Jos keskeyttää osakeyhtiön toiminnan niin yhtiöön jääneitä rahoja voi tallettaa ja sijoittaa. Mutta tarvitseeko/voiko pitää hallituksen ja yhtiökokouksen vuosittaiset kokoukset? Jos pitää kokoukset niin voiko niiden kulut vähentää yhtiön rahoista vai miten toimitaan? Olis kiva jos joku osaisi auttaa. Mistään ei oikein löydy tietoa.
toiminnan keskeyttäminen
2
252
Vastaukset
- sdrtfyuiopå
Kyllä kulut voi vähentää, mutta jos kuitenkin sijoittelet yhtiön varoja niin eihän se toiminta silloin ole keskeytynyt. Sijoitukset tuottaa joko tuloa tai tappiota.
Se että keskeytät varsinaisen toimintasi ja poistut vaikkapa alv rekisteristä ei vielä tarkoita sitä että toiminta muuten olisi keskeytynyt. Kirjanpito on hoidettava ja veroilmoitus jätettävä vuosittain.
Jos itse olisin pistämässä firmaa ns. pöytälaatikkoon niin itse ainakin toiminnan lopettamisen lisäksi ajaisin taseen myös alas myymällä kaiken mita taseessa on. Tilillä olevat rahat sitten osinkona ja palkkana ulos. Silloin firma on vaivaton kun ei tarvitse tehdä muuta kuin tyhjä veroilmoitus kerran vuodessa. - Eroon helposti
Tyhjennä rahat taskuun ja pistä saattoon !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692733
- 632664
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91480- 151392
- 461234
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197