Koruja olisin viemässä ja kiinnostaisi että antavatko he antaa oikean arvon. Vai meneekö se jotenkin alakanttiin. Eli jos minä esim. myisin huuto netin kautta niin olisiko summa isompi siellä? Tai myöhemmin huomaan että tavara oli arvokkaampaa kuin lainasumma. Kuinka kauan he säilyttävät tavaroita?
Panttilainaamo ja "oikea" arvo?
15
7908
Vastaukset
- viksu vastaus
Saat lainaa vain murto-osan pantin arvosta, ja niinhän sen pitää ollakin.
Pantin arvon kun pitää varmasti ja kaikissa tilanteissa (mahdollisten arvon muutosten jälkeen) kattaa sen lainaamasi summan lisäksi maksamatta jättämäsi korot, myyntikustannukset jne.
Jos et tavaraa aio enää tarvita, paremman rahan saat siitä myymällä kuin panttilainaamossa. Panttilainaamo on oikea paikka vain jos aikeesi on maksaa velkasi pois.- t kysymys
No höh. Toisaalta enhän minä aikaisemmin panttilainaamoa ole käyttänytkään, joten en tiedä näistä jutuista. Pitää muuttaa taktiikkaa. Minä olen erotellut itseltäni pienen pussillisen koruja, jotka kaikki ovat leimattuja(ja ne ovat liian vanhanaikaisia minun makuuni). Missä minä voisin myydä ne kohtuullisessa ajassa ja niin että jään plussan puolelle? En ole velkaa millekään viralliselle taholle, ainoastaan vanhemmilleni, mutta suhteet ovat alkaneet hieman krakeloitumaan, joten haluan heidät pois elämästäni mahdollisimman nopeasti. Eikä meillä ole edes velkakirjaa, mutta moraalisesti itseäni kohtaan on tärkeää hoitaa asia nopeasti pois.
- kissankultaa
t kysymys kirjoitti:
No höh. Toisaalta enhän minä aikaisemmin panttilainaamoa ole käyttänytkään, joten en tiedä näistä jutuista. Pitää muuttaa taktiikkaa. Minä olen erotellut itseltäni pienen pussillisen koruja, jotka kaikki ovat leimattuja(ja ne ovat liian vanhanaikaisia minun makuuni). Missä minä voisin myydä ne kohtuullisessa ajassa ja niin että jään plussan puolelle? En ole velkaa millekään viralliselle taholle, ainoastaan vanhemmilleni, mutta suhteet ovat alkaneet hieman krakeloitumaan, joten haluan heidät pois elämästäni mahdollisimman nopeasti. Eikä meillä ole edes velkakirjaa, mutta moraalisesti itseäni kohtaan on tärkeää hoitaa asia nopeasti pois.
Esim e-pantti ostaa esineitä, ovat aloittamassa huutokauppapalvelun kts
https://elombard.com/eraise/, tämä firma ilmeisesti arvostaa myös käsityötä ja designiä. Myös Bukowskilla on nettihuutokauppapalvelu. Helpoimmin saat arvion ehkä menemällä kultaliikkeeseen ja jos esineet ovatantiikkejä tai muuten designia kannatta kysyä antiikkiliikkeestä
- sfsfsdf
Jos otat panttilainaamosta lainaa, eikä aikomuksenasi ole maksaa sitä takaisin, kyseessä on petos, josta voidaan määrätä sakkoja tai vankeutta. Keskustelupalstoille kirjoitetut viestit todistavat, että teko on suunniteltu etukäteen.
- aa ja oo
Ei tosiaan ole petos. Se pantattu esine on vakuutena. Aivan kuin pankkilainoissakin on vakuus.
Ei siitä mitään petosta synny.
Ei pitäisi kirjoittaa luulon pohjalta tuollaisia petosjuttuja tänne. - KKHS
Panttilainaamossa on juuri se idea ettei sieltä lainaaminen ole petos (ellei siihen sitten liity väärennös). Panttilainaamolle in yhdentekevää maksetaanko laina takaisin vai ei. Siksi pantti
- Kokeile
http://www.kultarahaksi.fi Myös useat kultasepänliikkeet ostavat romukultaa.
- katinkultaa
Romukultaa on siis vain kullan määrän mukaan, mutta usein on kysymys käsityöstä ja designistä jolloin korun arvo on paljon korkeampi. Käy sen vuoksi arvuuttamassa ensin jollakin asiantuntijalla.
- --------
katinkultaa kirjoitti:
Romukultaa on siis vain kullan määrän mukaan, mutta usein on kysymys käsityöstä ja designistä jolloin korun arvo on paljon korkeampi. Käy sen vuoksi arvuuttamassa ensin jollakin asiantuntijalla.
Mihin perustuu kun näkee myytävän puoleen hintaan kultakoruja?
Designit haihtuvat taivaan tuuliin samalla hetkellä kun koru on ostettu. Sijoitusarvoesineet ei koruina.
- Priser 69
Mitä tavaroita voi viedä panttiin Ottavatko he osakkeita tms. ? Vai pitääkö ne olla kultakelloja tai merkkilaukkuja?
- metkong
Kaiikki arvotavara käy josta on varmuus että se ei ole varastettua!
- erki merki
myy tavarat www.huuto.net ja saat parhaan hinnan
- kävimpähän
Kävin panttilainaamossa ja kysyin kultasormuksesta joka maksoi yli 700 euroa ostaessa. Siis arvio oli 50 euroa? En varmana olisi siitä hinnasta mihinkään suostunut.
Sanoin että sormus pysyy sormessa sillä hinnalla. Että kannattaa harkita mitä tekee.
No jos on jotain mitä ei tarvitse niin kannattaa kysyä usealta ostajalta mitä he maksaa?- olet ymmärtänyt väär
Mikä tuossa nyt oli se ongelma? Panttilainaamon ideahan on se, että omaisuus on siellä velkasi panttina, ja maksat sitten sovitusti velkasi pois ja saat pantin takaisin.
Ei panttilainaamon idea ole se, että sinne myytäisiin tavaraa käyvällä arvolla. Jos haluat myydä omaisuuttasi, siihen on ihan muut kanavat.
- Anonyymi
olen itse vienyt panttiin 200€ arvoiset rayban lasit sain niistä 20€ ja vein myös 20g 14k kaulaketjun josta sain 260€ olen ihan tyytyväinen koska lunastan nuo pois en jätä sinne olen asioisnut aika kauvan saman pantti konttorin kanssa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292228
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261868Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121429Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121297Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701221- 931048
- 17937
- 88903
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741