Itse otin -98 vapaaehtoisen eläkv. ja 58-v alkaa sen maksu halutessani. Nyt olen saanut tiedon eläkkeen noston alkavan syksyllä 2014 mutta olen vielä töissä 2020 saakka. Olen ajatellut siirtää tuon vapaaehtoisen eläkevakuutuksen nostoa tuonne 2018 (62v) tai 2020 (64v). Tuo mielessä koska pitemmällä nostoajalla on tuo eläke pieni verotuksen jälkeen kun olen vielä ansiotyössä.
Käsitykseni mukaan jos siirtäisin vapaaehtoisen eläkkeen noston alkavaksi samaan aikaan kun vanhuuseläke alkaa v. 2020 olisi tulot pienemmät ja saisin enemmän hyötyä eläkkeestä. Lisäksi tuo kertynyt pääoma kasvaisin korkoa tuolta ajalta. Tosin joudun miettimään sijoitetaanko osa rahoista rahastoihin vai kiinteälle korolle. Onko asiasta kokemuksia?
Eläkevakuutuksen rahojen nosto
kalevi2
0
488
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1132341Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???301157- 106953
- 71942
Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha611912- 48855
- 85790
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76680- 70666
Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik31666