Lääkäri määräsi tänään ko lääkettä.
Onko kokemuksia tuosta lääkkeestä, onko sivuvaikutuksia?
Kokemusta SELOKEN 50mg lääkkeestä kellään?
4
4835
Vastaukset
- kellään?
Hyvin yleiset (yli 10 potilaalla sadasta): väsymys
Yleiset (1-10 potilaalla sadasta): huimaus, päänsärky, sydämen harvalyöntisyys, asennon muuttamiseen liittyvä huimaus (yksittäisissä tapauksissa jopa pyörtyminen), kylmät kädet ja jalat, pahoinvointi, vatsakipu, ripuli, ummetus, hengenahdistus rasituksessa ja sydämen tykytys.
Melko harvinaiset (1-10 potilaalla tuhannesta): polttava, pistelevä tai puutumisen tunne, lihaskrampit, sydämen vajaatoiminta (lisääntynyt hengenahdistus tai lisääntyneet turvotukset), verenpaineen voimakas lasku (sydänperäinen sokki) sydäninfarktin aikana tai heti sen jälkeen, rintakipu, masennus, keskittymiskyvyn heikkeneminen, uneliaisuus, unettomuus, painajaiset, ihottuma, hengenahdistus, oksentelu, lisääntynyt hikoilu ja painon nousu.
Harvinaiset (1-10 potilaalla kymmenestätuhannesta): hermostuneisuus, jännittyneisyys, hiustenlähtö, näköhäiriöt, silmien kuivuminen ja ärtyminen, suun kuivuminen, konjunktiviitti, impotenssi ja muut seksuaaliset häiriöt.
Jos havaitset sellaisia haittavaikutuksia, joita ei ole tässä pakkausselosteessa mainittu tai kokemasi haittavaikutus on vakava, kerro niistä lääkärille tai apteekkihenkilökunnalle.
Mikäli Seloken-hoidon aikana esiintyy seuraavia oireita: matala pulssi, pyörtyminen, matala verenpaine, turvotusten lisääntyminen tai hengenahdistus, ota välittömästi yhteyttä lääkäriin, terveyskeskukseen tai sairaalaan.
Hoida ravinnolla ?
http://personal.inet.fi/koti/remeli/verenpaine.htm - yksilöllistä
Lääkepakkauksien mukana tulee aina paperinen ohje,lueppa se. Tee google haku lääkkeen nimellä saat lisää tietoa. Seloken on ollut kauan myynnissä ja tunnettu 1980 luvulta lähtien. Itse käyttänyt S zoc valmistetta verenpainetautiin yli 20v jo erään toisen lääkkeen lisäksi. Kun ei tiedä mihin,miksi kysyjälle määrätty voi joku muu sanoa vain jos auttaa vaivaan sairauteen ja sopii muuten hyvä niin.
- Turvallinen?
Apteekissa vaihtoivat selokenin metoprolini 50 mg:n
Se ei sovi mulle lainkaan kun ahdistaa ja tuli hengenahdistusta myös.
Mulle ei sovi beeta salvat yhtään mutta lääkäri ei suostu muuta reseptiä kirjoittamaan vaikka sanoin ettei metoprolini mulle sovi.
Nyt syön zanidippiä 10 mg 2 kpl aamuisin mutta se ei yksistään näytä riittävän.
Mikä avuksi?
ap - hintaeroja on
Metoprololi on se vaikuttava lääkeaines nimeltään ja myydään eri kauppanimillä valmistajasta riippuen. Metoproli on samaa lääkettä mutta maksaa vähemmän apteekissa kuin Seloken.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1646598
- 541965
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441772- 541152
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3461130Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se511085Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l131010Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79930Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384918Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14907