?!?! help!

so lonely

Jos maksamatta jää pankin luottokortti velka jossa olet asiakkaana ja jossa sinulla on muut lainat mitkä hoidat tunnollisesti, meneekö tieto takaajille joita lainoissa on? Olen tilanteessa johon olen joutunut ilman omaa vikaa eikä rahaa enää ole maksamaan kaikkea :(.

5

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei mene

Ei mene. Pankki ei ilmoita velallisen huonontuneesta taloudellisesta tilanteesta takaajille (vaikka itse asiassa olisi hyvä jos ilmoittaisivat).

Pankki ilmoittaa takaajille vasta siinä vaiheessa jos/kun sinulta alkaa jäädä lainan takaisinmaksu väliin.

Tilanteessasi olisi kyllä ihan ystävällistä itse vapaaehtoisesti kertoa takaajille tilanne, että osaavat varautua siihen että suurella todennäköisyydellä joutuvat lainan maksumiehiksi. Osaavat alkaa jo tässä vaiheessa säästää ja rajoittaa kulutustaan. Se on huomattavasti parempi kuin se että koko asia tulee täysin yllättäen sitten jossain vaiheessa.

• 1214

Kuinka joku muu saa sun raha-asiat sössittyä?
        *ilman omaa vikaa* :)))) !!!! heh

Kun jätät luottokorttivelkasi maksamatta, menee luottotiedot ja silloin on mahdollista, että pankki irtisanoo myös muut lainasi heti maksuun. Ottavat sitten takaajiltasi. Tämä on siis mahdollista, mutta harvinaista, toivotaan kuitenkin ettei näin käy.

• 1214 puhuu potaskaa. Vain siinä tapauksessa jos et hoida pankkilainaa sovitusti voi pankki sen eräännyttää. Pankki tod näk ottaa sulta luottokortin pois ja makselet sovitusti velan pois kuukausittain. Uuden kortin saaminen voi olla tulevaisuudessa nihkeää vaikkei luotot meniskään.

Mulla meni luottotiedot punaiselle mutta pankkini laina,jossa takaana, säilyi ennallaan. Varmaan siitä syystä kun olin sen aina ajallaan hoitanut.

• kokemusta on..

Tuo homma etenee siten, että kortti kuoletetaan, eli sillä ei voi nostaa rahaa.

Seuraavaksi Visa tarjoaa sinulle sopimusta, missä maksat erääntyneen luoton tasasuurissa erissä pois.

Jos et maksa, niin lasku menee ulosottoon, siinä se lyhykäisyydessään.

Mihinkään hoidettuihin asuntolainoihin tuo ei vaikuta yhtään mitään.

Lisäksi voit hakea pankista sellaisen kortin, jolla voit nostaa automaatista rahaa, tai sitten Visa-Electronin, jolla tiliä ei voi ylitää.

• -"-

Kerroppa kuinka ollaan asiakkaana luottokorttivelassa?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      8019
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      61
      5961
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      81
      3352
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      3103
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1728
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      213
      1719
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      343
      1453
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1212
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1209
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1141
    Aihe