Oma talli, ei omaa ponia

Turhautunut ponityttö

Toivon, että ette ala dissaamaan, mutta minua harmittaa tämä asia ja olen miettinyt sitä.
Olen ratsastanut neljä vuotiaasta asti isohevosilla, islanninhevosilla ja poneilla, olen nyt kolmetoista.Tällä hetkellä ratsastan issikoilla askellajiratsastuksen puolella.
Olisin valmis omaan poniin täysin mielestäni. Meidän pihassamme on OMA TALLI kahden hevosen talli. Puoliäidilläni on hevonen, ollut ennenkin. Meillä on iso hiekkakenttä, iso (siihen mahtuisi vaikka neljä hevosta) tarha, ja laidun vähän matkan päässä. Tallissa asuu tällä hetkellä vuokralla hevosia. Hoitelen niitä, ruokin, vien laitumelle. Haluaisin, olen melkein koko ikäni halunnut... Oman ponin tai hevosen. Katselen joka päivä kuvastoista, mitä ostaisin hevoselleni, kuten riimuja, suojia, loimia, ja olen katsellut netistä vinkkejä ja vaikka mitä!
Mutta en saa hevosta/ponia. En saa, vaikka pihassamme on oma talli. Sanon jollekkin uudelle hevosihmistuttavuudelle, että joo, meillä on oma pikkutalli pihassa. Ja hän kysyy että mikä sun ponin nimi on. Se saa mut miettimään asioita.

Syy miksi minulla ei ole, on näköjään raha. Ei ole rahaa kalliiseen islanninhevoseen tai connemaraan. Ymmärtääkö joku tilanteeni :(! 100% hevoshulluna tämä asia riepoo mua henkisesti. Kaiken päälle kaverillani on oma issikka täysihoidossa jossain, ja eivät he sen rikkaampia ole.

Mietin, että onko muita syitä miksi en sitä hevosta tai ponia saa. Tekisin mitä vain saadakseni oman ponin tai hevosen. Ja minulla ei ole ollut vuokrahevosta tai ylläpitohevosta. Kokemuksen ja auttavan käden saan puoliäidiltäni. Siitä syystä en välttämättä mielestäni tarvitse "harjoitellakseni" oman hevosen pitoa varten vuokra tai ylläpitohevosta.


Tiedän, jauhoin samat asiat monta kertaa. Toivottavasti ymmärrätte että mua ketuttaa -.-

2

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14v tyttö

      Ittelläni oli ennen kans vanha suokki ruuna ja mun veljellä ex ravuri jota hoidin. Mulla on sama tilanne meillä on talli ja seittemä hehtaarii laidunta muttei heppoja.
      Enkä varmaa enää koskaa sillee haluu toista hevosta tiiän et kuulostaa paskalta, mutta se ei tuntuis reilulta mun ekaa heppaa kohtaa ja siittä jäi joku tunne kun löysin sen eräänä aamuna kuolleena tarhasta ja kun seuraavana vuonna yks päivä tulin koulusta iskä sano mulle et mun veljen hevonen ammuttii. Mulke ei oltu sanottu mitää....
      Uutta hevosta ei tuu ..... tai sillee haluisin...

      Mut sun ei oo pakko saada ekaks hepaks mitää "kilpa ratsuu" on paljon hevosia joita saa jopa ilmatterks kuten mun veljen hevonen,mut se tuli eläin suojelusta ja me maksettii kuljetus.

      Ja voin kokemuksesta sanoa että halvatkin on hyviä. Ei meillä oo ikinä ollu yli tonnin hevosta ja oon joka hetkee rakastanu.

    • ----

      valitettavasti raha on usein se merkitsevin syy. Noin nuoren on vaikea hahmottaa miten paljon hevosen pito oikeasti maksaisi.

      Varsinkin jos molemmat vanhemmat (vai äitipuoli vai kenen kanssa nyt asutkaan) eivät ole päivätöissä, raha varmasti on tiukassa.
      Se oma hevonen vie yhden kokonaisen karsinapaikan, josta joku toinen maksaisi jopa useamman satasen kuukaudessa. Oma poni siis laskisi huomattavasti pikkutallin tuottamia tuloja.

      Kyllähän se varmasti harmittaa.

      Paras olisi jutella asiallisesti (ei siis itkien, jankuttaen tai lapsellisesti valittaen) aikuisten kanssa että miksi ponia ei voi hankkia ja voisiko ponin osto tulevaiasuudessa olla mahdollista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      69
      3053
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      419
      2906
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      102
      2282
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      99
      2209
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1924
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1874
    7. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      153
      1868
    8. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1860
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      335
      1846
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1692
    Aihe