eli siis aijon hommata itselleni rantakäärmeeen ja tarvitsisin vähän perustietoja sellaisista et jos jollain on semmonen lemmikkinä niin voisko vähän kertoa sellaisista perus tietoo ja hoito ohjeita.....
niinku :
*mitä se syö
*minkä laisia asioita ja tarpeita se sen siihen akvaarioon vai miksi sitä kutsutaan niin tarttee
* mitä pitäs varoo tai niinku varoitukset
* ja muuta tarpeellista tietoo..
et sellasta Xd
Rantakäärme lemmikiksi ??
5
2208
Vastaukset
- Käärmemies
Ensimmäinen perustieto, varmaan niinkuin myös se varoitus, on se, että rantakäärme on rauhoitettu laji. Sellaisen ottaminen hoidokiksi Suomen luonnossa on laissa kiellettyä. Kiinni jäämisestä seuraa vähintään sakot, sekä käärmeen arvon korvaaminen valtiolle.
Terraariossa kasvatetun rantakäärmeen löytäminen (ulkomailta) voi sekin olla aika hankala nakki. Siksipä suosittelisin että tutustut nauhakäärmeisiin: sukkanauha- ja vesinauhakäärmeet ovat rantakäärmeen "ameriikan serkkuja": ne ovat elintavoiltaan ja käyttäytymiseltään kohtalaisen saman oloisia kuin rantis, mutta niitä on saatavilla terraariokasvateiksi sekä toisinaan eläinkaupoista, että kotimaisilta kasvattajilta. Täysin laillisesti. Kasvattajalta saat myös nimenomaan kyseistä lajia koskevia hoito-ohjeita ja muita vinkkejä.
P.s. Vaikka päättäisit tietoisesti rikkoa luonnonsuojelulakia, älä silti ota rantista luonnosta. Todennäköisesti pian rikot eläinsuojelulakiakin, kun eläin käsissäsi kuolee väärään/huonoon hoitoon. Luonnosta blokatun rantiksen pitäminen kun ei ole ihan yksinkertaista hommaa. Ei sovi ensimmäiseksi käärmeeksi millään. - Tarhuri
Niin, se arvokin on 252 egee eli ei kannata ottaa rauhoitettua elukkaa.
- Käärmemies
252 euroa on pelkkä eläimen arvo, joka tulee korvattavaksi. Sen lisäksi tulee varsinainen rangaistus: sakot tai linnaa.
- Vaskitsaherra Hiss
Antaisit meidän olla ja madella omassa ympäristössämme!
- Anonyymi
Pystykö se ola koti eläimenä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1341383
- 1021072
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26973Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat308832- 99803
- 38702
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144614