Telttaa hankkimassa, suosituksia?

moro12345

Mietiskellyt tässä muuttamista telttaan asumaan, ainakin pariksi kuukaudeksi ehkä jopa talven yli ja eteenpäin. Kellään suosituksia?

- Yhden miehen mutta koska se tulee asumiseen olisi kiva jos tilaa johonkin muuhun kui nukkumiseen esim saisi pöytiä yms sisälle.
- Kestää Suomen pakkaset
- Bonusta on semmoinen aurinkopaneeli mutta en tiedä tästä mtn, nähnyt jonkun mainoksen aurinkopaneelilla varustetusta teltasta
- Mielummin hinta alle 250 euroa mutta suositelkaa vaan jos on ylitse

9

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moro123456

      Updateen, olisi mukava saada jonkunlainen sähkösydeemi siihen telttaan ja olisi mukava saada ostettua suoraan Suomesta ettei tarvitse tilata mitään.

      • Jos talvella,,,,,

        tai muuten pidempään asustaa luonnonhelmassa, niin itse suosittelisin teltan sijasta kotaa, johon vaikka pienen puukaminan voi asentaa. Tähän mahtuu pöytä, retkisänky, tavaraa tarpeen mukaan. Jonkinverran on kodasta kokemusta itselläni ja hyväksi toistaiseksi havaittu. Alle 250 ei saa kaiketi kotaa, ellei osta kangasta ja tee itse, mikä taas vaatii kädentaitoja, ynnämuuta. Armeijan esim. sissiteltta soveltuu myös ympärivuotiseen asumiseen. Jos sähköä haluaa kotaan tai telttaan niin pieni Generaattori mukaan, jonka tarpeen tullen käynnistää, silloin toimii nettikin, jos muuten kunnossa. Honda tai halpa Kipor, niin sähköä syntyy. Kun on yhdessä paikassa kauempaa, niin silloin kota hyvä.


      • Jos talvella,,,,,,,,
        Jos talvella,,,,, kirjoitti:

        tai muuten pidempään asustaa luonnonhelmassa, niin itse suosittelisin teltan sijasta kotaa, johon vaikka pienen puukaminan voi asentaa. Tähän mahtuu pöytä, retkisänky, tavaraa tarpeen mukaan. Jonkinverran on kodasta kokemusta itselläni ja hyväksi toistaiseksi havaittu. Alle 250 ei saa kaiketi kotaa, ellei osta kangasta ja tee itse, mikä taas vaatii kädentaitoja, ynnämuuta. Armeijan esim. sissiteltta soveltuu myös ympärivuotiseen asumiseen. Jos sähköä haluaa kotaan tai telttaan niin pieni Generaattori mukaan, jonka tarpeen tullen käynnistää, silloin toimii nettikin, jos muuten kunnossa. Honda tai halpa Kipor, niin sähköä syntyy. Kun on yhdessä paikassa kauempaa, niin silloin kota hyvä.

        jatkoa vielä, että aurinkopaneelit euvät kaiketi kovin hyvin ainakaan talvella sähköä tuota, tämä käsitykseni, korjatkaa jos väärässä. Kipor generaattori saattaa olla huono aroille sähkölaitteille, kuten tietokoneelle, en tätäkään tarkalleen tiedä, Honda, joka kallis toimii läppärin kanssa ainakin, on kokeiltu. Aika paljon nykyään tarvitaan laitteita, jos teltassa, kodassa aikoo hyvinvoipaa elämää eleillä, jos tinkii niin kyllä siellä metsässä vähemmälläkin tietenkin toimeen tulee.


    • sdfhgdfdjm

      Suosittelisin Hillebergin telttaa mutta sellaista et alle 250 eurolla saa. Ne tosin ovat kyllä niitä parhaita. Varmasti moni teltta kestää Suomen pakkaset mutta eri asia on haluaako niissä talvella nukkua.

    • ijfihofaihfadfaehfae
    • jaamakkissa

      Pitempiaikaiseen asumiseen sopivaa telttaa ei ihan halvalla saa.
      Pitää olla vahvat kankaat että kestää säät ja auringonpaahteet.
      Sateetkin olisi hyvä sen kestää.

      Seisomakorkeus on valttia,sillä itse en missään tapauksessa majoittuisi pitkäksi ajaksi telttaan johon on kontattava aina kun tahtoo sisälle.
      Se käy nimittäin polville.

      Miten teltan lämmitys kylmillä ratkaistaan?
      Telttaa ei voi lämmittää millä tahansa,sillä häkäkuolema on tässä suuri riski.

      Miten kuivatat kamat; Vaatteesi,makuupussisi ja muut mökkänäsi jos on pitkään sateista,kylmää ja kosteaa??
      Jos tämä ei ole hallussa,niin aika äkkiä muuttuu telttailu ankeaksi.

      Eli miettimistä riittää.

      Itsekkään en tiedä kaikkea,mutta Googlettamalla löytyy paljon tietoa kun sinnikkäästi hakee eri hakusanoilla.

    • pj-teltta

      Puolijoukkueteltta kamiinalla tai vastaava on ainoa järkevä vaihtoehto monen kuukauden talvisasumiseen. Ei vaan irtoa noin pienellä rahalla.

    • jaamakkissa

      Teltassa nukkumisen haasteisiin liittyy ns maakylmän eristäminen.
      Eli kunnon alustat/patjat,joiden päällä nukkua.

      Nettiyhteys on nykyään edellytys jopa avustusten/tukien ja työpaikkojen hakuun.
      Se ratkeaa varaamalla nettiaikoja kirjaston koneilta.
      Eikä tämä tarvitse kuin kirjastokortin.

      Omaa tietokonetta/älykännyä voi toki käydä lataamassa monessakin paikassa.
      Mutta liittymäthän maksaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1295
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      53
      828
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      741
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      671
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe