oli mainittuna tuossa V. A. Koskenniemen Aleksis Kiveä käsittelevässä teoksessa. Siinä V.A sanoo että kirjoittaessaan Nummisuutareita Aleksis on oletettavasti elänyt onnellista jaksoa omassa elämässään. Vaikka Kivi valmisteli teoksiaan pitkiä aikoja niin kuitenkaan humoristisen kirjan teko ei synkältä mieheltä onnistu.
Synkkyyttä karkoittaakseen palstakirjoittelu on hyvä, mutta jos elämä ei luonaa niin jutut meinaa olla eripuriaisia. Näin ajatellen on parempi jos olisi valmiiksi kohtalaisen hyväntuulinen ennen kuin kirjoittelee mitään.
Aleksis sai sentään palkintoja ja kunniaa eläessäänkin - paitsi se huumorintajuton August Ahlqvist joka pilasi koko homman, mutta täällä palstalla on hyvä palkinto jos itsestä siltä tuntuu, että kannatti kirjoittaa.
Nummisuutarit
6
72
Vastaukset
Juuri näin j j. Sinuakin on oltu arvostelemassa tahoilta, joiden omaa paitaa on suositeltu pestäväksi pika pikaa.
Mitä siitä, vaikka ei viesti olekaan akateemista tasoa, mitä siitä että toiset mielessään pyyhkisivät sillä sitä kohtaa mitä vitsin mukaan karhu oravalla.
Kirjoittaminen tapahtuu aivojen aktivoinnin avulla. Eläköön toki ikäihmisten asioistaan kirjoittamainen jatkossa, vaikka puuta heinää tasolla, kuten itselläkin.- jjoutava
Tarkkaan on Koskenniemi tutkinut suomalaisia kirjailijoita enkä sitä kirjaa kovin tarkkaan viitsi lukea, sentäs nykyaikainen ihminen. Nerokas oli hänenkin mielestään A. Kivi enkä mitenkään itseäni häneen vertaa vaikka aasinsiltana kansallisrunoilijaa käytinkin.
Itse istun nyt paikoillani kun isovarpaan kynsi oli lohjennut, kipeä ja mökillekin olisi toinnuttava. - eskoseni.
Palsta lukien, ei Esko ole kovin kaukana täältä.
Eskon puumerkki, paikkaan kuin paikkaan. - jjoutava
Niin justiisa. Ei ollenkaan passaa tänne, mutta onneksi täältä pääsee pois. Kuitenkaan ei millään osaa olla kirjoittamatta tuommoisista aiheista kun aion nytkin mennä lukemaan Nummisuutareita. Tietysti maailma kaatuu minun ympäriltäni ja minä vain luen, osallistumatta ollenkaan tärkeisiin aiheisiin.
Kirjoitin tiiviisti kun aihe oli hatara.- eskoseni.
Sinusta ei ollut ainakaan minun viestissäni kyse.
Huomaa.
Yksin istun ja lauleskelen,
aikan’ on niin ikävä;
vesi seisoo ja linnut laulaa,
eikä tuulikaan vedätä,
eikä tuulikaan vedätä. A.Oksanen/August Ahlqvist - jjoutava
eskoseni. kirjoitti:
Sinusta ei ollut ainakaan minun viestissäni kyse.
Huomaa.
Yksin istun ja lauleskelen,
aikan’ on niin ikävä;
eikä tuulikaan vedätä,
eikä tuulikaan vedätä. A.Oksanen/August AhlqvistKatohan poikaa, tarkoitan sinua eskoseni' Löysit myös runoilijana esiintyneen A. Ahlqvistin. A. Oksasesta puhumattakaan. Niin se on maailma lavea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2181481- 961296
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan41138Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle171126Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9948Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86920Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66885- 32860
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest38806Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii54805