ovat jopa jäähdyttämättömät, mikä on jo perin harvinaista nykyään. Silti testeissä auton jarruja on kuvailtu riittäviksi. Eikä Cactusta voi muuten sanoa mitenkään erityisen halvaksi tai vanhanaikaiseksi autoksi ratkaisuiltaan.

        Voisiko lomilta palannut rehtori kertoa "totta" nimimerkille, että lauseet alkavat isolla kirjaimella.


      • Jarrut kuntoon
        totta... kirjoitti:

        Takajarruissa rumpu ovat erittäin hyvä, huoltovapaa, pitkäikäinen ja toimiva pitkät perinteet omaava rakenne. Etenkin pohjoisissa suolakura-olosuhteissa takarummuilla toteutetut jarrut toimivat usein selvästi paremmin kuin huonosti suunnitellut juuttuvat ja ruostuvat takalevytrakenteet. usein takalevyt aiheuttavat enemmän harmia kuin hyötyä varsinkin ikääntyessään.
        Lisäksi käsijarrulle ei tarvita itsessätyvissä rummuissa erillistä usein säätöjen suhteen ongelmallista rakennetta, kuten levyissä.
        Tehokin riittää normaaleissa henkilöautoissa, rummut kykenevät tuottamaan nykyaikaisten avustimien avulla aivan riittävän jarruvoiman menemättä yllättäen lukkoon. Daciossahan on vakiona nykyään mm. EBD, ABS, ESP ja hätäjarrutustehostin, kuten muissakin saman luokan autoissa.
        Edessä Dacioissa on tietenkin Renaultin malleista lainatut jäähdytetyt levyjarrut.

        Upouudessa Citroen C4 Cactuksessa on muuten päädytty myös levy/rumpu-rakenteeseen. Cactuksessa on se ero Dacian järjestelmään, että etulevyt ovat jopa jäähdyttämättömät, mikä on jo perin harvinaista nykyään. Silti testeissä auton jarruja on kuvailtu riittäviksi. Eikä Cactusta voi muuten sanoa mitenkään erityisen halvaksi tai vanhanaikaiseksi autoksi ratkaisuiltaan.

        Jarrut huolletaan siksi, että ne ei jumiudu.Rumpu ei ole huoltovapaa.


      • juupa juu..
        Jarrut kuntoon kirjoitti:

        Jarrut huolletaan siksi, että ne ei jumiudu.Rumpu ei ole huoltovapaa.

        No ei ehkä ihan täysin, sen verran myönnettäkköön, joskushan ne kengät sinnekkin on vaihdettava ... mutta huomattavasti toimintavarmempi kuin levy/rumpu-yhdistelmät joihin nykyään on jostain syystä usein päädytty. Takalevyissä esiintyy valitettavan usein ruostumista, satuloiden jumiutumista, käsijarrumekanismin takeltelua, käsijarrun säätöjen löystymistä...tavallinen ongelma on myös lumen pakkautuminen ja sitä seuraava jäätyminen....Tähän yhdistettynä sähköinen käsijarru niin eipä vikaherkemmäksi voi rakenne enää mennä.
        Takarummut voi toimia todella pitkään ilman minkäänlaisia ongelmia. Joskus saattoi kohdalle sattua 10 - 15 vuotta vanhoja japsiautoja, joissa takarumpuja ei oltu ikinä avattu, jopa jarrukengät alkuperäiset.
        Takalevyjen rassaus kuuluu enemmän tai vähemmän joka huoltoon ja miltei joka katsastukseen niitä saa vekslata etenkin vanhemmiten.


      • Ei oo näkyny
        hukassa. kirjoitti:

        Ootko multinikkimiestä nähnyt?

        Eipä netin keskustelupalstoilla voi ketään nähdä. Ainoastaan lukea kirjoitettuja kommentteja.


      • Rehtoria odottava
        rehtori? kirjoitti:

        Voisiko lomilta palannut rehtori kertoa "totta" nimimerkille, että lauseet alkavat isolla kirjaimella.

        Kaippa hän voisi. Samalla hän voisi kertoa sinulle, että kysymys päätetään yleensä kysymysmerkkiin, eikä pisteeseen.


      • myönnettäkköön
        juupa juu.. kirjoitti:

        No ei ehkä ihan täysin, sen verran myönnettäkköön, joskushan ne kengät sinnekkin on vaihdettava ... mutta huomattavasti toimintavarmempi kuin levy/rumpu-yhdistelmät joihin nykyään on jostain syystä usein päädytty. Takalevyissä esiintyy valitettavan usein ruostumista, satuloiden jumiutumista, käsijarrumekanismin takeltelua, käsijarrun säätöjen löystymistä...tavallinen ongelma on myös lumen pakkautuminen ja sitä seuraava jäätyminen....Tähän yhdistettynä sähköinen käsijarru niin eipä vikaherkemmäksi voi rakenne enää mennä.
        Takarummut voi toimia todella pitkään ilman minkäänlaisia ongelmia. Joskus saattoi kohdalle sattua 10 - 15 vuotta vanhoja japsiautoja, joissa takarumpuja ei oltu ikinä avattu, jopa jarrukengät alkuperäiset.
        Takalevyjen rassaus kuuluu enemmän tai vähemmän joka huoltoon ja miltei joka katsastukseen niitä saa vekslata etenkin vanhemmiten.

        Tarkkaavaisuutta pilkkujen ja pisteiden käyttöön, turhan pitkiä lauseta tulee.


      • Ei voi vaatia.
        myönnettäkköön kirjoitti:

        Tarkkaavaisuutta pilkkujen ja pisteiden käyttöön, turhan pitkiä lauseta tulee.

        Impivaaran suunnalla ei koulutuksen taso ole yhtä korkea, kuin täällä ihmisten ilmoilla.


      • ifi
        Jarrut kuntoon kirjoitti:

        Jarrut huolletaan siksi, että ne ei jumiudu.Rumpu ei ole huoltovapaa.

        Eihän sitä kukaan ole väittänytkään,mutta kun nää palikat pakkaa
        katkeilemaan soitellessa...


    • Dacia yes

      Start sälli elää poikasten unelmaa, palkanedestä höpisee. Mitä kehuja sillä jäis 50,000 e autoille jos kolmanneksen/puolen hintaisia kehuis. Muutenkin melko lapsellisia nää testit, makuasioista tehdään muka ehdotonta faktaa.

    • kof

      Mossen lava-auto on kestävä työjuhta.
      Riittää aivan hyvin Suomen sudenkusemataipaleille...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      247
      10802
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      127
      6923
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      95
      5583
    4. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      4870
    5. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      40
      4134
    6. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3649
    7. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3454
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3382
    9. Nyt peukut pystyyn

      Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      20
      2829
    10. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      56
      2617
    Aihe