Veden lämmitys valovirralla

Bobby_S

Moros,
Mökiltä puuttuu painevesi ja voimavirta.
Mistä saisi pyydystettyä valovirralla toimivan vedenlämmittiminen?
Järvestä vesi pieneen pataan ja lämmitys valovirralla.

10

2191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Retu Kivinen

Ei vedenlämmitykseen sähköä tarvita ,nuotioon kiviä ja kun ovat taarpeeeksi kuumia nosta pataaan ja vesi lämpiää .

• Tai vedenkeitin

Painevesiautomaatti ja pikku Haato?

• Lohko?

Auton lohkolämmitin. Tehot ei tosin päätä huimaa ja yhtään isomman vesimäärän lämmittäminen kestää.. Tosin pata tyhjänä ja lämmitin vahingossa päällä, niin taitaa kärähtää saman tien.
      Jos saunavesiä meinaat, niin unohda..

• ex-muurari

Muurarit lämmittävät veden rosterista tehdyssä säiliössä jossa on tavallinen lämmitysvastus. Veden lähtöputki on vastuksen yläpuolella Tällöin vastus on aina veden alla ( voi silti kiehua kuivaksi, jos jää sähkö päälle pitemmäksi ajaksi). Tällaista veden lämmitystä tehdään talvirakentamisen aikana. Soveltuu kyllä veden lämmitykseen missä vain, jos sähkövirtaa on saatavana.

• uusavuton????
    • Niinpä...

Oikea sähkömies tietää heti ratkaisun ongelmaasi jten kannattaa keskustella ammattilaisen kanssa.
      Jos hänkään ei hoksaa ratkaisua niin vihjaa että vastuspaketti kytkettäisiin pikkuisen erilailla.
      3 vaihe vastuksessa on 3 erillistä vastusta, 1 jokaista vaihetta kohti.
      Vastksia voi kytkeä sarjaan 1 vaiheen varaan, pitää kuitenkin huomioida virta ettei ylitä kaapeleide ja sulakkeen kestoa.
      6kw vastuksesta saa kytkettyä 1 vaiheisena joko 2, 4 tai 6 kw.

• aivan?

eikös sarjassa vastus kasva ja teho pienene olemattomiin. Itse olen kytkenyt kattilassa vain yhden kolmesta vastuksesta käyttöön (yhdellä vaiheella tietenkin). Kaksi on varalla jos sattuu käytössä oleva rikkoontumaan:

Riittää hyvin käyttövedelle meillä, 2 aikuista. Talvella on käytössä lämmitykseen myös ilppi ja takka. kovilla pakkasilla laitan öljypolttimen päälle.....

• Niinpä....
        aivan? kirjoitti:

eikös sarjassa vastus kasva ja teho pienene olemattomiin. Itse olen kytkenyt kattilassa vain yhden kolmesta vastuksesta käyttöön (yhdellä vaiheella tietenkin). Kaksi on varalla jos sattuu käytössä oleva rikkoontumaan:

Riittää hyvin käyttövedelle meillä, 2 aikuista. Talvella on käytössä lämmitykseen myös ilppi ja takka. kovilla pakkasilla laitan öljypolttimen päälle.....

Juu tietenkin rinnan kytkentä, sarjaan jos haluaa tehoa pienemmäksi.

• säh

valovirta on valoa varten täytyy olla vedenlämmitys virtaa

• kaasufani

Kaasu on mainio apu. 11 kg pullolla energian hinta on 0.15 euron luokassa kWh. Kaasulla voi lämmittää pataa niin, että hukkalämpö tulee tilaan. Ei siis hormiin eli pelti kiinni.

Ja isolla toholla saa tehoakin. Pienelläkin kilovattitolkulla. Pienen muurinpohjapannun polttimen jos saa mahtumaan pesään, voi lämmitystä tehdä hitaasti mutta varmasti.

Opetelkaa kaasun mainiot mahdollisuudet!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4312
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1813
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1523
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1287
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1073
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      919
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      833
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe