Jotain tuonlaista epäillään olevan. Lisäksi vielä järkyttävä adrenaliinin kaipuu ja jännityksen kaipuu, eli kaipaan pirusti toimintaa. Lisäksi olen huomannut, että en pelkää yhtään mitään enkä tunne sääliä varsinkaan tuntemattomia ihmisiä kohtaan. Ei välttämättä ominaista tuohon sairauden kuvaan tuo.
Joka tapauksessa kaikki olisi valmista terapian aloittamista varten kunhan vain saisi Kelan laput täytettyä. Harmittaa, kun hoidon aloittamisen kynnys on niin korkea, että tuntuu mahdottomalta sitoutua 2-3 vuoden hoitosuunnitelmaan.
Muunmuassa armeijaa pitäisi jatkaa ensi vuonna, mutta pelkään itseäni, koska kuria, toimettomuutta ja sääntöjä en tietyssä mielentilassa kestä. Toisaalta ilman diagnoosia löydän itseni sieltä. Kumma, kun työelämässä tuo ei oikeastaan näy mitenkään.
Eniten nauttii vain siitä mistä itse tykkää ja tekee asioita mistä tykkää. Silloin pysyy homma kurissa. Melko itsekästä, mutta samalla helvetin helvetin raskasta. Kyynisyys ja jatkuva vitutus/tyhjyyden tunne.
Huoh..
Epävakaa persoonallisuushäiriö
8
324
Vastaukset
- gisser
Kun löytyisi jostain se perseeseen potkija ennen kuin tekee jotain tyhmää adrenaliinin hakuista..
- ........
Epävakaita ei kyllä armeijaan haluta.
- ei kukaan
Minullakin tuo diagnoosi. Miksiköhän siihen ei tarjota/anneta mitään hoitoa? Ilmeisesti joitakin hoidetaan tuolla diagnoosilla? En ole normaalisti opiskelemaan tai töihin kyenny oikeastaan koskaan.
- Mieti sitä
Epävakaista ei ole terapiatyöskentelyyn? On pää liian pipi?
- fvkkkn
Mieti sitä kirjoitti:
Epävakaista ei ole terapiatyöskentelyyn? On pää liian pipi?
Tuo on se vanha käsitys, eikä pidä paikkaansa. Ennen luultiin, että epävakaa persoonallisuushäiriö on "elinikäinen sairaus", eikä sekään pidä paikkaansa.
- ei kukaan
Njoo kaippa muiden hullujen turvallisuuden takia, Minua ei voi laskea vapaaksi heidän sekaan.
Persoonallisuushäiriöihin ei ole lääkettä. Siksi suositellaan esim. psykoterapeuttia. Persoonallisuushäiriöt iskevät pikkuhiljaa.. Minullakin on useita persoonallisuushäiriöitä ja aiheuttajina ovat olleet elämässä tapahtuneet traumat, miten minua on kasvatettu. Eli persoonallisuushäiriöt muovautuvat siten, miten olet elämäsi elänyt. Psykoterapeutti auttaa sinua kohtaamaan elämässäsi tapahtuneet traumat ja koittaa selvittää, miten ja miksi olet ns. muovautunut sellaiseksi mitä nyt olet. Eli ei, persoonallisuushäiriöt eivät ole sinänsä sairauksia, vaan nimensä mukaan se olet sinä itse, oma persoonasi. Ei ole muita lääkkeitä kuin se, että kohtaat ongelmasi ja alat ajattelemaan asioita eri kantilta. Näin psykiatrini asian minulle sanoi. Tsemppiä :)
- pipoko
Ei nää nyt mitään herkkuja oo lukee. Itelläni jo pitkään bipo. Sillon, kun depis iskee niin se lähellä oleva turvaverkosto on tärkein. Tulee niitäkin kuukausia, että mua viedään, kun vierasta sikaa. Sillonhan lähiverkon toimintamahdollisuudet on heikot. Silläpä vaan täälä, kun hoidettiin vuosia epävakaana. Oikeen lääkityksen löytyminen oikeen diagnoosin myöta muutti elämän. Parikymppinen tyttö hakeutuu taas viereen, kun viisvuotiaana ja se on parasta terapiaa mitä mä tiedän. Ei oo hirveitä aikoja, kun koko ajatus oli liian ahdistava pelkästään siitä syystä, että ihminen saatto olla niin täynnä itteensä, että mikään ei kelvannu. Oikee lääkitys ja musta tuli taas ihminen.....Suurinpiirtein. Toivottavasti mä en saanu näyttään tätä saarna muotoselta mut homman pointti oli se, että se oikee diagnoosi on tärkee, oikeen hoidon saamiseks. En mä kehota ketään paranoidiseks tän asian takia. Kerroinpahan vaan pätkän tästä tiestä...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362779Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs182587100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432288Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201871Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381592Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511565- 381483
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251363- 301222
- 261151