Kyyn puremasta

passthesalt

Minua puri kuukausi sitten kyy jalkaan, ei oikeastaan tapahtunut muuta kuin tuli mustelma sekä kaksi pientä pistettä nilkaan. En ole käynyt lääkärissä, ja mietin että pitäisikö minun käydä, kun se olisi kuulemma suotavaa?

Pientä huimausta on ollut päivittäin (jo ennen kyyn puremaa), mutta olen laittanut sen stressin piikkiin. Voiko huimaus olla yksi oireista? Ja onko tavallaan jo "liian myöhäistä" mennä lääkäriin, että purema ei enää voi aiheuttaa vaaraa?

Jäljet sekä mustelma ovat jo kadonneet, eikä jalka ole kipeä taikka turvonnut. En tiedä tuliko tämä oikeaan alueeseen, sillä kyseessä ei ole lemmikki, mutta en parempaakaan tähän hätään löytänyt.

1

177

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käärmemies

Miten olisi oikeammaksi alueeksi vaikka paikallinen terveyskeskus? Tai terveysneuvonta numero 09 10023, mikäli asustat ruuhka-Suomessa.

Henkilökohtaisesti en lähtisi luottamaan satunnaisten vastailijoiden arvauksiin jollain nettifoorumilla, jos olisin huolissani omasta terveydestäni. Mutta kun nyt kerran saa arvailla, niin jos vastaavaa huimausta on ollut jo ennen puremaa, tuskin huimaus puremasta nytkään johtuu. Sanoisin, että kyllä pureman oireet olisivat jo tulleet, jos olisivat olleet tullakseen.

Mahdollisesti kyy on tällä kertaa tehnyt ns. kuivapureman: purrut puolustautumismielessä ilman että on erittänyt myrkkyä elimistöösi. Temppu on ihan yleinen, ja kuuluu kyyn normaaliin puolustautumiskeinovalikoimaan. Myrkky on käärmeelle ensisijaisesti saalistuksen apuväline, jonka tuottaminen vaatii resursseja. Ei sitä kannata käyttää, ellei ole aivan pakko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      117
      2294
    2. 130
      1835
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1216
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      96
      1168
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      72
      1060
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1050
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      43
      1013
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      77
      975
    9. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      23
      955
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      56
      932
    Aihe