EU:n sisäisistä palvelumyynneistä (nk käänteisen ALV:n menettely jossa laskutetaan ALV 0% ja ostaja maksaa ALV:n) ilmoiteetaan aina seuraavan kuukauden 20 pnä.
Kuitenkin, kaikissa EU-maissa ei ole euroa ja jos yhtiöni esim. laskuttaa Ruotsiin kruunuissa 30.6 niin en millään voi vielä 20.7 tietää tarkaa EUR-määrää ennenkuin lasku on maksettu ja tarkka EUR-summa näkyy tilillä.
Tähän asti olen ilmoittanut ensin arvion (päivän kursiin perustuen) ja korjannut sen sitten myöhemmin. Todella työlästä.
Muita tapoja?
(NB Josstain ihmeen syystä pitää kaikkien EU-myyntien summa MYÖS ilmoittaa "tavallisen" ALV-kauisiveroilmoituksen mukana. Miksiköhän samasta asiasta ilmoiutetaan kahteen kertaan?)
Jussi
Yhtiön EU-palvelumyynnin yhteenvetoilmoitus
4
176
Vastaukset
- keka tietaa
ilmeisesti myynnit ilmoitetaan tullitilastojen tms takia, sisäinen lappunen.
Ostomaa tarvinnee ns alv kerääntymien takia sekä seurannan takia. kk-valvonta - Yrittäjä-Jussi
Juuri jotain sellaista arvelen minäkin, että se tarkka erittely kenelle on myyty - sen tarvitsee ostajamaa karhutakseen ALVit sieltä asusteleviltä yrityksiltä.
Ja kotimaan tulli ja/tai verohallinto haluavat nyt vähän tietää että pajonko on mennyt myyntiä ulkomaille liikevaihdosta jos vaikkapa kotimaan myynti on vähäistä.
Olisiko kuitenkin liian vaikeaa summata ne luvut ja siirtää ne viran puolesta? Tätä menoa yksi 1000 kruunun myynti Ruotsiin vaatii KOLME ilmoitusta viranomaisille.- keka tietaa
Mitkä ihmeen kolme ilmoitusta? Eihän tuosta tule kuin yksi ylimääräinen ilmoitus.
p.s. niin mitä tarkoitat summaamisella viran puolesta?
- Yrittäjä-Jussi
Jos kerran yhteenvetoilmoituksella ilmoittaa tarkasti mille yrityksille on myyty EU:n sisällä, ALV-numeroineen, kaikkineen - miksi pitää itse ynnätä summa ja siirtää se kausi-ilmoitukseen. Siellä pitää nimittäin olla myös koko summa jossain kohtaa.
Kolme kertaa:
1) Myyn 1000 kruunulla palvelua Ruotsiin vaikkapa 25.6, laskutan ALV 0% EU:n sääntöjen mukaan. Laskun eräpäivä on 25.7. Kuitenkin jo 20.7 pitää ilmoittaa verottajalle paljonko olen myynyt (euroissa). Enhän minä sitä tiedä vielä, vaan pitää tehdä joku arvio päivän kurssin mukaan.
2) Asiakas maksaa (jos maksaa, milloin maksaa) - silloin vasta näen tiliotteeasta tarkan summan euroissa ja teen korjausilmoituksen, muuten summat eivät täsmää.
3) Kun teen ALV-kausiveroilmoituksen summaan kaiikki kauden mynnit ja ilmoitan kokonaissumman.
Kolme kertaa.
Jos on yksinkertaisempi tapa niin ilomielin kuuntelen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121639
- 1051185
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1381071- 49969
- 128857
Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?
Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni50854Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan
Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v240838Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.
Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?70745Pridekulkue kiellettävä?
Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla178719Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.
Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu55699