Rintakipua ja korkea syke

Sydänsärkyinenpoju

Olen 17 vuotias perusterve poika.

Eli siis kaikki alkoi kun n. viikko sitten minulla alkoi esiintymään lievää rintakipua jatkuvasti, ja mietin että kyllä se siitä ittestään varmaan lähtee kunnes seuraavan päivän iltana(lievä kipu on siis vielä jatkunut) sydän alkoi hakkaamaan hervotonta vauhtia ja sydämmeen alkoi sattua aikalailla. Tämä vaihe lähti ohitse n. 30min päästä, mutta lievä rintakipu säilyi.

Päätin mennä seuraavana aamuna acutaan jotka sitten määräsi minut tarkkailuosastolle yön yli tutkimuksien ja tarkkailun takia. Olin 2 yötä osastolla ja minulta otettiin: Keuhkokuvat, n.5 verikoetta, sydänfilmi muutamaan otteeseen, sydämen ultraääni ja minussa oli koko ajan ne sykkeen tarkkailu läpyskät kiinni.
Minulla jatkui osastolla rintakivut, mutta syke pysyi kohdillaan. Lopputulos oli, että mitään ei oikeastaan löytynyt, mutta sydämeen kohdistunutta virusta epäili.

Joten sain lähteä kotio päin kahden viikon sairaslomalappu kädessä ja lääkäri kaikenlisäksi viä määräsi olla kuukauden ilman rasittavaa liikuntaa.

Olen nyt kaksi päivää ehtinyt olla kotona, mutta heti kun kävelen pienen matkan niin syke nousee aikalailla yli 100 ja voi ilmestyä todella lievää rintakipua.

Olen nyt epäillyt, että minulla olisi jonkinlainen rytmihäiriötauti, koska minulla on välillä vasen käsikin puutunut kun syke nousee.

Eli jos jollain olisi kokemuksia tälläisestä tai tietoa, niin voisitteko auttaa? Koska lääkärit eivät näköjään...

11

3778

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asperiinia

" heti kun kävelen pienen matkan niin syke nousee aikalailla yli 100 .. "

En ole lääkäri, mutta syke voi nousta sen takia, että jossakin on tukos : Yleensä sääressä tai keuhkoissa. Sydän alkaa pumppaamaan kovemmin tukosta vasten ja tästä kivut ... ?

Näkyikö ekg:ssä mitään ? Vasemmassa alanurkassa käyrää lukee yleensä poikkeamat ja netistä löytyy selitys. Veikkaisin jonkinlaista veritulpaa jos esim. sääri on kipeä tai keuhkoveritulppaa /-emboliaa ? Millaiset olivat happisaturaatiot sairaalassa ? Pieni murunen asperiinia voi liuottaa tukoksen.

• ketjun aloittaja

Kaikki oli kuulemma lääkärin mukaan kunnossa, missään ei näkynyt mitään.

Huomasin kanssa että välillä ihan levossa syke on tavallista korkeampi ja silloinkin voi sattua lievästi rinnan alueelle, yleensä sydämen nurkille.

Tässä sitä sitten vietetään hienoja kesäpäiviä löhöilessä kun ei tiedä mitä uskaltaa tehdä!

• Asperiinia
        ketjun aloittaja kirjoitti:

Kaikki oli kuulemma lääkärin mukaan kunnossa, missään ei näkynyt mitään.

Huomasin kanssa että välillä ihan levossa syke on tavallista korkeampi ja silloinkin voi sattua lievästi rinnan alueelle, yleensä sydämen nurkille.

Tässä sitä sitten vietetään hienoja kesäpäiviä löhöilessä kun ei tiedä mitä uskaltaa tehdä!

" Huomasin kanssa että välillä ihan levossa syke on tavallista korkeampi ja silloinkin voi sattua lievästi rinnan alueelle, yleensä sydämen nurkille. "

Mene toiselle lääkärille ja pyydä tekemään verikoe, joka selvittää tukosmahdollisuuden keuhkoissa ( s-fidd ? ). Pyydä tulokset ja esim. ekg-tuloste itsellesi, niin voit netin avulla tulkita tuloksia.
        Pure päivässä murunen asperiini tabletista noin 40 mg päivässä, voit tarkistaa määrän netistä, mutta älä ota liikaa, koska liuotus vaikutus poistuu.
        Kysy lekurilta, jos saisit nitron kokeeksi. Jos nitro auttaa tukos on sydämessä, jos ei auta voi olla lihaskipua rinnassa. Jos asperiinin murunen auttaa, niin jaloistasi, nivuksistasi tai sisäelimistä lähtee hyytymiä. Keuhkosi pystyy ehkä vielä purkamaan hyytymiä, mutta tilanne voi pahentua. Googlettele itse syitä korkealle sykkeelle, kyllä sille jokin syy löytyy...

• ken tietää?

Lihaskramppi?

Ethän syö mitään synteettistä B-vitamiinia?

http://personal.inet.fi/koti/remeli/ravinteet.htm

Normaali leposyke on 50-110

Mitä syöt
      juot
      liikut
      nukut
      rentoudut

jne...

• Ketjun aloittaja

Moro!

Olen tässä nyt tehnyt ahkerasti salapoliisityötä ja olen aika vahvasti sitä mieltä, että rintakivut ja korkea syke voivat johtua refluksista ja/tai palleasta.

Ja tästä elämäntavasta, syömiseni on ollut aika kehnonlaatuista, sillä söin milloin sattuu ja mitä sattuu, aika usein kaikenlaisia herkkuja(en ole yli painoinen(175cm ja 65kg)). Nesteytyksestä olen kyllä pitänyt aika hyvin huolta, välillä tuli otettua energiajuomia tai olutta.

Ennen olin aika kova poika urheilemaan, mutta enään en harrasta säännöllistä liikuntaa, paitsi pyöräilyä ja kavereiden kanssa koripalloa.

Yleensä nukun yössä n. 7-9 tuntia, nukahdan yleensä heti kun painan pään tyynylle, mutta nukkumaanmenoaika vaihtelee suuresti 22-03 välillä.

Yleensä jos/kun rentoudun niin makoilen vaan sängyllä ja kattelen telkkaria, ei ole tapana ottaa päiväunia.

Tähän väliin voisin vielä sanoa että olen myös tupakoinut n. 4 vuotta, mutta lopetin heti kun tämä hässäkkä alkoi.

• ken tietää?
        Ketjun aloittaja kirjoitti:

Moro!

Olen tässä nyt tehnyt ahkerasti salapoliisityötä ja olen aika vahvasti sitä mieltä, että rintakivut ja korkea syke voivat johtua refluksista ja/tai palleasta.

Ja tästä elämäntavasta, syömiseni on ollut aika kehnonlaatuista, sillä söin milloin sattuu ja mitä sattuu, aika usein kaikenlaisia herkkuja(en ole yli painoinen(175cm ja 65kg)). Nesteytyksestä olen kyllä pitänyt aika hyvin huolta, välillä tuli otettua energiajuomia tai olutta.

Ennen olin aika kova poika urheilemaan, mutta enään en harrasta säännöllistä liikuntaa, paitsi pyöräilyä ja kavereiden kanssa koripalloa.

Yleensä nukun yössä n. 7-9 tuntia, nukahdan yleensä heti kun painan pään tyynylle, mutta nukkumaanmenoaika vaihtelee suuresti 22-03 välillä.

Yleensä jos/kun rentoudun niin makoilen vaan sängyllä ja kattelen telkkaria, ei ole tapana ottaa päiväunia.

Tähän väliin voisin vielä sanoa että olen myös tupakoinut n. 4 vuotta, mutta lopetin heti kun tämä hässäkkä alkoi.

Tee ruokapäiväkirja ja oirepäiväkirja.

Jos vaikka syöt jotain sopimatonta, esim emergiajuoma?

Kofeiini yliherkkyys!

Kofeiinille voi olla yliherkkä jo syntymästä asti tai tulla sille yliherkäksi myöhemmällä iällä. Kofeiinia on eniten kahvissa ja teessä. Kofeiini on piriste, joka vaikuttaa keskushermoston toimintaa kiihdyttävästi. Kofeiini vaimentaa väsymyksen tunnetta ja lisää vireyttä sekä valppautta. Kofeiinin piristävä vaikutus on hyvin yksilöllistä ja se kestää muutamasta tunnista jopa kymmeniin tunteihin kofeiinin määrästä ja henkilön aineenvaihdunnasta riippuen. Piristävän vaikutuksensa vuoksi kofeiini voi aiheuttaa unihäiriöitä.

Alla lista mahdollisista kofeiinin aiheuttamista yliherkkyysoireista, joita voi tulla riippuen kofeiinin määrästä.

kiihdyttää aineenvaihduntaa
        aiheuttaa sydämentykytystä
        aiheuttaa vapinaa
        psyykkisiä haittoja ovat muun muassa masennus, ahdistus, paniikkioireet ja paniikkihäiriö
        aiheuttaa vatsavaivoja
        aiheuttaa ruuansulatusvaivoja
        lisää hikoilua
        lisää sydämen lyöntitiheyttä
        lisää virtsaamista
        lisää kuivasilmäisyysoireita

Lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kofeiini

Kaakaotuotteet sisältävät kofeiinin kaltaista kemiallista ainetta nimeltä teobromiini.Teobromiini (3,7-dimetyyliksantiini) on alkaloidi, jota on muun muassa kaakaopuun siemenissä, eli myös suklaassa. Se luokitellaan metyyliksantiineihin yhdessä samankaltaisten kofeiinin ja teofylliinin kanssa. Teobromiinin piristävä vaikutus on paljon heikompi kuin kofeiinin. Teobromiini on kofeiinia tehokkaampi diureetti eli virtsanerityksen määrää lisäävä aine. Teobromiinia on kaakaopuun siementen lisäksi muun muassa matessa, teepensaan lehdissä, kolapähkinöissä sekä pieniä määriä arabiankahvissa.

"Hiilihydraatit sokerin ja tärkkelyksen muodossa muuttuvat kehossamme heti energiaksi. Ne ovat huokeimpia ruoka-aineitamme mutta samalla kenties huonoimpia; tämä koskee etenkin sokeria. Ne palavat heti eivätkä aiheuta kylläisyydentunnetta. Niistä saadaan "tyhjiä kaloreja"; mikäli keho juuri sillä hetkellä niitä tarvitsee ne tuottavat nopeasti energiaa mikä on äkkiä käytetty ja jättää jälkeensä hiukaisevan näläntunteen. Mikäli hiilihydraatteja käytetään enemmän kuin keho tarvitsee, ylijäämä varastoituu kehoon rasvana. Hiilihydraatteja saamme perunasta, sokerista, leivästä, jauhoista ja ryyneistä." (Keittotaidon kultainen kirja, vuodelta 1962, perustuu ruotsalaiseen teokseen Bonniers Kokbok, 1960.)

Tämä tietohan on uusinta uutta taas 2000-luvulla!

http://ruokapyramidihuijaus.blogspot.fi/2014/07/hiilaritietoisuutta-vuodelta-1962.html

Alhaisen verensokerin oireita:

•vapina, käsien tärinä
        •hermostuneisuus
        •sydämentykytys (tiheä pulssi)
        •hikoilu
        •nälän tunne
        •heikotus
        •väsymys, uupumus
        •keskittymisvaikeus, ajatus ei kulje
        •päänsärky
        •uneliaisuus
        •huimaus, pyörrytys
        •epätavallinen tai riitaisa käytös
        •näön hämärtyminen, näkeminen kahtena

• Exembolikkko

Hyvä vinkki tuo asperiini.

Keuhkoverisupnet myös voisi kuvata.

• Asperiinia

" Nesteytyksestä olen kyllä pitänyt aika hyvin huolta, välillä tuli otettua energiajuomia tai olutta."

No kumpi on mukavampaa : Makoilla sairaalassa tutkittavana tai noudattaa terveellisempiä elämäntapoja ?

• Keskustelun aloittaj

Tällä siis tarkoitin, että enne koko tätä hullunmyrskyä välillä saatoin nauttia näitä kahta piristettä, mutta en ole koskenutkaan nyt tämän jälkeen ja en tule välttämättä koskemaankaan.

Oloni oli kohentunut aika hyvin, mutta olen tossa nyt käynyt kahtena päivänä pienesti pihalla kävelemässä ja moikkaamassa kavereita, ja nyt olen taas huomannut samanlaista kivistystä rinnanalueella, eniten sydämen kohdilta. Pitäisikö huolestua vai antaa sen vaan levätä kunnolla.

Ja kahviahan juon max. 3 kuppia viikossa, joten en usko, että kivut johtuvat siitä?

• Asperiinia
        Keskustelun aloittaj kirjoitti:

Tällä siis tarkoitin, että enne koko tätä hullunmyrskyä välillä saatoin nauttia näitä kahta piristettä, mutta en ole koskenutkaan nyt tämän jälkeen ja en tule välttämättä koskemaankaan.

Oloni oli kohentunut aika hyvin, mutta olen tossa nyt käynyt kahtena päivänä pienesti pihalla kävelemässä ja moikkaamassa kavereita, ja nyt olen taas huomannut samanlaista kivistystä rinnanalueella, eniten sydämen kohdilta. Pitäisikö huolestua vai antaa sen vaan levätä kunnolla.

Ja kahviahan juon max. 3 kuppia viikossa, joten en usko, että kivut johtuvat siitä?

Katso käypähoito.fi sivulta löytäisitkö syytä oireillesi.
        Arvaisin keuhkoemboliaa, joka voidaan poissulkea verikokeella (p tai s-fidd).
        Tietysti voi olla muitakin syitä esim. synnynnäinen pieni vika sydämmessä.

Esim. veritulppa ei katso ikää, mutta lääkäri ei välttämättä sitä ymmärrä. Ja taas toisinpäin : Ei 17 v tunne normaalisti kipua sydämen kohdalla. Mene vaan uudelleen lääkäriin.

• paniikkia?

Panosta ravintoon

Syöthän ravintolisiä?

B
      C
      D
      Omega-3
      Magnesium (sitraattimuoto)

Citymarket myy edullisesti vitamiineja.

liiku
      nuku
      venyttele
      rentoudu

älä panikoi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      61
      4260
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      153
      1799
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1503
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1258
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      167
      1056
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      904
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      76
      895
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      823
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe