Olin kuuntelemassa seuroja turussa kiinnitin huomiota kun yksi ihminen meni pyytämään vinheeltä anteeksi en tiedä minkänlaiset välit heillä on ollut mutta luulen ettei ainakaan mitkään hyvät ku vinhe käyttäytyi todella rumasti kun työnsi tämän kaverin kylmästi pois silloin ajattelin että kyllä piru on saanut melkoisen otteen miehestä ja että ompas todella säälittävä mies... On varmaan niin huono omatunto ettei pystynyt kohtamaan riita veljiään tai sitten vain on täysin tunnoton sääliksi käy sitä pappaa näyttääkin nykyään ihan joltain spurkulta tekis parannuksenn ennenkuin kuolee oli joskus mukava mies kun oli eläväusko sydämmellään
Turun lap seurat
21
190
Vastaukset
En välittäisi ottaa osaa tähän, mutta en totuuden nimessä voi jättää asiaa silleen.
1. Ei ollut kyse riitaveljestä, en ainakaan tiedä, että riitaa olisi ollut.
2. Et tiedä, mitä siinä oikeasti tapahtui.
3. Et siis seurannut tilannetta loppuun.
Kaksi tai kolme henkilöä lähestyi minua mainitussa tarkoituksessa. Koskaan en halveksi kenenkään nöyyryyttä, vaikka itse jäykkäniska olenkin. Minä laskin oikean käteni hänen päänsä päälle, koska haluan siinä samalla siunata. Näin teen jokaisen anovan kohdalla. Nykyisin käytän tällaisessa tilanteessa seuraavaa sanamuotoa: Jeesuksen nimessä ja veressä on lupa uskoa kaikki synnit anteeksi ka keskelle taivastaItsensä. Ehkä ei ihan aina ole joka sana samassa järjestyksessä. Kyllä siellä ilmeisesti pirukin osansa teki.Vihne, jos haluat että poistan tämän henk koht ketjun niin ilmoita. Ei kuulu mun mielestä tänne.
tyhmelin kirjoitti:
Vihne, jos haluat että poistan tämän henk koht ketjun niin ilmoita. Ei kuulu mun mielestä tänne.
Anna olla, ei loukkaa minua muuten kuin se, että ihminen antautuu uskomaan vihollisen houkutyuksia. Saapi olla näkyvillä, että tämäkin kanta saa näkyä. Meitä on moneksi. Jos joku muukin on ihmetellyt niin saa itse harkita miten asia on.
- Tarkoitusperä
Aika omintakeinen tyyli kyllä sinulla oli ei se kaveri ollut kyllä yhtään perillä tarkoitusperästäsi vaan taisi mennä aika pahasti hämilleen ei siinä sanaa kerinnyt vaihtamaa ei puolin eikä toisin... Toivonmukaan tarkoitusperäsi olivat oikeat mutta pahastii pieleen meni... miksi et voinut todistaa syntejä anteeksi normaalisti niinkuin olen nähnyt sinun aikaisemmin tekevän
- vanhus harmajapää
Tarkoitusperä kirjoitti:
Aika omintakeinen tyyli kyllä sinulla oli ei se kaveri ollut kyllä yhtään perillä tarkoitusperästäsi vaan taisi mennä aika pahasti hämilleen ei siinä sanaa kerinnyt vaihtamaa ei puolin eikä toisin... Toivonmukaan tarkoitusperäsi olivat oikeat mutta pahastii pieleen meni... miksi et voinut todistaa syntejä anteeksi normaalisti niinkuin olen nähnyt sinun aikaisemmin tekevän
Kuuluuks siellä seuroissa "kytätä" toisten anteeksipyyntötilanteitakin ja tehdä sitten täällä kaikelle, myös maallistuneelle kansalle naureskelun aiheeksi niistä raportteja, joista saa jonkinlaisen kuvan laestadiolaisesta rakkaudesta, joka tiedottajan mukaan vissiin kumpuaa siitä "elävästä uskosta"? Onko siellä anteeksiantamisestakin jonkinlainen kaava, joka sitten on se oikea ja jota käyttäen vasta on tapahtunut todellinen anteeksianto. Erikoista. Ennenkuulumatonta. Onko myös niin, raportti saa lisäulottuvuutta ja uskottavuutta kun arvioi myös anteeksiantajan olemusta omasta asenteellisesta näkökulmastaan ja ilmoittaa kaikelle kansalle, että spurkultahan tuo näytti. Solvaaminenko kuuluu myös asiaan.
- Voi näitä raukkoja
Peräti outo avaus on, toden totta. Kyllä avaajalla viuhuu vinhasti wihtahoiusun häntä takkinsa liepeen alla.
- se spurgun näköinen
Jatketaan analyysia. Henkilö tekee mokan, mutta ei sitä tunnusta, vaan halii puolustuksia lisää. Nimittäin olen nähnyt erilaisia tapoja. Kirkon liturgiassa synninpäästö lausutaan alttarilta niin, ettei ketään kosketeta, näin tekevät myös saarnaajat. Minusta tuntuu, että kauneimman esikuvan kantaa ns "leeviläisyys" siinä kosketetaan vain kädellä olkapäätä. Se on asiaa kunnioittava ja asiassa pysyvä tapa. Kuitenkin todistus on henkilökohtainen, josta kertoo käden kosketus.
Alkuseurakunnassa apostolit siunasivat laittaen käden siunattavan päälle. Ihmisiä siunattiin ja kädet laitettiin päälle eri tarkoituksissa. Myös silloin, kun sairaalle rukoiltiin paranemista.
Koska en koe itseäni lestadiolaiskristityksi, vaan olen kristitty, niin en pyrikkään sulautumaan mihinkään porukkaan sillä tavalla, ettei kukaan tietämättään joutuisi sprgun näköisen seurassa pongatuksi.Olisikohan käynyt niin että toinen säikähti "ei-meikäläistä" tapaasi todistaa synnit anteeksi, ja häipyi nopeasti takavasemmalle?
Anteeksi että pohdiskelen tätä, mutta kun palstoilla ei muutakaan tapahdu niin märehditään sitten tätä..- teu,
""se spugun näköinen "
Oletko sitä mieltä että haluaisit , "synnyn päästön " Voin sen Jumalan puolesta
lukea täällä , minä olen sen aina katsonut oikeutetuksi , joka toimii heti .. - se spurgun näköinen
teu, kirjoitti:
""se spugun näköinen "
Oletko sitä mieltä että haluaisit , "synnyn päästön " Voin sen Jumalan puolesta
lukea täällä , minä olen sen aina katsonut oikeutetuksi , joka toimii heti ..Kyllä tarvitsen anteeksiantamusta Jumalalta ihan yhtä paljon kuin kaikki muutkin, jotaka pelastuvat.
- teu,
se spurgun näköinen kirjoitti:
Kyllä tarvitsen anteeksiantamusta Jumalalta ihan yhtä paljon kuin kaikki muutkin, jotaka pelastuvat.
""se spurkun näköinen ""
Juhlallisesti ,Jumalan puolesta , todistan sinulle Kaikki synnyiton anteeksi ,
on Pitkänä Perjantaina annettu kaikille Ihmisille meidän tulee ne Uskoa.
Jeesuksen VERESSÄ ja NIMESSÄ ole hyvässä turvassa uskossa kal-
liimmassa , Sen minkä uskot sen saat. .
- imperatiivi
Minun korviini kuullostaa vieraalta ...on lupa uskoa...
Tulee rauhanyhdistys mieleen. Siellähän kysellään onko minulla vielä lupa...?
Usko! vrt On lupa uskoa.
Imperatíivi eli käskymuoto: usko! Tule! Ottakaa! jne raamatullisesti.
Tämä pohdittavaksi yleisellä tasolla, ei tiettyyn tilanteeseen liittyen.- se spurgun näköinen
Tässä on nyt syvällinen teologinen kysymys.
1. Antaako normisaarnan mukaan ihminen ihmiselle synnit anteeksi?
2. Vai vakuuttako ihminen toiselle, että Jumalan Sanan lupausten mukaan: On lupa uskoa? - teu,
se spurgun näköinen kirjoitti:
Tässä on nyt syvällinen teologinen kysymys.
1. Antaako normisaarnan mukaan ihminen ihmiselle synnit anteeksi?
2. Vai vakuuttako ihminen toiselle, että Jumalan Sanan lupausten mukaan: On lupa uskoa?1. Ei anna , aina Jumla siis Jumalan nimessä' Tai ' Jeesuksen ..
2. Minustä tämä on parempi ,,Koska Jeesuksen nimessä me USKOMME.
.. emme koskaan omassa nimessä 'Tai jos ' sen on voittava aina Jeesus ..
Uskokaa Herraan JEESUSEEN, niin pelastutte . Muuta tietä ei ole .. teu, kirjoitti:
1. Ei anna , aina Jumla siis Jumalan nimessä' Tai ' Jeesuksen ..
2. Minustä tämä on parempi ,,Koska Jeesuksen nimessä me USKOMME.
.. emme koskaan omassa nimessä 'Tai jos ' sen on voittava aina Jeesus ..
Uskokaa Herraan JEESUSEEN, niin pelastutte . Muuta tietä ei ole ..Teu, kiitos selvennyksestä. Tämä on oikeasti tärkeä asia. Meidän tulee muistaa, missä tilanteessa avainten valta annettiin. Elikkä Jeesus puhui: LUKITUSSA HUONEESSA: Siinä vaiheessa niillä avaimilla ei ollut mitään käyttöä, koska siinä porukassa ei ollut yhtään ulkopuolista.
Kun Pyhä Henki tuli, niin evankeliumin julistus alkoi täydessä voimassaan ja se teki sen mitä sen pitikin tehdä eikä enää puhuttu suorasta avainten käytöstä. Varsinkaan sideavaimesta, jos joku löytää asiasta helluntain jälkeen puhuttavan, niin kertokaa ihmeessä.
- se spurgun näköinen
Nyt olisi hyvä, jos avaaja kertoisi mitä hän oikeasti näki. Kuulla ei voinut, olimme molemmat hillittyjä vanhuksia. Ilmeisesti on kyse minua hiukan vanhemmasta miehestä ja siinä tilanteessa molemmat seisoimme ja asiat toimitettiin hillitysti ja asiallisesti eikä mitään pakenemista tapahtunut. Ei mitään muuta poikkeavaa, vaan laitoin oikean käteni hänen päänsä päälle. Näin olen tehnyt monien vuosien ajan, kun satunnaisesti seuroissa käydessäni tulen siihen tilanteeseen satunnaisesti.
Minun henkilökohtaiset kontaktit ovat harvalukuiset, joten anteeksiannettavaa ei ole enää kertynyt esikoisuuteen nähden. Ja sehän on minun sisäinen syntini, jos en anna anteeksi.- teu,
Juuri niin , KL:ä sanoi aikanan että anteeksi anramatrtromuus on
maailman isoin synti , sillä se voi kääntyä , niin kin päin että Jumala
ei anna taivas paikaa , jos ei ihminen anna pyytäjäälle anteekisi . .
Jotkut juakeet Raamatussa sanoo : Että sillä on jokin vaikutus Moos.
aikaisiin ,Egyptin vitsauksiin ..
- hubander.
nimim säälittävää,: mene hoitoon..
- nopea apun tarve
Sääittävää...mene ja pyydä apua pahaan oloosi. Tollasten asioden pyöriessä mielessäsi olet todellisen avun tarpeessa. Ammattiapua on tarjolla vaikka ilman rahaa jos haluat.
- pettynyt essu
Esikoisuus on nykyään taas täynnä avaajan kaltaisia syntikyttiä.
He tuhoavat kristillisyyden , tai ovat jo tuhonneet.- 7+10
Syntikytät saavat voimaa Lapin saarnoista. Niiden helmää kaikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924607
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?823758Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1363242Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1152615Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1292534- 432131
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282047Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261820Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91697- 881669