RV 40+0, hirveä olo varsinkin henkisesti

Kyllästynyt

En ole nukkunut moneen yöhön kuin muutaman tunnin, kun mitään hyvää asentoa ei löydy. Henkeä ahdistaa. Pekään koko ajan, että vauva kärsii hapenpuutteesta tai jotain. Pari päivää sitten oli iltaisin kovia supistuksia, nyt ei taas mitään. Olen ärtynyt ja itkuinen, enkä jaksa tehdä paljon mitään univelan takia. Pahinta on jatkuva pelko: mitä jos tämä menee sittenkin jotenkin pilalle? Stressi kasvaa, kun laskettu aika on tänään, eikä synnytys näytä olevan alkamassa. Lasta toivottiin tosi kauan ja väliin mahtui keskenmenokin. Ehkä siksi on niin älyttömän vaikeata luottaa, että nyt onnistuisi. Tämä ahdistus on iskenyt nyt ihan viime viikkoina, ja viime päivät ovat menneet ihan järkyttävissä mielialan muutoksissa. En tiedä edes, että tihkuuko lapsivesi vai onko alapään kosteus jotain muuta.
Onko jollain muulla nyt tai onko ollut samoja fiiliksiä?

2

645

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 36+4

Samoja ajatuksia, vaikka olen vasta rv 37. Nukun muutaman tunnin pätkiä niin, että nousen vasta 11 aikaan sängystä. Lonkat on ihan rikki ja supistelee koko ajan, ei kipeitä kylläkään.. Pelko on, että vauvalla jokin huonosti kun neuvolakin on tosi harvoin :( mutta uskon että kaikki hyvin, koska vauva liikkuu ja maha kasvaa. Mekin yritimme todella kauan raskautta, siksi olen niin epäluuloinen tämän ilouutisen kanssa. Olen myös erittäin kireä ja ärtynyt vaikka kuinka yritän olla positiivinen, helteet ei auta mielialaa. Kaikki ärsyttää ja v....ttaaa. Mutta sinulla ei ole kun maks pari viikkoa jäljellä :) saat ihanan söpöläisen sylkkyyn!

• Väsyttäämyös

Täällä sama tilanne. Tosin yöt vielä mielenkiintoisempia kun on esikoinen vielä usein vieressä pyörimässä ja aamulla on noustava kun lapsi herää vaikka kuinka nukuttaisi. Kovasti haluaisi myös jo saada tuon odotetun nyytin syliin. Me odotettiin myös ensimmäistä tosi pitkään. Tämä toinen sai alkunsa helpommin, mutta silti pelko vaanii aina että jos kuitenkin jotain menee pieleen! Väsymys tästä sitten vaan kasvaa kun lapsi syntyy, mutta ei auta kun jaksaa! Minulla muuten myös viikot 36 4.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      148
      2879
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      367
      2037
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1767
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      37
      1722
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1411
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      955
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe