Taitaa tulla lähtö siperiaan?

pikkupiru

31

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hus tiehes siitä

      Sopiva välimatka Putiniin olis suunnilleen Telluksesta mihin tahansa autioon planeettaan. Vaikkapa Aurinkoon, sais setä lämpöhoitoa.

      Sattumalta löysin just yhtenä päivänä youtubista talvisota- ym dokkareita, ja kyllä pikkasen kouras mahassa, täytyy sanoa.

    • jäsen x
      • eihyvvee päevvee

        eikö nyt sotahistoriaakaan voi opiskella ilman feikkipukkia,,,huh?


    • Oho, sori!

      Ekaks vaan täytyy tarkentaa, että tuo "Hus tiehes siitä" ei ollut tarkoitettu kenellekkään palstalaiselle, vaan Putinille. Tai kenelle tahansa valtaansa väärinkäyttävälle diktaattorille, sen puoleen.
      Huomasin nyt itse että sen voi käsittää väärin, sori.

      Kiitos vinkistä jäsen x. Henkilökohtaisesti en tällä hetkellä yksinkertaisesti uskalla sen koommin penkoa niitä juttuja, jotten ala nähdä mörköja kesken kirkasta päivää. Nuo Venäjän touhut alkaa sen verran oikeasti huolestuttaa.
      Tässä maailmassa kun on ihan tarpeeksi ongelmia mitä ratkaista jo muutenkin, niin ei oikein millään riitä kärsivällisyyttä hallitsijoihin jotka tieten tahtoen niitä lisäävät.

      Joten vaikka ehkä itseni typerästi ilmaisenkin, niin mielestäni on täysin inhimillinen ja oikeutettu mielipide että sortajien ei tarvisi elää kuin historiakirjoissa, korkeintaan.

    • PUTINA SAIRAS !!!!!!

      Putinalle tulee LÄHTÖ HULLUJEN HUONEELLE !

    • haluun sinne

      Olis ihanaa muutta Siperiaan. Ei ketään ihmisiä eikä autojen pärinää.

      • PerkeIe

        Sinne on viety jotain satamiljoonaa ihmistä eikä moni ole pois tullut, joten rauhaa sieltä lienee turha etsiä. Joka paikka tungokseen asti täynnä ihmisiä.


      • jepulis2
        PerkeIe kirjoitti:

        Sinne on viety jotain satamiljoonaa ihmistä eikä moni ole pois tullut, joten rauhaa sieltä lienee turha etsiä. Joka paikka tungokseen asti täynnä ihmisiä.

        Näinpä. Ja tuskin sinne oleilemaan mentäisiin, vaan työleirille. Vois tulla kotiin ikävä.


      • voi olla mutta
        jepulis2 kirjoitti:

        Näinpä. Ja tuskin sinne oleilemaan mentäisiin, vaan työleirille. Vois tulla kotiin ikävä.

        Kyllä taitava metsänkävijä sieltä tiensä löytäisi kotiin.


    • Kyllähän

      Siperiasta on moneksi, valtava alue. On lääniä asua keskenään keskellä ei mitään, tai turisteerata suurkaupungissa. Miks ei, vilu vaan vois tulla, ei ole aurinkorannoistaan tunnettua seutua. Kyllä turisteeraisin ihan mielelläni, en ole lämmön ystävä.
      Mutta tosiaan ei taitaisi olla sellaiset retket Putinilla mielessä, vois olla suomalaisten matka ilman paluulippua...

      • pikkupiru

        Listat ovat varmaan jo valmiina. Tässä pieni näyte edellisistä litteran saaneista. http://siperiaan.blogspot.fi/2007/02/siperiaan-karkoitettavat.html

        Ko. listat on suurimmaksi osaksi hävitetty, koska Suomen armeija torjui Neuvostoliiton suurhyökkäyksen joka ainoalla rintaman osalla, eikä kenellekään käyty tuomassa matkalippua kotiin saakka.
        1700 nimeä on tallella, mutta kyyditettäviä olisi ollut monikymmenkertainen määrä, satatuhatta vai miljoona, sitä ei taideta tietää?


      • Ai kamala...
        pikkupiru kirjoitti:

        Listat ovat varmaan jo valmiina. Tässä pieni näyte edellisistä litteran saaneista. http://siperiaan.blogspot.fi/2007/02/siperiaan-karkoitettavat.html

        Ko. listat on suurimmaksi osaksi hävitetty, koska Suomen armeija torjui Neuvostoliiton suurhyökkäyksen joka ainoalla rintaman osalla, eikä kenellekään käyty tuomassa matkalippua kotiin saakka.
        1700 nimeä on tallella, mutta kyyditettäviä olisi ollut monikymmenkertainen määrä, satatuhatta vai miljoona, sitä ei taideta tietää?

        ... sentään, en meinannut uskaltaa katsoa, jospa sieltä olisi vaikka löytynyt joku sukulaiseni. Mutta en nähnyt ketään tuttua. Huh!

        Mutta ihan yhtä kamalaa silti, jokainen nimi on elävä ihminen, joka on listalla kuin teuraseläin.

        Joo-o, ehkä pitäis kumminkin perehtyä paremmin noihin menneisiin aikoihin. Sukuni vielä Karjalasta kaiken lisäksi, on ne asiat jotenkin niin lähellä, sattuu. Ei se pelko ja kauna ehkä lähde tiedon pakoilulla.

        Kiitti :-)


    • poliitikkoja uraliin

      Pakkotyöhön joutuisivat sinne sinnikkäitä ovatkin perkeleet aina vaan pyrkivät pääkallo paikoilleen uudestaan

    • o ou

      On ollut väitteitä että Krimillä olisi suoritettu väestönsiirtoja.

      Onko listat olemassa jo suomalaisistakin?

      • pikkupiru

        Lähes Krimin koko väestö on vaihdettu, tataarit vietiin pois ja tilalle tuotiin venäläisiä. "Toisen maailmansodan aikana vuosina 1941–1942 Krimillä käytiin kovia taisteluita Neuvostoliiton ja Saksan joukkojen välillä. Sevastopolin kaupunki tuhoutui lähes täysin saksalaisten piirityksessä. Saksalaiset miehittivät Krimiä kevääseen 1944, jolloin neuvostojoukot valtasivat niemimaan takaisin. Kostona yhteistyöstä saksalaisten kanssa koko Krimin tataarien väestö pakkosiirrettiin Keski-asiaan. Kuolleisuus oli pakkosiirron aikana suurta. Tataarit ovat saaneet palata takaisin Krimille vasta Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen. Historian käänteistä johtuen Krimin alueen nykyinen väestö on siis vahvasti venäjänkielistä."
        http://www.kotimaa24.fi/krimin-historia-on-konfliktien-tayttama/
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Krimin_tataarit

        Kannattaa olla hiukan varuillaan tuon naapurin kanssa.


      • o ou
        pikkupiru kirjoitti:

        Lähes Krimin koko väestö on vaihdettu, tataarit vietiin pois ja tilalle tuotiin venäläisiä. "Toisen maailmansodan aikana vuosina 1941–1942 Krimillä käytiin kovia taisteluita Neuvostoliiton ja Saksan joukkojen välillä. Sevastopolin kaupunki tuhoutui lähes täysin saksalaisten piirityksessä. Saksalaiset miehittivät Krimiä kevääseen 1944, jolloin neuvostojoukot valtasivat niemimaan takaisin. Kostona yhteistyöstä saksalaisten kanssa koko Krimin tataarien väestö pakkosiirrettiin Keski-asiaan. Kuolleisuus oli pakkosiirron aikana suurta. Tataarit ovat saaneet palata takaisin Krimille vasta Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen. Historian käänteistä johtuen Krimin alueen nykyinen väestö on siis vahvasti venäjänkielistä."
        http://www.kotimaa24.fi/krimin-historia-on-konfliktien-tayttama/
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Krimin_tataarit

        Kannattaa olla hiukan varuillaan tuon naapurin kanssa.

        Onko mitään ennusmerkkejä joiden perusteella tietää milloin on aika paeta tai ainakin viedä perheensä pakosalle?

        Täällähän kirjoitettiin talvella miten sota alkaisi Suomessa (nyt se on poistettu). Kaakkois-Suomi olisi hetkessä "itsepuolustusjoukkojen" hallussa ja paljon muuta. Ehtiikö sellaiset lappeenrantalaiset ja haminalaiset paeta jotka eivät kuulu venäläismielisiin vai jäävätkö sodan jalkoihin?


      • Kremlin trolli
        o ou kirjoitti:

        Onko mitään ennusmerkkejä joiden perusteella tietää milloin on aika paeta tai ainakin viedä perheensä pakosalle?

        Täällähän kirjoitettiin talvella miten sota alkaisi Suomessa (nyt se on poistettu). Kaakkois-Suomi olisi hetkessä "itsepuolustusjoukkojen" hallussa ja paljon muuta. Ehtiikö sellaiset lappeenrantalaiset ja haminalaiset paeta jotka eivät kuulu venäläismielisiin vai jäävätkö sodan jalkoihin?

        Ennusmerkki on sellainen. Kun sinua rupee vituttamaan toisten ihmisten ulkonäkö, rotu, puhetapa...Ja sinusta tuntuu että sinä olet maailman napa. On aika lähteä vekeen.


      • dsosdso
        Kremlin trolli kirjoitti:

        Ennusmerkki on sellainen. Kun sinua rupee vituttamaan toisten ihmisten ulkonäkö, rotu, puhetapa...Ja sinusta tuntuu että sinä olet maailman napa. On aika lähteä vekeen.

        No entä ne maailman navat jotka tulevat Suomeen mutta ihailevat Putinia?


    • Toisille tulee, toisille ei. Muutama satatuhatta ammutaan paikalla: mm. yliopistotutkinnon suorittaneet, virkamiehet, papit, upseerit, poliisit, opettajat, yrittäjät, maanviljelijät, veneitä omistavat merikalastajat, varakkaat, kielitaitoiset, vieraskieliset, näiden perheet, sukulaiset, kaimat ja naapurit.

      Sitten ruvetaan plokkaamaan Siperianmatkalaisia. Tilalle tuodaan kalmukkeja, syrjäänejä, mongoleja ja niitä; Helsinki, Turku, Tampere ja rannikkokaupungit varataan isovenäläisten asuinpaikoiksi. Keski- ja Pohjois-Suomeen jää puolisentoista miljoonaa suomalaista ja saamelaista. Suomenkieli häviää 40-45 vuodessa.

      • Jussuf (se sama)

        Vihaan maanviljelijöitä, kannatan tätä.


      • fdoisui
        Jussuf (se sama) kirjoitti:

        Vihaan maanviljelijöitä, kannatan tätä.

        No pitihän se arvata!!


    • Only in soviet union

      Ja Kremlin trollit syyttelee muita fasisteiksi! :D

      • Kremlin trolli

        Fasisti - erottuu ihmisestä vain yhdellä seikalla. Han jakaa ihmisiä sortteihin. Laatu 1, laatu 2... jne.
        Siksi on oikein kaikki fasistit ajaa kuopata samaan kuoppaan. Laadusta ei väliä.


      • emme julkaise
        Kremlin trolli kirjoitti:

        Fasisti - erottuu ihmisestä vain yhdellä seikalla. Han jakaa ihmisiä sortteihin. Laatu 1, laatu 2... jne.
        Siksi on oikein kaikki fasistit ajaa kuopata samaan kuoppaan. Laadusta ei väliä.

        Suomessa toimiva sensuuri jo olemassa lehden päätoimittaja mielipide kirjoitukset


    • Kremlin trolli

      No mikä tsuhna valehtelukerho täällä taas käkättää, Kuka järkevä ihminen alkaa saastuttamaan kaunis Siperia moisella saastalla.

      • wertgfrfd

        Kremlissäkö totuus?


      • Holofernes
        wertgfrfd kirjoitti:

        Kremlissäkö totuus?

        Missäs se Pravda painettiinkaan? Joka sana täyttä valetta, eli kun osasi lukea, niin tiesi mitä on tapahtunut. Nykyään vastaavasti kertoilee Putin itse. Itä-Ukrainassa ei pitänyt olla venäläisiä sotilaita, mutta seuraavalla viikolla jaettiin palveluksesta mitaleja.


      • uiykjyt
        Holofernes kirjoitti:

        Missäs se Pravda painettiinkaan? Joka sana täyttä valetta, eli kun osasi lukea, niin tiesi mitä on tapahtunut. Nykyään vastaavasti kertoilee Putin itse. Itä-Ukrainassa ei pitänyt olla venäläisiä sotilaita, mutta seuraavalla viikolla jaettiin palveluksesta mitaleja.

        Ja Krimillä ei aluksi ollut venäläisiä sotilaita mutta sitten onniteltiin onnistuneesta operaatiosta....


      • Mitta täyttyy
        uiykjyt kirjoitti:

        Ja Krimillä ei aluksi ollut venäläisiä sotilaita mutta sitten onniteltiin onnistuneesta operaatiosta....

        Melkoisia velmuperseitä ovat, mutta kyllä siihen stoppi tulee.


      • 3qaweqew
        Mitta täyttyy kirjoitti:

        Melkoisia velmuperseitä ovat, mutta kyllä siihen stoppi tulee.

        On ollut yllättävää että Suomessakin on niin paljon venäläisten ymmärtäjiä ja tukijoita

        Onkohan heillä jo listat valmiina Putinin vihollisista?


    • Fasismi kasvaa

      Tosin pelottavaa on se, että venäjä ei uusimmillakaan pykälillä pääse vielä suomen tasolle kansalaisten elämän kontrolloimisessa.

      Suomessa mm väärän mielipiteen maltillinen esilletuominen omassa youtube videossa voi johtaa valtavaan käräjäpyöritykseen siten, että videon julkaisija tulkitaankin "sisällöntuottajaksi" ja näinollen laittoman mediakorporaation toimitusjohtajaksi. Tällä aasinsillalla päästään rätkäisemään "arvionmukaisesti" vaikkapa miljoonien eurojen veromätkyt.

      "Oikeaa" mielipidettä kun youtubessa julkaiset, vaikkapa sitten "vääränmielisten" henkeä uhkaillen ja kunniaa loukaten, niin viranomaiset eivät ole näkevinään mitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe