Ainakin Ruotsiin on jo perustettu naisten puolue, joka on saavuttanut jo merkittävän aseman maan puoluekentässä.
Itse äänestin viime EU-vaaleissakin naista. Katson, että naiset, elämän synnyttäjinä, ovat parempia huolehtimaan yhteiskunnan asioista. Tasa-arvokin toteutuisi paremmin kun taloudellisen asemansa pohjalta heikommat astuisivat asemiinsa politiikassa.
Vahvistusta ajatukselleni sain kun afganilaisnainen, nimeltä Nazir, kertoi ajankohtaisessa naisten asemasta, pakkoavioliitoista ym. Sujuva suomi ja erinomaiset tiedot kauniissa kehyksissä teki vaikutuksen.
Minulla olisi nimikin puolueelle, mutta en tohdi sitä kertoa. Eräään entisen työkaverini sanonnan mukaan nimi voisi olla r...........n puolue.
Pyyydän, ettei arvaajatkaan puoluenimeä julkaise.
Naisten puolue
30
136
Vastaukset
- >>><<<
Ei oikein sytytä yhden asian ympärille tehty puolue.
Vaikka onhan niitä aina ollut. Kokoomukselle on tärkein raha, perussuomalaisille kaiken vastustus, vihreille luonto.
Eihän ole aikaansaatu eläkkeellä olevienkaan puoluetta, vaikka kauan siitä on puhetta ollut.
Hyvinhän me naiset olemme politiikassa esiinrynnitty.
Kävisit joskus tekemässä aloituksen tuonne edelliseen ikäryhmään.
Nämä ikäryhmien väliset rajat ovat vain veteen piirrettyjä viivoja.Hoivan tarve on maailmassa suuri ja juuri naiset ovat oikeampia asiaa ajamaan kuin etuasemaan linnoittautuneet miehet.
Huoletijoiden puolue voisi sopia molemmille sukupuolille ja sillä olisi ikäänkuin ideologista taustaakin.
Harakanvarpaiden ,>>>- <<<>>>
Ruuneperi kirjoitti:
Hoivan tarve on maailmassa suuri ja juuri naiset ovat oikeampia asiaa ajamaan kuin etuasemaan linnoittautuneet miehet.
Huoletijoiden puolue voisi sopia molemmille sukupuolille ja sillä olisi ikäänkuin ideologista taustaakin.
Harakanvarpaiden ,>>>Kokemukseni perusteella esim. työurallaan korkealle päässeet naiset, ovat elämänkatsomukseltaan usein keskiverto miehiä raa'empia.
En keskustele nikeille, keskustelen asialle.
Ei rekkaus ketään aateloi. <<<>>> kirjoitti:
Kokemukseni perusteella esim. työurallaan korkealle päässeet naiset, ovat elämänkatsomukseltaan usein keskiverto miehiä raa'empia.
En keskustele nikeille, keskustelen asialle.
Ei rekkaus ketään aateloi.Ei aateloi, mutta antaa mahdollisuuden puhutella!
- >>>>>
Ruuneperi kirjoitti:
Ei aateloi, mutta antaa mahdollisuuden puhutella!
Olen ollut rekisteröityneenä, enkä saanut siitä mitään ylivoimaa. Asiat asioina.
Hyvää Yötä, Kauniita Unia! >>>>> kirjoitti:
Olen ollut rekisteröityneenä, enkä saanut siitä mitään ylivoimaa. Asiat asioina.
Hyvää Yötä, Kauniita Unia!Kuka täällä jotain ylivoimaa hakee? Öitä!
- hoi hoi
Ruuneperi kirjoitti:
Hoivan tarve on maailmassa suuri ja juuri naiset ovat oikeampia asiaa ajamaan kuin etuasemaan linnoittautuneet miehet.
Harakanvarpaiden ,>>>Hoivan tarve on suuri,kylmään Suomeen virtaa nuoria terveitä miehiä lämpimistä maista hoivaa saamaan. Kyllä siinä rahaakin tarvitaan, hoivaaminen maksaa joten Kokoomus on sittenkin se tärkein puolue.
Ruuneperi kirjoitti:
Kuka täällä jotain ylivoimaa hakee? Öitä!
Sinä Ruune olet naisten ihailija.Oletan että äitisi on ollut sinua kannustava voimavara,hyvä niin.
Itse olen huomannut,että ainoalle elossaolevalle pojalleni olen äitinä todella tärkeä.
Tyttärilleni olen vain pankkiautomaatti,joka toimi yölläkin,kunnes vaihdoin pankkia ja en pysty heivaamaan rahaa heidän tileilleen,kesken makempien unieni.
Mitä politiikkaan tulee,niin Päivi Räsäsen heivaaminen alas sieltä huipulta on todella uroteko kristillisille.
Hän on täysin epäonnistunut ministerikaudellaan.kuinka lääkäri voi esittää sukupuolipoikkeavuden epänormaaliksi ja tulkita omaa kristillisyyttään pönkittävää avioliittolakia vain ja ainoastaan oikeaksi.
Maailma muuttuu Eskoseni ja raamatun tulkintakin,mukautettuna nykyaikaan- 5.läiset= tappajia!
rituliini_38 kirjoitti:
Sinä Ruune olet naisten ihailija.Oletan että äitisi on ollut sinua kannustava voimavara,hyvä niin.
Itse olen huomannut,että ainoalle elossaolevalle pojalleni olen äitinä todella tärkeä.
Tyttärilleni olen vain pankkiautomaatti,joka toimi yölläkin,kunnes vaihdoin pankkia ja en pysty heivaamaan rahaa heidän tileilleen,kesken makempien unieni.
Mitä politiikkaan tulee,niin Päivi Räsäsen heivaaminen alas sieltä huipulta on todella uroteko kristillisille.
Hän on täysin epäonnistunut ministerikaudellaan.kuinka lääkäri voi esittää sukupuolipoikkeavuden epänormaaliksi ja tulkita omaa kristillisyyttään pönkittävää avioliittolakia vain ja ainoastaan oikeaksi.
Maailma muuttuu Eskoseni ja raamatun tulkintakin,mukautettuna nykyaikaanPäivi Räsänen on kuulunut ^Viidenteen herätysliikkeeseen^,
joka on fundamentalistien ja tappajien liike.
- Ramoona*
Suomessakin on toiminut naisten puolue, perustettu 1989 ja lopetettu 1995. Se on asettanut ehdokkaita kuntavaalaihin ja kaksi kertaa eduskuntavaaleihin onnistumatta saamaan yhtään ehdokasta läpi. Se on vielä luonnottomampi kuin eläkeläisten puolue. Naiskiintiötkin toimivat itseään vastaan, en ainakaan minä haluaisi missään olla kiintiönaisena, kiinteydestä koetan jumpalla ja uimisella pitää huolta.
Hoiva-ala on pitkälti naisten käsissä, mutta tärkein syy lienee alan pienipalkkaisuus, ei niinkään se, että hoivaaminen olisi vain naisille ominaista. Imettäminen on naisen biologinen etuoikeus, ehkä joidenkin mielestä rasituskin. Mutta muuten miehet pystyvät lasten hoitoon siinä missä naisetkin, ja monet isät hehkuttelevat isyysvapaitaan. Isällinen huolenpito on arvokasta pääomaa, jota ilman jääneille soisi ainakin miespuolisia kasvattajia ja opettajia.
Isällistä huolenpitoa odotan maan päämieheltäkin, miespuolisilta ministereiltä ja kansanedustajilta, yhtiöiden johtajilta. Äidillisyyttä ylistetään tarpeeksi ainakin äitienpäivävärssyissä. Eivätköhän ne ole aika paljon samasta lähteestä kumpuavia, ennen kaikkea vastuun kantamista.
Vastakkainasetteluja on ihan tarpeeksi muutenkin, on vasemmisto ja oikeisto, miksi lisätä niitä sukupuolen tai sukupolvien mukaan. Virkakelpoisuuden mittareina ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto. Kummaltakin sukupuolelta niitä löytyy, tai sitten ei. Mitähän tuo koeteltu kansalaiskunto oikein pitää sisällään, ilmeisesti nuhteetonta elämää koettelemuksissa ja viettelyksissäkin.- Kirjoitat upeasti,
Ramoona, aivan 100%:sen asiallisesti!
Sinä kirjoitat ja perustelet niin kuin vain Ramoona voi ja osaa.
Täällä palstalla on muutamia tietäviä ja osaavia kirjoittajia, joiden tasolle pitäisi kaikkien pyrkiä.
Ramoona ja Makriina ovat kuin samasta lestistä, ettei peräti yksi js sama nainen,
On vielä kolmaskin nainen, jota aluksi oletin mieheksi, Atolfia on hänen nimensä. Osaava ja sanaisa hänkin.
Moni hyvä kirjoittaja jäi mainitsematta, mutta vastakohdaksi mainitsen palstan haukutuimman, Ruuneperin.Ruune,älä tee itsestäsi marttyriä,noilla loppukaneeteilla,vai onko tämä mainoskikka,kun alistaa itsensä niin toivoo,että hänet seuraavassa mielipiteessä taas ylennetään.
- .. ..
rituliini_38 kirjoitti:
Ruune,älä tee itsestäsi marttyriä,noilla loppukaneeteilla,vai onko tämä mainoskikka,kun alistaa itsensä niin toivoo,että hänet seuraavassa mielipiteessä taas ylennetään.
Niinpä, minusta perilapsellista kiitoksen hamuamista.
- linda3
Kyllä parhain kirjoittaja on=Merilii.
Täytyy sanoa yhdenkäden sormet riittää asiallisiin kirjoittajiin. - Merilii
linda3 kirjoitti:
Kyllä parhain kirjoittaja on=Merilii.
Täytyy sanoa yhdenkäden sormet riittää asiallisiin kirjoittajiin.kiitos että kannustit minuakin kirjoittamaan, mutta itse kyllä laitan Ramoonan ehdottomaksi ykköseksi
monien muiden hyvien ja asiallisten kirjoittajien lisäksi. - Merilii
Merilii kirjoitti:
kiitos että kannustit minuakin kirjoittamaan, mutta itse kyllä laitan Ramoonan ehdottomaksi ykköseksi
monien muiden hyvien ja asiallisten kirjoittajien lisäksi.Niin, myös Makriina on asiallinen ja viisas kirjoittaja,
silti oma persoonallisuutensa, en sekoita häntä toiseen.
Molemmilla parhailla on yhteinen piirre: toisten kirjoittajien kunnioittaminen.
Minusta se on elämässä tärkeätä, avioliitossakin sen kulmakivi.
Luetteloita tai rankkauksia en itse kirjoittajista tee enkä harrasta , mutta täällähän se oli jo tehty valmiiksi ennen vastaamistani. Vastaukseni provosoi vain oman nimeni esiintuonti. Ja itsekin haluan tuoda jonkun nimen hyvien, kannustavien, asiallisten kirjoittajien listaan, se on Linda3. Kirjoittele useammin!
:)
- kolliton
KATIN KONTIT - RONTIT
http://www.ustream.tv/ffrc - ei feministi
Hyvä, hyvä Ruune
Niin se on, miesten on maailma ja autot, naisten ovat polkupyörät.
Sanotaan, olkoon niin, sitkeästi poljemme.
Naisella on kristinuskossa suuri kunnia, hän sai synnyttää Jumalan.
Ilman Mariaa ei Jeesustakaan olisi.
Kristus nosti naisen arvoon arvaamattomaan käskemällä syyttömän
heittää ensimmäisen kiven,
kappas kummaa ei ketään jäänyt tuomita täytäntöön panemaan.- 098765432
Lopetin kirjoittamisen arvostelun ja pisteytyksen takia, sillä erilaisuuden luulin rikastavan keskustelua, mutta väärässä olin.
En sanoisi hyvä Ruune, vaan päinvastoin. Ja raamatun on kirjoittanut mies,siis miesten on maailma.
Vain sukua jatkamaan ja miestä palvelemaan nainen on luotu.
Nainen on tavallaan orjatyövoimaa ja vielä lapsetkin käytetään tällä miestenilojen tyydytysareenoilla,hyi helvetti- orvokki lehdokki
rituliini_38 kirjoitti:
Ja raamatun on kirjoittanut mies,siis miesten on maailma.
Vain sukua jatkamaan ja miestä palvelemaan nainen on luotu.
Nainen on tavallaan orjatyövoimaa ja vielä lapsetkin käytetään tällä miestenilojen tyydytysareenoilla,hyi helvettiNainen on siinä kohdassa arvoasteikkoa, mihin itsensä asettaa.
Minä en koskaan ole ollut kenenkään orja.
Mieheni kohtelee minua kuin kukkaa kämmenellään. 098765432 kirjoitti:
Lopetin kirjoittamisen arvostelun ja pisteytyksen takia, sillä erilaisuuden luulin rikastavan keskustelua, mutta väärässä olin.
En sanoisi hyvä Ruune, vaan päinvastoin.Oikein hyvä on päätöksesi! Pysykin poissa!
- kokenut kaiken tietä
orvokki lehdokki kirjoitti:
Nainen on siinä kohdassa arvoasteikkoa, mihin itsensä asettaa.
Minä en koskaan ole ollut kenenkään orja.
Mieheni kohtelee minua kuin kukkaa kämmenellään.Olet kukkanen näillä ohdakkeisilla teillä,Nainen kuolee väkivallan uhria kerran viikossa,vai kukkaa kämmenellä suomalainen mies pitää,katinkontit,omistava,raiskaavaa alkohoilisunut hirviö on suomalainen mies
- 21 3
Joainen puoluehan ottaa mielellään uusia jäseniä.
On ymmärrettävää, että naisten puolueeseen pyrkii miehiäkin ja heidät hyväksytään. Lopulta miehiä on enemmistö. Sitten muutetaan puolueen sääntöjä.- kyllä se siitä
Miehen kauneus on hänen älyssään, naisen äly on hänen kauneudessaan. Naisen viisaus on hänen nenän päässä
Tämä on Apinan viisautta.
Naiset ovat silmien paratiisi,kukkaron kiirastuli ja sielun helvetti. - Komistuksia ihailen!
kyllä se siitä kirjoitti:
Miehen kauneus on hänen älyssään, naisen äly on hänen kauneudessaan. Naisen viisaus on hänen nenän päässä
Tämä on Apinan viisautta.
Naiset ovat silmien paratiisi,kukkaron kiirastuli ja sielun helvetti.Komistukset unohdit!
Onko mitään kauniimpaa kuin juhlapukuinen komea mies? - nai.sellinen
Komistuksia ihailen! kirjoitti:
Komistukset unohdit!
Onko mitään kauniimpaa kuin juhlapukuinen komea mies?Noin ajattelee varmaan toinen homo alttarilla, että juhlapukuinen mies kaunis. Huntu päähän vaan toiselle, siinä sinulle kaunis mies.
Minusta mies on komea, ihan alastomanakin ja varsinkin alastomana tai vaikka niukoissa urheiluvaattessa.
Pientä esimakua voi havaita jo tässä syntyneestä keskustelusta, feminismin ollessa yhteenliittymisen vahvin motiivi.
Tuon IF puolueen nousu asemaan, jossa voi vaikuttaa, on ollut pikemmin taiston kuin hoivan tie, jolloin on purkautunut skandaalinkäryisiä vaatimuksia niin miesten silpomisesta, kuin erillisverostakin miehille.
Sitävastoin olen kuunnellut Gudrun Schymann'in haastatteluja mielenkiinnolla, selkeäsanaisena ja vakuutttavana.
Kun poliittiseen vaikuttaja-asemaan pyrkivän oma lapsuus on ollut vaikea, jota myöhemmin seurasi alkoholisoituminenkin, on ilmeistä kykynsä nähdä varhaislapsuuden traumojen aiheuttamat syyt ja seurauksetkin.
Ruotsin maahanmuuttopolitiikka on jo sinänsä tuonut korjattavia epäkohtia, joihin ei voi kuin toivoa näiden vahvojen naisten saavan vaikuttaa pohjoismaisen demokratian tapaan.- eläkeläinen 69
Olisiko aika Eläkeläisten puolue ?
V. 2006 -2011 oli Senioripuolue, mutta ei saanut kaksissa peräkkäisissä vaaleissa edustajaa, joten putosi puoluerekisteristä.
1.5 miljoonaa eläkeläistä - voisi olla suurin puolue, jos eläkeläiset haluaisivat.
http://senioritry.123kotisivu.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.4482866IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk1032108- 1671682
Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.921574Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen
Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten171556Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää4591258- 1471124
Vastuunkantoa
Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu521100Ruohonpolttoa Suomussalmella
Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla44972Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R450942