Kämppä Kuopiosta

15-12

Aloitan ensi syksynä opinnpt Kuopiossa ja olen alkanut etsiskelemään asuntoa. Olenkatsellut asuntoja netistä, eikä ilmoituksia ole oikein löytynyt. Kuopakselta saa ilmeisesti vain soluja, joten sieltä on kai turha yrittää etsiä asuntoa (haluan yksiön). Auto minulla on, joten asunnon sijainnilla ei ole suurta väliä ja myös esim. Siilinjärvi käy hyvin.
Mitä kautta minun minun kannattaisi hakea asumtoa?
Onko Kuopiossa rauhattomia alueita, minne ei kannata muuttaa?

15

2155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+1

      http://www.iltalehti.fi/asuminen/2014070118454671_an.shtml

      Kyseessä olevalla nuorella on käynyt todella huono tuuri, sillä vaikka hän sai tietoonsa vuokranantajan henkilötiedot ja sosiaaliturvatunnuksen, ne olivat kaikki tekaistuja.

      - On aika härski tapaus, Aalto sanoo.

      Aallon mukaan huijauksia on helpompi tehdä keskustelupalstoilla, joille ei tarvitse rekisteröityä ja joilla ei ole moderaattoria. Kuka tahansa voi jättää ilmoituksen ja rahat saatuaan kadota.

      • ei hätää

        Kai sen tilinhaltijan (minne se vuokralainen maksoi ne rahat) nimen ja yhteystiedot saa selville?


    • ApuMies89
    • vuokralla

      Voit laittaa myös oman ilmoituksen esim. Savon Sanomiin.

    • Tiedoksiantaja

      Omat kokemukset yksityisistä vuokranantajista kaupunkiin muuton jälkeen:

      Reilun 6kk asumisen jälkeen asunto otettiin taloyhtiön hallintaan maksamattomien vastikkeiden vuoksi. Seuraava oli oikea unelma-asunto, sopimus tehtiin tyyliin vuosi määräaikainen ja sitten jatkuva. 8kk myöhemmin kilahti tekstiviesti jossa ilmoitettiin muuttavan itse asuntoon ja sopimus on irtisanottu.

      Tervetuloa sinullekin Savon meininkiin.

      • kuopiolainen93

        Itse asun Kuopaksella solukämpässä ja ihan mukavasti siellä menee. Pari entistä kämppistäni ovat saanet yksiön todella nopeasti, vain noin 3 kuukauden asumisen jälkeen. Eli kyllä se solukämppä menee ihan hyvin väliaikaisesti, kunnes saat yksiön Kuopakselta. Pidät vain yksiöpaperit haussa. Kannattaa myös itse altiivisesti kysellä Kuopakselta noita vapaits kämppiä ja osoittaa mielenkiintonsa. Näin asuminen tulee paljon halvemmaksi ja rahaa jää myös elämiseen ja opiskeluun.


      • 746272
        kuopiolainen93 kirjoitti:

        Itse asun Kuopaksella solukämpässä ja ihan mukavasti siellä menee. Pari entistä kämppistäni ovat saanet yksiön todella nopeasti, vain noin 3 kuukauden asumisen jälkeen. Eli kyllä se solukämppä menee ihan hyvin väliaikaisesti, kunnes saat yksiön Kuopakselta. Pidät vain yksiöpaperit haussa. Kannattaa myös itse altiivisesti kysellä Kuopakselta noita vapaits kämppiä ja osoittaa mielenkiintonsa. Näin asuminen tulee paljon halvemmaksi ja rahaa jää myös elämiseen ja opiskeluun.

        Vuokraovessa lähes 200 asuntoa tarjolla. Luulis löytyvän kämppä jokaiselle. Mm. 200 neliön ok rönöstä ja vain 2000e. Eipä tule kalliiksi vaikka kuudestaan ja saa asua kun rikkaat.


      • uussaw

        Ei määräaikaista saa purkaa tuolla perusteella. Olisit pannut kampoihin.
        Entä miksi taloyhtiö sinut potkaisi pihalle? Kai taloyhtiön haltuunottamaankin vuokralainen tarvitaan?


    • ihanbu495

      Älä ainakaan ota kuopakselta ota asuntoa kaikki kuopaksen asunnot sekä kuopaksen toiminta on täysin perseestä!

    • Ei katkera kansalain

      Vapaita asuntoja ei ole. Kaikki vapaat asunnot on kaupunkin vuokrannut ja kalustanut uusilla huonekaluilla. Niihin muuttaa syksyllä Syyrian pakolaisia, kaikilla mahdollisilla tuilla ja avustuksilla joita sosiaalialan ammattilaisset keksivät.

    • Tässäjotain
    • Taneli ko

      Mee aluksi johonkin perheeseen hoitaan lapsia ja tukeen kotitaloustöitä -saat olla ilmaiseksi. Kuopiossa on paljon yh perheitä niin vaikka vaimon korvikkeeksi rikkaaseen talouteen

    • Konstantin

      Hi,
      my name is Konstantin and I am going to study in Kuopio. The problem is that my studies start at 01.09.14 and I got an appartment from Kuopas starting from the 01.10.14. So I need a place to stay for 1 month (September) can someone help me to find a place for one month?
      I appriciate your help.
      Mail: [email protected]

      Regards
      Konstantin

    • sillontällön

      Setä auttaa.
      Anna yhteystietosi, niin voimme sopia edullisesta asumismuodosta.

    • Anonyymi

      Olen muuttanut kämpästä toiseen tällä vuosituhannella muutaman kerran ja aina ei ole asunnonvaihto mennyt nappiin.

      Taas pitäisi muuttaa mutta välttää virheet. Kertokaa tietämättömälle, mihin paikkoihin ei ainakaan kannata mennä vuokralle?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2743
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2330
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1847
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1715
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe