Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tuulilasin koeajo

osssss

Antoi ymmärtää että tdi 1.6 on lämmin ja hyvä talviauto?

Kestotesti oli -4 asteessa.Johan on turhamainen kommentti?
Tuohonkin lämpötilaan suosittelivat tuulilasin lämmitystä.he he

41

319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paras talvella

      Talvella ei vuoda vettäkään sisään.

    • Ota opiksi!

      Meinaatko, että eivät osaa skaalata -4 asteessa tehtyjä mittauksia vaikkapa -25 asteeseen? Peruskauraa kaikissa lämpömittauksissa, joko suoralla laskennalla tai nykypäivänä myös simuloinnilla, joka antaa tarkemman tuloksen ottaen huomioon ulkoilman virtausdynamiikan eri lämpötiloissa ja nopeuksilla.

      Helkutin hyvinhän tuulilasin lämmitys toimii huurteen poistossa vaikka ei pakkasta olisikaan. Pieni hetki riittää autoissa, joissa on tuulilasissa vastukset.

      • Varsinainen H.C.!

        Turha kuvitella, että trolli ymmärtäisi mitään jostain skaalauksesta tai virtausdynamiikasta! Johan suuri tietämättömyys näkyi aloituksessa. Trolli ei osaa kirjoittaa kuin itäautoista ja hapankaalista, tietämättä niistäkään oikeasti mitään -> tuhannet nauravat makoisasti tyypin kirjoittamille saduille ;)


      • höpö höpö

        AI pitää siitä Skodasta tehdä oikein lämpösimulaatiomalli, että voidaan todeta sisällä olevan ulkoilmaa lämpimämpää.


      • Meni yli hilseen?
        höpö höpö kirjoitti:

        AI pitää siitä Skodasta tehdä oikein lämpösimulaatiomalli, että voidaan todeta sisällä olevan ulkoilmaa lämpimämpää.

        Itse teen lämpösimulointeja töissä ja erilaisilla käytännön testeillä todettu simulaatiot riittävän toimiviksi, jos mallinnus on tehty oikein. Hieman nopeampaa tietokoneilla kuin toisenn asteen differentiaaliyhtälöiden pyörittely, jota sain korkeakoulussa alalta harrastaa ihan tarpeeksi aikoinaan ;-)
        Tuskin Tuulilasi noita simulointeja tekee, vaan toteaa että jos sisällä on -4C:ssä vaikka 40 astetta niin -25C:ssä luultavasti saavutetaan noin 20C ja se riittää. Käytännön tarkkuus. Simuloinnit palvelee erilaisten worst-case -tapausten selvittelemisessä yleensä jo ennen tuotteen lanseerausta.


      • osssss
        Varsinainen H.C.! kirjoitti:

        Turha kuvitella, että trolli ymmärtäisi mitään jostain skaalauksesta tai virtausdynamiikasta! Johan suuri tietämättömyys näkyi aloituksessa. Trolli ei osaa kirjoittaa kuin itäautoista ja hapankaalista, tietämättä niistäkään oikeasti mitään -> tuhannet nauravat makoisasti tyypin kirjoittamille saduille ;)

        Tollot!
        Käytännön kokemukset on ihan toista kun teknikon mittaukset.
        Vuodesta -99 ajanut VW tdi autoilla ja uskallan sanoa että kylmää kyytiä kun alkaa oiket talvikelit.Webasto pitää olla että voi moottori kuumana lähteä ajoon.
        Mutta eihän se maksa merkkilikkkessä kuin sen vaivaiset 3000e..halpaa


      • osssss
        Meni yli hilseen? kirjoitti:

        Itse teen lämpösimulointeja töissä ja erilaisilla käytännön testeillä todettu simulaatiot riittävän toimiviksi, jos mallinnus on tehty oikein. Hieman nopeampaa tietokoneilla kuin toisenn asteen differentiaaliyhtälöiden pyörittely, jota sain korkeakoulussa alalta harrastaa ihan tarpeeksi aikoinaan ;-)
        Tuskin Tuulilasi noita simulointeja tekee, vaan toteaa että jos sisällä on -4C:ssä vaikka 40 astetta niin -25C:ssä luultavasti saavutetaan noin 20C ja se riittää. Käytännön tarkkuus. Simuloinnit palvelee erilaisten worst-case -tapausten selvittelemisessä yleensä jo ennen tuotteen lanseerausta.

        Noo talvitestissä skodan hytti ei lämmennyt 20 asteeseen ollenkaan.
        TM kertoo...


      • Kyssäriä pukkaa:
        osssss kirjoitti:

        Noo talvitestissä skodan hytti ei lämmennyt 20 asteeseen ollenkaan.
        TM kertoo...

        No kerro tarkemmin, ei kaikilla ole TM:ää.
        Monenneksiko Skoda sijoittui, oliko hidas lämpiämään vain taajamassa (moottorin hukkalämpö ei nykyautoissa tahdo riittää) vai onggelmaa myös maantiellä?


      • älynjättiläinen osss
        osssss kirjoitti:

        Noo talvitestissä skodan hytti ei lämmennyt 20 asteeseen ollenkaan.
        TM kertoo...

        Miksi -25C keleillä pitäisi lämmitä 20 asteeseen, sitähän joutuu riisuutumaan tai olla palsa päällä hikisenä.


      • ei susiturkkia
        älynjättiläinen osss kirjoitti:

        Miksi -25C keleillä pitäisi lämmitä 20 asteeseen, sitähän joutuu riisuutumaan tai olla palsa päällä hikisenä.

        Oikeisiin autoihin voi talvellakin mennä kevyesti vaatetettuna, kun on nopea istuinlämmitys sekä tehokas lämmityslaite..... myös taajamassa !!


    • Ulkona +28 !

      Ja tämä osssss miettii lämmön riittävyyttä autossa, jota hänellä ei ole. Kertoo jotakin trollin ajatusmaailmasta......

      • hän on lahja

        osss on ahkera kirjaston käyttäjä ja selaa kaikki alan lehdet ja on täten suuri autoasiantuntija. Ja onhan hänellä vanha kolaroitu Touran ollut jo monta vuotta ja aina huollettuna pärnäsellä edullisesti.


    • pillerit loppu?

      osss, sinä autoilun suurtietäjä, voin kokemuksesta kertoa, että tuulilasinlämmitystä tarvitaan useinmiten juuri pikkupakkasilla ja nollan tienoilla, mutta sinähän sen jo tiedätkin, hehee.

    • Näin on näppylät

      Ei ole vielä ollut sellaista pakkasta, että olisi Skodassa palellut. Eikä ole ollut vielä sellaista pakkasta, että Skodalla ei olisi uskaltanut lähteä liikenteeseen. Revi Shit'tari kuski siitä.

      • osssss

        Eikä lammityslaite testiä missä skoda olis muuta kuin viimeisenä?


      • Paras auto
        osssss kirjoitti:

        Eikä lammityslaite testiä missä skoda olis muuta kuin viimeisenä?

        Muistaakseni Skoda on yleensä voittanut autolehtien testit. Yksinkertaisesti siksi koska on hinta-laatusuhteeltaan paras auto.


      • osssss
        Paras auto kirjoitti:

        Muistaakseni Skoda on yleensä voittanut autolehtien testit. Yksinkertaisesti siksi koska on hinta-laatusuhteeltaan paras auto.

        Ja viimeisenä lämmityslaite testeissä..


    • Venäläiset autot

      on olleet kautta aikojen kylmiä. Jo Mosse Elitessä aikoinaan oli takajalkatilat niin kylmät talvipakkasella että ihan tosissaan pelkäsi paleltumia, ja lasit jäätyi sisäpinnoiltaan. Ihme juttu sinänsä, luulisi nimenomaan että Venäjän oloihin myytävät autot olisi poikkeuksellisen hyvin lämmitettyjä.

      • Pravdaa

        En tiedä Elitestä, mutta muutenhan puhut täyttä sontaa. Venäläiset autothan nimenomaan olivat lämpimiä, koska ne oli suuniteltu arktisiin oloihin. Niillähän saatettiin lähteä liikkeelle vaikka Siperiassa -50C:ssä.
        Vanhat täällä takseina yleiset Volga ja erityisesti Popeda olivat tunnettuja kunnollisesta lämmityslaitteesta. Samoin Mossessakaan ei tarvinnut palella.
        Kai nyt lämpöä pitää riittääkin jos bensaa kuluu vaikka Popedan tapaan jopa 15 l/100km.
        Kirjoittelet ihan puppua tajuamatta, että täällä toisella puolella tunnetaan autohistoriaa vähän pidemmältäkin ajalta.


      • Hot, hotter, Lada

        Joka väittää neuvostoliittolaisia autoja kylmiksi, on jo kovemman luokan vedättäjä. Tai tosi tyhmä ja vedätetty.


      • osssss
        Hot, hotter, Lada kirjoitti:

        Joka väittää neuvostoliittolaisia autoja kylmiksi, on jo kovemman luokan vedättäjä. Tai tosi tyhmä ja vedätetty.

        Juu toisin kuin VW tuotteet..Pikkupakkasella ehkä lämpenee kun töihin ajaa tunnin?


      • Ladalla joskus ajanu
        Hot, hotter, Lada kirjoitti:

        Joka väittää neuvostoliittolaisia autoja kylmiksi, on jo kovemman luokan vedättäjä. Tai tosi tyhmä ja vedätetty.

        Tosiaan kyllä ladassa lämpöa piisasi jos vaan jäähdytin neste pysyi moottorin kierto järjestelmässä eikä valunut lattialle ,kun lämmitys vipua säädettiin kuumalle!


    • Lämmössä löytyy

      Ja entäpä 1200-1500 Ladat. niihin päti sanonta, että se on p-aska puhetta, että Lada on lämmin, sehän on suorastaan kuuma. Sitävastoin, ajoin kerra toyotalla -20 asteen pakkasessa. 10 km jälkeen piti käydä ulkona lämmittlemässä. Tosin siinä Tojossa oli tosi ihmeellinen vika, jota ei saatu millään ilveellä korjattua. Se oli nimittäin oikeasti kylmä talvisin.

      • osssss

        Jaa-a.Kohta saadaan taas VW konsernin auto talvitestissä kärkeen ja kuluttajat palelee käytännössä?Rahako puhuu vai mikä on vialla?


      • avohoito sucks
        osssss kirjoitti:

        Jaa-a.Kohta saadaan taas VW konsernin auto talvitestissä kärkeen ja kuluttajat palelee käytännössä?Rahako puhuu vai mikä on vialla?

        Hyvä ossss, joko nyt alkaa harmittaa VW:n tulevat menestykset?
        Onko yöunet heikoilla ja ahdistus kasvaa. Sen sitä saa kun ostaa halpisrenkaita yhtenään ja trollaa asioista joista ei oikein ymmärrä.


      • osssss
        avohoito sucks kirjoitti:

        Hyvä ossss, joko nyt alkaa harmittaa VW:n tulevat menestykset?
        Onko yöunet heikoilla ja ahdistus kasvaa. Sen sitä saa kun ostaa halpisrenkaita yhtenään ja trollaa asioista joista ei oikein ymmärrä.

        Tarviiko ymmärtää jos valtakunnan lehdistä tieto pursuaa?
        Valitettavasti se oikea tieto...


    • Se on kaiken a&o

      Niin kuin tuossa jo mainittiinkin. Turha tulla kirjoittelemaan tänne mitään, jos ei omaa suurta tietämystä itäautoista ja hapankaalista. Ne nimittäin kuuluvat yhteen ja ikuisesti, aamen.

      • ei tyytyväisiä julleja

        Juu ja itäritsan laaduttomuudesta ja vioista ei saa mainita.toisin on vagarenan sivuilla.jullit vinkuu kilpaa skeidansa kanssa miten paljon on vikoja


      • Hellitä jo
        ei tyytyväisiä julleja kirjoitti:

        Juu ja itäritsan laaduttomuudesta ja vioista ei saa mainita.toisin on vagarenan sivuilla.jullit vinkuu kilpaa skeidansa kanssa miten paljon on vikoja

        Älä enää lue vagarenaa. Turhaan muutenkin huolehdit toisten autoista. Ne on vain autoja.


      • mieti tuota
        ei tyytyväisiä julleja kirjoitti:

        Juu ja itäritsan laaduttomuudesta ja vioista ei saa mainita.toisin on vagarenan sivuilla.jullit vinkuu kilpaa skeidansa kanssa miten paljon on vikoja

        Oletko 100 varma, että niillä juleilla on ihan aikuistenoikeesti Skoda. Onhan minullakin Rolssi, vai onko minulla??? Kas siinä pulma.
        Taidat ollakin lempinimeltäsi "Herkko Hyväusko".


    • Kuumaa kamaa

      Skodan lämpö perustuu täysin kuskin kiihtyneeseen raivotilaan joka lämmittää tehokkaasti sisätiloja.
      Raivo taas perustuu Skodan hankinnan tuomaan katumukseen ja harmiin.
      Tyytymättömimmät autoilijat ovat tutkitusti Skodahenkisiä ja erittäin merkkiuskollisia.

      • holotna bravda

        Kyllä on mukavaa ajella vapaa-aikana lämpimällä tojolla, minkä moottorissa syntyy riittävästi sitä hukkalämpöä myös ohjaamon lämmittämiseksi.
        Kesäkuumalla automaattinen ilmastointa taas huolehtii ihanasta viileydestä.
        Ei tarvi kärmistellä niinkuin työnantajan volkkareissa ja skodissa, joissa oleminen on varsinkin talvella yhtä Via dolorosaa.


      • osssss
        holotna bravda kirjoitti:

        Kyllä on mukavaa ajella vapaa-aikana lämpimällä tojolla, minkä moottorissa syntyy riittävästi sitä hukkalämpöä myös ohjaamon lämmittämiseksi.
        Kesäkuumalla automaattinen ilmastointa taas huolehtii ihanasta viileydestä.
        Ei tarvi kärmistellä niinkuin työnantajan volkkareissa ja skodissa, joissa oleminen on varsinkin talvella yhtä Via dolorosaa.

        Tojota talveksi ja VW tuote kesäksi.


      • Haloo Helsinki täällä!
        osssss kirjoitti:

        Tojota talveksi ja VW tuote kesäksi.

        Ootteko napapiirin sankareita? : -)

        Eihän tuolla Keski-Euroopassa osata suunnitella lämppäriä teille "Laphin uroille". Laithakaa pilkhihaalar pääle...


      • osssss
        Haloo Helsinki täällä! kirjoitti:

        Ootteko napapiirin sankareita? : -)

        Eihän tuolla Keski-Euroopassa osata suunnitella lämppäriä teille "Laphin uroille". Laithakaa pilkhihaalar pääle...

        Haalaria talvella käytetään kyllä..


    • Vitsivitsi

      Huulilasihan on perushuumorin lähteillä.

      • osssss

        Maksetut skoda voitot?


    • Skoda Lapista

      Jopa tojon kuski kirjoitteli täyttä skeidaa. Minulla on Skoda ja asustelen Lapissa. Ei ole talvella tarvinnut vielä palella Skodalla ajeltaessa. Lämpöä piisaa vielä -35 asteessakin.

      • Konstit on monet

        Ettei vain olisi porontalja viimasuojana?


      • Skoda Lapista
        Konstit on monet kirjoitti:

        Ettei vain olisi porontalja viimasuojana?

        Mikä se semmonen viimasuoja on?


      • osssss

        lehmän henkäys.Et sitten sanonu minkä verran piisaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2374
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      55
      2085
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      95
      1923
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1672
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1592
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1456
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1430
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1390
    Aihe