Tohoilammila taas onnettomuus

jhbkbjö

Kunnanjohtaja pohtii onko tähän joku syy vai onko kyse pelkästä sattumasta. No, joka tapauksessa kunnanjohtaja luottaa seurakunnan kykyyn vastata paineisiin.

Mitäs jos kunta tekis itse jotain, tarjoais kuuntelijaa ja tarapiaa? Se on kunnan tehtävä ja velvollisuus, Jos lopettais sen rahan lapioimisen srk:lle ja järjestäis itse tarvittavat palvelut kuntalaisille.

Perjantaina srk oli järjestänyt "jotain kivaa", pelejä musiikkia, iloa elämään tragedian jälkeenmutta heti perään tuli taas osuma tutkimattomien teiden arpajaisissa.

Mutta toki ihan varmasti j:llä on joku suurempi, loistava hyvään johtava suunnitelma takataskussaan, johon nämä vastoinkäymiset liittyvät, ovat ehdoton edellytys sen lopullisen hyvän toteutumiselle.

Me emme vain siitä mitään tajua, mutta luottomme j:aan on loputon, mitäs me maan matoset sellaisista suunnitelmista voisimme tajuta, mutta jätämme kuin järjettöminä kaiken h:n haltuun.

No nyt saa sitten srk järjestää taas muistotilaisuuden, ja viikon kuluttua taas jotain iloista, elämän jatkumisen, keillä se sitten jatkuukin, alleviivaamiseksi. Kyllä h. pitää kirkon kiireisenä.

12

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tukea tarvitaan

      Lopettakaa ateistit vittuilu.

      Hyvä, että seurakunta tarjoaa tukeaan.

      • vcvbnv

        Ensin suruhartaus, kriisiapu, (jumlaharhaa),sitten voimia arkeen, myönteisempiä ajatuksia peleilä ja musalla.

        Ja mitä se auttoi? Tais j. tykästyä niin srk:n toimintaan, että päätti antaa tilaisuuden encoreen, uusintaan, da capo!, kerran vielä poijaat!

        On se kumma että kun tapahtuu pahaa, ikävää niin uskovan mielestä se ei olekaan kaikiteitävän ja kaikkivoipaisen j.n, hän säät ja ilmatkin säätää, tekosia tai vähintään sallimustaan.

        Mutta kun tapahtuu hyvää niin se kyllä on uskovban mielestä aina j:n ansiota ja tekosia. Silloinkin kun sen hyvän tekijä on teisti, niin silloinkin se on j:n ansiota, J. vain toimi ateistin välityksellä, eriskummalliset ovavt h:n tiet - totta tosiaan.

        Sattumaa, huonoa onnea? Kyllä minä kallistun sen kannalle että tämä on vain osa j:n suurta suunhnitelmaa, jonka lopullisen hyvän toteutuminen vaatii välttämättömiä uhrauiksia, joiden näennäisestä järjettömyydestä miedän ei tule välittää vaan luottaa sokeasti hyvään kaikkitietävään ja kaikkivoipaan.

        Olen ottanut uskovaisten jatkuvan vakuuttelun todesta. Minä luotan ja uskon että jumala on kaiken takana. Siihenhän te olette aina pyrkineetkin. Saada kaikki ihmiset vakuutuneiksi j:n kaikkitietävyydestä ja - voipaisuudesta. Olkaa nyt onnellisia. Sitä saa mitä tilaa.

        Te kuitenkin iytse jostain kumman syystä uskotte ainoastaan kaiken hyvän tulevan j:sta, ettekä minkään pahan. Vaikka sanotte että j. on kaiken luoja. Siis pahankin. Hänhän antoi ihmiselle, omalle kuvalleen, vapaan tahdon, vaikka kaikkitietävänä tiesi seuraukset.

        Sielunvihoillinenkin on j:n luomus. Te uskovaisethan vakuutatte että "ei mitään synny tyhjästä", ainoastaan luomalla, ja on vain yksi luoja, se teidän j:lanne. Eikö?


      • ateismi =
        vcvbnv kirjoitti:

        Ensin suruhartaus, kriisiapu, (jumlaharhaa),sitten voimia arkeen, myönteisempiä ajatuksia peleilä ja musalla.

        Ja mitä se auttoi? Tais j. tykästyä niin srk:n toimintaan, että päätti antaa tilaisuuden encoreen, uusintaan, da capo!, kerran vielä poijaat!

        On se kumma että kun tapahtuu pahaa, ikävää niin uskovan mielestä se ei olekaan kaikiteitävän ja kaikkivoipaisen j.n, hän säät ja ilmatkin säätää, tekosia tai vähintään sallimustaan.

        Mutta kun tapahtuu hyvää niin se kyllä on uskovban mielestä aina j:n ansiota ja tekosia. Silloinkin kun sen hyvän tekijä on teisti, niin silloinkin se on j:n ansiota, J. vain toimi ateistin välityksellä, eriskummalliset ovavt h:n tiet - totta tosiaan.

        Sattumaa, huonoa onnea? Kyllä minä kallistun sen kannalle että tämä on vain osa j:n suurta suunhnitelmaa, jonka lopullisen hyvän toteutuminen vaatii välttämättömiä uhrauiksia, joiden näennäisestä järjettömyydestä miedän ei tule välittää vaan luottaa sokeasti hyvään kaikkitietävään ja kaikkivoipaan.

        Olen ottanut uskovaisten jatkuvan vakuuttelun todesta. Minä luotan ja uskon että jumala on kaiken takana. Siihenhän te olette aina pyrkineetkin. Saada kaikki ihmiset vakuutuneiksi j:n kaikkitietävyydestä ja - voipaisuudesta. Olkaa nyt onnellisia. Sitä saa mitä tilaa.

        Te kuitenkin iytse jostain kumman syystä uskotte ainoastaan kaiken hyvän tulevan j:sta, ettekä minkään pahan. Vaikka sanotte että j. on kaiken luoja. Siis pahankin. Hänhän antoi ihmiselle, omalle kuvalleen, vapaan tahdon, vaikka kaikkitietävänä tiesi seuraukset.

        Sielunvihoillinenkin on j:n luomus. Te uskovaisethan vakuutatte että "ei mitään synny tyhjästä", ainoastaan luomalla, ja on vain yksi luoja, se teidän j:lanne. Eikö?

        Minun paikkakunnalla kuoli neljä nuorta vuoden sisällä kolmessa eri kolarissa; pojat olivat 12 -21 vuoden sisällä. Nyt vuoden aikana ei ole kuollut yhtään. Ei me sattumassa eletä.


      • gjkl

        Kiroileminen on synti!


      • ateismi = kirjoitti:

        Minun paikkakunnalla kuoli neljä nuorta vuoden sisällä kolmessa eri kolarissa; pojat olivat 12 -21 vuoden sisällä. Nyt vuoden aikana ei ole kuollut yhtään. Ei me sattumassa eletä.

        Ei kannata nuolasta ennenkuin tippuu, asioita voi aina tulkita miten haluaa ja sinä ylitulkitset niitä omalla tavallasi.


      • gjkl kirjoitti:

        Kiroileminen on synti!

        Valita jeesukselle.


      • gjkl
        mia.vinni kirjoitti:

        Valita jeesukselle.

        En usko jeesukseen. Eikä se oo elossakaan - jos edes koskaan oli olemassa.


    • Paratiisiin

      Uskovaisen mielestä pojat ovat nyt paremmassa paikassa. Eihän uskova tarvitse autossa turvavyötä eikä promilletkaan haitaa, kun Jeesus varjelee -yleensä. Tämä onnettomuus oli siis jumalan tahto, ja uskovaiset tietävät, että onnettomuus kuului jumalan suureen suunnitelmaan.

    • ...

      Tässä tilanteessa on selvää että kirkko kiillottaa kilpensä, kun vähän taas raamattua lukee niin nuoret ovat ilmiselvästi hel.vetissä sillä se oli masinoitu itsemurha.

      Nyt kristityt nostavat nämä kännissä kaahanneet nuoret pyhimyksiksi, syynä taitaa olla se että nämä nuoret ovat hartaiden kristittyjen lapsia, jos he olisivat olleet ateistien lapsia niin tuomion pasuunat ja syyllistäminen olisi ollut seuraus.

      • Minun mielestä Toholampilaiset aikuiset voisivat katsoa nyt vähän peiliinsä siitä miten on nuorensa kasvattanut, ensi onnettomuus oli yli parisataa heppaisella Bemarilla ja kuskina nuori kuski, toinen onnettomuus tuli taas siitä kun 15-vuotias ajoi 250cc moottoripyörällä metsään ja on nyt tehohoidossa ja kyydissä ollut 10vuotias kuoli.


    • tutkimattomat tiet?

      Uskontotunteja vähennettävä kouluista ja liikennekasvatusta/- valistusta tilalle. Nythäön se näöhtiin että kirkon touhuista ei ollu mitään aspua kun viikon sisällä jo uusi onnettomuus.

      Miksi Herran näin muistaa ja koettelee?

      • tekopyhät

        Mitä se srk:n jälkikäteinen voivotteluapu auttaa? Turha rypistää, ku on jo housuissa, rukoilisivat etukäteen että onnettomuuksia ei tapahtuisi! Mutta silloinhan kirkko tekis itsensä tarpeettomaksi, onnetomuudethan ne nimenomaan jengiä kirkkoon vetää, niitäkin jotka siellä ei koskaan muuten käy.

        Liikennekasvatus/-valistus voisi hyvässä lykyssä auttaakin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      11
      1755
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      180
      1680
    3. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1531
    4. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      119
      1512
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      116
      1204
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      285
      1028
    7. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      101
      968
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      224
      965
    9. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      92
      938
    10. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      153
      917
    Aihe