Apua kanien kanssa

Neljä tassua ja töpö

Mulla on sellainen kaukainen unelma että haluaisin omistaa kanin, mutta mulla on vähän ongelmia sen kanssa että mulla on koira jota ei voi päästää mun huoneeseen koska se on niin hirvee kohkaaja ja muutenkin aika ontto pää :3 Meillä on siis mun ovella semmonen lemmikki portti, ja sitten mulla on vielä kissa joka siis on lähinnä vaan mun huoneessa. Liioittelen, kissa oikeastaan elää koko kämpässä. Ja sitten tuli mietittyä että mihin sen kanin laitan ja kuinka suuri häkki sillä pitää olla? En tosiaan oo mikään herkkä uninen enkä usko et silleen se kani olis mun huoneessa ongelma mut pelkään et se kissa repii siltä pään irti. Ja kuinka usein kanin pitää jaloitella. Ja kuinka paljon kerralla? Entä kuyinka suuri sen jaloittelu tila pitää olla? Ja vielä että kauanko sen pitää saada jaloitella? Kuinka usein se pitää viedä ulos, ja mitä se oikeastaan tarkoittaan koska en oikein osaa kuvitella että kania lenkittettäisiin. Kysymyksiä herää monia ja toivon että vastaisitte ja kertoisitte oimia kokemuksianne kanin hoidosta tai sen hoidosta ja asuttamisesta muiden eläinten kanssa.

1

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässä jotain

Kani ei ole teille varmastikkaan vaihtoehto niin kauan kuin koira on tuollainen, kannattaa alkaa kouluttamaan sitä ja olemaan sen kanssa enemmän. Se saako koiraa tottelemaan ja käyttäytymään rauhallisemmin on kumminkin yksin sen perheestä kiinni ja ihmisten kasvatusmenelmistä, eikä koirasta kiinni. Jokainen koira voi oppia, vaikka kuinka nyt luulisitte, että teidän oma on päästään ihan sekaisin. Teidän pitää vain opetella itse uusia temppuja, netissä ja kirjoissa oin paljon neuvoja.

Kissalla on oikeus olla jatkossakin huoneessasi, kun olet aloittanut sillä linjalla. Älä vie vähennä sen elintilaa, ja pidä kania vain silloin ulkona häkistä kun olet huoneessa tarkkailemassa tilannetta. Kissasi voi olla joko sellainen ettei välitä koko kanista, tai olla hyökkäävä. Älä kumminkaan ala rankaisemaan sitä jos sen luonnollinen saalistusvietti alkaa näkyä, sillä olet itse vastuussa tilanteesta.

Loppuun on vaikea vastata, kun ei tiedä millaisessa talossa elätte. Jos on omaa pihaa niin sinne voisi rakennuttaa kanille oman pikkumökin missä olisi lämmitys. Sisälle en sitä kumminkaan toisi niin kauan kun koira on hulivili. Jos saatte koiran aisoihin, niin sinun pitäisi luopua jostakin isosta ja leveästä, että kani saisi oman tilan, kysythän vanhemmiltasi ensin mistä voisitte luopua. Tilaa voitte alkaa käyttämään myös huoneessasi fiksummin, kirjahyllyä voi korvata seinähyllyllä, tv-tason ostamalla seinälle laitettavan tv:n. Sinun olisi hyvä myös tutkia kaappisi uudelleen ja miettiä mitä käytät ja mitä et, sängyn alle mahtuu leveitä laatikoita mihin voi laittaa jotain yms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      273
      45814
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      50
      11430
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      233
      11028
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      39
      9820
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      90
      8658
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      285
      6718
    7. Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen

Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti
      Maailman menoa
      2
      3405
    8. Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta

Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j
      Maailman menoa
      1
      3207
    9. Perussuomalaisiin minä luotan

Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.
      Maailman menoa
      25
      3113
    10. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      4
      2973
    Aihe