Julkisella puolella lääkärit eivät saa mitään aikaiseksi vaivani eteen (kovat, epämääräiset vatsakivut ja suolistovaivat) joten kai se olis otettava lainaa ja mentävä yksityiselle. SIIS onko kokemuksia Mikkelin Ikioma yksityisestä lääkäristä? Lähinnä kaipaisin kokemuksia gastroenterologian erikoislääkäreistä Mika Puhto ja Hannu Paajanen? Taustatutkimusten perusteella löysin netistä tietoa, että he ovat kokeneita ja ammattimaisia lääkäreitä. Ja Hannu oli vielä saanut vuoden kirurgi palkinnon. Mutta onko kellään vielä omakohtaista kokemusta? Saako tuonne Ikiomaan nopeastikin ajan varattua? Entä miten paljon lääkärin erikoistuminen vaikuttaa hintaan, kun siellä nettisivuilla sanotaan sen korottavan hintaa?
Ikioma, lääkärikeskus
21
8546
Vastaukset
- jos siltä tuntuu
Makuasia, sanoi musti kun nuoli pallejaan, mutta...
Mika Puhdosta kokemusta sen verran, että hänellä on vastaanotto myös keskussairaalan puolella ja on varmasti lääkäri, joka osaa asiansa ja laittaa tarvittaessa jatkotoimenpiteisiin.
Miksi sinulle ei ole annettu lähetettä tähystykseen keskussairaalaan? Oletko osannut vaatia sitä?
Varmasti satasen vähintään tuo käynti kustantaa ja uskon, että ajan saat hyvin nopeasti... viikko tai kaksi? Laita töpinäksi ja vaadi tähystystä.- yksityiselle
Sitä ihmettelin itsekin kun en saanut lähetettä keskussairaalaan :-o tähystyksestä se lääkäri puhui mutta ei se muuta kuin paineli mahaa ja määräsi virtsakokeisiin. Itse en jotenkin osannut vaatia kun kyseessä oli vaan nuori kesäsijainen ja ei tainnut ottaa mua muutenkaan tosissaan. Mutta pian on aika omalle lääkärille ja jos saan lähetteen niin pitää mainita kenelle haluaisin. Olisihan se halvempaa käydä keskussairaalassa ja hyvä kun kerroit että Mikalla on vastaanotto myös siellä!:)
- tutkimuksiin
yksityiselle kirjoitti:
Sitä ihmettelin itsekin kun en saanut lähetettä keskussairaalaan :-o tähystyksestä se lääkäri puhui mutta ei se muuta kuin paineli mahaa ja määräsi virtsakokeisiin. Itse en jotenkin osannut vaatia kun kyseessä oli vaan nuori kesäsijainen ja ei tainnut ottaa mua muutenkaan tosissaan. Mutta pian on aika omalle lääkärille ja jos saan lähetteen niin pitää mainita kenelle haluaisin. Olisihan se halvempaa käydä keskussairaalassa ja hyvä kun kerroit että Mikalla on vastaanotto myös siellä!:)
Juu, kyllä nuo kivut pitää tosissaan ottaa ja etenkin jos ovat jo pidempään riivanneet. Omalääkärisi luona vaadi lähetettä tähystykseen. Vatsa-alueen asioita voidaan tutkia myös röntgenillä ja ultralla, ja ovatkin usein täydentäviä tutkimuksia.
Nuo nykyiset tähystyskameramenetelmät ovat uskomattoman tarkkoja ja pystyvät tarvittaessa ottamaan koepalojakin samalla kerralla.
Kaikkea hyvää sinulle ja onnea! - yksityiselle
tutkimuksiin kirjoitti:
Juu, kyllä nuo kivut pitää tosissaan ottaa ja etenkin jos ovat jo pidempään riivanneet. Omalääkärisi luona vaadi lähetettä tähystykseen. Vatsa-alueen asioita voidaan tutkia myös röntgenillä ja ultralla, ja ovatkin usein täydentäviä tutkimuksia.
Nuo nykyiset tähystyskameramenetelmät ovat uskomattoman tarkkoja ja pystyvät tarvittaessa ottamaan koepalojakin samalla kerralla.
Kaikkea hyvää sinulle ja onnea!Noniin sitä mieltä olen minäkin että röntgenillä ja ultralla näkee myös jotain ! Lääkärille (oli sijainen, oma lääkäri on onneksi paikalla ensi kerralla) sanoin, että onko mitään muuta tutkimusta kuin tähystys, koska tiedän että pelkään sitä niin paljon ettei siitä tulisi mitään. Kovasti hän väitti ettei ultralla näe suolistoon ja röntgeniä ei ottanut kuuleviin korviinsa. Mitä netistäkin olen lukenut niin röntgenillä saisi tarkkaakin tietoa paksusuolesta ja olisi siis hyvä keino mulle. Kiitti, täytyy vaan jaksaa ja yrittää ajatella positiivisesti vaikka vaikeeta onkii.. :)
- asiat rullaamaan
yksityiselle kirjoitti:
Noniin sitä mieltä olen minäkin että röntgenillä ja ultralla näkee myös jotain ! Lääkärille (oli sijainen, oma lääkäri on onneksi paikalla ensi kerralla) sanoin, että onko mitään muuta tutkimusta kuin tähystys, koska tiedän että pelkään sitä niin paljon ettei siitä tulisi mitään. Kovasti hän väitti ettei ultralla näe suolistoon ja röntgeniä ei ottanut kuuleviin korviinsa. Mitä netistäkin olen lukenut niin röntgenillä saisi tarkkaakin tietoa paksusuolesta ja olisi siis hyvä keino mulle. Kiitti, täytyy vaan jaksaa ja yrittää ajatella positiivisesti vaikka vaikeeta onkii.. :)
Se tähystys on kuitenkin tarkin ja sillä saa ne koepalat samalla kerralla. Älä pelkää sitä, kipua en ole kuullut valittavan, ehkä vain epämiellyttävä kokemus, koska pitää maata kyljellään letku suusta mahaan ja suoleen pumpataan ilmaa, jotta kuvaus onnistuu, lima valuu suusta.
Todennäköisesti se tähystys on kuitenkin se pakollinen juttu, jotta koepala saadaan.
Rohkeutta ja laita asiat rullaamaan! Toivotaan ettei mitään löydy, mutta kipu on kuitenkin merkki aina jostain, jota ei kannata jättää tutkimatta! - yksityiselle
asiat rullaamaan kirjoitti:
Se tähystys on kuitenkin tarkin ja sillä saa ne koepalat samalla kerralla. Älä pelkää sitä, kipua en ole kuullut valittavan, ehkä vain epämiellyttävä kokemus, koska pitää maata kyljellään letku suusta mahaan ja suoleen pumpataan ilmaa, jotta kuvaus onnistuu, lima valuu suusta.
Todennäköisesti se tähystys on kuitenkin se pakollinen juttu, jotta koepala saadaan.
Rohkeutta ja laita asiat rullaamaan! Toivotaan ettei mitään löydy, mutta kipu on kuitenkin merkki aina jostain, jota ei kannata jättää tutkimatta!Niiin, totta! Kiitos rohkaisevasta viestistä:)
- ehkä_voisi_auttaa
yksityiselle kirjoitti:
Kävitkö siis aira hotilla?
- Kkkooooll
Sinun täytyy olla myös hyvä veronmaksaja, jos meinaat päästä tutkimuksiin...
- Juuuki
tutkimuksiin kirjoitti:
Kaikkea hyvää sinulle ja onnea!Vaadi lähete???? No, jos olet hyvä veronmaksaja!
- samatsankarit
Taitaa olla samat lääkärit keskussairaalassa ja yksityisellä....
- hjktgbjyggh
Hannu Paajanen on pätevä ukko. Kerran kun olin saanut viiden sentin tikun kämmeneeni, kävin pari kertaa näyttämässä sitä näille aloittelijoille joita Pankalammella ja sairaalan päivystyksessä oli. Ei ne muuta kuin vähän rapsutteli kämmentä hirveän kivun saattelemana, eikä mitään löytäneet. Kolmannen kerran noin kuukauden kuluttua vein mätivän käden Hannulle (yksityiselle), ja heti näki että nyt on ammattimies asialla. Puudutus tuntui kauhealle mutta itse leikkaus ei sattunut yhtään. Sieltä se seiväs tuli kun oikeaoppisesti syvältä kaivettiin. Näkee että aloittelijat ovat aloittelijoita ja amnattimies on ammattimies.
- ckkglggfd
Täytyy vaan todeta että ei kukaan ole seppä syntyessään.
- Pettynytpotilas
Itselle ollut pettymys. Monta sataa mennyt rahaa pelkkään hutilointiin. Magneetti kuvatkin otettiin väärästä kohdasta 🙄 450 ekee paloi kankkulan kaivoon. Noh uusi yritys ja jos välillä taas tutkittais ja kuvattaisi oikeaa kohtaa. Taitaa kiireessä tulla lapsuksia, valitettavasti tulee asiakkaalle kalliiksi 😳
- Eikämaksapaljonmittää
Neuvoni on: Hakeutukaa keskussairaalan päivystykseen puliukkojen joukkoon. Jo alkaa palvelu pelata. Eikä maksa paljon...
- ei-kaikkiruokainen
Joillain harvoilla on peruna-allergia, peruna saa vatsan kipeäksi, siihen sattuu niin paljon että tarvitsisi särkylääkettä. Jos lisäksi on maitoallergia, tilanne hankaloituu. Vältä viikko perunaa ja maitoa niin tietää johtuuko niistä.
- Eiikinä
Älä ainakaan mene Marskiin Heimo Räsäselle.
- Renzo
Gastroenterologi Veikko Korhonen on hyvä lääkäri. Keskussairaalassa oli ainakin 10 v sitten ja yksityisvastaanottoa piti.
- Aikaontaika
On voinu jo delatakkin tai dementoitunu?
- Renzo
Tiedätkö, eikö hänellä ole enää vastaanottoa? Ystäväni olisi varannut hänelle ajan, mutta on kuulemma muuttanut. Oisko sitten Kuopio tai Helsinki?
- Kloiokol
Korhonen on jo iäkäs mies! Eläkkeellä jo?
- Koiklolo
Sairaalassa työskentelevät lääkärit pitää yksityisvastaanottoakin. Että höpö höpö,. Sama sakki joka
paikassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1225968Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/745282059Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk261366Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111263Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861123Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481015- 64991
- 65931
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll59915Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.24914