Jättäkää vaparit muut palstat rauhaan ja pysykää tällä palstalla.
Riittää että sivistyneet ihmiset keskustelevat kirkosta eroamisen hyödyistä ja haitoista. Ei siellä kaivata henkisesti tasapainottomien ja elämässä katkeroituneiden vaparien rääkkymistä.
Tomma tunnor bullrar mest.
Pysykää kanavalla
21
79
Vastaukset
- .sösselström
Lisäysvielä: jättäkää myös ateismi palsta sivistyneiden ihmisten keskustelupalstaksi. Ei sielläkään kaivata ateistisia ristiretkeilijöitä.
Uskon sivistyneiden ihmisten suvaitsevan kaikkien mielipiteet, sillä sananvapaus on yksi sivistyksen peruskivistä yhdenvertaisuuden rinnalla. Tärkeintä lienee että palstalla kuin palstalla puhutaan sille kuuluvasta aiheesta. Esim. nyt kun vapaa-ajattelulle on avattu oma palsta niin kirkosta eroaminen -palstaa ei varmaankaan jatkossa enää pitäisi käyttää vapaa-ajattelijoista keskustelemiseen.
- Rajat vapareillekin
Pysy sitten poissa sieltä. Kiitos.
Rajat vapareillekin kirjoitti:
Pysy sitten poissa sieltä. Kiitos.
Palstojen nimet ja kuvaukset viittaavat siihen mistä aiheesta kyseisellä palstalla pitäisi keskustella, ei sitä että ketkä palstalla saavat keskustella. Kirkosta Eroaminen -palstalla on tarkoitus esimerkiksi keskustella kirkosta eroamisesta, ja keskusteluun ottavat osaa kaikki joilla siitä aiheesta on jokin näkemys. Täällä sen sijaan keskustellaan vapaa-ajattelusta. Siksi toisekseen niin olen minä myös kirkosta eronnut yhtä hyvin kuin vapaa-ajattelijakin joten minulla on mielipiteitä molemmista aiheista, siksi minä aion jatkossakin ottaa osaa keskusteluun molemmilla palstoilla. Vapaa-ajattelupalstalla voin keskustella vapaa-ajattelusta ja kirkosta eroamisella voin keskustella kirkosta eroamisesta.
- Kirkkoon liittynyt
rainbowshy kirjoitti:
Palstojen nimet ja kuvaukset viittaavat siihen mistä aiheesta kyseisellä palstalla pitäisi keskustella, ei sitä että ketkä palstalla saavat keskustella. Kirkosta Eroaminen -palstalla on tarkoitus esimerkiksi keskustella kirkosta eroamisesta, ja keskusteluun ottavat osaa kaikki joilla siitä aiheesta on jokin näkemys. Täällä sen sijaan keskustellaan vapaa-ajattelusta. Siksi toisekseen niin olen minä myös kirkosta eronnut yhtä hyvin kuin vapaa-ajattelijakin joten minulla on mielipiteitä molemmista aiheista, siksi minä aion jatkossakin ottaa osaa keskusteluun molemmilla palstoilla. Vapaa-ajattelupalstalla voin keskustella vapaa-ajattelusta ja kirkosta eroamisella voin keskustella kirkosta eroamisesta.
Missä voi keskustella kirkkoon liittymisestä?
Kirkkoon liittynyt kirjoitti:
Missä voi keskustella kirkkoon liittymisestä?
No onhan täällä kristinuskolle kokonaan oma keskustelualue:
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/2366- Gvnllvxmnvb
rainbowshy kirjoitti:
No onhan täällä kristinuskolle kokonaan oma keskustelualue:
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/2366Puhuin kirkkoon liittymisestä, kun on eramispalstakin. Vai miksi on eroamispalsta muttei liittymispalstaa. Onko tämä taas vaparipyyntö: haluttiin palsta omalle kirkonvastaiselle trollaukselle.
- Jappervokki
Gvnllvxmnvb kirjoitti:
Puhuin kirkkoon liittymisestä, kun on eramispalstakin. Vai miksi on eroamispalsta muttei liittymispalstaa. Onko tämä taas vaparipyyntö: haluttiin palsta omalle kirkonvastaiselle trollaukselle.
Minun puolestani Kirkosta eroaminen -palstan nimeksi voisi vaihtaa Kirkosta eroaminen ja kirkkoon liittyminen. Siellä voitaisiin sitten jutella, että kumpi vaihtoehto on pitkällä tähtäimellä parempi uskonnonvapauden ja tasavertaisuuden toteutumiseksi.
Gvnllvxmnvb kirjoitti:
Puhuin kirkkoon liittymisestä, kun on eramispalstakin. Vai miksi on eroamispalsta muttei liittymispalstaa. Onko tämä taas vaparipyyntö: haluttiin palsta omalle kirkonvastaiselle trollaukselle.
Voit toki esittää toiveen sellaisen palstan luomisesta Suomi24:n ylläpidolle, mutta en kyllä ymmärrä mikä ongelma olisi keskustella kirkkoon liittymisestä jollain kristinuskon palstoista. Täällä oli vielä jokin aika sitten kirkon sponsoroima Kirkko Kuulolla (http://keskustelu.suomi24.fi/debate/6049/page/191) mutta kirkko päätti sulkea sen jostain syystä viime vuoden lopulla. Siellä olisi varmaan voinut keskustella kirkkoon liittymisestä mutta nyt palstalle ei voi enää lähettää viestejä.
Kerro ongelmasi ylläpidolle jos koet että jokin erittäin tärkeä keskustelukategoria pitäisi ehdottomasti lisätä: http://www.suomi24.fi/palaute/lomake - kyllä he varmastikin auttavat parhaansa mukaan.- Vapariröyhkeys
rainbowshy kirjoitti:
Voit toki esittää toiveen sellaisen palstan luomisesta Suomi24:n ylläpidolle, mutta en kyllä ymmärrä mikä ongelma olisi keskustella kirkkoon liittymisestä jollain kristinuskon palstoista. Täällä oli vielä jokin aika sitten kirkon sponsoroima Kirkko Kuulolla (http://keskustelu.suomi24.fi/debate/6049/page/191) mutta kirkko päätti sulkea sen jostain syystä viime vuoden lopulla. Siellä olisi varmaan voinut keskustella kirkkoon liittymisestä mutta nyt palstalle ei voi enää lähettää viestejä.
Kerro ongelmasi ylläpidolle jos koet että jokin erittäin tärkeä keskustelukategoria pitäisi ehdottomasti lisätä: http://www.suomi24.fi/palaute/lomake - kyllä he varmastikin auttavat parhaansa mukaan.Kirkko siis maksoi omasta palstasta, vaparit sen sijaan saavat sellaisen ilmaiseksi. Aika röyhkeää.
Vapariröyhkeys kirjoitti:
Kirkko siis maksoi omasta palstasta, vaparit sen sijaan saavat sellaisen ilmaiseksi. Aika röyhkeää.
Maksettuja palstoja suomi24:ssä on vain murto-osa. Valtaosa niistä on ihan ilmaisia sillä tämä on mainosrahoitteinen sivusto jos et ole huomannut. Ja kyllä kirkolla on lukemattomia ilmaisia palstoja uskonto-osastolla, mutta kirkko halusi oman palstansa ihmissuhde-osastolle jonne se ei oikeastaan millään tavalla kuulu, mutta rahallahan sekin ovi aukesi. Jos vapaa-ajattelijat esim. haluaisivat oman palstan omine moderaattoreineen politiikka-osastolle jotta voisimme paremmin poliitikoita lobbata niin se varmaan olisi mahdollista jollain hinnalla, mutta sellainen ei nyt vain kuulu suunnitelmiimme. Olisihan se kiva jos vapaa-ajattelu katsottaisiin enemmän politiikaksi kuin uskonnoksi, mutta ilmaiseksi sitä tuskin lohkeaa.
Mikään näistä ei tietääkseni ole maksettu palsta:
Arvot ja etiikka
Ateismi
Enkelit
Fundamentalismi
Horoskoopit ja astrologia
Idän uskonnot
Islam
Jehovan todistajat
Jumaluus
Juutalaisuus
Kirkosta eroaminen
Kreationismi ja älykäs suunnittelu
Kristinusko
Lähetystyö
Maailmanloppu
Mitä kuoleman jälkeen?
Mormonismi
Muinaisuskonnot
Profetiat
Rajatieto
Rukoukset
Synti
Uskonnolliset liikkeet ja yhteisöt
Uskonnon opetus
Uskonnonvapaus
Uskontojen uhrit
Vapaa-ajattelu
Yleistä uskonnosta
Kyllä siellä on kristinuskokin ilmaisten palstojen joukossa.
- Ei tarvita liittoa
Kaikki vapaa-ajattelijat eivät kuulu liittoon. Jotkut osaavat ajatella omilla aivoillaankin.
- En maksa
Liitot ja yhdistykset ovat niille, jotka eivät osaa ajatella vapaasti vaan joille pitää kertoa, millaista vapaa ajattelu on. Ei kiinnosta kuulua sellaisiin yhdistyksiin ja liittoon eikä huvita maksaa sellaisesta. Rahat menevät vain joidenkin ahneiden taskuun.
- lobbauksen vuoxi
En maksa kirjoitti:
Liitot ja yhdistykset ovat niille, jotka eivät osaa ajatella vapaasti vaan joille pitää kertoa, millaista vapaa ajattelu on. Ei kiinnosta kuulua sellaisiin yhdistyksiin ja liittoon eikä huvita maksaa sellaisesta. Rahat menevät vain joidenkin ahneiden taskuun.
En minäkään tarvitse mitään järjestöä vapaa-ajatteluun, ateismiin tai uskonnottomuuteeni. Nämä kaikki sujuvat ilman liittoakin. Sen sijaan jos halutaan, että jokin taho ajaa uskonnottomien oikeuksien edistämistä, niin ei oikein onnistu ilman jonkinlaista järjestäytymistä. Siksi minä olen tähän liittoon liittynyt. Siitä voi ja saa tietenkin olla monta mieltä, että kuinka hyvin tai huonosti siinä tehtävässä on onnistuttu. Mutta kun ei ole olemassa mitään muutakaan tahoa, joka edes yrittäisi.
- En maksa
lobbauksen vuoxi kirjoitti:
En minäkään tarvitse mitään järjestöä vapaa-ajatteluun, ateismiin tai uskonnottomuuteeni. Nämä kaikki sujuvat ilman liittoakin. Sen sijaan jos halutaan, että jokin taho ajaa uskonnottomien oikeuksien edistämistä, niin ei oikein onnistu ilman jonkinlaista järjestäytymistä. Siksi minä olen tähän liittoon liittynyt. Siitä voi ja saa tietenkin olla monta mieltä, että kuinka hyvin tai huonosti siinä tehtävässä on onnistuttu. Mutta kun ei ole olemassa mitään muutakaan tahoa, joka edes yrittäisi.
Aikuinen ihminen osaa itse vaatia itselleen asiallista kohtelua. Ei siihen tarvita rahasyöppöjä järjestöjyriä.
- yksinkö vaikutat
En maksa kirjoitti:
Aikuinen ihminen osaa itse vaatia itselleen asiallista kohtelua. Ei siihen tarvita rahasyöppöjä järjestöjyriä.
Ei sitä asiallista kohtelua auta vaatia, kun laki on puolillaan uskonnottomia syrjiviä pykäliä. Ja lisäksi vielä erilaisten viranomaisten syrjivät tulkinnat. Ei oikein taida yksittäinen aikuinen ihminen niille mitään voida. Vai mitä esim. itse olet tehnyt asialle? Järjestö sentään voi edes yrittää. Mutta ilmeisesti olet sitten tyytyväinen siihen, kun saat elää Suomen Evankelis-Luterilaisessa Tasavallassa.
- niin ja...
yksinkö vaikutat kirjoitti:
Ei sitä asiallista kohtelua auta vaatia, kun laki on puolillaan uskonnottomia syrjiviä pykäliä. Ja lisäksi vielä erilaisten viranomaisten syrjivät tulkinnat. Ei oikein taida yksittäinen aikuinen ihminen niille mitään voida. Vai mitä esim. itse olet tehnyt asialle? Järjestö sentään voi edes yrittää. Mutta ilmeisesti olet sitten tyytyväinen siihen, kun saat elää Suomen Evankelis-Luterilaisessa Tasavallassa.
Kun nimimerkki En maksa puhui aikuisista, niin muistutetaanpa, että liitto ajaa myös lasten oikeuksia kouluissa ja päiväkodeissa.
- En maksa
niin ja... kirjoitti:
Kun nimimerkki En maksa puhui aikuisista, niin muistutetaanpa, että liitto ajaa myös lasten oikeuksia kouluissa ja päiväkodeissa.
Aikuinen ja omilla aivoillaan ajatteleva pystyy hoitamaan lastensa asiat ilman kaiken maailman järjestöjä. Ne on luotu vain muutaman ihmisen rahankeruuta varten ja tyhmät maksaa.
- tiedot hukassa
En maksa kirjoitti:
Missähän ne ahneet mahtavat olla, joiden taskuun rahat menevät? Liitolla on vain yksi työntekijä, joka ei hänkään ole mitenkään hyväpalkkainen. Aktiivit toimivat ihan talkoilla eivätkä siis saa rahaa. Joten lopeta tuo valehtelu. Ja jos et edes ymmärrä sitä, että vapaa-ajattelu ei tarkoita samaa kuin mikä tahansa vapaa ajattelu niin hyvä vaan, että et liity. Parempi, kun sotket asioita liiton ulko- etkä sisäpuolella.
- Huhhahheijaaa
Jotkut ajatelevat aivoillaan ja nojaavat kokemushavaintihin, että Suomessa asioita edistetään yhdistystoiminnalla vaikuttamalla poliittiseen päätöksentekoon.
Uskonnottomien ihmisoikeuksia ja kulttuurisia oikeuksia edistetään yhteistoiminnallisesti. Niin kuin monia muitakin easioita, myös vähemmistöjen tai muiden ihmisryhmien (esim. naisethan ovat enemmistönä;-).
Se voi olla myös mukavaa olla vuorovaikutuksessa toisten näissä joissakin tietyissä asioissa samaa mieltä olevien kanssa. Samalla ne toiset voivat olla joissain muissa asioista muuta mieltä kuin itse, mikä sekin on hyvä asia vuorovaikutuksessa, että ei ole mikään esim. poliittinen "värisuora" kaikkien kanssa kaikissa asioissa.
"Yksinäiset sudet eivät kauaa juokse."
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823772
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t322599Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä942136Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201647Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261468- 281451
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71424Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu681378Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?241342Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik111264