En ole nukkunut moneen yöhön kuin muutaman tunnin, kun mitään hyvää asentoa ei löydy. Henkeä ahdistaa. Pekään koko ajan, että vauva kärsii hapenpuutteesta tai jotain. Pari päivää sitten oli iltaisin kovia supistuksia, nyt ei taas mitään. Olen ärtynyt ja itkuinen, enkä jaksa tehdä paljon mitään univelan takia. Pahinta on jatkuva pelko: mitä jos tämä menee sittenkin jotenkin pilalle? Stressi kasvaa, kun laskettu aika on tänään, eikä synnytys näytä olevan alkamassa. Lasta toivottiin tosi kauan ja väliin mahtui keskenmenokin. Ehkä siksi on niin älyttömän vaikeata luottaa, että nyt onnistuisi. Tämä ahdistus on iskenyt nyt ihan viime viikkoina, ja viime päivät ovat menneet ihan järkyttävissä mielialan muutoksissa. En tiedä edes, että tihkuuko lapsivesi vai onko alapään kosteus jotain muuta.
Onko jollain muulla nyt tai onko ollut samoja fiiliksiä?
RV 40+0, hirveä olo varsinkin henkisesti
2
584
Vastaukset
- 36+4
Samoja ajatuksia, vaikka olen vasta rv 37. Nukun muutaman tunnin pätkiä niin, että nousen vasta 11 aikaan sängystä. Lonkat on ihan rikki ja supistelee koko ajan, ei kipeitä kylläkään.. Pelko on, että vauvalla jokin huonosti kun neuvolakin on tosi harvoin :( mutta uskon että kaikki hyvin, koska vauva liikkuu ja maha kasvaa. Mekin yritimme todella kauan raskautta, siksi olen niin epäluuloinen tämän ilouutisen kanssa. Olen myös erittäin kireä ja ärtynyt vaikka kuinka yritän olla positiivinen, helteet ei auta mielialaa. Kaikki ärsyttää ja v....ttaaa. Mutta sinulla ei ole kun maks pari viikkoa jäljellä :) saat ihanan söpöläisen sylkkyyn!
- Väsyttäämyös
Täällä sama tilanne. Tosin yöt vielä mielenkiintoisempia kun on esikoinen vielä usein vieressä pyörimässä ja aamulla on noustava kun lapsi herää vaikka kuinka nukuttaisi. Kovasti haluaisi myös jo saada tuon odotetun nyytin syliin. Me odotettiin myös ensimmäistä tosi pitkään. Tämä toinen sai alkunsa helpommin, mutta silti pelko vaanii aina että jos kuitenkin jotain menee pieleen! Väsymys tästä sitten vaan kasvaa kun lapsi syntyy, mutta ei auta kun jaksaa! Minulla muuten myös viikot 36 4.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241546- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691217- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18952Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855