Onko Ukrainaan turvallista matkustaa?

VeijoVaahtonen

Eli onko turvallista lähteä matkalle Ukrainaan?
Läntisissä osissa olis tarkoitus viettää aikaa. Ehkä mennä käymään myös Kiovassa.
Idässä tilanne on mitä on, mutta onko lännessä turvallista ja rauhallista?
Matkustiedotteessa kehoitetaan välttää turhaa matkustamista Ukrainassa ja kaikkea matkustamista itäisissä maakunnissa ja krimillä, mutta toisaalta noi matkustustiedotteet on vähän mitä on. Joskus varoitellaan ihan naurettavista asioista

13

614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maidan 47

      On. Kiovassa on poliisit vähän harvassa mutta eipä niistä mitään hyötyä muutenkaan ole, päinvastoin....

    • Puuttin

      Kyyyyyyylllä se pitäis ihan turvallista olla.

    • reissuun rohkeasti

      Itse olen ainakin syys-lokakuun nurkilla menossa karpaateille vaeltamaan, pyörimään pienempiin kyliin ja vaikka Bukovelin keskukseenkin. Olen siinä uskossa että nämä alueet lähellä slovakian ja unkarin rajoja ovat aivan yhtä turvallisia kuin viime vuonnakin, eli turvallisempia kuin stadin keskusta saati lähiöt. Näin on myös usean paikallisen mukaan, onhan sota-alueille matkaa 1200km. Elämässä voi aina tulla esim, ammutuksi, ja sille sitten mitään voi.

    • Samuuuuuuuuu

      Ei täällä Kiovassa ainakaan tunnu yhtään sen turvattomalle kuin ennenkään ja Lviv oli viime viikolla tupaten täynnä turisteja. Ei kun reissuun vaan!

    • FlyMeToThe

      Minäkin lähdössä Ukrainaan syksymmällä, ehkä jopa aikaisemmin. Tarkoitus käydä kuvaamassa Pripyratia ja Chernobylia. Sitten keskiukrainaan pariksi viikoksi tyttöystävän luo.
      Tuntuu että Suomessa on semmonen Lintukotoasenne että jos vähän jossain tuulee niin sinne ei kannata matkustaa.

      Kysyin tyttöystävältäni eilen mikä fiilis sieläpäin on, hän siis asuu keskiukrainassa.
      Sanoi että kaikki ok, tietoakaan mistään konfliktista. Mun kuvausreissu chernobyliin on kuulemma hullumpi idea kuin matka Donetskin rajalle... jonne en tosin ajatellut mennä.

      Enemmän pitää pelätä niitä Ukrainalaisia kännikaloja jotka ovat vodkapäissään hieman agressiivisia joskus ;)

    • dwd

      Miksi helvetissä sinne nyt pitää ängetä. Onko tämä tätä nykyajan extreme matkailua.

    • fgfdsg

      dwd, extreme matkailu sulla on hanurissas

    • upealuontokohdee

      Touko- kesäkuun vaihteilla olis taas tarkoitus mennä karpaattien, mukachevon, lvivin alueelle fillaroimaan ja vaeltelemaan vuoristoon. Hintataso ilmeisen kohtuullinen näin duunittomallekin ja jää muutama satanen paikallisille yrittäjille. Toivossa ainakin että rauhallista on ja paikalliset yhtä mukavia kun ennenkin.

      • dase

        Hei. Tarvitananko Ukrainan matkustaessa viisumi?...Onko tietoa tien kunnosta ja turvallisuudesta?...Tarkoitus olisi aja kesäkuun lopussa vaimon kanssa Valkovenäjän Minskissa eräiden sukulaisteen luonaan ja sieltä eteenpäin Romanian suntaan.
        Ukrainaan kautta matka olisi huomattavasti lyhyempi,...vain 530 km ja aikaa menisi noin 8h. Toinen ajoreiti olisi Puolan,Slovakia ja Hunkarin kautta,...kaksinkertainen ajoaikaa sekä kilometriä!
        Onko kellään kokemuksia autolla matkustamisesta länsi Ukrainassa?...Reitini olisi:...Brest (Bielorus),...Kovel, Lutsk, Dubno, Kremenets, Termopil, Chortkiv, Chernivtsi, Siret (Ukraina),...ja sieltä Suceavaan, pohjois Romaniassa oleva historiallinen kaupunki.
        Google mapsin mukaan reiti olisi todella lyhyt ja helpo,...mutta onkohan nykyisin myös turvallinen?
        Voiko joku mahdollisesti laita mielipideitä?............Kiitos etukäteen!


    • Odessassa

      Odessassa kevät tekee tuloaan. Rauhallista on, paitsi muutama känniääliö riehuu kadulla. Hotellit kaipailevat matkustajia. Kuulemma on kesäksi todella vähän ennakkovarauksia.

    • suomikänniääliötmonttuun

      Muutaman känniääliön kanssa aina pärjää kun suomessa niitä on pienissäkin kylissä laumoittain :-)

    • AK-47
    • Mattkaa

      Kharkovassa olen ollut useasti viime kuukausina. Normaalia on. Mielenosoituksia ja kansallisia tilaisuuksia kannattaa välttää. Kharkovasta itään en kyllä menisi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2097
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1610
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1236
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1150
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1145
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe