juhlalla on monta nimeä.. halloween, kekri, samhain, marrasyö.. kielestä riippuen. en pidä halloweenia hapatuksena mutta käyttäisin mielelläni sen suomenkielistä vastinetta.. siis kekriä tai marrasyötä. no kuitenkin mä aion pukeutua mustiin ja jäädä odottelemaan kun vainajat lähtevät liikkeelle... ja noidat ynnä muut.. ja pitää ennenkaikkea hauskaa...
pyhäinmiestenpäivä
6
1446
Vastaukset
- ...
Halloween on aina 31.10. Ei pyhäinpäivänä. Ne ovat eri asia.
- PiiRoo
Euroopassa Halloweeniä vietettiin lähinnä kelttiläisessä kulttuurissa, esim. Irlannissa. Sen viettopäivä on aina 31.10, onhan sen alkuperäinen nimi "All Hallows Eve" eli "kaikkien pyhien aatto". 1.11 on katolisessa kirkossa omistettu marttyyteille, pyhille miehille.
Suomessa pyhäinpäivä on sulautuma kahdesta juhlasta, kaikkien pyhien päivästä 1.11 ja kaikkien uskovien vainajien muistopäivästä 2.11. Koska suomessa pyhäinpäivä on kietävä "pyhälauantai", niin tänä vuonna se on 6.11.
Eli periaatteessa Halloweeniä vietetään aina 31.10, mutta toisaalta se on pyhäinpäivän aatto (jos hyvin väljästi ajattelee). Eli me vietämme Halloweeniä 30.10, mutta ei seuraavakaan perjantai ole huono valinta.
- Anonyymi
Viitasaari joko on tehnyt3 kaikille Vainsjanmuidtopäivän ilman rsää ,sillä voi muistella bniitä itselle syömässä pysyneitä immidiä ilman hoitajan kukka ihko rikospuhelut
- Anonyymi
Aha. Voikos sen "selvemmin" enää sanoa?
Oli minulla muutakin asiaa, vituttaa nuo karkikerjäläiset, joita on pitkin viikkoa iltamyöhällä pyörinyt ovikelloa pimputtelemassa. Mitähän niiden vanhemmat touhusta ajattelee, ei anneta ihmisten olla rauhassa edes kotonaan. Karkki tai keppononen, voi helvetti.
- Anonyymi
the Halloween holiday has its roots in the ancient Celtic festival of Samhain
pakanoiden juhla alunperin ja oikea nimi on Samhain. - Anonyymi
PYH.MIESTEN PYH
Roomalaisella yläluokalla oli filosofinen elosteluaforismi elämäntavastaan, johon kuului juopottelu ja ahmattius: ”Meidän jälkeemme vedenpaisumus.”
Miksi tuo 4300 vuotta vanha vastenmielinen spiritistinen juhla on maailmanlaajuinen?
Kts.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18288908/vedenpaisumus-tieteellisessa-tarkastelussa#comment-132039379
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564740Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202245- 1031414
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos221314- 861289
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1261084Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel671026Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252935- 65906