Pikaisen laskutoimituksen mukaan Skodan myynti on syöksykierteessä. Kesäkuussa pudosta oli -17%. Citroenilla myynti sujuu pirteissä merkeissä, kasvua 10%. Harva merkki pystyy tähän talouden taantumassa.
Skodan myynti syöksyy: -17%
67
291
Vastaukset
- Lsntaprovokaattori
Helle vissiin pehmittää vähän lantaloordin aivoja, ja kun ei mitään oikeaa kirjoitettavaa löydy, niin hänen täytyy provosoida turhaakin turhemmilla jutuilla.
Kommentoidaan nyt sen verran, että lantaloordi on verrannut ilmeisesti kesäkuun rekisteröintejä toukokuun rekisteröintilukuihin. No, aika turhaa tuijotella jonkun yksittäisen kuukauden lukuja, ja lantaloordikin kyllä tietää tämän.
En viitsinyt kovin laajoja analysointeja tehdä, mutta Skodan edellä olevan japanilaismerkin "pudos" oli samalla tavalla laskettuna -35 %.
Mitä Shitikkaan tulee, sen rekisteröintiluvut olivat toukokuussa 236 kpl ja kesäkuussa 260 kpl. Eli kappalemäärissä Shitikan myynti on joka tapauksessa aika pientä, ja pidemmällä aikavälillä myynnin kasvu on kuitenkin negatiivinen.- Bye bye sitikka!
Kukapa sitä nyt omasta merkistään viitsisi korostaa että esim. sitikan lähtölaskenta on oikeasti menossa. Autojen rekisteröinnit on lisääntyneet vuodessa n. 5%.
Sitikan rekisteröinnit romahtivat -7%, suosituinkaan malli en näy top30:ssa.
Skodillacin rekisteröinnit lisääntyivät 37%, Oculla 83%.
Toki landlord tuon tietää kun on laskeskellut noita prosentteja. Mutta onhan se hyvä Skodan ostoa harkitsevien kannalta, että hänen ansiostaan aina myös faktat tulevat ilmi. - Jormas
Mikä siinä aloituksessa oli väärin? Asiahan on juuri kuten kirjoitettiin (fakta). Muu on tulkintaa.
- Lantaprovokaattori
Jormas kirjoitti:
Mikä siinä aloituksessa oli väärin? Asiahan on juuri kuten kirjoitettiin (fakta). Muu on tulkintaa.
No kyllähän se tyhmille menee läpi. Mutta kuten sanottu, ei ole relevanttia vertailla yhden kuukauden aikana tapahtuneita muutoksia. Lantaloordikin (aka Jormas) lienee opetellut tilastotieteitä, joten ymmärtää, että liian pieni otantajakso antaa vääristyneitä tuloksia.
Yhtään tulkintaa ei ole siinä, jos kaivaa virallisen rekisteröintitilaston esiin ja katsoo siitä, paljonko Skodan myynti on kasvanut edellisen vuoden vastaavaan vertailuajankohtaan nähden. Paljon on kasvanut. Lantaprovokaattori kirjoitti:
No kyllähän se tyhmille menee läpi. Mutta kuten sanottu, ei ole relevanttia vertailla yhden kuukauden aikana tapahtuneita muutoksia. Lantaloordikin (aka Jormas) lienee opetellut tilastotieteitä, joten ymmärtää, että liian pieni otantajakso antaa vääristyneitä tuloksia.
Yhtään tulkintaa ei ole siinä, jos kaivaa virallisen rekisteröintitilaston esiin ja katsoo siitä, paljonko Skodan myynti on kasvanut edellisen vuoden vastaavaan vertailuajankohtaan nähden. Paljon on kasvanut.Tyhmille ja tietämättömille menee läpi myös ne, että uskotaan viime vuoden tilastoja tuntematta taustoja. Esim. mallivalikoima on laajempi kuin vuosi sitten, eli markkinapeitto on suurempi. Sitten ihastellaan kun markkinaosuus on muka kasvanut vaikka mallit voivatkin menettää mallitasolla suosiotaan siinä kun merkkitasolla kappalemäärä kasvaa.
- missä lävessä jormas
Jormas kirjoitti:
Mikä siinä aloituksessa oli väärin? Asiahan on juuri kuten kirjoitettiin (fakta). Muu on tulkintaa.
Niinpä, tilastojahan pitää osata tulkita oikein. Pelkät luvut eivät kerro asista sitä totuutta.
- noloa olla tyhmä
landlord kirjoitti:
Tyhmille ja tietämättömille menee läpi myös ne, että uskotaan viime vuoden tilastoja tuntematta taustoja. Esim. mallivalikoima on laajempi kuin vuosi sitten, eli markkinapeitto on suurempi. Sitten ihastellaan kun markkinaosuus on muka kasvanut vaikka mallit voivatkin menettää mallitasolla suosiotaan siinä kun merkkitasolla kappalemäärä kasvaa.
pidät siis itseäsi fiksuna, voin kertoa, että et ole.
- länttiloordi
landlord kirjoitti:
Tyhmille ja tietämättömille menee läpi myös ne, että uskotaan viime vuoden tilastoja tuntematta taustoja. Esim. mallivalikoima on laajempi kuin vuosi sitten, eli markkinapeitto on suurempi. Sitten ihastellaan kun markkinaosuus on muka kasvanut vaikka mallit voivatkin menettää mallitasolla suosiotaan siinä kun merkkitasolla kappalemäärä kasvaa.
Mitä liirumlaarumia se provokaattori taas höpäjää? Vedä vaan markkinapeittoa päällesi ettei palele.
Kolmenkymmenen eniten rekisteröidyn automallin joukossa on kaksi Skodaa. Octavian myynnin kasvu on 82,5 %. Rapidin mynnin kasvu on 23,1 %. Saattaa olla, että esim. Superbin myynti on hiukan hiljentynyt, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että Skodan kokonaismyynti merkkinä on kasvanut lähes 40 % kun monilla muilla merkeillä luku on pienempi tai miinusmerkkinen. - Oppi ojaan kaatanut?
landlord kirjoitti:
Tyhmille ja tietämättömille menee läpi myös ne, että uskotaan viime vuoden tilastoja tuntematta taustoja. Esim. mallivalikoima on laajempi kuin vuosi sitten, eli markkinapeitto on suurempi. Sitten ihastellaan kun markkinaosuus on muka kasvanut vaikka mallit voivatkin menettää mallitasolla suosiotaan siinä kun merkkitasolla kappalemäärä kasvaa.
Samaa tapahtuu kaikilla merkeillä. Octavian myynti melkein kaksinkertaistui. Sama malli.
Äidinkielen tunneilla keskikoulussa jo opeteltiin komparatiivia ja referenssin käyttöä. Tässä sama asia. Todellinen tollo kirjoittaa myynnin lisääntyneen x% tai laskeneen y% ilman referenssiä. Ajattelevalle ihmiselle ei moinen tule mieleen, jos koulut on käyty. Ylioppilaaksi päässyt ei takuulla sorru aloituksen mukaiseen höpöhöpöön.
Mutta jatkakoon lantaloordi vain "tupakkitestejään" alaikäisten kanssa. Henkilökemiat kohtaavat. - Skodistin kanta:
landlord kirjoitti:
Tyhmille ja tietämättömille menee läpi myös ne, että uskotaan viime vuoden tilastoja tuntematta taustoja. Esim. mallivalikoima on laajempi kuin vuosi sitten, eli markkinapeitto on suurempi. Sitten ihastellaan kun markkinaosuus on muka kasvanut vaikka mallit voivatkin menettää mallitasolla suosiotaan siinä kun merkkitasolla kappalemäärä kasvaa.
Kuukauden tai edes vuoden välein kerrotut luvut ei kerro oikeastaan mitään. Oma tekstisi kääntyy vahvasti sinua vastaan.
Mietipä meitä skodisteja. Useilla sijoitusomaisuutta satojen tonnien edestä. Ostan ulkomailta hajautetusti osakkeita tai osuuksia kymppitonnilla tänään. Huomenna tai ensi kuussa niiden hinta on jotain muuta, useita prosentteja muuttunut. Luulisin, että vuoden...parin sisällä nykyinen yliarvostus poksahtaa, osakkeet romahtaa hetkessä esim. 10...30% ja markkinoilla iskee myyntipaniikki (tietenkin me skodistit ostamme silloin halvalla lisää). Romahdus tulee äkisti, nousu on hidasta. Kymmenen vuoden kuluttua kuitenkin melko varmasti sijoituspotin hinta on 2...3 -kertaistunut (lisäksi osinkotuotot tulee tasaisesti tilille tai akkumuloituvat rahastoihin).
Analogia rekisteröintitilastoihin on ilmeinen. Ei hötkyillä. Mites 10 vuodessa on käynyt? Löytyi vain kk-tilastoja mutta mutta...
Ensirekisteröinnit 06_2004 / 06_2014:
Citroen: 754 / 260
Skoda: 279 / 830
Melko lailla on osat vaihtuneet. Sitkalla ja Skodalla on uusia malleja tullut kummallakin. Mutta vain toinen on luotettavuus- ja katsastustilastojen viimeinen ja ostajat sen tietää. - Jormas
Skodistin kanta: kirjoitti:
Kuukauden tai edes vuoden välein kerrotut luvut ei kerro oikeastaan mitään. Oma tekstisi kääntyy vahvasti sinua vastaan.
Mietipä meitä skodisteja. Useilla sijoitusomaisuutta satojen tonnien edestä. Ostan ulkomailta hajautetusti osakkeita tai osuuksia kymppitonnilla tänään. Huomenna tai ensi kuussa niiden hinta on jotain muuta, useita prosentteja muuttunut. Luulisin, että vuoden...parin sisällä nykyinen yliarvostus poksahtaa, osakkeet romahtaa hetkessä esim. 10...30% ja markkinoilla iskee myyntipaniikki (tietenkin me skodistit ostamme silloin halvalla lisää). Romahdus tulee äkisti, nousu on hidasta. Kymmenen vuoden kuluttua kuitenkin melko varmasti sijoituspotin hinta on 2...3 -kertaistunut (lisäksi osinkotuotot tulee tasaisesti tilille tai akkumuloituvat rahastoihin).
Analogia rekisteröintitilastoihin on ilmeinen. Ei hötkyillä. Mites 10 vuodessa on käynyt? Löytyi vain kk-tilastoja mutta mutta...
Ensirekisteröinnit 06_2004 / 06_2014:
Citroen: 754 / 260
Skoda: 279 / 830
Melko lailla on osat vaihtuneet. Sitkalla ja Skodalla on uusia malleja tullut kummallakin. Mutta vain toinen on luotettavuus- ja katsastustilastojen viimeinen ja ostajat sen tietää.Mikä merkitys on tarkastella 10 vuotta vanhoja tilastoja kun skeidan myynti hyytyy?
- Palataan ensi vuonna
Jormas kirjoitti:
Mikä merkitys on tarkastella 10 vuotta vanhoja tilastoja kun skeidan myynti hyytyy?
Ok. Sovitaan, että Skodan myynti hyytyy -17% ja Sitikan kasvaa 10% kuukaudessa.
Näin ollen vuoden päästä Citikan myynti on 3-kertaistunut ja Skoda myynti enää kymmenesosa nykyisestä.
Oletko samaa mieltä? - Ällistyttävää
Jormas kirjoitti:
Mikä merkitys on tarkastella 10 vuotta vanhoja tilastoja kun skeidan myynti hyytyy?
Oliskos taas kallonporaus paikallaan, jotta sinne aivokoppaan voitaisiin kaataa tietoa? Ei näköjään taida rautalankamalleista olla tässä tapauksessa tietoa. Kusi pitäisi saada laimenemaan.
- 9+6
Skodistin kanta: kirjoitti:
Kuukauden tai edes vuoden välein kerrotut luvut ei kerro oikeastaan mitään. Oma tekstisi kääntyy vahvasti sinua vastaan.
Mietipä meitä skodisteja. Useilla sijoitusomaisuutta satojen tonnien edestä. Ostan ulkomailta hajautetusti osakkeita tai osuuksia kymppitonnilla tänään. Huomenna tai ensi kuussa niiden hinta on jotain muuta, useita prosentteja muuttunut. Luulisin, että vuoden...parin sisällä nykyinen yliarvostus poksahtaa, osakkeet romahtaa hetkessä esim. 10...30% ja markkinoilla iskee myyntipaniikki (tietenkin me skodistit ostamme silloin halvalla lisää). Romahdus tulee äkisti, nousu on hidasta. Kymmenen vuoden kuluttua kuitenkin melko varmasti sijoituspotin hinta on 2...3 -kertaistunut (lisäksi osinkotuotot tulee tasaisesti tilille tai akkumuloituvat rahastoihin).
Analogia rekisteröintitilastoihin on ilmeinen. Ei hötkyillä. Mites 10 vuodessa on käynyt? Löytyi vain kk-tilastoja mutta mutta...
Ensirekisteröinnit 06_2004 / 06_2014:
Citroen: 754 / 260
Skoda: 279 / 830
Melko lailla on osat vaihtuneet. Sitkalla ja Skodalla on uusia malleja tullut kummallakin. Mutta vain toinen on luotettavuus- ja katsastustilastojen viimeinen ja ostajat sen tietää.Heh, mitä tuo sijoitusomaisuus tähän liittyy. Jos muutamalla skodistiilla sitä on, niin autojen kanssa kovin vähän tekemistä. Skodisti ei sitten takuulla ole yleinen tapaus sijoittajapiireissä. Tyypillinen skodistihan on max keskituloinen duunari tai vastavalmistunut velkainen koulutettu perheellinen. Ei tuolla porukalla juuri sijoitusomaisuutta ole.
Joku syy sulla varmaan on sepittää tuollaista sontsaa... - Älä viitsi trollata
9+6 kirjoitti:
Heh, mitä tuo sijoitusomaisuus tähän liittyy. Jos muutamalla skodistiilla sitä on, niin autojen kanssa kovin vähän tekemistä. Skodisti ei sitten takuulla ole yleinen tapaus sijoittajapiireissä. Tyypillinen skodistihan on max keskituloinen duunari tai vastavalmistunut velkainen koulutettu perheellinen. Ei tuolla porukalla juuri sijoitusomaisuutta ole.
Joku syy sulla varmaan on sepittää tuollaista sontsaa...Mistä sinäkin trollipelle tiedät, millainen on tyypillinen skodisti? Oletko tehnyt kenties jonkin tutkimuksen?
Sinulla on ilmeisesti joku syy yrittää sepittä tuollaista sontaa. - 2+5
Älä viitsi trollata kirjoitti:
Mistä sinäkin trollipelle tiedät, millainen on tyypillinen skodisti? Oletko tehnyt kenties jonkin tutkimuksen?
Sinulla on ilmeisesti joku syy yrittää sepittä tuollaista sontaa.No eipä tuo liene suurempi trolli kuin se mihin se on vastine. Päinvastoin. Eiköhän yhtä yleisintä halvempaa perusvolyymiautoa hanki nimenomaan tuikitavalliset tossunkuluttajat. Siksihän näiden bulkkimallien myyntimäärätkin ovat suurempia, kun niitä kykenevät ostamaan kaikki, jotka nyt uusia autoja kykenevät ostamaan.
Varakkaammat varmasti katsovat sieltä paremmasta automallistosta. - pulkki ja pulkki
2+5 kirjoitti:
No eipä tuo liene suurempi trolli kuin se mihin se on vastine. Päinvastoin. Eiköhän yhtä yleisintä halvempaa perusvolyymiautoa hanki nimenomaan tuikitavalliset tossunkuluttajat. Siksihän näiden bulkkimallien myyntimäärätkin ovat suurempia, kun niitä kykenevät ostamaan kaikki, jotka nyt uusia autoja kykenevät ostamaan.
Varakkaammat varmasti katsovat sieltä paremmasta automallistosta.Sinä vaan arvailet ja oletat. Siis trollaat.
- Rautalankaa
9+6 kirjoitti:
Heh, mitä tuo sijoitusomaisuus tähän liittyy. Jos muutamalla skodistiilla sitä on, niin autojen kanssa kovin vähän tekemistä. Skodisti ei sitten takuulla ole yleinen tapaus sijoittajapiireissä. Tyypillinen skodistihan on max keskituloinen duunari tai vastavalmistunut velkainen koulutettu perheellinen. Ei tuolla porukalla juuri sijoitusomaisuutta ole.
Joku syy sulla varmaan on sepittää tuollaista sontsaa...Tuo juttu ei ollut tasoisellesi suunnattu.
Monet muut ymmärsivät, että vain pitkän ajan vaihteluilla eli trendillä on merkitystä kunnon tilastoissa. Kuukausivaihtelut on vain satunnaista kohinaa.
Ja Skodilla kyllä ajaa runsaasti myös kauan sitten akateemisen tutkinnon suorittaneita, jotka voivat jo sijoittaa tuhansiakin euroja kuukaudessa. Yleensä tavoitteena on hyvät eläketuotot tai aikaistettu eläkkeellesiirtyminen. Tämän tiedän varmasti omasta ympäristöstäni - osakesäästäjien kokoontumiset, yhtiöesittäytymiset ja illanvietot ovat hyviä verkostoitumisen välineitä työyhteisön lisäksi...
Landaloordi on valinnut kikkailutekstiensä kohderyhmäksi turhan fiksun porukan johtuen juuri harhoista, joita yllä oleva kirjoittajakin esitti. Kuten näemme, tarinansa uppoavat lähinnä toiseen provoilijaan, jolle ei faktoilla ole väliä mutta johon populismi uppoaa. - 2+17
pulkki ja pulkki kirjoitti:
Sinä vaan arvailet ja oletat. Siis trollaat.
Ei kai trolliin kannata kommentoidakaan kuin toisella trollilla. Jokainen voi sitten ihan itse arvioida kumpi yrolli on uskottavampi...
- Kuparilankaa
Rautalankaa kirjoitti:
Tuo juttu ei ollut tasoisellesi suunnattu.
Monet muut ymmärsivät, että vain pitkän ajan vaihteluilla eli trendillä on merkitystä kunnon tilastoissa. Kuukausivaihtelut on vain satunnaista kohinaa.
Ja Skodilla kyllä ajaa runsaasti myös kauan sitten akateemisen tutkinnon suorittaneita, jotka voivat jo sijoittaa tuhansiakin euroja kuukaudessa. Yleensä tavoitteena on hyvät eläketuotot tai aikaistettu eläkkeellesiirtyminen. Tämän tiedän varmasti omasta ympäristöstäni - osakesäästäjien kokoontumiset, yhtiöesittäytymiset ja illanvietot ovat hyviä verkostoitumisen välineitä työyhteisön lisäksi...
Landaloordi on valinnut kikkailutekstiensä kohderyhmäksi turhan fiksun porukan johtuen juuri harhoista, joita yllä oleva kirjoittajakin esitti. Kuten näemme, tarinansa uppoavat lähinnä toiseen provoilijaan, jolle ei faktoilla ole väliä mutta johon populismi uppoaa.Höpsis.
Kyllä tehtaiden ja muiden tuotantolaitosten parkkipaikat on skodia pullollaan, samoin monet pienpalkkaisten toimistoduunareiden autopaikat.Tyypillinen duunariauto, siinä ei ole mitään häpeämistä. Ei luulisi olevan vaikea ymmärtää miksi näin on. Kun auto on tyypillisin volyymimalli sieltä edullisimmista päästä vielä, niin toki sitä ostaa monet sellaiset, joiden varat riittävät juuri perusautoihin. Ilman tällaisia volyymiautojahan ei tällä ostakakunnalla olisi varaa hankkia uutta autoa lainkaan.
Jos sinulle on jotenkin tärkeää, että Skodaa ostaa myös akateemisesti koulutetut, niin varmasti näitäkin on vastavalmistuneiden ja työuransa aloittavien velkaisten lapsiperheiden lisäksi myös kirjastonhoitajia, sosiaalityönyekijöitä, yms akateemisia. Varmaan jokunen peruskouluopettajakin ja lastentarhaopettajakin.
Kovin yleisiä ihan tavalliset jokamiehen perusvolyymiautot, kuten esim skodat, eivät varakkaammilla ole. Oman työpaikkani, itc-alan yhtiö, ei skodia parkkipaikoilla ole montaakaan. Muutama on ja ne ovat nimenomaan nuorilla vastavalmistuneilla ensiautoina ja ehkä vielä toisenakin, onhan iso tavaratila ja edullinen hinta nuorelle lsapsiperheelle iso helpotus arkeen. Suurin osa, yli 80%, henkilkunnasta on akateemisia eli ekonomeja ja di-insinöörejä. Tavallisimmat automerkit ovat volvoja, audeja, bmw:tä työsuhdeautoina, sekä muutama ford, citikka, ja volkkari. Yksityisautoina jokunen skoda, seat, tojota.
Joku tarve sinulla on yrittää tuota skodaa saada muuksi kuin mitä se on ja skodisteista jotain muuta kuin peruskansalaisia. Tätähän olet jo aiemminkin useaan kertaan täällä koittanut. No trollejahan on monenmoisia, sinun tyylisi trollata on yksi niistä. Siinä mielessä tyypillinen, että jkirjoituksistasi paistaa vahvasti läpi tarpeesi yrittää vahvistaa omaa outo alemmuudentunnettasi autosi suhteen.
Kun tuo on ongelmasi ja kirjoituksesi mukaan olisit varakaskin, niin ihmetellä pitää, miksi sitten olet tyytynyt skodaan. Ei liene olisi ongelma hankkia sellainen auto, jota ei tarvitse perustella eikä aiheuta henkisiä paineita. Se tietysti edellyttäisi, että antamasi kuva varakkuudestasi olisi totta. Wannabe -varakkuudesta on jonkinmoinen matka vielä oikeaan varakkuuteen. - Wolframilankaa.
Kuparilankaa kirjoitti:
Höpsis.
Kyllä tehtaiden ja muiden tuotantolaitosten parkkipaikat on skodia pullollaan, samoin monet pienpalkkaisten toimistoduunareiden autopaikat.Tyypillinen duunariauto, siinä ei ole mitään häpeämistä. Ei luulisi olevan vaikea ymmärtää miksi näin on. Kun auto on tyypillisin volyymimalli sieltä edullisimmista päästä vielä, niin toki sitä ostaa monet sellaiset, joiden varat riittävät juuri perusautoihin. Ilman tällaisia volyymiautojahan ei tällä ostakakunnalla olisi varaa hankkia uutta autoa lainkaan.
Jos sinulle on jotenkin tärkeää, että Skodaa ostaa myös akateemisesti koulutetut, niin varmasti näitäkin on vastavalmistuneiden ja työuransa aloittavien velkaisten lapsiperheiden lisäksi myös kirjastonhoitajia, sosiaalityönyekijöitä, yms akateemisia. Varmaan jokunen peruskouluopettajakin ja lastentarhaopettajakin.
Kovin yleisiä ihan tavalliset jokamiehen perusvolyymiautot, kuten esim skodat, eivät varakkaammilla ole. Oman työpaikkani, itc-alan yhtiö, ei skodia parkkipaikoilla ole montaakaan. Muutama on ja ne ovat nimenomaan nuorilla vastavalmistuneilla ensiautoina ja ehkä vielä toisenakin, onhan iso tavaratila ja edullinen hinta nuorelle lsapsiperheelle iso helpotus arkeen. Suurin osa, yli 80%, henkilkunnasta on akateemisia eli ekonomeja ja di-insinöörejä. Tavallisimmat automerkit ovat volvoja, audeja, bmw:tä työsuhdeautoina, sekä muutama ford, citikka, ja volkkari. Yksityisautoina jokunen skoda, seat, tojota.
Joku tarve sinulla on yrittää tuota skodaa saada muuksi kuin mitä se on ja skodisteista jotain muuta kuin peruskansalaisia. Tätähän olet jo aiemminkin useaan kertaan täällä koittanut. No trollejahan on monenmoisia, sinun tyylisi trollata on yksi niistä. Siinä mielessä tyypillinen, että jkirjoituksistasi paistaa vahvasti läpi tarpeesi yrittää vahvistaa omaa outo alemmuudentunnettasi autosi suhteen.
Kun tuo on ongelmasi ja kirjoituksesi mukaan olisit varakaskin, niin ihmetellä pitää, miksi sitten olet tyytynyt skodaan. Ei liene olisi ongelma hankkia sellainen auto, jota ei tarvitse perustella eikä aiheuta henkisiä paineita. Se tietysti edellyttäisi, että antamasi kuva varakkuudestasi olisi totta. Wannabe -varakkuudesta on jonkinmoinen matka vielä oikeaan varakkuuteen.^ Ja sinulla on loppumaton tarve vähätellä Skodan ominaisuuksia. Taidat olla jonkun toisen automerkin myyjä, joka täällä yrittää alhaisilla konsteilla heikentää Skodan mainetta.. Alemmuudentunnejutut ovat niin loppuunkuluneita pelikortteja, että niiden pöytään lyöminen ei vaan toimi. Keksi jotain parempaa.
Aina tulee joku, jolla on tarvetta kauheasti selitellä, kuinka Skoda on huono, tai halpa, tai itäauto tai milloin mitäkin. Nämä dissauskirjoitukset kumpuavat jostain syvältä, etten sanoisi persereiästä. - Kuparilanka loppui
Wolframilankaa. kirjoitti:
^ Ja sinulla on loppumaton tarve vähätellä Skodan ominaisuuksia. Taidat olla jonkun toisen automerkin myyjä, joka täällä yrittää alhaisilla konsteilla heikentää Skodan mainetta.. Alemmuudentunnejutut ovat niin loppuunkuluneita pelikortteja, että niiden pöytään lyöminen ei vaan toimi. Keksi jotain parempaa.
Aina tulee joku, jolla on tarvetta kauheasti selitellä, kuinka Skoda on huono, tai halpa, tai itäauto tai milloin mitäkin. Nämä dissauskirjoitukset kumpuavat jostain syvältä, etten sanoisi persereiästä.Katsopa kun on niin, että vastineet annetaan samalle tasollelaskeutuen kuin se kirjoitus, jolle vastine annetaan. Eihän vastinetta muuten ymmärrä se vastineen saaja.
Eihän minulla ole mitään syytä moittia skodaa. Perheessäni on sellainen toisena autona työsuhdeautoni lisäksi. Siksipä minulla lienee melkoisen realistinen kuva skodasta autona. Ihan kelvollinen värkki, mutta mitään erityistä ei siinä todellakaan ole mihinkään muuhun ihan tavalliseen volyymiautoon verrattuna. Eikä tarvitsekaan olla.
- Eipä ihme
muoltoilu on niin vanhanaikaista. Kuka haluaa ajaa 90-luvun retroautolla.
- Muotoilu hakusessa
- selvät syyt
Espoossa keskiluokkaisten työttömyys kasvaa ja kaikilla halukkailla on jo Skoda rivarin autokatoksessa.
- Olet luuseri
Pitäisihän sinun työttömänä loisena tietää, että ei sossun kirjoilla olevat pysty omistamaan autoa. Tai ehkä korkeintaan 15 vuotta vanhan Corollan joka on ollut postin jakeluautona aikaisemmin.
- selvät syyt
Olet luuseri kirjoitti:
Pitäisihän sinun työttömänä loisena tietää, että ei sossun kirjoilla olevat pysty omistamaan autoa. Tai ehkä korkeintaan 15 vuotta vanhan Corollan joka on ollut postin jakeluautona aikaisemmin.
Olen pahoillani tilanteestasi, itse en ole työtön enkä luuseri ja ajan uudella saksalaisella. Voimia sinulle kestämiseen.
- Skoda on
rasvanahkatyöläisen aatteellinen valinta.
- Make believe
selvät syyt kirjoitti:
Olen pahoillani tilanteestasi, itse en ole työtön enkä luuseri ja ajan uudella saksalaisella. Voimia sinulle kestämiseen.
...niinhän me suolipalstalla kaikki väitämme. Wannabe miljonäärejähän kaikki täällä ovat.
- turbo-skoda
Terveisiä vaan täältä järven rannalta. Mobiililaitteet toimii hienosti täällä kesämökillä.
- turbo-MB
Onko 3G vai LTE? Täällä meren rannalla nopeus n. 40/40.
- turbo-skoda
turbo-MB kirjoitti:
Onko 3G vai LTE? Täällä meren rannalla nopeus n. 40/40.
4g
- TSI 2012
turbo-skoda kirjoitti:
4g
Joo, 3G ja Octavia toimii hyvin. Nyt takana lomareissussa n. 2500 km ja ainoa yllätys on bensankulutuksen vähäisyys valtatieajossa, kun talvet pyörii taajamissa. Ja öljynkulutus edelleen nolla litraa/29 tkm.
Loordi on mainio: Tämänkin avauksen perusteella Googlella löytyy vankkaa tietoa Skodan myynnin hyytymisestä. Hakujen perusteella tänne moni päätynee, mutta varsinaisen sisällön perusteella varmaankin poistuu.. - turbo-skoda
TSI 2012 kirjoitti:
Joo, 3G ja Octavia toimii hyvin. Nyt takana lomareissussa n. 2500 km ja ainoa yllätys on bensankulutuksen vähäisyys valtatieajossa, kun talvet pyörii taajamissa. Ja öljynkulutus edelleen nolla litraa/29 tkm.
Loordi on mainio: Tämänkin avauksen perusteella Googlella löytyy vankkaa tietoa Skodan myynnin hyytymisestä. Hakujen perusteella tänne moni päätynee, mutta varsinaisen sisällön perusteella varmaankin poistuu..Loordi on omasta mielestään aatelinen ja luulee olevansa jotenkin parempi. Skoda kuitenkin palvelee minua loistavasti vuodenajasta riippumatta. Täytyy laittaa katiska järveen ja toivottavasti syön huomenna paistettua ahventa.
- sivustatarkkailija
Kansa on nähnyt valon ja suuntaa parempiin automerkkeihin korvaten itäautot uusilla ja loisteliailla länsiautoilla. Eihän Tsekissä käy edes eurot, maahan elää jossain pysähtyneisyyden ajassa.
- Juna meni jo
Niinhän se USA:kin tekee, vielä samat 1800-luvun roskavaluutat käytössä ja painokoneet suoltaa lisää. Autoteknologia edelleen 50-lukua, samaa kuin Havannan kaduilla.
Tekee kipeetä, kun Tsekki aikanaan painelee meistä ohitse. Suomi pysähtyi jo 2008 ... - Lähdekriittisyys?
Otsikko ei tosiaankaan pidä paikkaansa kuin yhden kuukauden tarkastelujaksolla, mutta siitä huolimatta nämä trollipellet ottavat sen tosissaan.
Tosin en tajua, miten Tsekin valuutta liittyy tähän keskusteluun, mutta eihän trollipellen jutuissa muutenkaan mitään järkeä ole. - skeidaa
Lähdekriittisyys? kirjoitti:
Otsikko ei tosiaankaan pidä paikkaansa kuin yhden kuukauden tarkastelujaksolla, mutta siitä huolimatta nämä trollipellet ottavat sen tosissaan.
Tosin en tajua, miten Tsekin valuutta liittyy tähän keskusteluun, mutta eihän trollipellen jutuissa muutenkaan mitään järkeä ole.Miksi ei? Jossakin vaiheessa volyymit laskevat. Nyt näyttää olevan tsekkiläisen skeidan vuoro.
- kaluga skoda
skeidaa kirjoitti:
Miksi ei? Jossakin vaiheessa volyymit laskevat. Nyt näyttää olevan tsekkiläisen skeidan vuoro.
Suurimmat skoda tehtaat sijaitsevat nykyään venäjällä, on siis suotavampaa puhua venäläisestä skodasta.
- Alin kasti
kaluga skoda kirjoitti:
Suurimmat skoda tehtaat sijaitsevat nykyään venäjällä, on siis suotavampaa puhua venäläisestä skodasta.
Yhtiön pääkonttorin sijainti määrittää sen kotimaan. Nokia oli suomalainen vaikka kaikki tuotanto oli ulkomailla.
Suurimmat Skodan tehtaat eivät sijaitse Venäjällä.
Mutta mistäs sinä olisit nämä voinut tietää, varsinkin kun tiedon ymmärtäminen vaatisi kielitaitoa. - skoda on paruski
Alin kasti kirjoitti:
Yhtiön pääkonttorin sijainti määrittää sen kotimaan. Nokia oli suomalainen vaikka kaikki tuotanto oli ulkomailla.
Suurimmat Skodan tehtaat eivät sijaitse Venäjällä.
Mutta mistäs sinä olisit nämä voinut tietää, varsinkin kun tiedon ymmärtäminen vaatisi kielitaitoa.Sinä et tiedä yhtään mitään itäblokin kielitaitoinesi, skodafanina haluat leikkiä näsäviisasta.
- Mikä paruski?
skoda on paruski kirjoitti:
Sinä et tiedä yhtään mitään itäblokin kielitaitoinesi, skodafanina haluat leikkiä näsäviisasta.
Ja sinun ikuinen osasi on leikkiä viisasta. Muuhun ei kyvyt riitä. Mistä muuten olet jostain ihmeen Kalugasta kuullut? Mlada Boleslav Tsekissä on lähes 50 vuotta ollut Skodan pääpaikka. Oikaise ihmeessä, jos haluat näsäviisastella tai näyttää tietosi.
- Skodat Kalugasta
Mikä paruski? kirjoitti:
Ja sinun ikuinen osasi on leikkiä viisasta. Muuhun ei kyvyt riitä. Mistä muuten olet jostain ihmeen Kalugasta kuullut? Mlada Boleslav Tsekissä on lähes 50 vuotta ollut Skodan pääpaikka. Oikaise ihmeessä, jos haluat näsäviisastella tai näyttää tietosi.
Jos osaat käyttää nettiä, saat paljon tietoa Kalugasta ja skodan valmistuksesta venäjällä.
Ai niin sulla oli heikko se kielitaito. Ja muutkin kyvyt. - Skodat Vehosta/Tsekistä
Skodat Kalugasta kirjoitti:
Jos osaat käyttää nettiä, saat paljon tietoa Kalugasta ja skodan valmistuksesta venäjällä.
Ai niin sulla oli heikko se kielitaito. Ja muutkin kyvyt.Eiköhän me olla juurikin Sinulle käännetty ne ruski-Skodan eng. kiel. sivut, joten tiedät kyllä, että siellä tehdään VW, Audi ja Skoda -merkkejä Venäjän ja sen lähialueiden tarpeisiin.
Meinaatko, että "totuus" valmistusmaasta paljastuu ja Skodan myynti romahtaa? Varmaankin tämä saa sinut täällä avautumaan. Kiitos tästä! - Kalugasta tulee
Skodat Vehosta/Tsekistä kirjoitti:
Eiköhän me olla juurikin Sinulle käännetty ne ruski-Skodan eng. kiel. sivut, joten tiedät kyllä, että siellä tehdään VW, Audi ja Skoda -merkkejä Venäjän ja sen lähialueiden tarpeisiin.
Meinaatko, että "totuus" valmistusmaasta paljastuu ja Skodan myynti romahtaa? Varmaankin tämä saa sinut täällä avautumaan. Kiitos tästä!Ketkä ME on kääntänyt ja mitä? Joutavaa höpötystä. Lue myös venäjänkieliset sivut niin tiedät vielä enemmän, mitkä ovat venäjän lähialueita.
Kovasti olet kiinnostunut skodan venäjä valmistuksesta. - Kalugassa tuulee harasoo
Kalugasta tulee kirjoitti:
Ketkä ME on kääntänyt ja mitä? Joutavaa höpötystä. Lue myös venäjänkieliset sivut niin tiedät vielä enemmän, mitkä ovat venäjän lähialueita.
Kovasti olet kiinnostunut skodan venäjä valmistuksesta.Mikä Skodan tsekkiläisyydessä riepoo? Oletko venäjämielinen ja kateellinen? Ilmeisesti, jos kielitaito on hallussa ja käytät sitä näin Suoli-palstan juttuihin. Jos katsot Suomen kuuluvan Venäjän "lähialueisiin" kuten entiset NL:n osat, uskot ilmeisesti Kalugan tehtaan olevan myös Suomen tarpeisiin. Siinähän uskot.
En osaa venäjää, en opettele, enkä aio vierailla Venäjällä. En tarvitse Venäjää. Olen tietoisesti rajoittunut, mutta hyvä että otetaan ruskeilta rahat pois ja tehdään Skodatkin siellä heille. - skodalla idässä
Kalugassa tuulee harasoo kirjoitti:
Mikä Skodan tsekkiläisyydessä riepoo? Oletko venäjämielinen ja kateellinen? Ilmeisesti, jos kielitaito on hallussa ja käytät sitä näin Suoli-palstan juttuihin. Jos katsot Suomen kuuluvan Venäjän "lähialueisiin" kuten entiset NL:n osat, uskot ilmeisesti Kalugan tehtaan olevan myös Suomen tarpeisiin. Siinähän uskot.
En osaa venäjää, en opettele, enkä aio vierailla Venäjällä. En tarvitse Venäjää. Olen tietoisesti rajoittunut, mutta hyvä että otetaan ruskeilta rahat pois ja tehdään Skodatkin siellä heille.Oppimaan päin jo olet. Nyt tiedät skodan olevan venäläinen auto, mikä on tarkoitettu pääasiassa itäblokin maihin myytäväksi ja käytettäväksi.
Uskoa voit mitä haluat, jos se sinua miellyttää.
Tieto ja usko on kaksi eri asiaa.
Ladakin oli venäläinen auto joka yleisesti hyväksyttiin, mikä skodassa mättää.
Venäjä on naapurisi, halusit tai et. - missä vaan skodalla
skodalla idässä kirjoitti:
Oppimaan päin jo olet. Nyt tiedät skodan olevan venäläinen auto, mikä on tarkoitettu pääasiassa itäblokin maihin myytäväksi ja käytettäväksi.
Uskoa voit mitä haluat, jos se sinua miellyttää.
Tieto ja usko on kaksi eri asiaa.
Ladakin oli venäläinen auto joka yleisesti hyväksyttiin, mikä skodassa mättää.
Venäjä on naapurisi, halusit tai et.Lada oli neuvostoliittolainen/venäläinen auto. Tosin voit väittää sitä myös egyptiläiseksi autoksi. Siellä sitä edelleen valmistetaan myös. Aikanaan erittäin sopiva artikkeli idänkauppaan ja luonteva käyttökärry. Kokemusta on.
Nissan on englantilainen auto, VW kiinalainen, Toyota amerikkalainen, näin esimerkiksi. Siellä niitä valmistetaan, jos Se on "maalaisuuden" mittari.
Se mihin Skoda on tarkoitettu on ihan sama. Tehdas on Euroopan vanhimpia. Venäläinen historiankirjoitus voi tosin kertoa tästäkin toisen "totuuden".
- ja miulta tuli
siemensyöksy
- laser
Koneiden ja laitteiden myyntimäärät vaihtelee ajoittain,, myös Bentleyn myynti! Mitä sitten, vaihtelu virkistää =)
- Pähkinänakkeli
Lantaloorti on aika hyvin onnistunut provosoinneissaan. Eiköhän taputeta sille, ja anneta pussillinen pähkinöitä.
Sitten voidaankin mennä jo nukkumaan ja palata palstalle huomenna naureskelemaan uusille provoilleProvosointi? Jos kertoo dataa myynnin kehittymisestä, niin mistä ihmeestä lähtien se on provosointia? Tuon sinun tulkintasi mukaan, tilastoja julkaisevat tahot kuten esimerkiksi Tilastokeskus, ovat provokaattoreita. Noinko se Skodan kehno menestys riepoo?
- Selvitä asioita!
landlord kirjoitti:
Provosointi? Jos kertoo dataa myynnin kehittymisestä, niin mistä ihmeestä lähtien se on provosointia? Tuon sinun tulkintasi mukaan, tilastoja julkaisevat tahot kuten esimerkiksi Tilastokeskus, ovat provokaattoreita. Noinko se Skodan kehno menestys riepoo?
Voi sua pientä reppanaa. Tiedätkö mitä data yleensä tarkoittaa? Mitä eroa on datalla ja tiedolla? Nämä ovat hieman filosofisia asioita, mutta aloita vaikka ottamala selvää, mitä filosofia tarkoittaa.
- skoda 3
Selvitä asioita! kirjoitti:
Voi sua pientä reppanaa. Tiedätkö mitä data yleensä tarkoittaa? Mitä eroa on datalla ja tiedolla? Nämä ovat hieman filosofisia asioita, mutta aloita vaikka ottamala selvää, mitä filosofia tarkoittaa.
Sinä et varmasti tiedä sitäkään.
Kirjoitat vaan paljon mutta et ollenkaan asiaa. Selvitä asioita! kirjoitti:
Voi sua pientä reppanaa. Tiedätkö mitä data yleensä tarkoittaa? Mitä eroa on datalla ja tiedolla? Nämä ovat hieman filosofisia asioita, mutta aloita vaikka ottamala selvää, mitä filosofia tarkoittaa.
Tietoon liittyvä arvoketju on tuttu, mutta ei ilmeisesti sinulle koska menet suoraan kysymään tietoa, vaikka eräs välivaihe jää pois.
Mutta äläpä pieni reppana vaihda puheenaihetta. Mistä lähtien lukujen julkaiseminen on ollut provosointia?- Puntit on tasan.
landlord kirjoitti:
Tietoon liittyvä arvoketju on tuttu, mutta ei ilmeisesti sinulle koska menet suoraan kysymään tietoa, vaikka eräs välivaihe jää pois.
Mutta äläpä pieni reppana vaihda puheenaihetta. Mistä lähtien lukujen julkaiseminen on ollut provosointia?Neuvostoliiton kommunistisella puolueellakin oli tiedottaja, joka kertoi vain osan totuuksista, ja jätti osan kertomatta. Johan me aikaa sitten totesimme, että kyse on yhden kuukauden myynnin heilahtelusta. Jos lantalörtti haluaa provosoida, niin kaikin mokomin, mutta aika pelleksi tekee itsensä. Vastavaa heilahtelua löytyy miltä tahansa automerkiltä, ja ilmeisesti esimerkinomaisesti heitetty Citroenin yli 40 prosentin myynnin pudotus oli lantalörtille arka paikka.
- LantaWikin totuus?
landlord kirjoitti:
Provosointi? Jos kertoo dataa myynnin kehittymisestä, niin mistä ihmeestä lähtien se on provosointia? Tuon sinun tulkintasi mukaan, tilastoja julkaisevat tahot kuten esimerkiksi Tilastokeskus, ovat provokaattoreita. Noinko se Skodan kehno menestys riepoo?
Jos Landlord ei ole ilkeä trolli, hän varmaan yställisesti vastaa, millä perusteella Skodan myyntimenestys on huono?
Jotta huono menestys voisi jotakuta riepoa, pitäisi ensin tämä huono menestys tunnistaa. Käännämmekö tilastot päinvastaiseen järjestykseen vai miten? Entäpä jos liian hyvä menestys riepoo? Käy sääli muita... Puntit on tasan. kirjoitti:
Neuvostoliiton kommunistisella puolueellakin oli tiedottaja, joka kertoi vain osan totuuksista, ja jätti osan kertomatta. Johan me aikaa sitten totesimme, että kyse on yhden kuukauden myynnin heilahtelusta. Jos lantalörtti haluaa provosoida, niin kaikin mokomin, mutta aika pelleksi tekee itsensä. Vastavaa heilahtelua löytyy miltä tahansa automerkiltä, ja ilmeisesti esimerkinomaisesti heitetty Citroenin yli 40 prosentin myynnin pudotus oli lantalörtille arka paikka.
Miksi aiheessa on niin vaikea pysyä? Tiedolla on merkitystä tässä keskustelussa silloin kun se on tuoretta.
Aloitukseni ei sisällä tulkintaa, pelkkää dataa tapahtuneesta. Ja sen perusteella tehdään provokaattoria allekirjoittaneesta. Puolueiden suosioistakin julkaistaan gallupeja, mutta miten se eroaa siitä että kerron automerkkien suosiosta viimeistä tietoa?- Stoppi LantaWikille!
landlord kirjoitti:
Miksi aiheessa on niin vaikea pysyä? Tiedolla on merkitystä tässä keskustelussa silloin kun se on tuoretta.
Aloitukseni ei sisällä tulkintaa, pelkkää dataa tapahtuneesta. Ja sen perusteella tehdään provokaattoria allekirjoittaneesta. Puolueiden suosioistakin julkaistaan gallupeja, mutta miten se eroaa siitä että kerron automerkkien suosiosta viimeistä tietoa?Sinähän pyrit tekemään selvän laskevan trendin ennusteen yhden kuukauden perusteella. Perusteita ja toiveita olet esittänyt jo niin pitkään, että mukavaa, kun sait palkinnoksi näinkin mahtavan romahduksen. Jos olisit kuitenkin malttanut odottaa Skodan ehdotonta antautumista edes ensi kuuhun, viestisi vakuuttasi enemmän. Muustakin kuin tekijänsä oudosta harrastuksesta ja ajankäytöstä.
- Jormas
Stoppi LantaWikille! kirjoitti:
Sinähän pyrit tekemään selvän laskevan trendin ennusteen yhden kuukauden perusteella. Perusteita ja toiveita olet esittänyt jo niin pitkään, että mukavaa, kun sait palkinnoksi näinkin mahtavan romahduksen. Jos olisit kuitenkin malttanut odottaa Skodan ehdotonta antautumista edes ensi kuuhun, viestisi vakuuttasi enemmän. Muustakin kuin tekijänsä oudosta harrastuksesta ja ajankäytöstä.
Jos julkaisee tilastollista tietoa automerkin myyntimäärästä, se on provoilua vaikka muuta ei ole väitetty. Innokkaimpia tulkitsijoita ovat skodajormat joita myynnin putoaminem järkyttää. Outo palsta tämä.
- NoTrolliPedia
Jormas kirjoitti:
Jos julkaisee tilastollista tietoa automerkin myyntimäärästä, se on provoilua vaikka muuta ei ole väitetty. Innokkaimpia tulkitsijoita ovat skodajormat joita myynnin putoaminem järkyttää. Outo palsta tämä.
Minulle on sama, kuinka paljon Skodaa myydään, kunhan myydään riittävästi. Sadalla autolla vuodessa ei toimivaa organisaatiota pyöritetä.
Landlord trollaa Skodaa vastaan käyttäen näennäisiä tieteellisiä argumentteja. Poikkeaa siis jullinjuntista Shitikkoineen, mutta taustalla on sama vitsi: Miksi ostaa itäauto, kun samalla rahalla saa länsiauton. Ja tästä pitäisi järkevästi keskustella?
Jos Skoda myydään loppuvuonna vähemmän kuin Daciaa, hyvä. Siirtyy keskustelu sinne Dacia alueelle... - Skitso ?
Jormas kirjoitti:
Jos julkaisee tilastollista tietoa automerkin myyntimäärästä, se on provoilua vaikka muuta ei ole väitetty. Innokkaimpia tulkitsijoita ovat skodajormat joita myynnin putoaminem järkyttää. Outo palsta tämä.
Kuinka monta sivupersoonaa lantaloordilla on?
- Me Me
LantaWikin totuus? kirjoitti:
Jos Landlord ei ole ilkeä trolli, hän varmaan yställisesti vastaa, millä perusteella Skodan myyntimenestys on huono?
Jotta huono menestys voisi jotakuta riepoa, pitäisi ensin tämä huono menestys tunnistaa. Käännämmekö tilastot päinvastaiseen järjestykseen vai miten? Entäpä jos liian hyvä menestys riepoo? Käy sääli muita...Me Me Me
- LantaWiki is back!
Me Me kirjoitti:
Me Me Me
Minä itte.
LantaWikin totuus? kirjoitti:
Jos Landlord ei ole ilkeä trolli, hän varmaan yställisesti vastaa, millä perusteella Skodan myyntimenestys on huono?
Jotta huono menestys voisi jotakuta riepoa, pitäisi ensin tämä huono menestys tunnistaa. Käännämmekö tilastot päinvastaiseen järjestykseen vai miten? Entäpä jos liian hyvä menestys riepoo? Käy sääli muita...Menestys on huonoa, koska suuntaus näyttää sen näin olevan. Merkillä on laajin mallipeitto valikoimissa mitä koskaan, mutta silti liki viidenneksen laskee myynti. Ilman Octaviaa koko merkkiä tuskin markkinoilla näkyisi. Aijaijaiai..
Skitso ? kirjoitti:
Kuinka monta sivupersoonaa lantaloordilla on?
Kirjoitan aina omalla, rekisteröityneellä nimimerkillä. Toisin kuin muut, jotka vaihtavat nikkiä jatkuvasti. Eikös se kerro persoonaongelmasta jos mistä?
Ja kiitokseksi tästä, nimimerkkini saa lokaa niskaan vaikka asiallisesti kirjoittaa.- NoLantaWiki
landlord kirjoitti:
Menestys on huonoa, koska suuntaus näyttää sen näin olevan. Merkillä on laajin mallipeitto valikoimissa mitä koskaan, mutta silti liki viidenneksen laskee myynti. Ilman Octaviaa koko merkkiä tuskin markkinoilla näkyisi. Aijaijaiai..
Kyllä kannatti rekisteröityä. Nyt tämänkin luotettavasti tiedämme. Oikeastaan soisin sinulle "voittons" Skodan myynnin romahduksen puoleen. Voisit järjestää paraatin, tai jotain...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606954- 1003552
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262910- 212608
- 272193
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3601875- 251810
- 121738
- 321698
- 511576