Nuori eläkeläinen ja lainan otto!?

HelpMe!

Voiko eläkeläinen saada lainaa? Esimerkiksi 10-15000€? Olen lähes 20v, jään ensivuoden alussa eläkkeelle. (Sairaus, en ole enää työkykyinen)
Ei ole maksuhäiriömerkintöjä, en omista mitään arvokasta. Asun vuokralla yksin, tällä hetkellä olen sairaslomalla. Lainaa ajattelin ensivuodelle, kun olen eläkkeellä. Ja tulen saamaan minimi eläkettä sillä ei ole tuota työkokemusta kertynyt. Onko laina tässä tapauksessa mahdollinen? Olisin kiitollinen vastauksesta!
Ps. tarvitaanko takaajaa?

5

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onko maksukykyä?

      Miten ajattelit maksaa lainan takaisin?

    • eitipu

      Periaatteessa eläkeläinen saa lainaa, sillä eläke on ulosottokelpoista tuloa. Pienimmissä eläkkeissä ei ulosottovaraa juurikaan ole, joten lainoja ei käytännössä myönnetä liian pienen tulon takia. Tämä on raaka totuus.

      Pienellä eläkkeellä et pysty maksamaan lainaa takaisin. Hyvä on, jos se riittää edes vaatimattomaan elämiseenkään.

    • en osaa kuvitella

      Eläkkeesi tulee siis olemaan noin 800 €/kk. Onko mitään käsitystä, mitä eläminen maksaa? En osaa kuvitella pankkia, joka myöntäisi lainaa noilla tuloilla.

      Sitten kun puhutaan vähintään 2000-3000 euron eläkkeistä, hyvistä vakuuksista tai varallisuudesta, lainanantajia alkaa löytyä.

    • 11111111111111

      Oma alle 65v ikäinen eläkäe on noin 600e, ei siis edes 800e ja uskon että tämä sama tulee sinulle. 600e kuussa ei hirveän leveästi eletä. Jo pelkästään oman opintolainan maksu mikä oli 75e/kk oli aivan järkyttävää aikaa. Siitä kun vähentää laskut ja oman vuokavastuus osuuden niin eipä taida jäädä kähteen kun parisataa kuussa muihin menoihin.

    • vähän sain

      mä sain eläkettä reilu 700 euroa niin sampopankki myöni 2000 euroa lainaa muttei enempää olisi varmaan mistään irronnut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2530
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      893
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe