lääkkeistä, se tuntuu aivan kohtuuttoman paljolta.
Itse olen 75-vuotias, eikä minulla ole ainoatakaan KELA-korvattavaa lääkettä.
HS otsikoi:
» Lähes puoli miljoonaa saa Kela-korvauksia kipulääkkeistä
Psykiatri: Pikkukivuista kärsivät syövät enemmän lääkkeitä kuin katukäyttäjät. «
Kuka tietää, mikä olio on tuo 'katukäyttäjä' ? Minusta nimitys ei ole sopiva huume- tai opioidiriippuvaiselle.
HS:
» Vahvoja kipulääkkeitä käyttävien ihmisten määrä on yli kaksinkertaistunut Suomessa viiden viime vuoden aikana. Opioidipohjaisista kipulääkkeistä sai viime vuonna Kela-korvausta jo 470 000 ihmistä, kun vuonna 2008 korvauksen saajia oli 180 000.
Lieviäkin selkäkipuja lääkitään syöpäkipuihin tarkoitetuilla lääkkeillä. Tämän on huomannut Turun yliopiston päihdelääketieteen kliinisenä opettajana työskentelevä psykiatri Antti Mikkonen.
Mikkonen on kiinnittänyt huomiota erityisesti oksikodonin käytön lisääntymiseen. Vuonna 2008 sitä käytti 7 000 suomalaista ja viime vuonna jo 12 000.
”Kyseistä lääkettä pitäisi käyttää ainoastaan syöpä- ja leikkauskipuihin. Vastaanotolleni tulee kuitenkin potilaita, joille on kirjoitettu oksikodonia lieviin, pitkäaikaisiin liikuntaelin- ja hermostokipuihin”, Mikkonen sanoo.
Hänen mielestään tuki- ja liikuntaelinten ongelmista tai hermostosta johtuvia kipuja ei pitäisi hoitaa lainkaan, tai ei ainakaan pitkäaikaisesti, riippuvuutta aiheuttavilla opioidipohjaisilla lääkkeillä. Tällaisia ovat esimerkiksi Panacod ja Tramadol.
”Monesti vastaanotolle tulevat, kipulääkkeisiin koukkuun jääneet potilaat käyttävät kovempia opioideja kuin opioidiriippuvaiset katukäyttäjät.”«
Minä käytän ajoittaiseen selkäkipuun voimistelua, ja nivelkivut pidän poissa liikkumalla paljon pehmeällä nurmikkoisella alustalla. Toimii hyvin molempiin.
Lähes puoli miljoonaa Suomessa asuvaa saa Kela-korvausta KIPU-
31
184
Vastaukset
- häivy hyvänsään aika
HYIIII mikä ihminen yööööök
Merilii :
HÄIVY ,,, emme kaipaa ainuttakaan noin tervettä tänne kehumaan vähää lääkkeitten käyttöä,
totuus taitaa sunki kohdalla olla avan toinen,
kehtaatki tulla vanhuksia tuomitsemaan sairuksien aiheuttamista vaivoista,
oletko kokoomuslainen, oletko jyrkin äiti,
niillähän ei ole itellään mitään vikaa,
on vain hirmusti rahaa käytössä köyhän kansan kustanuksella,
joo, kohta varmaan keksit kaasukammion jonne sairaat vanhukset työnnetään,,- valte vainaa
Hyii
Sinulle toki lääkitystä lisää. Saatko hyviäkin kiksejä toisen kirjoittajan viesteihin riekkumisesta? Elämäsi täytyy olla kovin rakkaudetonta, että tuollaista harrastat.
Kysyn vaan ketkä me. häivy hyvänsään aikaan,
jopas sinä vuodatit sappeasi oikein olan takaa, mitä sinä rähjäät jos kaikki ei tarvitse lääkkeitä, niin se on sen ihmisen onni, todennäköisesti sinä syöt lääkeitä kuin leipää.ja purat katkeruuttasi muihin ihmisiin. Kerronpa kuinka minulle olisi käynyt, noin vuosi takaperin menin lääkäriin ja kerroin että selkäni on kipeä enkä tiedä syytä,,, niin lääkäri ei tutkinut ollenkaan vaan tarttui reseptiin ja alkoi kirjoittamaan lääkettä, niin minä sanoin että tässäkö tämä nyt on, kun sain reseptin käteeni, hän vastasi että siinä se on, että sen ikäisellä ihmisellä kuin minä olen, niin on monenmoista vikaa selässä ja kirjoitti kauhean purkillisen SÄRKYLÄÄKKEITÄ Minä lunastin sen ja sanon suoraan että en yhtäkään pilleriä ole syönyt siitä purkista, sitä vastoin aloitin jumppaamaan selkääni päivittäin että selkälihakset vahvistuisi ja tukisi selkärankaa ja hyvin olen voimistellut kun meni vaan muutama kk kun särystä pääsin eroon ja jatkan edelleen voimistelua, selkäni pääsi niin huonoon kuntoon ennen kuin hoksasin että ikähän se tekee tepposia ja aiheuttaa särkyä.
Suosittelen kaikille voimistelu liikkeitä, niin pääsee säryistään, joita ikä tuo tullessaan.
- L - L
Hitto vieköön kun Espanjassa loppui maksuttomien lääkkeiden saaminen.
Tosin vaimon syöpälääkkeet ovat niin halvat, etteivät ne tee kummoistakaan lovea omaan eikä KELAn kassaan.
Pääsin itse intensiivisellä kuntoilulla jo 10-vuotta sitten eroon verenpaine- ja kolestrolilääkkeistä.
Eturauhasen tabut maksavat kuukaudessa muutaman euron eivätkä ne KELAa paljoakaan kuormita.
6krt/viikko punttisalilla on palautumisen suhteen vaativaa joten vastapainona käytän korvaustestoja josta KELA korvaa kuukaudessa pari kymppiä enkä ota siitäkään migreeniä.
Selkäkivut vältän kerta viikkoon maastavedoilla. Vasemman olkapään vanhat urheiluvammat huomauttavat olostaan mutta en kuormita ko. niveltä kipuasteelle.
Rankinta on vaimon kanssa kaupunkilomilla kävely. Pakarat uhkaavat krampata mutta tuskin siihen mitkään panatoolit auttaisivat.
Syöpäleikkausten jälkimaininkeihin määrättyjä kipulääkkeitä olen säästänyt tositarvetta silmällä pitäen.
Lapsuuteni kodin naapurin mummeli veti päivittäin hota-pulveria vineton kanssa. - ihaillen.
Ei voi kuin ihailla ja ihmetellä, säästät yhteiskunnan varoja pitämällä huolta kunnostasi.
Golffaaminen on nykyisin tullut kokokansan lajiksi, ei ole enää eliittilaji. Tässäpä hyvä vinkki kaikille raihnaisille. Tai ainakin niille jotka eivät raihnaisiksi halua tuhlaamaan yhteiskunnan varoja. - isoäiti*
Ymmärsinkö oikein: olet siis selättänyt syövän L - L?
Tsemppiä sulle!
Pelottavalta tuo syöpäsanakin kuulostaa, vaikka perheessäni on sitä ollut melko
runsaasti. Vanhoiksi ovat monet silti eläneet ja vieläkin minulla on iäkkäitä tätejä ja setiä elossa, joilla monilla huomattava sairaskertomus kerrottavanaan.
Saa nähdä, pääseekö tässä koskaan suvun vanhimmaksi.
Ylilääkitys on ongelmana kaikkialla ja välillä tuntuu siltä, että uusia sairauksia keksitään lääketehtaiden tuotantoa varten.
On monenlaisia syndroomeja, joista ennen käytettiin nimitystä *surunmurtama*, *maailmanmurjoma* tai *ikäväänkuoleva*, joihin nyt annetaan lääkkeillä helpotusta, vaikka ei ehkä aina olisi tarpeellistakaan.
Yritetään hoitaa terveyttä, etteivät sairaudet iskisi.- L - L
Kontrollit jatkuvat vielä 2-vuotta. Nyt vain kerran vuodessa verikokeen muodossa.
30cm suolta hävisi mutta sulkija säästyi.
Vaimoni serkku menehtyi 2-vuotta "voitetun" suolistosyövän leikkauksen jälkeen.
Loppulasku kesti 2kk.
Sain maanantaina tiedon minua 5-vuotta nuoremman urheilukaverin menehtymisestä kahdessa viikossa.
Olimme 3-vuotta sitten samaan aikan sairaalassa ja hänen ennusteensa oli hyvä.
En minä sen kummemmin tätä ajattele. Elän täysillä mutta tolkun kanssa.
Kaikki elintoiminnot ovat kunnossa eikä hiipumisen merkkejä ole havaittavissa paitsi läträtessäni harvoin alkoholin kanssa. - isoäiti*
L - L kirjoitti:
Kontrollit jatkuvat vielä 2-vuotta. Nyt vain kerran vuodessa verikokeen muodossa.
30cm suolta hävisi mutta sulkija säästyi.
Vaimoni serkku menehtyi 2-vuotta "voitetun" suolistosyövän leikkauksen jälkeen.
Loppulasku kesti 2kk.
Sain maanantaina tiedon minua 5-vuotta nuoremman urheilukaverin menehtymisestä kahdessa viikossa.
Olimme 3-vuotta sitten samaan aikan sairaalassa ja hänen ennusteensa oli hyvä.
En minä sen kummemmin tätä ajattele. Elän täysillä mutta tolkun kanssa.
Kaikki elintoiminnot ovat kunnossa eikä hiipumisen merkkejä ole havaittavissa paitsi läträtessäni harvoin alkoholin kanssa.L - L
Eihän tuo viimeinen käyttöpäivä ole meillä kellään tiedossa joten viihtykäämme tässä yhteisessä odotusjonossa, vuoro tulee aikanaan.
Minä olen käynyt säännöllisesti sisäkaluja tarkistuttamassa jo useamman vuosikymmenen siis tähystyksissä (bronco- ja colonoscopia).
On vaivaton homma, kun nukutuksessa tehdään.
Elämän laatuun olen yrittänyt panostaa, mutta saatujen geenien kanssa on pärjättävä. Toistaiseksi pärjännyt hyvin, mutta huomisestahan ei ole tietoa.
Hyvä Merili- Olen juuri niitä paljon käyttäjiä,mutta tässä ketjun ilkeilijöiden takia ei sen enempää.Neuvo missä voitais keskustella
heta.Sekä rintarangan, että lannerangan skolioosit teettävät paljon työtä, ihan omahoitoa hoitopöydällä, että liikkuminen yleensä onnistuisi.
Varmuuden vuoksi venyttelen koko kroppaa toimivaksi päivittäin. Jos jätän päivän väliin, jäisi useitakin. Lepoviikkoon ei ole vaan varaa.
Tukirangan nikamat ovat skolioosien alueilta kuluneet. En silti uskalla mennä leikkauttamaan, koska monilla leikkaus on epäonnistunut, ainakin aikaisemmin oli näin.
Veren tulehdusarvot jostain syystä vaan pompsahtavat joka viikko korkeiksi, niin että jotain reseptivapaata, kuten Ibumetia tai Famol F lievään lämpöön otan.- Merilii
capt.cöpenick kirjoitti:
Sekä rintarangan, että lannerangan skolioosit teettävät paljon työtä, ihan omahoitoa hoitopöydällä, että liikkuminen yleensä onnistuisi.
Varmuuden vuoksi venyttelen koko kroppaa toimivaksi päivittäin. Jos jätän päivän väliin, jäisi useitakin. Lepoviikkoon ei ole vaan varaa.
Tukirangan nikamat ovat skolioosien alueilta kuluneet. En silti uskalla mennä leikkauttamaan, koska monilla leikkaus on epäonnistunut, ainakin aikaisemmin oli näin.
Veren tulehdusarvot jostain syystä vaan pompsahtavat joka viikko korkeiksi, niin että jotain reseptivapaata, kuten Ibumetia tai Famol F lievään lämpöön otan.Hei Capt. C., olet kannattaa ottaa vain kuuriluonteisesti, niin että välillä vatsakalvo pääsee parantumaan.
Sitten voi taas ottaa viikon tai sillee.
Kuulin erään vanhan työkaverini kuolleen juuri tuohon verenvuotoon vatsasta kipulääkkeen käytön seurauksena, hänkin mukava ja elämänhaluinen ihminen.
- Ylilääkityksen takia
tulee turhia kuolemia. Tulehduskipulääkkeet ovat aiheuttaneet vatsakalvon puhkeamisen ja kivun täyttämän kuoleman monille.
- Minäkin luin tuosta
Tulehduskipulääkkeistä iso lasku sairaaloille Suomessa.
Noin kolmasosa vatsahaavan aiheuttamista verenvuodoista ja kuolemista liittyy tulehduskipulääkkeiden käyttöön.
Lisäksi lääkkeistä johtuvia komplikaatioita hoidetaan sairaaloissa päivittäin.
Potilaat tuntevat lääkkeiden vakavat sivuvaikutukset edelleen huonosti. - -..-
Minäkin luin tuosta kirjoitti:
Noin kolmasosa vatsahaavan aiheuttamista verenvuodoista ja kuolemista liittyy tulehduskipulääkkeiden käyttöön.
Potilaat tuntevat lääkkeiden vakavat sivuvaikutukset edelleen huonosti.Lääkärien ja apteekin pitää kertoa sivuvaikutuksista, kysellä, mitä muuta lääkitystä on.
Lääkkeiden yhteisvaikutuksista on ollut paljon juttua.
Me, joilla on tietokone, osaamme itsekin ottaa niistä selvää. - Nyt menin Googleen
Minäkin luin tuosta kirjoitti:
Potilaat tuntevat lääkkeiden vakavat sivuvaikutukset edelleen huonosti.En ole tiennyt että ovat noin vaarallisia.
"Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Fimea huolestui särkylääkkeiden aiheuttamista kuolemista ! "
http://www.hameensanomat.fi/uutiset/kanta-hame/218028 - isoäiti*
Nyt menin Googleen kirjoitti:
En ole tiennyt että ovat noin vaarallisia.
"Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Fimea huolestui särkylääkkeiden aiheuttamista kuolemista ! "
http://www.hameensanomat.fi/uutiset/kanta-hame/218028Oksikodonikuolemat nuorten keskuudessa ovat herättäneet paljon keskustelua.
Lasten käytöshäiriöiden lääkitys puhuttaa ja suuri osa opiskelijoita turvautuu lääkkeisiin tenttien aikana. Ihmeelliseltä tuntuu, ettei opiskelupaineita kestetä enää.
Viihdeteollisuus on monta kertaa niin väkivaltaista, että ihmettelen kuinka nuoret sitä kestävät.
On tässä isoäidillä ihmettelemistä. - Terveyden kanssa te-
isoäiti* kirjoitti:
Oksikodonikuolemat nuorten keskuudessa ovat herättäneet paljon keskustelua.
Lasten käytöshäiriöiden lääkitys puhuttaa ja suuri osa opiskelijoita turvautuu lääkkeisiin tenttien aikana. Ihmeelliseltä tuntuu, ettei opiskelupaineita kestetä enää.
Viihdeteollisuus on monta kertaa niin väkivaltaista, että ihmettelen kuinka nuoret sitä kestävät.
On tässä isoäidillä ihmettelemistä.kemistä, kun jonkun maha kestää särkylääkkeitä, toisen taas ei !
"Monimutkaiseksi asian tekee se, että ihmisten kyky sietää särkylääkkeitä saattaa vaihdella kovastikin.
Se kuitenkin tiedetään varmasti, että haittavaikutusten riskiä lisäävät sekä apteekista reseptivapaasti saatavat että varsinaiset reseptilääkkeet."
- Ibu on halvin
Muutama lievä peruslääke tuskin aiheuttaa vatsakalvon ärtymistä kun käytön välillä on muutama päivä.
Jopa asperiiniin tai Buranaan saa lääkäriltä e-reseptin. Hintaero on kuitenkin pieni.
Sen sijaan tänään vanha tuttu juttu, porsaanlihapaisti teki selviä mahakipuja. Siipikarjasta ei mitään oireita. Maidolla paljon kohentui. - Vain kuureittain!
Pitää antaa mahalle tilaisuus toipumiseen.Wikipedia kertoo:
"Ibuprofeenin yleisimpiä sivuvaikutuksia ovat ruoansulatuskanavaan kohdistuvat oireet, kuten pitkäaikaisessa käytössä ilmenevä mahahaava.[
Muita haittavaikutuksia ovat muun muassa pahoinvointi, ripuli, päänsärky, huimaus, iho-oireet, maksaentsyymien nousu ja tinnitus.
Harvinaisina haittoina etenkin suuriannoksisessa käytössä saattaa ilmetä munuais- ja sydänvaurioita.
Sydänkohtauksen riski on joidenkin tutkimusten mukaan kolminkertaistunut ibuprofeenin pitkäaikaiskäytön seurauksena."- muuan mumma
Todella tärkeän asian otit esille Merilii. Kiva kun on nyt tullut aktiivinen hyvä kirjoittaja. Lääketehtaat ja lääkärit kompuksessa, sitähän tämä. Hirveää yhteiskunnan rahanmenoa ja oireet voi peittyä mutta lääkemyrkyt vaurioittaa. Sitten tosi paikan tullen ei lääke tepsikkään.
- c c
Vain kuureittain
Tuskinpa tinnitys mitenkään koplautuu tilapäiseen iburpofeenin käyttöön, tinnitys kun on sisäkorvan tilaan liittyvä haitta.
Jatkuva voimakkaiden lääkkeiden käyttö on tietenkin terveydelle haitallista. Uskon paikallistaneeni lievän ajoittaisen kuumeen keuhkoputken tulehdustiloihin.
Myös kokenut hengitysteiden ja keuhkosairauksien erikoislääkäri sanoi kehkojeni pinnan olevan täynnä arpia ´koko elämäniän jatkuvista tulehdustiloista.
Aloittajalla hyvä aihe. Puolimiljoonaa kelatuen saajaa ei ehkä riitä mihinkään. Niinkin neutraalia kuitutuotetta kuin VI-Sibliniä saa kelatuettuna jos lääkäriltä e-reseptin pyytää.
- ...
Pahimpia ihan mahaverenvuotoon kuolemiset,
kuuluvat vielä olevan tuskallisen kipeitä.
Lääke olisi otettava ruuan kanssa. ei tyhjään vatsaan. - viileempää puskissa
Särkylääkkeitä ei kulu minulla, mikäpä puupäätä särkisikään, mutta on nuo verenpaine ja kolestrolilääkkeet korvattavia.
Nekin on vaihettu halvempiin, mikä on ihan ymmärrettävää, mutta en niitäkään ota kuin vasta aamupalan jälkeen. Enpä ole huomannut mitään sivuvaikutuksia, enkä edes muista moista tarkkailla, vielä vähemmän valtion menoja. - Kaikkien noiden
lääkkeiden sivuvaikutuksia ei tunneta käyttäjien keskuudessa, suhtaudutaan kuin taikapilleriin, "kulps-ja parantuminen", mutta ei se niin mene.
Lääkkeistä johtuvia komplikaatioita hoidetaan sairaaloissa päivittäin.
Lääketehtaitten etu on saada myyntiä paljon.- kukaan vasiten...
Nykyään lääkkeissä on mainostajan mukaan puskurointia niin etteivät ne niin ärhäkästi vatsan limakalvoa tuhoa.
Apteekin henkilökunta kyllä pyydettäessä sanoo että kaikki lääkkeet ovat terveydelle haitallisia.
Jos otan jonkun pillerin, pian se alkaa närästään. Olen napannut kapselin päälle rypsiöljyä pienen tujauksen, niin jopa näriminen loppuu.
- ...
Mitä nopeammin kuolla kupsahdetaan, sitä parempi se yhteiskunnalle on.
Turhat funtsimiset jorpakkoon hesarin kirjoituksesta.- .. ..
Etkö ollenkaan ajattele jälkipolvien menetystä, jos heitä on.
Ei kuolemaan tarvi tähdätä, tulee se varmasti muutenkin.
Olen ollut vammaisena n. 70-vuotta ja tiedän kivuista ja säryistä paljon.
Aika merkillistä on syyttää sairaita ihmisiä lääkkeiden käytöstä. Lääkärit määräävät lääkkeitä, eivät potilaat.
Lääkkeitä määrätään suuria määriä ja nimenomaan riippuvuutta aiheuttavia lääkkeitä koska lääkkeiden menekki näin kasvaa ja hyödyttää lääketehtaita ja myös lääkäreitä.
Minulla on 90-asteen scoliosis, joka oireelee kipuina. Puntteja en voi nostaa eikä nilkkakkipuni häivy kävelyllä nurmikolla. Sopivaa nurmikkoakaan ei ole!
Noita opiodipohjaisia lääkkeitä on siis määrätty pajon jostain syystä. Lääkkeet määrää lääkäri ja potilas käyttää ne tarpeisiinsa. Pahimpia lääkkeiden määrääjiä ovat psykiatrit, joiden määräämät lääkkeet ovat käsittääkseni kaikki riippuvuutta aiheuttavia.- kipuun herännyt
Terve ihminen voi nauttia terveistä jaloistaan kalliisti rakennetulla ja ylläpidetyllä golf kentällä, mutta kaikille ei kohtalo ole suonut terveyttä edes syntymälahjana. Kipulääkkeet tulivat korvattaviksi, siksi summa on kasvanut, samoin raihnaaseen ikään tulleiden määrä. Jatkuva kipu estää nukkumisenkin, ei voi liikuttaa kipeitä niveliä, kierre vain pahenee. Kaikkia ei voi edes leikkaus parantaa. Eikö ole parempi saada lievennystä lääkkeillä tuskiin vaikka elinpäivät siinä lyhenevät. Näin aamuyöstä särkyihin heränneenä ei paljon lohduta jumppaohjeet eikä hehkutukset golfin ihanuudesta. Minäkin olen kuitenkin parhaani mukaan hoitanut terveyttäni enkä ole edes ylipainoinen. Perinnöllistä tämä nivelrikko , nyt jo selässäkin.
- matala sietokyky
Itsellä oli vain 25 asteen polven nivelrikko tapaturman seurauksena. Ortopedi sanoi, että tuohan on vielä hyvin siedettävä.
Kun se kuitenkin aiheutti kipua niin menin jonkun ajan päästä seuraavalle lääkärille. Hän määräsi kyynärsauvat sekä kirjoitti lähetteen.
Työnantajan vakuutus korvasi osaproteesihoidon polipäiviä lukuunottamatta.
Nyt toisessa alaraajassa on jo kuukausia kestänyt pakarakramppi, joka alkoi yläreiden pienestä venähdyksestä. Istuminen tuolilla tekee kipeää.
Kuulemma fysioterapeutti hoitaisi vaivan pois muutamalla käynnillä. (pa-väellä ei senssejä moiseen)
PS. Jos minulla olisi Ruuneperin kipuileva kroppa, en olisi kestänyt sitä ilman nailonköysi-oksa hoitoa, koska aina olen pääsyt vaikka vuorelle kiipeämään.
- 10+2
Olisikohan tuo hoito hyväksi tämän ikäiselle kaikissa tapauksissa, niin nuoremmat saisivat asuntoja ja vapaita saunavuoroja.
Meillä oli työpaikalla kuolemantapaus ja surullisena sen tiedon ilmoitin.
Silloin innostui samassa talossa asuva, et on hetikohta soitettava isännöitsijälle, kun vapautui saunavuoro!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2331541- 961306
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle201287Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan61187Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9968Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86940Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66905- 32880
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43861Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii62835