Ilman välikäsiä armosta anteeksi

Kiitos tiedosta

Voisko joku todistaa vääräksi, mitä tämä Raamatun kohta sanoo, tai muuten alan uskomaan, että saan uskoa syntini anteeksi ilman vl-välikäsiä:

Room. 3:22
"se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta."

9

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksinkertainen usko

      Tässä ollaan ytimessä. Osallisuus armosta ansiotta on kirkkaan yksinkertainen sanoma. Ehkä se on vl:lle liian yksinkertainen, kun sitä on yritetty monimutkaistaa ja järjellistää luomalla maanpäälliset, inhimilliset "Jumalan valtakunnan rajat" ja inhimilliset säännöt sekä epämääräiset "henkiopit" evankeliumin ehdoksi. Tämä ihmisoppi on vl-liikkeen harha.

      Ihmisten itse yhteisöissään kehittelemät rakennelmat pelastuksen ehtona eivät perustu Jumalan sanaan.

    • vinhoillislesradiolainen

      Voisko joku todistaa vääräksi, mitä tämä Raamatun kohta sanoo>>>

      Miksi? Tuokin Raamatunkohta on oikea, EI väärä! Miksi haluat jonkun Raamatun kohdan todistettavan vääräksi!


      >> tai muuten alan uskomaan, että saan uskoa syntini anteeksi ilman vl-välikäsiä:>>


      Sehän on vapautesi, miksi et käytä vapauttasi, vaan jauhat pas.kaa? Miksi?


      Room. 3:22
      "se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta."


      Tuossahan lukee selvällä Suomen kielellä että uskoa se vaatii, ilman erotusta. Mikä muu ongelma sulla on kuin mielisairaus? Onhan sitä siinäkin :(


      PS.

      Te helluntailaiset tietty löydätte uskon kannon nokasta, tai sitten tyhjän ilman huidonnan ja mulkoilun yhteisvaikutuksesta, tarvittaessa kova huuto?


      Me vanhoillislestadiolaiset löysimme uskon Jumalanvaltakunnasta.

      Mutta, kuten sanoit, toi Raamatunkohta on oikein, ei siis väärin! Riittää kun uskoo. Usko tulee kuulosta ja kuulo tuskin luulosta etc... Täh, eihän? Vai luuletko oikeesti että se on SINUN aivojesi tuottamaa uskoa se Pyhän Hengen usko, kun siinä kannon nokassa istua kanotat???? Kovat on luulot ja vahva on uskosi, melkein vuoria siirtelet ilman Pyhää henkeä, eikös?

    • 2222+4321

      Totta! tuo Raamatunkohta on oikea, että riittää pelkkä usko Jeesukseen Kristukseen. Siinä ei puhuta mistään Jumalan valtakunnasta saadusta uskosta, vaan uskosta Jeesukseen Kristukseen, jonka Pyhä Henki on synnyttänyt ihmisessä. Ei ole tullut tyhjyydestä tai tuulesta, vaan niinkuin Raamattu sanoo: Jumalan pyhästä sanasta!

    • Helppo homma.


      Matt. 26:28

      Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi

      Kes

      • tyhjän huutajalle

        Kesitas kirjoitti toukokuussa:

        ""Kaikesta näkee, että mielesi on saastainen.
        Näet kaikessa vain seksuaalisuutta.
        Sairastat ilmeisesti samaa addiktiota, kun valtaosa koko VL liikkeen isistä, jotka raiskaavat kesäisesti pukeutuneita ala- ikäisiä lapsiaan


      • hellariklovnien veri

        Jos maamme uskonnollisissa piireissä pyörisi ainoastaan HELLUNTAILAISIA sirkuspellejä, niin kuin VANKILOISSAMME, tilanne olisi kaoottinen! Kauhulla katson näitä sairaita HELLUNTAILAISIA kirjoituksia täällä. Toisaalta heitä pitäisi myös ymmärtää, sillä elämä helluntaipedofilien, muiden vankien ja tyhjien valtakunnanSalemsalien sisäpiirissä on kauhea jo ajatuksena ja yksinmulkoilu tylsistyttää koko elämän. Sirkuspellen rooli ei ole helppo.
        Kun katselee tai lukee noiden HELLUNTAILAISTEN, esim melperin ja sen toisen version klovni Kesiin aivopieruja palstalla, niin helposti herää kysymys, että epäonnistuiko Jumala ihmisen kohdalla ja Hänelle sattui joku suunnitteluvirhe? Toki, on muutki, mutta jotenkin tuossa kaksikossa kulminoituu ihmisen loputon ahdistus ja kärsimys, hirvittävä tuska ja siitä kärsii eniten ympäristö. Narsismia.

        Ihminen on kummallinen, paitsi että usein ihminen kärsii, mutta kaksinverroin aiheuttaa kärsimystä toisille, jopa viattomille lapsille.

        Tässä pelottava esimerkki UskonLahkon luottamushenkilöiden tavasta aiheuttaa helve.tillistä,tuskaa. Turha siinä on HELLUNTAILAISTEN syytellä luciferusta kun omaa lahkoa pyörittävät rikolliset.

        Nosto alhaalta:

        Viime toukokuussa HELLUNTAISEURAKUNNAN KUORONJOHTAJA sai puolentoista vuoden vankeustuomion oman lapsensa seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

        Elokuussa Helsingin käräjäoikeus langetti HELLUNTAISEURAKUNNAN EVANKELISTANA aiemmin toimineelle miehelle viiden vuoden vankeustuomion.

        Syynä oli lapsen törkeä seksuaalinen hyväksikäyttö.

        Lokakuussa Iltalehti uutisoi tunnetun HELLUNTAIPASTORIN saamasta puolen vuoden ehdollisesta vankeustuomiosta. Asian käsittely jatkuu hovioikeudessa, jonne valitti syyttäjä, ei tuomittu.

        Julkisuudessa kerrotut tapaukset ovat Muhosen mukaan ”JÄÄVUOREN HUIPPU”.
        http://www.mtv3.fi/uutiset/


      • jäi se
        hellariklovnien veri kirjoitti:

        Jos maamme uskonnollisissa piireissä pyörisi ainoastaan HELLUNTAILAISIA sirkuspellejä, niin kuin VANKILOISSAMME, tilanne olisi kaoottinen! Kauhulla katson näitä sairaita HELLUNTAILAISIA kirjoituksia täällä. Toisaalta heitä pitäisi myös ymmärtää, sillä elämä helluntaipedofilien, muiden vankien ja tyhjien valtakunnanSalemsalien sisäpiirissä on kauhea jo ajatuksena ja yksinmulkoilu tylsistyttää koko elämän. Sirkuspellen rooli ei ole helppo.
        Kun katselee tai lukee noiden HELLUNTAILAISTEN, esim melperin ja sen toisen version klovni Kesiin aivopieruja palstalla, niin helposti herää kysymys, että epäonnistuiko Jumala ihmisen kohdalla ja Hänelle sattui joku suunnitteluvirhe? Toki, on muutki, mutta jotenkin tuossa kaksikossa kulminoituu ihmisen loputon ahdistus ja kärsimys, hirvittävä tuska ja siitä kärsii eniten ympäristö. Narsismia.

        Ihminen on kummallinen, paitsi että usein ihminen kärsii, mutta kaksinverroin aiheuttaa kärsimystä toisille, jopa viattomille lapsille.

        Tässä pelottava esimerkki UskonLahkon luottamushenkilöiden tavasta aiheuttaa helve.tillistä,tuskaa. Turha siinä on HELLUNTAILAISTEN syytellä luciferusta kun omaa lahkoa pyörittävät rikolliset.

        Nosto alhaalta:

        Viime toukokuussa HELLUNTAISEURAKUNNAN KUORONJOHTAJA sai puolentoista vuoden vankeustuomion oman lapsensa seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

        Elokuussa Helsingin käräjäoikeus langetti HELLUNTAISEURAKUNNAN EVANKELISTANA aiemmin toimineelle miehelle viiden vuoden vankeustuomion.

        Syynä oli lapsen törkeä seksuaalinen hyväksikäyttö.

        Lokakuussa Iltalehti uutisoi tunnetun HELLUNTAIPASTORIN saamasta puolen vuoden ehdollisesta vankeustuomiosta. Asian käsittely jatkuu hovioikeudessa, jonne valitti syyttäjä, ei tuomittu.

        Julkisuudessa kerrotut tapaukset ovat Muhosen mukaan ”JÄÄVUOREN HUIPPU”.
        http://www.mtv3.fi/uutiset/

        Oletko muhosen kopikone?

        jäikö jokin päälle!


    • Jeesuksen työ ristillä ei tule noin vain, vaan Jotakin kanavaa pitkin tulee Jumalan armo tarjota meille syntisille ihmisille. Nytpä Jumalan armo tarjotaan meille syntisille ihmisille sanan ja sakramenttien kautta:

      Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?"


      Ef.5:25. "...Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
      26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta"

    • home vaurio

      mene sen vesikipposi kans johonkin muualle, ihan sama mihin !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1935
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1043
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      102
      965
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      737
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      574
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe