Siis pitäis saada selville mitä mikäkin numero meinaa lisävalojen releessä.. 30, 86, 87, 87a ym... mistä löydän niiden selitykset vai osaako joku heittää omasta takaa? Kiitos sille joka tietää!
Kuka tuntee releet?
5
1553
Vastaukset
- Skodamies
30 yhteinen COM
87a avautuva NC
87 sulkeutuva NO
85 ja 86 releen käämi (ohjaus, napaisuudella ei väliä)
85=miinus, 86=plus käyttökykimeltä, 30=plus, kun kelalle jännite niin yhteys 30-87, kun kelalla ei jännitettä yhteys 30-87a. Muistaakseni. Voit helposti tarkistaa yleismittarilla.- Skodamies
Jos releen käämin rinnalle on kytketty diodi, täytyy se kytkeä estosuuntaan eli plus-jännite sille puolelle, johon kolmion kärki osoittaa ja missä on poikkiviiva. Tämä on tärkeää, koska se vaimentaa jännitepiikin kelan vetäessä ja päästäessä. Jos kytketty väärin niin kela ei kauan toimi. Eli jos suojadiodi välissä, niin 85-86 kytkentä täytyy tarkastaa.
- Skodamies
Skodamies kirjoitti:
Jos releen käämin rinnalle on kytketty diodi, täytyy se kytkeä estosuuntaan eli plus-jännite sille puolelle, johon kolmion kärki osoittaa ja missä on poikkiviiva. Tämä on tärkeää, koska se vaimentaa jännitepiikin kelan vetäessä ja päästäessä. Jos kytketty väärin niin kela ei kauan toimi. Eli jos suojadiodi välissä, niin 85-86 kytkentä täytyy tarkastaa.
Jos ei diodin kuvaa, ja joudut katsomaan komponentista, niin plus sille puolelle komponenttia missä poikkiviiva.
- masa mainio
Mihin väliin tulee sulake siinä asennuksessa? mulla on vedetty heräte tavallisilta valoilta. Ja virta tietty suoraan akulta. Tuleeko se siihen akulta tulevaan piuhaan?
- Skodamies
Mitoita se sulake laskemalla polttimoiden tehot yhteen ja jakamalla 14 V. Ja laita vähän isompi sulake.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354173- 552885
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut462806- 302553
Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82515Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3212471- 382109
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t541835Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461663- 1411517