tämä on totta joka sana

ihmettelen kauheasti

olin hiljan kantamassa tuttavani arkkua 5 muun kantajan kanssa,,ja koska olin läheisinpiä,,olin tietysti päätypuolessa,,tavallinen arkunkanto ,,siis,
vai oliko?
olen itse melko vahva mies,,en painon nostaja ,mutta raskaaseen maalaistyohon tottunut ,,viljasäkkejä sadoittain nostellut,,ja selkä vieläkin kunnossa ,mutta tuo arkun paino minua ihmetytti..se oli jotakin todella raskasta..vainaja painoi eläessään noin 100kg arkun paino..tavallinen ..ei tammea tai jotakin muuta painavaa..
sain todella panna parastani kantamisessa..ja samoin toinen päätypuolessa ollut..

jos jakaa kokonaispainon 100kg arkku,,ehkä 130 kg yhteensä jaettuna 6lla on noin 25 kg hlo..
mutta minun painonosuus oli ainakin 50kg..miksi?liinat painoi olkapäätäni todella raskaasti..
tuli mieleeni erään Jumalattoman isännän hautajaiset talvella,,kun parihevoset eivät tahtoneet pystyä vetämään arkkua joka painoi aivan kauheasti..

tässä omassa tapauksessani oli kyseessä,,ei uskovainen eläessään,,kuoleman hetkestä en tiedä..Jumala tietaa.

8

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karmea kokemus?

Jos kantajat ovat eripituisia saattaa paino tulla jollekin kulmalle korostetusti. Olen kuullut kyllä muitakin samanlaisia kertomuksia "raskaista" vainajista. Onhan siinä voinut olla kyydissä näkymätöntä saattoväkeä.

• Hei.

Kallistun tuohon ajatukseen, että eripituisten kantajien takia joku kulma saisi enemmän painoa kuin muut. Olen ollut paljon mukana hautajaisissa, itse en ole kantajana koskaan ollut, mutta en ole aiemmin kuullut tällaista, että vainaja painaisi erityisen paljon. Arkku tietenkin on lisäpaino kannettaessa. En usko ylimääräisen kyydissä olevan saattoväen mahdollisuuteen. Enkä usko, että vainajan uskolla tai ei uskolla, olisi tekemistä painon kanssa.

Ystävällisesti,
        Pirkko-pappi

• Väärä tekniikka sen kantoliinan kanssa yhdessä mahdollisesti eripituisten kantajien kanssa. Jos liina on väärin ja/tai sitä yrittää kantaa väärin, niin se vaikuttaa huomattavasti miten raskaalta arkku tuntuu.

• kantaja painon alla

Pirkko-pappi ,,tuo on totta myos..
      //tuli mieleeni erään Jumalattoman isännän hautajaiset talvella,,kun parihevoset eivät tahtoneet pystyä vetämään arkkua joka painoi aivan kauheasti.//.

en millään jaksa uskoa painon jakautumiseen noin epätasaisesti..jotakin muuta asiassa oli..

• 23q4rtfg

No mitä muuta siinä sinun mielestäsi voisi olla? Itse olen kantanut kuusi kertaa ja pääpuoli on AINA raskas. Asiassa yksinkertaisesti ei ole mitään yliluonnollista, piste.

• ??????????????

Taidat olla todellakin tyhmä peräkammarin poika.
      Oletko siis sitä mieltä, että jalat painavat ihmisellä yhtä paljon, kuin yläruumis ??

• paistakoon valo sinu

kuka lienee se kaikkein uunoin?
      sanoin....mutta minun painonosuus oli ainakin 50kg..miksi?liinat painoi olkapäätäni todella raskaasti..//
      ///Oletko siis sitä mieltä, että jalat painavat ihmisellä yhtä paljon, kuin yläruumis///
      missä jotakin tuollaista olen väittänyt??? kerrohan valopää..

• totta 1

Eikö sillä keskimmäisellä liinalla voi säädellä aikatavalla arkun tasapainoa.
      Myös liinoilla voi säädellä aika hyvin ettei jollakin ole liian raskasta .
      Olen n. 5.kertaa ollut kantamassa ja painoa on joskus tasattu kertomallani toimenpiteillä ja oikeilla kantotavoilla joten ei ole ollut ongelmaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      81
      3678
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      32
      2459
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      93
      2083
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      20
      1607
    5. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1448
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1441
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1394
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1347
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1247
    10. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      19
      1103
    Aihe