Onko kokemuksia?

huolehtivaäiti

Miten nopeasti roaccutan tai isotretinoin actacis voi vaikuttaa luustoon? Esim kasvun pysähtymiseen? Ihotautilääkäri määräsi pojalleni sitä vaikka hän on vasta 15 ja puoli. Nyt menossa ensimmäinen kuukausi ja tullut kaameat selkäkivut?

7

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhdas keho on ilo

      Hei! Roaccutan on valitettavasti hirvittävä myrkky ja rasittaa kasvavan nuoren elimistöä tuntuvasti. Itse parannuin kroonisesta aknesta elimistön puhdistavalla ruokavaliolla, ja sysämeni pohjasta kannustan harkitsemaan täysin terveysriskitöntä aknehoitoa. Omalla kohdallani se tarkoitti kyllä pysyvää puhtaaseen kasviravintoon siirtymistä eli elämäntavat meni uusiksi. Olen ollut kuitenkin tosi kiitollinen muutoksen tuomasta kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista. Jätin kaiken esim. kaiken prosessoidun ruoan, maitotuotteet, viljat, rasvat, eläinproteiinin, kahvin, suolan ja sokerin pois. Eli suurimman osan siitä, mihin olin tottunut ja mitä länsimaalaiset pitää ravintona. Lisäsin (kuumentamattomina!) lehtivihreää, tuoreita luomumarjoja ja -hedelmiä, vihanneksia ja kasvikunnan proteiinilähteitä kuten seesamin- ja auringonkukansiemeniä liotettuina ja idätettyinä. Yli parikymmentä vuotta vaivannut akneni loppui siihen. Akne on eräs elimistön puhdistumismuoto, sillä iho on erityselin, ja syömämme myrkynhän on poistuttava jotakin kautta. Ratkaisu ei siis ole lisää myrkkyjä syömisessä (lääketiede perustuu tähän) vaan elimistön puhdistumisessa ja uudelleen rakentumisessa. Toivon sinulle ja pojallesi parasta jatkoa ja terveyttä

      • turhia lupauksia

        Tuokaan ei sitten kaikilla auta.


      • :))))

        Mene nyt oikeasti jo HELVETTIIN! Huomaatko, mainostat taas tota paska sivua, nyt oon vaan keksinyt uuden tarinan sen mainostukseen. Täällä kysyy 15-vuotiaan pojan äiti roccacutanin yhteyttä piituuskasvuun jne ja sä oot tekemäs täällä pojasta heti pupua. Miten sä vastasit siis aloittajan kysymykseen? Sun yrittämä aivopesu on jo kohta pahempaa, kuin lääke-yhtiöiden harrastama toiminta!

        JOTAIN RAJAA; OOT JO TÖRKEE!

        Ja ALOITTAJALLE. Kannattaa nyt vain seurailla sitä poikaa, että ei tulisi mitään suurempia sivuvaikutuksia. Tuo on todella rankka lääke, mutta ei kannata silti liian huolissaan olla. Tälläisen löysin, jos olisi apua http://www.terve.fi/kysy-asiantuntijalta-anonymous-isotretinoinin-sivuvaikutukset-25-august-2007-1114


    • huolehtivaäiti

      Kiitos vastauksista! Lääkäri ei ole maininnut mitään että voisi kasvu loppua , itse tajusin lukea haittavaikutuksia ja pieni huoli alkoi tulla ja vielä kun on lukenut täältä netistä. Poika pelaa jalkapalloa mikä tuo varmaan ne selkäkivut kun kuurin aikana pitäisi vähentää urheilua. Poika on 170 cm pitkä ja isä on 175 cm niin ei niitä senttejä edes pakolla tule enää hirveästi. Eihän asialle voi tehdä enää mitään?

      • mutsikertaakaks

        Ei toi Roa vaikuttanu ainakaan meidän pojan pituuskasvuun. Yli 180cm kasvoi kuiteski. Olihan tuossa kuurissa paljon kaikkea epämukavaa mukana, mutta akne parani ja poika sai itseluottamuksensa takaisin. :)


    • huolehtivaäiti

      Hyvä kuulla! :) No toivottavasti ei vaikuta meidänkään poikaan!

    • huolehtivaäiti

      Päätimme sitten 1,5 kk jälkeen lopettaa Roan, pojalle tuli myös vähän masennust kuulemma. Toivottavasti nyt yksi akne ja siihen lääke ei vaikuttanut mitenkään suuresti kasvavaan poikaan! Onneksi pojalla tuli jo ala-asteella murrosikä ja on miehistynyt!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5953
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3625
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1925
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1919
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1748
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1522
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1408
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1406
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe