Apua kanien kanssa

Neljä tassua ja töpö

Mulla on sellainen kaukainen unelma että haluaisin omistaa kanin, mutta mulla on vähän ongelmia sen kanssa että mulla on koira jota ei voi päästää mun huoneeseen koska se on niin hirvee kohkaaja ja muutenkin aika ontto pää :3 Meillä on siis mun ovella semmonen lemmikki portti, ja sitten mulla on vielä kissa joka siis on lähinnä vaan mun huoneessa. Liioittelen, kissa oikeastaan elää koko kämpässä. Ja sitten tuli mietittyä että mihin sen kanin laitan ja kuinka suuri häkki sillä pitää olla? En tosiaan oo mikään herkkä uninen enkä usko et silleen se kani olis mun huoneessa ongelma mut pelkään et se kissa repii siltä pään irti. Ja kuinka usein kanin pitää jaloitella. Ja kuinka paljon kerralla? Entä kuyinka suuri sen jaloittelu tila pitää olla? Ja vielä että kauanko sen pitää saada jaloitella? Kuinka usein se pitää viedä ulos, ja mitä se oikeastaan tarkoittaan koska en oikein osaa kuvitella että kania lenkittettäisiin. Kysymyksiä herää monia ja toivon että vastaisitte ja kertoisitte oimia kokemuksianne kanin hoidosta tai sen hoidosta ja asuttamisesta muiden eläinten kanssa.

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässä jotain

      Kani ei ole teille varmastikkaan vaihtoehto niin kauan kuin koira on tuollainen, kannattaa alkaa kouluttamaan sitä ja olemaan sen kanssa enemmän. Se saako koiraa tottelemaan ja käyttäytymään rauhallisemmin on kumminkin yksin sen perheestä kiinni ja ihmisten kasvatusmenelmistä, eikä koirasta kiinni. Jokainen koira voi oppia, vaikka kuinka nyt luulisitte, että teidän oma on päästään ihan sekaisin. Teidän pitää vain opetella itse uusia temppuja, netissä ja kirjoissa oin paljon neuvoja.

      Kissalla on oikeus olla jatkossakin huoneessasi, kun olet aloittanut sillä linjalla. Älä vie vähennä sen elintilaa, ja pidä kania vain silloin ulkona häkistä kun olet huoneessa tarkkailemassa tilannetta. Kissasi voi olla joko sellainen ettei välitä koko kanista, tai olla hyökkäävä. Älä kumminkaan ala rankaisemaan sitä jos sen luonnollinen saalistusvietti alkaa näkyä, sillä olet itse vastuussa tilanteesta.

      Loppuun on vaikea vastata, kun ei tiedä millaisessa talossa elätte. Jos on omaa pihaa niin sinne voisi rakennuttaa kanille oman pikkumökin missä olisi lämmitys. Sisälle en sitä kumminkaan toisi niin kauan kun koira on hulivili. Jos saatte koiran aisoihin, niin sinun pitäisi luopua jostakin isosta ja leveästä, että kani saisi oman tilan, kysythän vanhemmiltasi ensin mistä voisitte luopua. Tilaa voitte alkaa käyttämään myös huoneessasi fiksummin, kirjahyllyä voi korvata seinähyllyllä, tv-tason ostamalla seinälle laitettavan tv:n. Sinun olisi hyvä myös tutkia kaappisi uudelleen ja miettiä mitä käytät ja mitä et, sängyn alle mahtuu leveitä laatikoita mihin voi laittaa jotain yms.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      131
      7791
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      78
      3824
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1333
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      75
      1087
    5. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1032
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1007
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      123
      833
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      728
    9. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      715
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      39
      677
    Aihe