Mikä lintu kyseessä, havaintoja on parin viikon ajalta.
Lintu on tasaisen ruskea....väri sellainen kukkaruukun ruskea.
Koko: hieman varista suurempi.
Lento (ainakin startti) rauhallinen siivenisku.
Paikka: pieni, linturikas järvi, Etelä-Savossa.
Viihtyy rannalla.
Ja jos osaisin piirtää, kuvailisin sen "körmyniskaiseksi"...vähän jotain samaa kuin merimetson kaulan linjassa tms.
Vaaleanruskea isohko lintu
4
1035
Vastaukset
- mikäxxx
Itse itselleni vastailen: se oli kaulushaikara!
- Loiskis!
Äläpäs vastaile itte ittelles!
Mistäs lähtien kaulushaikarat olis viihtyneet rannalla, ei mistään. Ne suorastaan rakastaa märkiä, vetisiä ruovikoita, missä saavatten piileskellä, siis yleensä ihan tosi märkiä, 0.5 - 1m:kin saa vettä olla. Mutta tärkeintä on olla sitä ruokokasvustoa, korkeata sellaista, vaikka sitten kuivempaakin. Missä on sitten ylivuotista kasvustoa kaatuneena, missä käveleksivät.
En muuten sanois näin, mutta kun olen niitä itte kahlaillut rengastusreissuilla. Kyllä tuo värikuvaus on oikea ko. lajille ja varmaan sitten se "rantakin" sopivaa ruovikkoa.- oujeSsss
Miksi en vastailisi itse itselleni...koska havainto on niin huima. Ja kyllä..."ruovikkoa" tms...on.
- Ardea
Kaulushaikarahan tuo vaikuttaisi olevan. Hieno havainto, kuulee kyllä huomattavasti useammin kuin näkee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865407- 1643612
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032116- 351931
- 331864
- 461823
- 571714
- 191673
- 191627