Virossa isänmaallisuus korkealla tasolla..

Suomessa toisin..

Virolaiset ovat viettäneet jälleen laulujuhliaan. Viiden vuoden välein vietettävä tapahtuma kokosi Tallinnaan kymmeniä tuhansia laulajia ja tanssijoita.
Suomalainen yleinen mielipide saattaa pitää laulujuhlien kuvaa kovin kansallisromanttisena ja vanhahtavanakin. Kansallispukuja, kansantansseja, omia, vain viroksi laulettavia lauluja.

12

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomessa aivan

      muunlaisia kulkueita ???

    • Onhan Suomessa tuollaisia juhlia, vieläpä joka ainoa vuosi. Parhaillaankin sellaisia vietetään:

      http://kaustinen.net/

      • Minulla oli ilo osallistua tänä vuonna Tallinnan laulujuhlille yhden suomalaisen kuoron edustajana ja esiintyjänä. Voin vakuuttaa, että Kaustisen kansanmusiikkijuhlilla on kovin vähän tekemistä Tallinnan laulujuhlien kanssa.

        Tallinnan laulujuhlat on virolaisille isänmaallinen tapahtuma. Yleisöä oli lauantaina ja sunnuntaina kumpanakin päivänä yli 100.000 ja esiintyjiä suurkuorossa isoimmillaan n. 18,000. Kun kyseessä on n. miljoonainen kansa, joten tämä on todella käsittämätön tapahtuma.

        Suomessa ei ole mitään Tallinnan laulujuhlien veroista.

        Tallinnan laulujuhlat järjestään viiden vuoden välein. Niillä oli erittäin merkittävä osuus Viron vapaustaistelussa.

        Näitä asioita KEPUlien on mahdoton koskaan ymmärtää.


      • Känä kirjoitti:

        Minulla oli ilo osallistua tänä vuonna Tallinnan laulujuhlille yhden suomalaisen kuoron edustajana ja esiintyjänä. Voin vakuuttaa, että Kaustisen kansanmusiikkijuhlilla on kovin vähän tekemistä Tallinnan laulujuhlien kanssa.

        Tallinnan laulujuhlat on virolaisille isänmaallinen tapahtuma. Yleisöä oli lauantaina ja sunnuntaina kumpanakin päivänä yli 100.000 ja esiintyjiä suurkuorossa isoimmillaan n. 18,000. Kun kyseessä on n. miljoonainen kansa, joten tämä on todella käsittämätön tapahtuma.

        Suomessa ei ole mitään Tallinnan laulujuhlien veroista.

        Tallinnan laulujuhlat järjestään viiden vuoden välein. Niillä oli erittäin merkittävä osuus Viron vapaustaistelussa.

        Näitä asioita KEPUlien on mahdoton koskaan ymmärtää.

        Seurasit Viron laulu- ja tanssijuhlia pelkästään kuorolaulajan näkökulmasta, kuten niistä käyttämäsi virheellinen termikin osoittaa.

        Yhteistä Viron ja Kaustisen juhlille on, että molemmissa on suuret joukot laulajia ja tanssijoita, kansallispukuja, kansantansseja, kuten avauksessa todettiin Virossa olevan, mutta väitettiin muka Suomessa olevan toisin.

        Okei, Kaustisella on myös soittajia, mutta toki juhlien pitää erotakin toisistaan.


    • Midfinger festival

      Onhan Suomellakin oma kansallispukuinen kansantanssijansa

      https://www.google.fi/search?q=väyrynen kansallispuku&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=1oa-U-_bOua_ygPY5oDADA&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1366&bih=636#q=paavo väyrynen tanhu&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=4kSc9EimyN3_yM:;U_QNapSsB8fM9M;http://www4.vaalikone.fi/presidentti2012/files/images/candidatephotos/keskusta/7_vayrynen-paavo/tanhu.full.jpg;http://www4.vaalikone.fi/presidentti2012/ehdokkaat/keskusta/vayrynen-paavo/;1000;698

      ja kansan kieli:

      https://www.google.fi/search?q=väyrynen kansallispuku&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=1oa-U-_bOua_ygPY5oDADA&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1366&bih=636#facrc=_&imgdii=_&imgrc=jfgIhsuPbeoiGM:;Q2wFSTTHdTcG1M;http://1.bp.blogspot.com/_3CvcRYqq-eM/SFa3-fw3UUI/AAAAAAAAAFs/66REyE0Q1qg/s320/Paavo2.bmp;http://ruhtinas-ruhtinas.blogspot.com/2008/06/paavo-oikeassa.html;223;187

    • Mutta meillä on

      tangomarkkinat! Tänä iltana taas valitaan kuninkaalliset. Kyllä virolaiset ovat kateellisia meille.

      • no mutta

        Sehän on hyvä. Pääset sinä maaseudun sukurutsan jätös mustalaisten kanssa hoilaamaan siellä Seinäjoella. Kyllä te varmaan muutaman virolaisen autovarkaan ja raiskaajan saatte mukaanne.


      • Ei ollut
        no mutta kirjoitti:

        Sehän on hyvä. Pääset sinä maaseudun sukurutsan jätös mustalaisten kanssa hoilaamaan siellä Seinäjoella. Kyllä te varmaan muutaman virolaisen autovarkaan ja raiskaajan saatte mukaanne.

        kauniisti sanottu!


    • tukijussi

      Ja paljonko juhlasta oli rahoitettu EU:n veronmaksajien eli saksalaisten ja suomalaisten taskuista.

      • Viron laulujuhlien nettisivuilla ei näyttäisi olevan Euroopan unionin lippua sponsoreiden joukossa, joten on mahdollista, että juhlat eivät saa suoraa EU-tukea ollenkaan.

        http://2014.laulupidu.ee/

        Sen sijaan välillisesti saanevat matkailumarkkinointiinsa. Nimittäin näillä sivuilla alareunassa on Euroopan aluekehitysrahaston logo:

        http://balticguide.ee/fi/virolaisen-kulttuurin-paatapahtuma/

        Kaustisen juhlat saavat suoraa EU-tukea. Kun klikkaa alareunan liikkuvaa mainosbanneria muutaman klikkauksen eteenpäin, esiin tulee Euroopan maaseuturahaston logo:

        http://kaustinen.net/

        Tangomarkkinoiden sivuilla EU-logoa ei näytä olevan, mutta on mahdollista, että EU tukee niitäkin Viron tapaan välillisesti matkailumarkkinoinnin kautta:

        http://www.tangomarkkinat.fi/seinajoen-tangomarkkinat-9-13-7-2014.html

        Tukimäärät löytyvät kyllä, mutta vaativat niin monta klikkausta ja googletusta vieläpä viroksi, etten viitsi hommaan ryhtyä.


      • Putin setä
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Viron laulujuhlien nettisivuilla ei näyttäisi olevan Euroopan unionin lippua sponsoreiden joukossa, joten on mahdollista, että juhlat eivät saa suoraa EU-tukea ollenkaan.

        http://2014.laulupidu.ee/

        Sen sijaan välillisesti saanevat matkailumarkkinointiinsa. Nimittäin näillä sivuilla alareunassa on Euroopan aluekehitysrahaston logo:

        http://balticguide.ee/fi/virolaisen-kulttuurin-paatapahtuma/

        Kaustisen juhlat saavat suoraa EU-tukea. Kun klikkaa alareunan liikkuvaa mainosbanneria muutaman klikkauksen eteenpäin, esiin tulee Euroopan maaseuturahaston logo:

        http://kaustinen.net/

        Tangomarkkinoiden sivuilla EU-logoa ei näytä olevan, mutta on mahdollista, että EU tukee niitäkin Viron tapaan välillisesti matkailumarkkinoinnin kautta:

        http://www.tangomarkkinat.fi/seinajoen-tangomarkkinat-9-13-7-2014.html

        Tukimäärät löytyvät kyllä, mutta vaativat niin monta klikkausta ja googletusta vieläpä viroksi, etten viitsi hommaan ryhtyä.

        Aitoa bysanttilaista kikkailua ryssän malliin, noon ovathan virolaiset itäeurooppalaisia ja tukitörsäkön sielunveljiä. Luuletko muuten Putinin perkele tukeneen oligarkeilta kiristetyllä suojelurahalla bordelleja Venäjän Viron ja Suomen suurlähetystöissä.


      • Putin setä kirjoitti:

        Aitoa bysanttilaista kikkailua ryssän malliin, noon ovathan virolaiset itäeurooppalaisia ja tukitörsäkön sielunveljiä. Luuletko muuten Putinin perkele tukeneen oligarkeilta kiristetyllä suojelurahalla bordelleja Venäjän Viron ja Suomen suurlähetystöissä.

        Petyitkö noin pahasti, kun alkoi näyttää siltä, etteivät Viron Laulujuhlat saakaan suoraan EU-tukea, vaikkakin luultavasti välillisesti niin, että sikäläinen matkailun edistämiskeskus markkinoi EU-tuella noita juhlia? Ymmärrät kuitenkin varmaan, ettei matkailumarkkinointikaan Virossa pyöri pelkästään joka viides vuosi pidettävien juhlien varassa.

        Venäjä ei saa EU-tukia lainkaan. Bordellikysymystäsi en ymmärtänyt, mutta jos tarkoitit, että Putin kulkee suurlähetystöissään tukemassa miestensä kaluja, asia ei meille kuulu, sillä Venäjän suurlähetystöt ovat tavallaan Venäjän omaa maaperää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      771
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe