Saako 37-vuotias mies pitää 18-vuotiasta tyttöä seksikkäänä?

Mitä mieltä?

Niin.

69

1900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isi?

      Aika yks lysti.

    • tinka girl

      37 vuotias haiseekin jo vanhalta ukolta.

      • Enkä haise..! =P


      • tinka girl
        TheOne kirjoitti:

        Enkä haise..! =P

        Sie haiset varmaankin iha itelle pascalle.


      • tinka girl kirjoitti:

        Sie haiset varmaankin iha itelle pascalle.

        Enpäs. =P

        Kun treenaa parhaimmillaan neljäkin kertaa päivässä, ni vastaavasti joutuu käymään suihkussakin vähintään yhtä monta kertaa päivässä.
        Eli olen helteelläkin suihkunraikas. ;)


      • 6r8l433
        TheOne kirjoitti:

        Enpäs. =P

        Kun treenaa parhaimmillaan neljäkin kertaa päivässä, ni vastaavasti joutuu käymään suihkussakin vähintään yhtä monta kertaa päivässä.
        Eli olen helteelläkin suihkunraikas. ;)

        4 kertaa päivässä? xD
        1 punnerrus per treeni?


      • 6r8l433 kirjoitti:

        4 kertaa päivässä? xD
        1 punnerrus per treeni?

        Normi päivänä tulee yleensä ohjattua yksi ryhmäliikuntatunti (esim body-pump, body-combat, step, jne..) sen jälkeen tulee kamppailulajitreenit ja illemmalla sitten punttitreenit. Ja vielä jos suinkin jaksaa, ni päivän päättää kevyt ja palauttava aerobinen treeni ja venyttely.
        Näiden lisäksi on sitten tietenkin asiakkaiden ohjauksia jne, mutta niitä en laske, koska niissä ei juurikaan itse rasitu. ;)

        Teen tätä siis työkseni.


      • 8+16
        TheOne kirjoitti:

        Normi päivänä tulee yleensä ohjattua yksi ryhmäliikuntatunti (esim body-pump, body-combat, step, jne..) sen jälkeen tulee kamppailulajitreenit ja illemmalla sitten punttitreenit. Ja vielä jos suinkin jaksaa, ni päivän päättää kevyt ja palauttava aerobinen treeni ja venyttely.
        Näiden lisäksi on sitten tietenkin asiakkaiden ohjauksia jne, mutta niitä en laske, koska niissä ei juurikaan itse rasitu. ;)

        Teen tätä siis työkseni.

        Oon aina ollu sitä mieltä, että liikunnanohjaajan ammatti (etenkin kuntosaleilla) on aika mukava, kun saa normaalin palkan lisäksi kivat ansiot myös PT-tunneista. Lisäks tulee melkonen reeni myös itselle joka päivä, kun noita tunteja ohjaa, joten näyttääkin hyvältä töitä tehdessä (no pun intended :D). Sääli, että oma liikunnallisuus ja osaaminen ei riitä edes kyseisen ammatin viereen.

        Onko energiaa treenata vielä normaalin työajan ulkopuolellakin? Mitä liikunnanohjaajat tykkäävät tehdä vapaa-aikanaan, vai liikkuvatko vimmatusti silloinkin? :D


      • 8+16 kirjoitti:

        Oon aina ollu sitä mieltä, että liikunnanohjaajan ammatti (etenkin kuntosaleilla) on aika mukava, kun saa normaalin palkan lisäksi kivat ansiot myös PT-tunneista. Lisäks tulee melkonen reeni myös itselle joka päivä, kun noita tunteja ohjaa, joten näyttääkin hyvältä töitä tehdessä (no pun intended :D). Sääli, että oma liikunnallisuus ja osaaminen ei riitä edes kyseisen ammatin viereen.

        Onko energiaa treenata vielä normaalin työajan ulkopuolellakin? Mitä liikunnanohjaajat tykkäävät tehdä vapaa-aikanaan, vai liikkuvatko vimmatusti silloinkin? :D

        "liikunnanohjaajan ammatti (etenkin kuntosaleilla)"

        -Jos on pätevyyttä, niin kannattaa mielummin tehdä töitä y-tunnuksella eikä sitoa itseään mihinkään saliin, joka ei maksa yleensä kuin huonointa mahdollista palkkaa. Varsinkaan PT:nä ei kannata jäädä minkään salin palkkalistoille.

        "Sääli, että oma liikunnallisuus ja osaaminen ei riitä edes kyseisen ammatin viereen."

        -Ei kukaan ole syntyjään ammattilainen.
        Kaikki me joudumme kouluttautumaan alalle. Ja tietty se vuosien ja vuosikymmenten kokemus ei tule kuin ajan kanssa.
        Eli mikäli ala kiinnostaa, niin ei muuta kuin viemään asiaa eteenpäin. =)

        "Onko energiaa treenata vielä normaalin työajan ulkopuolellakin? "

        -Vastaan, tietenkin, vain omasta puolestani kun sanon, että energiaa riittää yleensä vaikka muille jakaa. ;)
        Eli kyllä tulee treenattua paljon myös työajan ulkopuolella. =)


      • Anonyymi
        TheOne kirjoitti:

        Normi päivänä tulee yleensä ohjattua yksi ryhmäliikuntatunti (esim body-pump, body-combat, step, jne..) sen jälkeen tulee kamppailulajitreenit ja illemmalla sitten punttitreenit. Ja vielä jos suinkin jaksaa, ni päivän päättää kevyt ja palauttava aerobinen treeni ja venyttely.
        Näiden lisäksi on sitten tietenkin asiakkaiden ohjauksia jne, mutta niitä en laske, koska niissä ei juurikaan itse rasitu. ;)

        Teen tätä siis työkseni.

        Siis olet hikinen ja haiseva valtaosan ajasta.


    • ………...

      Siitä vaan, minun puolestani. Tietty jos mainittu mies pitää juuri täysikäistynyttä nuorta seksikkäänä ja menee sitten valittamaan 35-vuotiaalle vaimolleen (joka on myös heidän kahden lapsensa äiti), että miksi et voi olla yhtä seksikäs, niin sit jotain rajaa, hei!

    • tahtabt

      Kysyit tätä jo aiemmin, katso vastaukset siitä ketjusta.

    • Saa kai sitä pitää seksikkäänä ihan ketä haluaa. Eri asia on sitten se että toimiiko käytännössä...

      • Lilla Lalleri

        Köh köh...pedofiili :D


      • Lilla Lalleri kirjoitti:

        Köh köh...pedofiili :D

        Mistäköhän tuonkin vedit..?! Per.seestäsikö..?!


      • gwewgewge
        Lilla Lalleri kirjoitti:

        Köh köh...pedofiili :D

        kuinka niin? kateellinen harmaa ja elähtänyt suominauta?


    • Almondus

      Saa pitää lain mukaan vaikka 16-vuotiasta seksikkäänä. Nothing wrong in that.

      • axcvab

        Kyllä saa pitää vaikka 0-vuotiasta lain mukaan. Kunhan ei tee mitään, vaan juttu pyörii ainoastaan omassa päässä.


      • Wastaba
        axcvab kirjoitti:

        Kyllä saa pitää vaikka 0-vuotiasta lain mukaan. Kunhan ei tee mitään, vaan juttu pyörii ainoastaan omassa päässä.

        16-vuotiasta voi ihan konkreettisesti panna. Laitonta se ei ole.


    • saa vaikka

      50 vuotias panna sitä 18 vuotiasta.
      Aikuisia molemmat.

      • ukko562

        Saa. Lol miksei sais?


    • Heidi259

      No hyi hemmetti!!!! Ei mun mielest tollasta sais hyväksyä. 18-vuotias on vielä teini (eli lapsi) ja tuollaset vanhojen ukkojen pervot kuvitelmat kuvottaa!! Sopiva ikäero suhteessa on n. /- 5 ikävuotta suuntaan eli toiseen eli tuo menee railakkaasti yli siittä. Sorry vaan..

      • jtjrtjrtjt

        kateellinen harmaa ja elähtänyt suominauta?


      • Anonyymi

        Sun mielipide :D


    • Huoliva ukki

      Heidi 59 siellä haluaa taas rajoittaa jotenkin nuorempiensa mahdollisuuksia. Kun harmittaa niiiin!

      • heh-heh-heh-hee

        Jestas mitä omahyväisyyttä!
        Vai että Heidi "haluaa rajoittaa nuorempiensa mahdollisuuksia"!
        Heh-heh-heh-heh-hee.............
        Kyllä ne nuoret tytöt ihan itse "rajoittavat mahdollisuuksiaan" vanhoihin äijänkäppänöihin.....


    • Makunen

      Missikisoissa on yleensä naiset 18-23-vuotiaita. Eli päättele siitä.

      • Nasien mies

        Missit ei ole kovin seksikkäitä... että siitäkin voit jotain päätellä.


    • 37v mies

      18v tyttö rupeaa jo olemaan rupsahtanut, kun taas 37v mies on vasta saavuttamassa parhaat vuotensa.

      • ……...

        Sanoo 37-vuotias mies :D


      • evel-iina 87
        ……... kirjoitti:

        Sanoo 37-vuotias mies :D

        Oikeastaan 37 vuotias mies on jo puoliksi haudassa. Vielä jos juo paljon energiajuomia sekä viettää unettomia öitä usein niin aamen. Ei sellaista kannata kenenkään nuoren naisen valita paitsi jos se on hemmetin varakas.


      • evel-iina 87 kirjoitti:

        Oikeastaan 37 vuotias mies on jo puoliksi haudassa. Vielä jos juo paljon energiajuomia sekä viettää unettomia öitä usein niin aamen. Ei sellaista kannata kenenkään nuoren naisen valita paitsi jos se on hemmetin varakas.

        Metsään meni tuokin yleistys ja kolisten. ;D

        Nimimerkillä 37v itsekkin ja elämäni kunnossa...mistään "puoliksi haudassa" puhumattakaan. XD


      • Ei se ole niinkään vuosien määrästä kiinni vaan niiden vuosien laadusta. ;)


      • Miss' FAKTAT
        TheOne kirjoitti:

        Metsään meni tuokin yleistys ja kolisten. ;D

        Nimimerkillä 37v itsekkin ja elämäni kunnossa...mistään "puoliksi haudassa" puhumattakaan. XD

        Mites menee maratoonilla, tai ees 10k.
        Ei taida tossu nousta.


      • tsiesus mikä ääliö
        TheOne kirjoitti:

        Metsään meni tuokin yleistys ja kolisten. ;D

        Nimimerkillä 37v itsekkin ja elämäni kunnossa...mistään "puoliksi haudassa" puhumattakaan. XD

        Vai elämäni kunnossa? Ei taida sinulla ainakaan tuo latvapuoli kyllä toimia aivan täpönä.


      • tsiesus mikä ääliö kirjoitti:

        Vai elämäni kunnossa? Ei taida sinulla ainakaan tuo latvapuoli kyllä toimia aivan täpönä.

        Tekstistäsi päätellen veikkaan että sinulla lienee suurempia ongelmia sekä sen fyysiikan että latvapuolen kanssa jos esim meikäläiseen verrataan. ;)

        vai oletko oikeasti niin vajaa/tietämätön, että kuvittelet, että joku 37v ikä on mikään este hyvälle kunnolle..?!


      • Miss' FAKTAT kirjoitti:

        Mites menee maratoonilla, tai ees 10k.
        Ei taida tossu nousta.

        Miksi juoksisin maratoonia kun en ole maratoonari..?! Yhtä hyvin voisi kysyä paljonko hyppään korkeutta tai heitän keihästä tms. XD

        Mutta mikäli viittasit aerobiseen kestävyyteen ja hapenottoon, ni kumpikin ovat erittäin mallikkaassa kunnossa. ;)
        Kiitos lähes päivittäisten sykeohjattujen aerobisten treenien.

        Ja tossukin nousee mallikkaasti kiitos kamppailulajien ja jokapäiväisten venyttelyjen. ;)


      • Miss' FAKTAT
        TheOne kirjoitti:

        Miksi juoksisin maratoonia kun en ole maratoonari..?! Yhtä hyvin voisi kysyä paljonko hyppään korkeutta tai heitän keihästä tms. XD

        Mutta mikäli viittasit aerobiseen kestävyyteen ja hapenottoon, ni kumpikin ovat erittäin mallikkaassa kunnossa. ;)
        Kiitos lähes päivittäisten sykeohjattujen aerobisten treenien.

        Ja tossukin nousee mallikkaasti kiitos kamppailulajien ja jokapäiväisten venyttelyjen. ;)

        Paljonks on maksimisyke?
        Mites Coopperi?

        Mut kai nyt ees se kymppi menee?
        Aika kympillä?


      • Miss' FAKTAT kirjoitti:

        Paljonks on maksimisyke?
        Mites Coopperi?

        Mut kai nyt ees se kymppi menee?
        Aika kympillä?

        Max sykettä ei pahemmin tule kokeiltua kun ei siihen ole tarvetta.
        Cooperissa meni alkukesästä 3080m kirittäjän kanssa.
        Mites sulla..? ;)

        "Mut kai nyt ees se kymppi menee?"

        -Kymppi on aina menny varsin köykäisesti kun sitä on tullut kokeiltua.
        Tosin melko harvakseltaan, koska juokseminen on niin pirun tylsää ja puuduttavaa liikuntaa ainakin meikäläisen mielestä.
        Eikä siihen ole itsellä pahemmin tarvetta kun tulee muuten tehtyä aerobista sen vertaa tiuhaan.


      • Miss' FAKTAT
        TheOne kirjoitti:

        Max sykettä ei pahemmin tule kokeiltua kun ei siihen ole tarvetta.
        Cooperissa meni alkukesästä 3080m kirittäjän kanssa.
        Mites sulla..? ;)

        "Mut kai nyt ees se kymppi menee?"

        -Kymppi on aina menny varsin köykäisesti kun sitä on tullut kokeiltua.
        Tosin melko harvakseltaan, koska juokseminen on niin pirun tylsää ja puuduttavaa liikuntaa ainakin meikäläisen mielestä.
        Eikä siihen ole itsellä pahemmin tarvetta kun tulee muuten tehtyä aerobista sen vertaa tiuhaan.

        No laskennallisesti sulla on maksimisyke 183 ja laskee yhdellä per vuosi.

        Missäs sulla on anaerobisen raja?

        Se kympin aika?
        Onks virallista aikaa jostain kisoista?

        Mähän en siis ole mikään liikunnan ammattilainen joten mun tuloksillani ei oo väliä.


      • Miss' FAKTAT kirjoitti:

        No laskennallisesti sulla on maksimisyke 183 ja laskee yhdellä per vuosi.

        Missäs sulla on anaerobisen raja?

        Se kympin aika?
        Onks virallista aikaa jostain kisoista?

        Mähän en siis ole mikään liikunnan ammattilainen joten mun tuloksillani ei oo väliä.

        "Mähän en siis ole mikään liikunnan ammattilainen joten mun tuloksillani ei oo väliä. "

        -Sama koskee kirjoituksiasi ylipäätään. X)

        Enkä jaksa enää vastailla sulle, koska et itsekkään vastannut kysymykseeni, joten se siitä. ;)

        PS. Laskit max sykkeen väärin.


      • Miss' FAKTAT
        TheOne kirjoitti:

        "Mähän en siis ole mikään liikunnan ammattilainen joten mun tuloksillani ei oo väliä. "

        -Sama koskee kirjoituksiasi ylipäätään. X)

        Enkä jaksa enää vastailla sulle, koska et itsekkään vastannut kysymykseeni, joten se siitä. ;)

        PS. Laskit max sykkeen väärin.

        Ps. Olet siis huijannut ikäsi, sillä ilmoittamasi iän perusteella lasketuna se on 183.


      • Miss' FAKTAT kirjoitti:

        Ps. Olet siis huijannut ikäsi, sillä ilmoittamasi iän perusteella lasketuna se on 183.

        Ei, sinä et vain osaa laskea ja kyseinen kaava on parhaimmillaankin suuntaa antava. Minkä sinä(kin) tietäisit jos olisit edes hieman asiaan perehtynyt.


      • vm-67
        evel-iina 87 kirjoitti:

        Oikeastaan 37 vuotias mies on jo puoliksi haudassa. Vielä jos juo paljon energiajuomia sekä viettää unettomia öitä usein niin aamen. Ei sellaista kannata kenenkään nuoren naisen valita paitsi jos se on hemmetin varakas.

        Kuinka moni 37-vuotias on hemmetin varakas? Oliskohan tässä keskustelussa lähtenyt suhteellisuudentaju lapasesta.
        Nyky eliniänodotteen mukaan 37-vuotias ei ole vielä edes keski-ikäinen ja aivan liian nuori ja kokematon mihinkään johtotehtäviin mikä näkee esim. meidän hallitusmuodostelmassa.
        Onhan se toki selvää että 37-vuotias on vanha jollekin teini-ipanalle, mutta ei muuten vanha.


      • -----------
        Miss' FAKTAT kirjoitti:

        No laskennallisesti sulla on maksimisyke 183 ja laskee yhdellä per vuosi.

        Missäs sulla on anaerobisen raja?

        Se kympin aika?
        Onks virallista aikaa jostain kisoista?

        Mähän en siis ole mikään liikunnan ammattilainen joten mun tuloksillani ei oo väliä.

        Mikä ihmeellinen kuulustelu tämä on ja miten liittyy käytävään aiheeseen? Noillako kysymyksillä mittaat sitä, että onko toinen puoliksi haudassa vai ei? Ja koska et ole liikunnan ammattilainen, niin sinä olet puoliksi haudassa? Vai päätyvätkö liikunnan ammattilaiset puoliksi hautaan herkemmin kuin muut, joten heillä on siksi vaatimustaso korkealla?

        Itse olen myös 37-vuotias, tosin nainen, joten ehkä tämä aihe ei koske minua. Itse sanon myös olevani nyt elämäni kunnossa. Nuoruudessa kiinnosti muut asiat kuin oma hyvinvointi, mutta kun ikää on tullut lisää, on kiinnostus omaa terveyttä kohtaan kasvanut ja se näkyy myös siinä, kuinka itsestään tulee pidettyä huolta. Ja kun syö terveellisesti ja liikkuu järkevästi, niin se kunto on nyt paljon parempi kuin mitä se oli parikymppisenä, jolloin juoksin ensimmäisen maratonini paljon huonompaan aikaan kuin juoksen sen nyt.

        Liikunnan ammattilaisena olen myös todennut, että yleensä itsestään huolta pitävät paremmin nelikymppiset kuin kaksikymppiset, siis niistä jotka yleensä pitävät itsestään huolta. Toki sillä nuoremmalla on etuna nuori ikä, mutta se iän tuoma etu kunnossa on kompensoitavissa erittäin hyvin treenillä ja huolenpidolla omasta kehostaan. Riittävä uni, terveellinen ruokavalio, sopiva liikunta ja henkinen tasapaino tekevät paljon enemmän kuin nuori ikä.


      • 38 v

        juuri näin.


      • frgfqwfe
        ……... kirjoitti:

        Sanoo 37-vuotias mies :D

        kateellinen harmaa ja elähtänyt suominauta?


      • ehrherfher
        Miss' FAKTAT kirjoitti:

        Ps. Olet siis huijannut ikäsi, sillä ilmoittamasi iän perusteella lasketuna se on 183.

        lasketuna lasketuna lasketuna?


        kateellinen harmaa ja elähtänyt suominauta?


    • rympppan

      Saa. toi ei oo ikä eikä mikkään.
      54 ja 16.

      Ei voi pedofiiliasta syyttää..

    • hyiprkl

      Sairas vanha pukki

    • kfjeop

      Miten joku voi puhua täällä pedofiliasta,tässä yhteydessä,se on suorastaan loukkaus pedofiilin uhreja kohtaan!!

      Asia on nimittäin niin että pedofiliaksi kutsutaan tilannetta,jossa täysi-ikäinen henkilö on kiinnostunut seksuaalisessa mielessä lapsesta,joka ei ole edes esi puberteetissa eli noin alle kymmen vuotiaista!!!

      18v on aikuinen HALOO ja saa seurustella vaikka 100 vuotiaan kanssa!

    • 50+++

      The One, miksi kysyt moista? Onko itsetuntosi niin kehno, että tarvitset muiden mielipiteen asiasta. Jokainen voi pitää seksikkäänä ketä haluaa, ja yli 50 vee voi laillisesti panna vähintään 16-vuotiasta. Olen sen tehnyt, eikä tullut mieleenkään kysyä kenenkään muun lupaa :D Näkemyksen asiasta tiedän. Useimmat pitää tuomittavana, mutta entä sitten? Minun elämäni ja jos teini haluaa olla kanssani, niin todellakin nautin mahdollisuudesta.

      • Kysyn mitä..?!

        Suosittelen luetun ymmärtämistä. Vai katsoitko ketjua kenties jotenkin virheellisesti..?!

        Meikäläinen kun kirjoittaa vain ja ainoastaan kirjautuneena.


    • NNNIh!

      No, saa pitää, kunhan pitää sen omana tietonaan. Ei ainakaan kerro sitä sille 18-vuotiaalle. Voin kertoa että toisin päin ei toimi. 18- vuotias tyttö haluaa olla kaunis ja seksikäs ja pidetty nuorten miesten mielestä.

      • njoops njops

        Siis häh?

        Sama sääntö se on 37-vuotiaan naisen ja 18-vuotiaan pojan välillä.

        Tapauskohtaisesti 37-vuotias mies saa kertoa 18-vuotiaalle naiselle, että pitää häntä seksikkäänä. Mutta säännöt ovat samat, kuin muillakin. Ketään ei saa ahdistella, eikä ikä, oli se sitten 20 tai 40, anna huonoon käyttäytymiseen mitään erioikeutta.

        Kyllähän sen ymmärtää, että noin korkealla ikäerolla on vaikea saada tervettä sekä tasapuolista suhdetta aikaiseksi. Mutta löytyy sitä nuorehkoja naisia, jotka pitävät hieman vanhemmista miehistä. Makuja kun on monia.


      • IkäRASISMIA!

        "Olen siis 17-vuotias ja rakastunut itseäni noin 20 vuotta vanhempaan mieheen. Mies sanoo tuntevansa samoin minua kohtaan. En tiedä mitä minun pitäisi tehdä. Pitäisikö minun vain unohtaa mies, koska hän on minua niin paljon vanhempi? Olen aina pitänyt itseäni vanhemmista miehistä. Kyse ei ole siitä, että hakisin itselleni isähahmoa."

        Mitä sanoisit tuolle 17-vuotiaalle nuorelle naiselle?

        Väittäisitkö että hänen tunteensa ovat jotenkin perverssejä koska nuori on kiinnostunut häntä vanhemasta?

        Koitatteko ihan vakavissanne väittää että vaikka puoliso olisi kaikin puolin täydellinen kumppani, niin häntä EI saa valita vain siks että hän sattuu olemaan ERI ikäinen?!

        Sanoisitteko valkoiselle ettei hänkään saa olla pikiMUSTAN kanssa koska toinen on ERI rotuinen?

        Ikä on samanlainen ominaisuus kun rotukin, siihen ei voi itse vaikuttaa eikä sitä voi vaihtaa. Sitä on sen ikäinen millaiseks on syntynyt samoin kun on sen rotuinen kuin miksi on syntynyt. Siks on aivan yhtä väärin syrjiä jotakuta iän perusteelle kuin on syrjiä rodunkin perusteella.

        Älkää siis olko ikäRASISTEJA!


    • Pedofobian syyt

      Fobioiksi nimitetään häiriötä, jossa johonkin kohteeseen liittyvä kammo on epärealistisen voimakasta.

      Pedofobia eli irrationaalinen pedopelko on kyseessä silloin, kun pelkkä ajatuskin esimerkiksi nuoresta harjoittamassa seksiä, täysin vapaaehtoisestikin, häntä vanhemman kanssa, koetaan voimakkaana tunnereaktiona, vaikkei se suoranaisesti itseä mitenkään koskettaisikaan. Kuten vaikkapa kansanedustaja Katja ja hänen puolisonsa.

      Fobia on psykologinen termi ja sillä tarkoitetaan sellaista pelkoa, jolle ei ole reaalista perustetta. Pedofobi ei siis esim. pelkää että hän itse tai edes kukaan hänen lähipiiristään päätyisi eri ikäisen kanssa parisuhteeseen, mutta siitä huolimatta kokee voimakaita raivon tunteita, muiden muodostaessa perheen eri ikäisen kanssa.

      Pedofobiassa on kyse yhteisössä vallitsevasta pelosta tai inhosta, eikä yksilöllisestä fobiasta. Kun ikäeropariskuntia kohtaan tunnetaan inhoa ja pelkoa, niin tämä on fobian lailla perusteetonta pelkoa. Huomattavan ikäeron omaavat parisuhteethan eivät ole mikään realistinen vaara ihmisille tai yhteiskunnalle.

      Mitä ihmeen uhkaa siitä muille voisi olla, että jotkut harjoittavat seksiä vaikkeivät olekaan täsmälleen saman ikäisiä?

      Pedofobia on yhteiskunnallinen ilmiö ja syntyy yhteiskunnallisesti. Pedofobian yhteiskunnallinen luonne tulee selvästi esille siinä, että eri yhteiskunnissa pedofobian määrä vaihtelee selvästi.

      Joissain yhteiskunnissa on voimakasta pedofobiaa, kun taas toiset yhteiskunnat suhtautuvat epätyypillisiin ikäero parisuhteisiin neutraalin välinpitämättömästi tai jopa hyväksyvästi.

      Pedofobian syntymekanismi yhteiskunnassa on demonisaatio.

      Ns. pedot demonisoidaan sosiaalisesti eli ihmiset aktiivisesti tekevät ikäeroparisuhteista pelottavan, inhottavan ja ei-toivotun parisuhteen muodon, ja näin ikäeropariskunnat aletaan kokea yhteiskunnassa uhkana ja poikkeavina ihmisinä.

      Demonisaatiossa johonkin ihmisryhmään vain aletaan liittämään erilaisia kielteisiä merkityksiä, vaikka itsessään ryhmän ihmisiin ei liity mitään kielteistä.

      Selkein esimerkki demonisaatiosta olivat noidat ja noitavainot. Yli 60 000 ihmistä tuomittiin, kidutettiin ja poltettiin noitina, koska noidat koettiin todellisena uhkana yhteiskunnalle ja sen jäsenille.

      Jälkeenpäin ajateltuna kyse on aivan täysin mielikuvituksen kautta tapahtuneesta demonisaatiosta, sillä tänä päivänä kukaan ei usko, että noidat oikeasti olisivat solmineet liittoja paholaisen kanssa ja oikeasti olisivat voineet vahingoittaa ihmisiä maagisilla voimillaan.

      Eläimiinsekaantujat olivat noin kymmenen sukupolvea sitten ihmisryhmä, joka jostain syystä demonisoitiin Ruotsi-Suomessa erittäin voimakkaasti, ja satoja eläimiinsekaantujia tuomittiin kuolemaan, kaksi kertaa enemmän, kuin noituudesta.

      Syyte eläimiin sekaantumisesta oli Ruotsin toiseksi yleisin syyte tuohon aikaan.

      1800-luvun lopussa huolen aiheeksi nousi taas masturboivat lapset, ja lasten itsetyydytyksen koettiin olevan yksi suurimpia uhkia terveydelle yhteiskunnassa.

      Ikäeroparisuhteiden demonisointi on alkanut vasta 2000-luvulla.

      Pedofobiassa on siis pohjimmiltaan kyse siitä, että yhteiskunnassa ikäeroparisuhteet ja sellaisissa olevat on demonisoitu, ja siksi heidät koetaan uhkana ”normaaleille” ihmisille.

      Miksi tällainen aktiivinen demonisaatio on tapahtunut, mikä on demonisoinnin motiivi, onkin hankalampi kysymys.

      Onko ikäeroparisuhteiden demonisoinnin takana on yleinen tarve tehdä ero ”väärän” ja ”oikean” seksuaalisuuden välille?

      Taustalla olisi siis se ajattelu, että on vääränlaista seksiä, kuten itsetyydytys, avioliiton ulkopuolinen seksi, esiaviollinen seksi, porno, kaupallinen seksi, parinvaihto, suuseksi, anaaliseksi, nudismi, promiskuiteettinen seksi ja moniavioisuus.

      Ja sitten on oikeanlaista seksiä, joka on saman ikäisen miehen ja naisen välistä seksiä avioliitossa tai avioliiton kaltaisessa rakkaussuhteessa.

      Demonisaation motiivi siis olisi saman ikäisten kesken tapahtuvan seksin erottaminen seksuaalisuuden "oikeaksi" muodoksi, ja kaikkien muiden muotojen erottelu "vääräksi" seksuaalisuudeksi.

      Optimistisesti voimme ajatella, että pedofobia katoaa tulevaisuudessa yhteiskunnasta. Ovathan monet muutkin demonisaatiot kadonneet yhteiskunnasta ja emme enää vainoa noitiakaan.

      Tämä edellyttää sitä, että yhteiskunnassa lopetamme aktiivisesti tuottamasta kielteisiä mielikuvia huomattavan ikäeron omaavista epätyypillisistä parisuhteista.

      Tämän projektin onnistuminen riippuu siitä, onko ihmisillä motivaatiota luopua ikäeroparisuhteiden demonisoinnista.

    • SaaraSal

      Itse olen 25v nainen ja minulla on 45v ukko olemme naimisissa ja meillä on yksi lapsi ja hyvin menee elämssä ja sen ulkopuolella.

      Onhan suomen pressallakin nuorikko ja heillä on ikäeroa n 29 v että siitä on hyvä lähteä.

      Ja eikös tämä yksi joku edustaja saanut 15 v lapsen jollekin vanhemmalle miehelle että siitä on hyvä lähteä mikä on sallittua mikä ei.

      Se mitä suomen päättäjät tekee ilman kummenpia sanktioita niin katson sen olevan sallittua sano lakikirja sitten mitä vaan.

    • urpo!

      No tietty, mut koskea ei saa!

    • LET'S DIE

      Cheek on 33-vuotias, eli hautaan valmis vanhus, mitä se neljä vuotta siihen päälle muka tekee?
      Itseasiassa elämä on eletty jo 25-vuotiaana. Siinä iässä kannattaa jo kuolla.
      Jos haluaa pysyä iättömänä, niin ainoa konsti siihen on muuttaa avaruuteen. Siellä ei kuunkierto ole ylläpitämässä aikakäsitteitä.
      Mä olen nyt 36v ja mun pitäisi elää vielä noin 50 vuotta että pääsen samaan ikään kun mun isovanhemmat jotka elivät 85-90-vuotiaiksi.

    • [•]

      Cheekillä tuskinpa on samanlainen käsitys iästään :)
      Ja muutoin ... eihän elämän hyvä laatu riipu iästä vaan esim. terveydestä, taloudellisesta tilanteesta jne.

    • LET'S DIE

      No sanopa muuta. Sitäpaitsi koko kysymys: saako jonkun ikäinen pitää jotakuta seksikkäänä, on aivan outo. Playboy-moguli Hugh Heffner on lähes 100-vuotias ja parikymppisille tytöille on elintärkeää että "Heff" pitää heitä seksikkäinä jos he mielivät hänelle malleiksi.

      Suomi24-palstasta on tullut areena jossa ihmiset saavat kasvottomina nimimerkin takaa pilkata, loukata ja pahottaa ihmisten mieliä. Toisten satuttaminen tuo niin monille sairasta mielihyvää.

    • 13+4

      On päässä vikaa jos 37 vuotiasta aikuista miestä kiinnostaa 18 vuotias nuori. 18 vuotiaalla on vielä lapsen pyöreys kasvoissa, se ei ole seksikästä normaalille 37 vuotiaalle miehelle. Pyöreys lähtee kasvoista naisilla kohti 25 mennen ja sitten nuoret alkavat näyttää naisilta. Omat ikäiset oman ikäisten kanssa nuorina. 30 kympin jälkeen sillä ei mielestäni ole väliä. Tuntuisi kuvottavalta, jos oma 18 vuotias olisi jonku lähes 40 kymppisen jahdattavana. Ei tarvitsisi kotiin tuoda.

      • sdbgdsbds

        kateellinen harmaa ja elähtänyt suominauta?


    • lipsiä

      Varmaan jos 18 vuotias jannukin styylaa 30 vuotta vanhemman kanssa.
      Ei se oo ikärasismia vaan realismia.Katelkaa sitten kateellisina kun kavereillannw obn ikäisiään frendejä sillä aikaa kun vajoatte ennenaikaiseen keskiikään ympäriatön vaikutuksesta.Ei käy kateeksi, säälittää kyllä

    • 18v

      Jepjep.. oma faija jätti meijän kolmihenkisen perheen velkoineen päivineen kuseen ja vaihtoi kaks vuotta itseäni vanhempaan muijaan. On se mun mielestä sairasta ku miettii että kyseinen muija vois olla mun sisko tai ystävä..

      On tommonen dynamiikka mun mielestä aika sairasta.

      • puistattaa

        Se on sairasta. Itse en ollut 18-vuotiaana, eikä kukaan kaveripiiristä, aikuinen. Olen tällä hetkellä reilu 20 ja henkisestä täysin eri ihminen kuin 18 vuotiaana!! En todellakaan jälkeenpäin koe olleeni 18-vuotiaana kypsä tekemään "järkeviä" päätöksiä, tai valmis välttämättä henkisesti seksiinkään. Puistattaa miten jotkut miehet ajattelee noin, "lain mukaan 16-vuotias on valmis seksiin, piste". Huh huijaa.


      • wfqfwqqwfqfw
        puistattaa kirjoitti:

        Se on sairasta. Itse en ollut 18-vuotiaana, eikä kukaan kaveripiiristä, aikuinen. Olen tällä hetkellä reilu 20 ja henkisestä täysin eri ihminen kuin 18 vuotiaana!! En todellakaan jälkeenpäin koe olleeni 18-vuotiaana kypsä tekemään "järkeviä" päätöksiä, tai valmis välttämättä henkisesti seksiinkään. Puistattaa miten jotkut miehet ajattelee noin, "lain mukaan 16-vuotias on valmis seksiin, piste". Huh huijaa.

        kateellinen harmaa ja elähtänyt suominauta?


    • f3f232f3

      saa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe