Jos maksamatta jää pankin luottokortti velka jossa olet asiakkaana ja jossa sinulla on muut lainat mitkä hoidat tunnollisesti, meneekö tieto takaajille joita lainoissa on? Olen tilanteessa johon olen joutunut ilman omaa vikaa eikä rahaa enää ole maksamaan kaikkea :(.
?!?! help!
5
158
Vastaukset
- Ei mene
Ei mene. Pankki ei ilmoita velallisen huonontuneesta taloudellisesta tilanteesta takaajille (vaikka itse asiassa olisi hyvä jos ilmoittaisivat).
Pankki ilmoittaa takaajille vasta siinä vaiheessa jos/kun sinulta alkaa jäädä lainan takaisinmaksu väliin.
Tilanteessasi olisi kyllä ihan ystävällistä itse vapaaehtoisesti kertoa takaajille tilanne, että osaavat varautua siihen että suurella todennäköisyydellä joutuvat lainan maksumiehiksi. Osaavat alkaa jo tässä vaiheessa säästää ja rajoittaa kulutustaan. Se on huomattavasti parempi kuin se että koko asia tulee täysin yllättäen sitten jossain vaiheessa.- 1214
Kuinka joku muu saa sun raha-asiat sössittyä?
*ilman omaa vikaa* :)))) !!!! heh
Kun jätät luottokorttivelkasi maksamatta, menee luottotiedot ja silloin on mahdollista, että pankki irtisanoo myös muut lainasi heti maksuun. Ottavat sitten takaajiltasi. Tämä on siis mahdollista, mutta harvinaista, toivotaan kuitenkin ettei näin käy.
1214 puhuu potaskaa. Vain siinä tapauksessa jos et hoida pankkilainaa sovitusti voi pankki sen eräännyttää. Pankki tod näk ottaa sulta luottokortin pois ja makselet sovitusti velan pois kuukausittain. Uuden kortin saaminen voi olla tulevaisuudessa nihkeää vaikkei luotot meniskään.
Mulla meni luottotiedot punaiselle mutta pankkini laina,jossa takaana, säilyi ennallaan. Varmaan siitä syystä kun olin sen aina ajallaan hoitanut.- kokemusta on..
Tuo homma etenee siten, että kortti kuoletetaan, eli sillä ei voi nostaa rahaa.
Seuraavaksi Visa tarjoaa sinulle sopimusta, missä maksat erääntyneen luoton tasasuurissa erissä pois.
Jos et maksa, niin lasku menee ulosottoon, siinä se lyhykäisyydessään.
Mihinkään hoidettuihin asuntolainoihin tuo ei vaikuta yhtään mitään.
Lisäksi voit hakea pankista sellaisen kortin, jolla voit nostaa automaatista rahaa, tai sitten Visa-Electronin, jolla tiliä ei voi ylitää. - -"-
Kerroppa kuinka ollaan asiakkaana luottokorttivelassa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2181881Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101748Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541176Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.16966Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki77948TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15930- 46825
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään84801- 69772
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42764