Miten helposti ylläpito saa napsautettua esimerkiksi yhden IP-osoitteen vaikkapa viikoksi kiinni? Ja onko jossain luotsien ohjeita, joissa olisi kriteerejä?
Vapaa-ajattelu-palstalla oli ensin vaparisetä-nimellä kirjoitus "Onko muka jotain pahaa siinä, että vaparisedät ovat pikkutyttöjen kanssa nakuna saunassa?
Sehän on ihan luonnollista. Tarvittaessa sedät auttavat tyttöjen selän ym.pesussa. Mitä pahaa siinä on?" ja sen poistettuani on tullut vielä pari muistutusta kuten "Taas uskikset poistaneet protuleirin setien teinityttöjen kanssa nakusaunomista puolustaneen kirjoituksen!".
Tuo oli melkoista panettelua. Toisessa ketjussa taas viitattiin allekirjoittaneeseen "Odotamme jännityksellä mitä Jori Mäntysalo vastaa Jori Mäntysalon pyyntöön perusteluista koskien Jori Mäntysalon aikaisempia kommentteja Jori Mäntysalon kirjoituksista." ja poiston jälkeen tuli taas samanlainen uudelleen.
Tässä ketjut:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12365341
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12360679
Sikäli jos näissä on taustalla sama kirjoittaja, ei suomi24 minusta menetä yhtään mitään jos ip laitetaan joksikin aikaa kiinni.
Bannauksen rajoista
9
84
Vastaukset
Kuten toisella palstalla puhuimme, niin paras luotsi palstalle on sellainen, jotka ei kiinnosta palstan aihe TIPPAAKAAN eikä tiedä palstan aiheesta TIPPAAKAAN...
Silloin ei ole "omia mielipiteitä" kuten selvästikin esim. sinulla, vaan katsottaisi vain että sääntöjä noudatetaan...
Esim. itse olisin täydellinen luotsi muutamalle palstalle mistä tullut paljon palautetta, kuten "Abortti" ja "kirkko" noi ei mua kiinosta, joten poistaisin ja puuttuisin vain sääntöjen vastaisiin viesteihinJaa, voisinhan minä tehdä vaihtarit vaikka jonkun urheilupalstan luotsaamisesta... Mutta toisaalta jotain pitäisi tietää jotta tietää milloin viesteissä on jotain järkeä.
Kaikenlaisten sääntöjen ongelma on se, että lakia eivät tunne hyvin sen käyttäjät vaan väärinkäyttäjät. Niinpä nytkin periaatteessa kierretään kielto esittää perättömiä väitteitä muotoilemalla asia kysymykseksi "Mitä pahaa siinä on, jos...?".
Ttotta on, että oma kanta vaikuttaa ja sitä pitää ajatella. Tekisihän se mieli jättää kaikkein pöljimmät vastaanvänkäävät viestit palstalle, että voi sitten sanoa "katsokaa nyt, tuollaisia ne toisen aatteen kannattajat ovat...".jori.mantysalo kirjoitti:
Jaa, voisinhan minä tehdä vaihtarit vaikka jonkun urheilupalstan luotsaamisesta... Mutta toisaalta jotain pitäisi tietää jotta tietää milloin viesteissä on jotain järkeä.
Kaikenlaisten sääntöjen ongelma on se, että lakia eivät tunne hyvin sen käyttäjät vaan väärinkäyttäjät. Niinpä nytkin periaatteessa kierretään kielto esittää perättömiä väitteitä muotoilemalla asia kysymykseksi "Mitä pahaa siinä on, jos...?".
Ttotta on, että oma kanta vaikuttaa ja sitä pitää ajatella. Tekisihän se mieli jättää kaikkein pöljimmät vastaanvänkäävät viestit palstalle, että voi sitten sanoa "katsokaa nyt, tuollaisia ne toisen aatteen kannattajat ovat...".Pointtini on se että paras luotsi on sellainen jolla ei ole kokemusta palstan aiheesta, eikä se kiinnosta...
Näinollen omat kannat ei johtaisi ikinä poistoihin
Joskus jo luotsin nimimerkki kertoo sen, että hän ei ole sopiva palstan luotsiksikimlaa kirjoitti:
Pointtini on se että paras luotsi on sellainen jolla ei ole kokemusta palstan aiheesta, eikä se kiinnosta...
Näinollen omat kannat ei johtaisi ikinä poistoihin
Joskus jo luotsin nimimerkki kertoo sen, että hän ei ole sopiva palstan luotsiksiOlen ajatellut muutaman palstan luotsaamista, mutta jo heti tuolla Luotsi-sivulla sanotaan erääksi ominaisuudeksi "tietäjä". En ole siksi hakeutunut, koska olen ajatellut että aihepiiri pitää olla tuttu. Samoin tulisi olla aktiivinen ja keskusteluja herättävä muistaakseni. Eli nykyisellä ohjeistuksilla en ilmeisesti minäkään sovellu jalkapallo-osastolle.
miss.007 kirjoitti:
Olen ajatellut muutaman palstan luotsaamista, mutta jo heti tuolla Luotsi-sivulla sanotaan erääksi ominaisuudeksi "tietäjä". En ole siksi hakeutunut, koska olen ajatellut että aihepiiri pitää olla tuttu. Samoin tulisi olla aktiivinen ja keskusteluja herättävä muistaakseni. Eli nykyisellä ohjeistuksilla en ilmeisesti minäkään sovellu jalkapallo-osastolle.
Sehän on juuri ongelma, että luotsiksi haetaan juurikin sille vakiopalstalle...
Mutta suomi24:ssä on muutama häiriköinnille (niin luotsien kuin käyttäjienkin puolesta) alttiita palstoja kuten
Abortti
Uskonto
Työttömyys
Uskon että minä tai sinä olisimme täydellisiä luotseja noille palstoillekimlaa kirjoitti:
Sehän on juuri ongelma, että luotsiksi haetaan juurikin sille vakiopalstalle...
Mutta suomi24:ssä on muutama häiriköinnille (niin luotsien kuin käyttäjienkin puolesta) alttiita palstoja kuten
Abortti
Uskonto
Työttömyys
Uskon että minä tai sinä olisimme täydellisiä luotseja noille palstoilleMulla on uskonnon takia selvä näkemys abortista :D Mutta työttömyys! Eikö siellä luotsata?
miss.007 kirjoitti:
Mulla on uskonnon takia selvä näkemys abortista :D Mutta työttömyys! Eikö siellä luotsata?
Mun silmissä abortti on yhtä paha asia kuin itsetyydytys...
Mutta voisin väittää että ainakin 50% luotseista on sellaisia joilla on joku näkemys palstan aiheeseen, ja se vaikuttaa myös sensurointiin...kimlaa kirjoitti:
Mun silmissä abortti on yhtä paha asia kuin itsetyydytys...
Mutta voisin väittää että ainakin 50% luotseista on sellaisia joilla on joku näkemys palstan aiheeseen, ja se vaikuttaa myös sensurointiin...Missä sinä sitten luotsaat?
Itseasiassa edellinen kirjoittaja vei sanat suustani.
Luotsaan itse palstaa jonka aihe on mulle henki ja elämä ja haluan auttaa. Ja palstalla on henkilöitä joilla on oikeus sanoa mielipiteitään, vaikka ne ovat usein hanurista. Sen seuraaminen päivittäin on haastavaa, mutta täytyy vaan sitten luoda oma "maine" ja luottaa että oikeasti vastauksia kaipaavat osaavat erottaa jyvät akanoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000555906924h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?112277Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1791416Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja191119- 71920
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41847Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72784Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57782En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.37692Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä75622