Lähtö lomalle lähestyy. Mistäs niitä sinisiä kaasupulloja saa saaristomerellä? Reittimme kulkee n. Espoo -Uusikaupunki.
Sininen kaasupullo
22
3203
Vastaukset
- OliSamaVaiva
Eihän niitä välttämättä mistään saa, ja jos saa niin hinnat hirvittää. Pari kolme pulloa kun otat Espoosta, Olarinluomasta löytyvästä kaasualan kaupasta tai Kirkon vierestä huoltsikalta, niin niillähän pärjäät yhden tuollaisen retken.
- MitaanTietamaton
Ei taida olla muita kuin Turun Sammutinhuolto, joka ei ihan vesitien varressa ole. Vaihtaa VP merkatut vaihtopullot noin 25€ hintaan ja merkkaamattoman pullon 50 vai oliko se 50 25€ hintaan.
- Svedu
Miksi sininen?
- MitaanTietamaton
Sininen Primus 2kg mallinro 2012 on matala. Suomalainen pullo on korkeampi ja vaatii helposti muutostöitä, jos pullotila on alunperin tehty tälle ruotsalaiselle pallolle eiku pullolle. Saatavuus vain on niukkaa ja vaihtopullojen (VP) lisäksi maailmalla liikkuu samanlaisia pulloja, joissa ei ole ilmausventtiiliä.
- zail1
MitaanTietamaton kirjoitti:
Sininen Primus 2kg mallinro 2012 on matala. Suomalainen pullo on korkeampi ja vaatii helposti muutostöitä, jos pullotila on alunperin tehty tälle ruotsalaiselle pallolle eiku pullolle. Saatavuus vain on niukkaa ja vaihtopullojen (VP) lisäksi maailmalla liikkuu samanlaisia pulloja, joissa ei ole ilmausventtiiliä.
Omassa veneessäni porasin pullotilan kattoon isolla reikäporalla reiän, johon liimasin kartiomaisen peltimukin. Nyt korkeampi harmaa 2kg pullo sopii venttiileineen samaan tilaan. Hommaan ei kulunut 15min enempää aikaa.
Koska olemme purjehtimassa tänä kesäna Saimaalla, noita sinisiä pulloja olisi käsittääkseni ollut lähes mahdoton löytää täältä. - MitaanTietamaton
zail1 kirjoitti:
Omassa veneessäni porasin pullotilan kattoon isolla reikäporalla reiän, johon liimasin kartiomaisen peltimukin. Nyt korkeampi harmaa 2kg pullo sopii venttiileineen samaan tilaan. Hommaan ei kulunut 15min enempää aikaa.
Koska olemme purjehtimassa tänä kesäna Saimaalla, noita sinisiä pulloja olisi käsittääkseni ollut lähes mahdoton löytää täältä.Hyvä keino sovittaa kotimainen 2 kg kaasupullo. Meillä joutuisi istumaan peltimukin päällä, mutta onnekkaasti on sinisiä pulloja kertynyt muutamia.
PS. Zail1:lle hyviä kesäpurjehduksia järville ja sillä tyhjällä pullollakin keitettiin monet kahvit Oolannin kierroksella. - uppotukki 30ft
Hyvä keino sovittaa kotimainen 2 kg kaasupullo. Meillä joutuisi istumaan peltimukin päällä, mutta onnekkaasti on sinisiä pulloja kertynyt muutamia.
PS. Zail1:lle hyviä kesäpurjehduksia järville ja sillä tyhjällä pullollakin keitettiin monet kahvit Oolannin kierroksella.täytä ne pullot itse.
ei oo mikään ameriikan temppu.
ps. muista varmistaa ettei tule liian täyteen. - MitaanTietamaton
uppotukki 30ft kirjoitti:
täytä ne pullot itse.
ps. muista varmistaa ettei tule liian täyteen.Sopivat vermeet on ollut hakusessa ja grilli kovassa käytössä, jotta saa yhden 11kg pulloista vaihdettua kp-venttiiliseksi... mutta en tietenkään täytä!
- uppotukki 30ft
Sopivat vermeet on ollut hakusessa ja grilli kovassa käytössä, jotta saa yhden 11kg pulloista vaihdettua kp-venttiiliseksi... mutta en tietenkään täytä!
itsellä on kaasupullo muutos ollut "työnalla"parivuotta ja sinisten pullojen huonon saatavuuden vuoksi joutunut täyttelemään itse. jos sitten ensi talvena saisi harmaalle pullolle paikan rakenneltua.
- temppu
uppotukki 30ft kirjoitti:
täytä ne pullot itse.
ps. muista varmistaa ettei tule liian täyteen.Sanoisin ameerikan tempuksi. Vuosia sitten olin RVllä liikkeellä siellä. LPG- tankit on siellä tankattavia. Tankkauksen hoiti aseman työntekijä, jolla oli pahat paloarvet kasvoissa. Meidät asiakkaat häädettiin operaation ajaksi sivummalle....
- 34ft
Hyvä keino sovittaa kotimainen 2 kg kaasupullo. Meillä joutuisi istumaan peltimukin päällä, mutta onnekkaasti on sinisiä pulloja kertynyt muutamia.
PS. Zail1:lle hyviä kesäpurjehduksia järville ja sillä tyhjällä pullollakin keitettiin monet kahvit Oolannin kierroksella.Jos joku kaipaa "sinisiä" 2 kg pulloja niin jäi pari pulloa veneestä.
Ovat kummatkin tyhjiä mutta kohtuullisen hyvässä kunnossa. - Lisääkaasua
34ft kirjoitti:
Jos joku kaipaa "sinisiä" 2 kg pulloja niin jäi pari pulloa veneestä.
Ovat kummatkin tyhjiä mutta kohtuullisen hyvässä kunnossa.Moi
Missä pullot ovat ja mitä pyydät nistä? - 34ft
Lisääkaasua kirjoitti:
Moi
Missä pullot ovat ja mitä pyydät nistä?Vaasa, mikähän olisi kohtuullinen hinta? 50 EUR yhteensä ?
laita mailia jos kiinnostaa jari piste pakkanen miukumauku ideavideo piste fi - 34ft
34ft kirjoitti:
Vaasa, mikähän olisi kohtuullinen hinta? 50 EUR yhteensä ?
laita mailia jos kiinnostaa jari piste pakkanen miukumauku ideavideo piste fiTaitaa tuo pienempi ollakkin vissiin alle kaksi kiloinen. Täytyy tarkistaa ilallla kotona.
https://www.dropbox.com/s/3p5i547bgjnvtpp/pullot.jpg - uppotukki 30ft
temppu kirjoitti:
Sanoisin ameerikan tempuksi. Vuosia sitten olin RVllä liikkeellä siellä. LPG- tankit on siellä tankattavia. Tankkauksen hoiti aseman työntekijä, jolla oli pahat paloarvet kasvoissa. Meidät asiakkaat häädettiin operaation ajaksi sivummalle....
ihmisillä on outoja juttuja kohtaan ennakkoluuloja. keskieuroopassa kaikki toimii kaasulla lämminvesivaraajasta lähtien eikä siellä kukaan "pelkää" kaasua niinkuin suomessa.
väittäisin bensan tankkaamista autoon hellepäivänä vaarallisemmaksi kuin kaasupullon täyttöä. toisen voi tehdä "nortti huulessa" toista ei.
paloarvet kasvoihin on voinut tulla kaasuonnettomuudesta tai vaikka kännissä nuotioon kaatumisesta se ei kerro kaasun vaarallisuudesta mitään. - 34ft
34ft kirjoitti:
Taitaa tuo pienempi ollakkin vissiin alle kaksi kiloinen. Täytyy tarkistaa ilallla kotona.
https://www.dropbox.com/s/3p5i547bgjnvtpp/pullot.jpg1,8 ja 2,8 kg pullot
- 35€
34ft kirjoitti:
Vaasa, mikähän olisi kohtuullinen hinta? 50 EUR yhteensä ?
laita mailia jos kiinnostaa jari piste pakkanen miukumauku ideavideo piste fiEspoosta wilthom -kaupasta 35€ sininen pullo. Hae sieltä.
- 34ft
35€ kirjoitti:
Espoosta wilthom -kaupasta 35€ sininen pullo. Hae sieltä.
Onkos tuo 35 EUR uuden täyden pullon hinta vai vaihtopullon ja kuinka suuren 2 vai 3 kg ?
- Propaania!!!
Sinisellä spraymaalilla saa minkä tahansa nestekaasupullon siniseksi!
Kokeile vaikka !!! - hei,
Hyppäät sitten Turussa linja-autoon ja käyt Espoossa ostamassa niitä.
- bekka piltema
Biltemasta niitä ja saa ja biltemoita nyt löytyy monelta paikkakunnalta:
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Retkeily/Kaasukeitin/Kaasusailio-17613/- hyvä
He.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908617
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264768- 504238
- 623807
- 513216
- 502990
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.442304Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382213