Olen hankkimassa akvaariota monen vuoden tauon jälkeen. Lapsena meillä oli kotona akvaario (noin 200l) eli se olisi vielä vapaana. Jalustakin on. Mutta muut tarvikkeet taitavat olla jo aika aikansa eläneitä. Mitä tarvikkeita minun on hankittava jotta pääsen alkuun?
Mitä aloittelija tarvitsee?
11
484
Vastaukset
- Joku vaan
Luulisin ainakin,että tarvitset ainakin:
suodattimen
Muita TODELLA tärkeitä en oikein tiedäkään....- santsu maria
ton suodattimen lisäksi sun ois hankittava valo
ja lämmitin
- kala
Suodatin
lämmitin (riippuu mitä kaloja hankit jos hankit vain kylmänveden kaloja,et silloin tarvitse suodatinta esim. kardinaalit,täplämonniset eivät tarvitse.
akvaariolamppu ellei jo ole
hiekka,kasvit
ph testit/ lämpömittari(ehdoton)
lappo eli letku jolla siivoat akvaarion
sanko (siivoukseen)
levärapsutin (levän putsaamiseen laseista)
sekä myös muut kuten kalanruoka,kasvienlannotustabletit(jos haluat kasvien voivan hyvin - Anci
tarkistaa vuotaako akva ja vaikkei vuotaisikaan niin jos on ollut kauan kuivillaan niin kannattaisi uusia silikonit ennen kuin aloitat niin ei tarvitse kokea ikäviä yllätyksiä.
-Suodatin
- lämmitin
- valot
- lämpömittari
- haavi
- sora/hiekka
- kasvit / somisteet
- vesi
- kalat
- vesitestejä
- kalanruokaa
eipä tainnut tulla tärkeysjärjestyksessä :) - kristina
mistäs päin olet? minulla olisi meinan koko akvaariopaketti myynnissä hinta 100e
tulisi huomattavasti halvemmaksi kun ostaa laitteet erikseen...akvaariom koko 100l
sisältää lampun lämmittimen suodattimen
ruokaa hiekkaa tarvikkeita mm.letku hiekanpuhdistin lasinpuhdistin vedenparannusaineita vitamiinia lääkettä ruokaa koristeita kannon...muutaman kalan,ohjevihkoja korallimurskaa...haaveja...- Mari
Mistä päin sinä olet? Postikuluista taitaa tulla aika kovat jos tarttee lähetellä.
- kristina
Mari kirjoitti:
Mistä päin sinä olet? Postikuluista taitaa tulla aika kovat jos tarttee lähetellä.
niinpä jos olisi pienempi matka olisi voinut joku hakea/tuoda mutta...no ei voi mitään
- Miimu
Uuusi ainakin silikoonit.
Sitten tarvitset suodattimen ja valaisimen. Melkein ulkosuodatinta jo kauppaisin tuonkokoiseen, tai mattosuodatinta.
Sitten sisutukset toki.
Mutta ennenkaikkea tarvitset tietoa, sillä jos se on yhtä vanhaa kuin akvaariokin, niin lähes kaikki asiat ovat muuttuneet huomattavasti.
Ensiapuun ohjeet vaikka täältä.
http://www.aquahoito.info/suomi/oscari.htm- Mari
Miten/missä silikoonit voi uusia? Paljonko tulee maksamaan. Akvaario on sellainen, missä on kehykset.
- Ainomieli1981
Mari kirjoitti:
Miten/missä silikoonit voi uusia? Paljonko tulee maksamaan. Akvaario on sellainen, missä on kehykset.
Tuolla on ohjeita silikonien uusimiseen:
http://www.aquahoito.info/suomi/ohjeita/uusiminen.php
Ei se kovin kalliiksi tule, silikoni ei montaa euroa maksa.
- Mona
Minä suosittelisin todella vakavasti harkitsemaan karanteeniakvaarion hankintaa. Aiemmin mainittujen tarvikkeiden lisäksi toki. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756