Ovatko avoimen yo:n opettajat pakosta opettamassa?

Missä vika?

Osa "opettajista" on niin kiukkusia, ettei kannata kysellä mitään.

Tekee vaan tehtävänsä, niin tai näin ja palauttaa sellaisena kun on ymmärtänyt.
Kyselyt aiheuttaa kiukkua ja se huomioidaan arvostelussa. Se on näköjään oikein kirjattu arvosteluun.

Eli vain lukutaidottomat kyselevät. Ohje on tämä ja sillä mennään.

Se on kuulkaas niin, ettei missään työpaikassa ole Suomessa tällä hetkellä kivaa ja sen kyllä huomaa.

Miksi kaikki on nykyään niin pahalla päällä?

Se on ihan sama minne menee niin tulee niskalenkkiä ja täystyrmäys heti ekalla. Menkääs vaikka Hartwall areenalle konserttiin, niin sen alueen hlöstö on ihan militanttia. Kassit kaivetaan ovella ja lähes läpivalaistaan. Lähestyin ovivahtia sisäpuolella puolikkaalla askeleella kysyäkseni jotain, niin sieltä tuli mitään kysymättä kiukkuinen ilme, kämmenen sisäpuoli tuli ojennettuna tuohon naaman korkeudelle. Harvoin näkee vapaa-ajan merkeissä niin militanttia olemusta. Olen siis sielläkin potentiaalinen vihollinen.

Mutta että opiskellessakin? Mä en halua jatkaa opintoja loppuun - kun mä olen vissiin sietämätön tyhmä rahvaan ketale. Joka vain häitsee tietämättömyydellä kuninkaallisten taivaallista täydellisyyttä.

t. tasavallassa elävä kansalainen

Nyt osa vastaajista ajattelee että olen ärsyttävä, kyselen vääriä ja että olemukseni vain herättää kiukkua ympäristössä. Näin voi olla. Mutta mä en lähesty ihmisiä kirosana suussa vaan kohteliaan neutraalisti. Vaikka neutraaliuskin on suhteellinen käsite. Mä en vaan osaa.

Siksi olen tutkinut maasta pois muuttoa. Mä en vaan jaksais kuunnella koko ajan tätä -

Nyt saa esittää näkökulmia asiaan - jos uskaltaa.

4

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se oli siinä

      Olen pohtinut tätä pari päivää ja olen tehnyt päätöksen keskeyttää opinnot tähän.

      Perustelut:
      - suomessa ei saa opiskelemalla töitä, se karkottaa. Töihini "vaaditaan" muodollista pätevyyttä, mutta niihin otetaan pätemättömiä, koska he ovat edullisempia. Opinnot suorittavat pääsee jonon hännille, he ovat liian kalliita.

      - jos ikinä jatkan yo opintoja, vaihdan oppilaitosta ja kaupunkia. Tosin, mistä mä tiedän, onko toisessa talossa, yhtään sen parempi ilmapiiri?

      Jos opiskelu tekee ihmisestä noin kiukkusen, ylimielisen ja näköalattoman, on syytä miettiä millainen ihminen haluan olla tai millaiseksi haluan tulla.
      Mua ei kiinnosta miksi ne ihmiset on noin koppavia, onko heidän omat opinnot väsyttäneet heidät noin, onko työpaikan ilmariiri niin kireä, eikö siellä makseta palkkaa, kilpailu työpaikasta voi väsyttää ihmisen, vai onko ne ihmiset aina olleet sellaisia. Tutkijat ovat muutenkin aika riitaista porukkaa, alasta ja kaupungista riippumatta, puukot lentää.

      Syyn tietäminen ei ole nyt se pointti, vaan malli mitä he näyttävät. Mä en halua sellaiseksi.

      Olen opiskellut paljon, ehkä liikaa - eikä mikään riitä kuitenkaan.
      Ja jos en jää suomeen...?

      Jos tahtoo loikata sinne, minne olen menossa, siellä tarvitaan luonnetta eikä papereita. Joten jos opiskelu "pilaa" minut ja vie voimani väärällä tavalla, niin tämä ei kannata.

      Vai luuleeko ne opet, että mua pitää "kurittaa", jotta mä muuttuisin samanlaisiksi kuin ne? Sellanen inttimopotus -meininki? Vanhakansa kasvatti "hakkaamalla" heikoista - kaltaisiaan "vahvoja".
      Onko kärsimys ainoa tie?

      Oli siellä mukaviakin opettajia ja tapoja, mutta enemmistö voitti - tällä kertaa.

      Jep, miten helpottava päätös.

      • kuin ampiainen

        Voisit hyvin opiskella tutkintoon asti, sillä opiskelu on jo pilannut sinutkin. Olet kiukkuinen kuin ampiainen.


    • sanaselitykset

      Mikä ihmeen yhtälö tää on?

      Ensin opiskellaan peräsuoli pitkällään, luetaan, kilpaillaan, tehdään väikkäri vaikka väkisin ja sitten kieritään opintolainassa, köyhyydessä ja saako sillä mieleisen työn? Työn jossa viihtyy, vai työn josta voi kertoa toisille - ylpeänä.

      Sitten huomaa, että se työ on riippuvainen määrärahoista ja että työkaveri kampittaa minkä ehtii. Työ ei olekkaan sitä mitä luuli vaan siinä joutuu tekeään kaikenlaista ja kuuntelemaan tyhmiä asfaltinkuluttajia.

      Valitseeko ihminen yliopistouran vai ajaudutaanko siihen?
      Ei nimittäin käy kateeksi, koska jos juttelee sellaisen kanssa joka elää vain sen organisaation sisällä - niitä ei meinaa ymmärtää. Kieli on periaatteessa sama, mutta kysymykst ja vastaukset eivät kohtaa. En tiedä miltä rahvaan elämä näyttää sieltä katsottuna, mutta täältä katsottuna näyttää, kuin katsoisi kaupoputkella. Keskustelusta jää aina sellainen tunne, että minut on kuopattu ja joku seisoo kumpuni päällä. Joku otti voittopisteet.

      Ja rahvas kumartaa asiantuntijaa....
      Jos sitä ilmariirin eroa (kuninkaalliset vs. maanpäällinen elämä) tutkisi, niin millä menetelmällä ja miten sitä tulkittaisiin? Otetaanko sanojen selityksiä, arvostuksia ja kohderyhmä laitoksittain? Vastaajien pitää voida vastata anonyymisti, että he ylipäätään uskaltavat vastata rehellisesti.

      Pidän nimittäin naurettavina, niitä määreitä joilla suomessa arvotetaan oppilaitoksia paremmuusjärjestykseen. Pienemmissä saatta olla huomattavasti parempi ilmapiiri ja kommunikaatio toimii. Nyt ihminen miettii haluaako hän statusta vai taitoa?

    • Avoimen matonen

      "Osa "opettajista" on niin kiukkusia, ettei kannata kysellä mitään.

      Tekee vaan tehtävänsä, niin tai näin ja palauttaa sellaisena kun on ymmärtänyt.
      Kyselyt aiheuttaa kiukkua ja se huomioidaan arvostelussa. Se on näköjään oikein kirjattu arvosteluun"

      - Minulla on vähän erilainen kokemus tästä avoimesta yliopistosta, tosin olen siellä vasta toista vuotta. Kuitenkin, sen sanon että perään saa kysellä monta kertaa, kun odottelee arvosanojaan tehtävistä. Yhden kerran minun tehtävät olivat "hävinneet". Toistamiseen olen ottanut yhteyttä ja kysellyt perään, näissä viimeisissä meni melkein 3kk, ennen kuin sain tietää lopputuloksen.
      Mutta parasta siinä kuitenkin oli se, että sain arvosanan 5 ja kiitokset hienosta työstäni!

      Muuten olen sitä mieltä, että käy ihmeessä loppuun, kun olet jo niin kauan lukenut. Lähde ulkomaille töihin, minäkään en enää asu Suomessa. EU:ssa esimerkiksi on paljon mahdollisuuksia ja elämä voi olla iloisempaa......
      Ainoastaan se tulee muistaa, että sellaisia lomia, kuin Suomessa, ei ole missään. Eikä ole äitiyslomia, ei Pekkasia, ei isyyslomia, ei lomaltapaluurahoja..... eli Suomessa on kuitenkin jotakin hyvää.......

      Huokaisen vielä perään, että Suomessa on nykypäivinä kovin välinpitämätöntä ja sottaista, se alkaa heti Helsingin lentokentältä. Mutta se on sitten toinen tarina...

      Lukuintoa sinulle, olet jo niin pitkällä!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5539
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      476
      3589
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      159
      3383
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2623
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2429
    6. 264
      2019
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1517
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      105
      1436
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1399
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1180
    Aihe