Huomenta !
Ensin oli Buick, sitten Bemari ja sitten...
Onko järkee vaihtaa -96 BMW528i -95 Cadillac Seville STS:ään ??
Onko Seville käyttöpeli vai amerikkalainen romu ?
Mitä pitäs tarkistaa ostaessa ?
Lastentaudit - onko niitä ??
Kiitos...
Bemari Cadillaciin ?
18
8036
Vastaukset
- hmmm.
Tuota noin et kai ollut tosissasi? Katsopas uudelleen cadillcin ulkonäköä niin ehkä ymmärrät pointtini... No joo se on oma mielipiteeni muttei taida nykyinen jenkki muotoilu pahemmin muutenkaan istua eurooppalaiseen makuun. Mielipide kysymys tietysti.
Sitten asiaan: Cadi on todella paljon kehnompi auto ajaa kuin BMW piste. Paitsi tietenkin jos hakee äärimmäistä pehmeyttä suorilla ja hyvillä teillä ajettaessa (mitä ei suomesta juuri löydy..) Kaarreominaisuudet on sanonko mistä.
Vikoja myös on huomattavasti verrattuna eurooppalaisiin merkkeihin. Myös suuria/kalliita ongelmia.
Itse en omista kumpaakaan kyseisistä merkeistä mutta korjaan työkseni cadillakkeja. Sillä perusteella en ostaisi ikinä omaksi sellaista.- vpmi
...vaan ihan oikee utelu. Bemu nimittäin alkaa oireilla käsiin, ja se STS olis aika edullinen.
Jos työksesi korjaat Caddyjä, niin pakko kai se on uskoo, ettei jenkkilaatu ole laatua ollenkaan. Jotenkin vaan se STS:n muotoilu miellyttää...Bemari on sitäpaitsi aivan liian arvostettu ja ihan samalla tavalla se hajoo kun muutkin. Kiitti vastauksesta kuitenkin... - wellwell
vpmi kirjoitti:
...vaan ihan oikee utelu. Bemu nimittäin alkaa oireilla käsiin, ja se STS olis aika edullinen.
Jos työksesi korjaat Caddyjä, niin pakko kai se on uskoo, ettei jenkkilaatu ole laatua ollenkaan. Jotenkin vaan se STS:n muotoilu miellyttää...Bemari on sitäpaitsi aivan liian arvostettu ja ihan samalla tavalla se hajoo kun muutkin. Kiitti vastauksesta kuitenkin...Ymmärrän pointtisi. Itselläni oli joku vuosi sitten amerikkalainen auto, ja juuri se muotoilu autossa veti puoleensa. Mitäänsanomaton saksalaismuoto (esim. Audi, BMW jne..) ei minua puhuttele ollenkaan.
Samoin amerikkalaisen auton tarjoama mukavuus, varusteet ja suorituskyky olivat ylivertaiset.
Mitä kestävyyteen tulee, olin yllättynyt että korjaamoreissuja ei tarvinnut tehdä sen enempää kuin aikaisemmin omistamillani eurooppalaismerkeilläkään. Ennakkoluuloja minullakin oli, niinkuin tuntuu olevan kaikilla täällä...
Käytetyn auton ostossa on luonnollisesti aina omat riskinsä, ja mitä hienompi ja harvinaisempi auto on, sitä hienompaa ja kalliimpaa tekniikkaa se pitää sisällään... joka on tietenkin kallista korjata.
Ei se mun auto Cadillac ollut, mutta alkoi C:llä kuitenkin :)
Sen verran kannustava kokemus, että pidän hyvin todennäköisenä, että tulevaisuudessakin omistan amerikkalaisen auton.
Jos tuo kiikarissasi oleva STS on ehyt peli, en sinuna epäröisi hetkeäkään, ja vaihtaisin Bemun kunnon autoon! - Asko
Ne kaarreominaisuudet? TM kun testailee autojen sillä ns. väistökokeella, niin yllättäin STS suoritti tämän isoista autoista kaikkein suurimmalla nopeudella (siis kyseessä ei ollut tämä viimeisin malli) mutta jostain syystä sitä ei siinä lehdessä juuri sillä hetkellä paljoon arvostettu, vaan luin tämän jutun jostain muusta TM artikkelista muotoon ...> "töttöröt" on muuten kaikkein nopeiten kiertänyt Cadillac Seville STS nopeudella .... <
Jenkkiautolla ajaminen poikkeaa Saksanautoista, esmes. BMW on ajajan auto, autoa pitää pitää "ajaa" , jenkki poikkeaa tästä, painat kaasua ja anna mennä, mutta alä pakota, niin huomat miten helppoa se on ja myös nopeata, mutta jos pakotat, niin se on tuskaa... tosin tämä pätee parhaiten niihin vanhempiin autoihin.
BMW:tä taasen olen ajanut ja rakentanut 15 vuoden ajan.
En kyllä usko sinun komenttiin yhtään >Kaarreominaisuudet on sanonko mistä< Koska Jenkit rakentaa autot pehmeillä jousilla mutta paksulla kallistusvakaajalla, niin tämä kyllä tietää kovaa kaarrenopeutta.
Cadillac:ia en omista (tai omistan, mutta vanhaa vuosikertaa), Mutta Chevy on, edellinen auto oli 528. Vaihdoin sentakia koska pitkillä matkoilla BMW:llä ajaminen rasittaa, jokapaikka kipeä jo 300 Km yhtämittaisen ajon jälkeen, ja tämä on saksanautojen yleinen vika, koska joku tohtori Mengele on todennyt että autossa pitää istua kun koulunpenkillä. Ja jostain syystä kuskin on tunnettava perseessä joka hel**tin töyssy mitä maanteiltä löytyy.
Veikkaan että Seville STS on loistava matka-auto. - maybach korjaaja
Ai korjaat Cadillaceja työksesi? No, minä korjaan Maybacheja. Ja töitä vermaan piisaa sullakin samalla tavalla kuin mulla??
Tuo väitteesi Cadillacien korjaajasta pitää yhtä paljon paikkaansa kuin väitteesi Cadillacin ulkonäöstä ja ajo-ominaisuuksista.
Täyttä potaskaa siis kaikki.
Et ole koskaan edes nähnyt Seville STS:ää. - STS 98
Asko kirjoitti:
Ne kaarreominaisuudet? TM kun testailee autojen sillä ns. väistökokeella, niin yllättäin STS suoritti tämän isoista autoista kaikkein suurimmalla nopeudella (siis kyseessä ei ollut tämä viimeisin malli) mutta jostain syystä sitä ei siinä lehdessä juuri sillä hetkellä paljoon arvostettu, vaan luin tämän jutun jostain muusta TM artikkelista muotoon ...> "töttöröt" on muuten kaikkein nopeiten kiertänyt Cadillac Seville STS nopeudella .... <
Jenkkiautolla ajaminen poikkeaa Saksanautoista, esmes. BMW on ajajan auto, autoa pitää pitää "ajaa" , jenkki poikkeaa tästä, painat kaasua ja anna mennä, mutta alä pakota, niin huomat miten helppoa se on ja myös nopeata, mutta jos pakotat, niin se on tuskaa... tosin tämä pätee parhaiten niihin vanhempiin autoihin.
BMW:tä taasen olen ajanut ja rakentanut 15 vuoden ajan.
En kyllä usko sinun komenttiin yhtään >Kaarreominaisuudet on sanonko mistä< Koska Jenkit rakentaa autot pehmeillä jousilla mutta paksulla kallistusvakaajalla, niin tämä kyllä tietää kovaa kaarrenopeutta.
Cadillac:ia en omista (tai omistan, mutta vanhaa vuosikertaa), Mutta Chevy on, edellinen auto oli 528. Vaihdoin sentakia koska pitkillä matkoilla BMW:llä ajaminen rasittaa, jokapaikka kipeä jo 300 Km yhtämittaisen ajon jälkeen, ja tämä on saksanautojen yleinen vika, koska joku tohtori Mengele on todennyt että autossa pitää istua kun koulunpenkillä. Ja jostain syystä kuskin on tunnettava perseessä joka hel**tin töyssy mitä maanteiltä löytyy.
Veikkaan että Seville STS on loistava matka-auto.STS on loistava matka-auto, siinä kuskille ei jää jäljelle kuin tien katsominen, kaikki muu on automatisoitu. Penkin saa varmasti jokaista tyydyttävän asentoon. Mutta auto ei ole ajajan auto. En kyllä keksi mistä TM nuo arvioinnit ed. mallin Caddysta on saanut. Olen ajanut kumpaakin mallia(uudempi on parempi), eikä auto oikeasti ole
tarkoitettu mutkateille. Se on aivan liian etupainoinen ja pehmeäjousinen, puhumattakaan siitä, että liukkaat vailla tukea olevat nahkapenkit antavat kuskin velloa penkillään. Tämä on syytä pitää mielessä, kun auton aikoo ostaa. Hyviä ominaisuuksia autossa kyllä on paljonkin, mutta aktiivisen ajajan kannattaa valita joku toinen auto. - BMW
maybach korjaaja kirjoitti:
Ai korjaat Cadillaceja työksesi? No, minä korjaan Maybacheja. Ja töitä vermaan piisaa sullakin samalla tavalla kuin mulla??
Tuo väitteesi Cadillacien korjaajasta pitää yhtä paljon paikkaansa kuin väitteesi Cadillacin ulkonäöstä ja ajo-ominaisuuksista.
Täyttä potaskaa siis kaikki.
Et ole koskaan edes nähnyt Seville STS:ää.Caddy on kyllä hyvin erilainen kuin 528. Se on tosiaankin alustaltaan pehmeämpi, mutta eiköhän Caddyn ostaja juuri sitä haluakin.
Heikko puoli noissa on build quality, mikä näkyy korin löysyytenä ( - konemies
wellwell kirjoitti:
Ymmärrän pointtisi. Itselläni oli joku vuosi sitten amerikkalainen auto, ja juuri se muotoilu autossa veti puoleensa. Mitäänsanomaton saksalaismuoto (esim. Audi, BMW jne..) ei minua puhuttele ollenkaan.
Samoin amerikkalaisen auton tarjoama mukavuus, varusteet ja suorituskyky olivat ylivertaiset.
Mitä kestävyyteen tulee, olin yllättynyt että korjaamoreissuja ei tarvinnut tehdä sen enempää kuin aikaisemmin omistamillani eurooppalaismerkeilläkään. Ennakkoluuloja minullakin oli, niinkuin tuntuu olevan kaikilla täällä...
Käytetyn auton ostossa on luonnollisesti aina omat riskinsä, ja mitä hienompi ja harvinaisempi auto on, sitä hienompaa ja kalliimpaa tekniikkaa se pitää sisällään... joka on tietenkin kallista korjata.
Ei se mun auto Cadillac ollut, mutta alkoi C:llä kuitenkin :)
Sen verran kannustava kokemus, että pidän hyvin todennäköisenä, että tulevaisuudessakin omistan amerikkalaisen auton.
Jos tuo kiikarissasi oleva STS on ehyt peli, en sinuna epäröisi hetkeäkään, ja vaihtaisin Bemun kunnon autoon!No kerrankin järkipuhetta. Mistä ihmeestä ennakkoluulot amerikkalaisiin on pesiytyny. Ostin heinäkuussa rispaantuneen näköisen Mercury Sablen ja olen sillä ajanut nyt 10.000 km. Autohan on mainio, varsinkin hintaansa nähden (3.900e). Chevyn pick-upilla olen ajanut 10 vuotta ja tosi pienillä korjauskuluilla. Cadillac myöskin kiinnostaa kovasti, aika sopurahalla saisi kivan näköisen pelin ja mitkä varusteet...
- hmmm.
maybach korjaaja kirjoitti:
Ai korjaat Cadillaceja työksesi? No, minä korjaan Maybacheja. Ja töitä vermaan piisaa sullakin samalla tavalla kuin mulla??
Tuo väitteesi Cadillacien korjaajasta pitää yhtä paljon paikkaansa kuin väitteesi Cadillacin ulkonäöstä ja ajo-ominaisuuksista.
Täyttä potaskaa siis kaikki.
Et ole koskaan edes nähnyt Seville STS:ää.Kylläpäs korjailen ja samassa puljussa korjataan ja myydään caddyn lisäksi myös uudet seatit ja chevyt.
Ei Caddy ole mitenkään mihinkään ökyjuppiautoon verrattava laite (Maybach).
Tosin ei meillä hirveesti tosiaan niitä cadeja ole korjattavana, koska uusia ei ole paljon eikä vanhoja tuoda merkkihuoltoon.
Jos tosiaan haluat itsekin korjailla niitä niin suosittelen käymään amiksessa autopuolen. Ja sitten pääset nauttimaan "loistavista" tuloista ja arvostetusta työstä... Heh.
Caddyjen ulkonäöstä voi jokainen olla mitä mieltä haluaa mutta mielestäni aika ruma.
Ajo-ominaisuudet häviää Kyllä Bemuille ja mersuille 6-0. Ei ole jenkit suunniteltu meikäläisiin olosuhteisiin. - bmw
korjaa bemaria välillä niin huomaat että löytyy yhtäläisyyksiä!
- Nimetön
STS 98 kirjoitti:
STS on loistava matka-auto, siinä kuskille ei jää jäljelle kuin tien katsominen, kaikki muu on automatisoitu. Penkin saa varmasti jokaista tyydyttävän asentoon. Mutta auto ei ole ajajan auto. En kyllä keksi mistä TM nuo arvioinnit ed. mallin Caddysta on saanut. Olen ajanut kumpaakin mallia(uudempi on parempi), eikä auto oikeasti ole
tarkoitettu mutkateille. Se on aivan liian etupainoinen ja pehmeäjousinen, puhumattakaan siitä, että liukkaat vailla tukea olevat nahkapenkit antavat kuskin velloa penkillään. Tämä on syytä pitää mielessä, kun auton aikoo ostaa. Hyviä ominaisuuksia autossa kyllä on paljonkin, mutta aktiivisen ajajan kannattaa valita joku toinen auto.nämä autothan on rakennettu alunperin erilaiselle kohderyhmälle, erilaisille teille, BMW on loistava kurvikkaalla tiellä, ja myös moottoritiellä, CADDY taas tehty enimmäkseen suoralla nautiskeluun kasikoneen säestämänä. hyviä autoja molemmat, mutta kumpikohan noista vie enemmän bensaa? jälleenmyyntiarvo? taitaa olla suurempi CADDYLLÄ?
tämä "eikä auto oikeasti ole
tarkoitettu mutkateille. Se on aivan liian etupainoinen ja pehmeäjousinen, puhumattakaan siitä, että liukkaat vailla tukea olevat nahkapenkit antavat kuskin velloa penkillään. Tämä on syytä pitää mielessä, kun auton aikoo ostaa. Hyviä ominaisuuksia autossa kyllä on paljonkin, mutta aktiivisen ajajan kannattaa valita joku toinen auto. "
kertonee riittävästi? ja miettikää kuinka paljon ajelette loppujen lopuksi pelkästään suoraan! ;-) suomessa.
- Mike
Cadillac on nykyään kestävyydeltään lähes yhtä hyvä kuin Toyota ja Lexus(JD Power). BMW, MB ja Volksvagen ovat huonoimmat kuin esim Mazda ja Hyundai.
- Jyrtsä.
Bemari on loistava ajaa (itsellä on tällä hetkellä), Lexus on luotettava ja Caddy ei ole noista edellämainituista kumpaakaan.
- Korjaaja(ko)
Aloitetaan kevyesti: Mitä eroa on kondomilla ja BMW:llä? No, kondomiin mahtuu vain yksi mulkku!
Itse ajan saksalisella "kulkineella" (en kuitenkaan paskan kemiallisella merkkillä (Ford), enkä myöskään sen esiasteella (Opel)). Harrasteena nyt sattuu kuitenkin olemaan noita edellämainittuja "Amerikan ihmeitä". Jos otetaan esim. tuo "käkkylän" ajomukavuus (kuin sohvalla istuisi) niin saksalaiset ovat kaukana siitä. Pehmeää menoa, mutta nämä Suomen "loistavat" maantiet eivät ole ehkä parhaita mahdollisia testialustoja. Ja muuten: tee yksinkertinen teho/paino/kulutus/mukavuuslasku! Ei taida mulukunjatke pärjätä mahtivehkeelle!!! - jeppe
No kyseisistä malleista en tiedä mutta minä ainakin miellä bemarin lähinnä pussihousunuorison
autoksi ja Cadillacin kunnon herrasmiesautoksi.
Toisaalta minä en tykkää mistään nuorison suosimista autoista vaan juuri päinvastaisista. - w123
semmonen farmari riisselimersu olis aika asiallinen peli.
- FordMan
on järkeä.
Jenkit osaa tehdä autoja, ovat osanneet sitä aina.
Jenkkien mustamaalaamisen syyt löytyvät jo vuosikymmenien takaa.
Vuosia sitten, kun suomeen ei tuotu jenkkiautoja minkään maahantuojan toimesta, ja kun joku rahakas sellaisen kuitenkin tänne suomeen hommasi, niin kateelisten seurakunta ryhtyi oitis haukkumaan ja mollaamaan jenkkiautoja ihan lämpimikseen, ja tämä tyyli on sitten periytynyt isältä pojalle.
Oikeasti jenkit on aivan upeita autoja.
Jos olet todella hankkimassa sitä Cadillackia niin mitä sitä täältä kyselemään, sen kun ostat pois ja nautit kateelisten hölmöistä naamoista. - tileptks
Totta kai vaihdat sen bimmerin oikeaan Autoon isolla aalla..Tai siis miksi ei?
* Cadillac on isompi auto(maksaahan joku primera samasta syystä micraa enemmän), siinä on oikea moottori (v8 on v8, puolikasmoottorit vikisköön perässä, se on se vääntö ja ison koneen äänimaailma..se on vain koettava itse), cadillac on paremmin varusteltu (Cadillac käytti autoissa automaattivaihteistoa,sähkösäätöisiä penkkejä ja ilmastointia vakiona siihen aikaan kun bmw:llä sai maksaa extraa että sait autoon edes 2 sivupeiliä,sähköstarttikin oli jo iso juttu:D), Cadillac kääntää päät aina (bmw:tä löytyy nykyään mersun kanssa jos ei joka taksitolpalta niin joka korttelista kuitenkin), Cadillacillä on mukavampi ajaa(tai riippuu tietysti siitä nautiiko kuljettaja enemmän äärimmäisen mukavasta autoilusta vai siitä että hopeapaikat putoilevat hampaista joka routakuopassa=joita tämän maan tieverkossa on enemmän kuin tarpeeksi) ja lisäksi ainakin nuo viimeiset "todelliset cadillacit=90`luvun puolenvälin takavetoiset ,viirutakavaloilla varustetut maantielaivat,eli fleetwoodit ja devillet, näyttävätkin vielä Autoilta.
Ainoa mihin joku riisipussifanaatikko yrittää epätoivoisesti tarttua,lienee bensankulutus.Vaan jokainen uuden teknologian ruiskujenkillä ajanut,tietää että yksikään vastaavan kokoinen euro/japsi ei pysty samaan taloudellisuuteen.V8-sakut vie itseasiassa huomattavastikin enemmän, vai mitä sanotte vaikka DeVille northstarille ilmoitetusta keskikulutuksesta, 11,5 L/100 km yhdistetty..Kaverin volvo 740A vie enemmän vaikka konetta on puolet vähemmän pellin alla(!!).Se on se vääntö joka ratkaisee=paljon voimaa,ei tarvitse joka mäennyppylässä vinguttaa pedaali pohjassa vaan antaa detroitin v8:n vetää tyhjäkäyntikierroksilla ja silti saat melkein hillitä amerikan voimaa jarrun kanssa..
Ne on pojat autoja noi jenkit..Pitkästä vasemmistolaisesta(edelleen jatkuvasta) katajaisen kansan kyräilystä huolimatta,se on pakko myöntää jokaisen joka itse on päässyt sellaista kyydittämään. Nothing beats cubic inches
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581371Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221104Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73859